nissantino Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Witam. Przeszukując forum nie znalazłem tego tematu. Mam problem z zamknięciem klapy tylnej. Jak był mróz "zawiesił" mi się zamek klapy tylnej. Tak miałem w zeszłym sezonie. Mrozy puściły i u mnie niestety klapa tylna dalej się sie zamyka. .....i tu pytanko ....czy "strzelił" mi zamek ( zdejmując pokrywę tyłu stwierdzam, że wszystko jest ok tj. linki normalnie chodzą ) czy .....jest jakiś problem którego nie potrafię zlokalizować. Zamek centralny normalnie funkcjonuje tzn. jest stuk zamknięcia - drzwi się zamykają, ale klapa nie. Będę wdzięczny za wskazówki jak sobie z tym "fantem" poradzić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaaaaaro Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Ja mam podobny problem. U mnie po prostu nie odbija zamek, więc za każdym razem odciągam go i klapa zamyka się. Pozdrowionka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest monik Posted February 27, 2010 Share Posted February 27, 2010 Ja mam podobny problem. U mnie po prostu nie odbija zamek, więc za każdym razem odciągam go i klapa zamyka się. Pozdrowionka ja tak miałam jak przysżły mrozy. bagażnik nie do użycia bo zamek zamarzł. któregoś razu się zawzięłam bo teść schował w nim sanki córki (odmroził się na słońcu i ponownie zamarzł). spryskałam obficie WD40 (rurkę do środka zamka i napsikałam tyle, że wypłynęło), później polałam zamek bardzo ciepłą wodą (nie gorącą). odbił, dopsikałam WD40 i od tamtej pory spokój, nawet w największe mrozy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tolo74 Posted February 28, 2010 Share Posted February 28, 2010 U mnie czasem zamek blokuje sie ale w drugi sposób (nie chce otworzyć) ale sporadycznie i najczesciej pomaga ponowne nacisniecie guzika do otwerania zamków drzwi. KOnserwacje zamka tylnej klapy robilem po zakupie auta wiec jest tam napakowane sporo smaru, jednak niewdzieczna jest sprawa dostania sie tam -trzeba demontowac wszystkie plastiki klapy -przy okazji takze trzeba pamietac o konserwacji mechanizmu tylnej wycieraczki -bo fabryka nie dała tam kropli smaru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissantino Posted March 9, 2010 Author Share Posted March 9, 2010 Dzięki za odpowiedzi. Niestety ... nic nie dało popsikanie wd40 , ogrzanie zamka. Czyżby jakiś mechanizm w środku szlag trafił ...? Dalej się nie zamyka. Odświeżam temat bo może ktoś naprawiał zamek( jeśli to jest możliwe) - czy trzeba szukać nowego (tj. używki) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest R35 Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Ten problem wystepuje w kilku modelach Nissana. Zamek poprostu jest kiepskiej jakosci a uzyty smar w srodku nie spelnia swojej funkcji w mrozne dni. Mozna zdemontowac zamek , przeczyscic i wprowadzic smar o wyzszej odpornosci temperaturowej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest żuczek Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 (edited) Choć nie miałem problemów, i nie naprawiałem żadnego z zamków, to wtrące swoje 5gr. (...) ( zdejmując pokrywę tyłu stwierdzam, że wszystko jest ok tj. linki normalnie chodzą ) czy .....jest jakiś problem którego nie potrafię zlokalizować. Zamek centralny normalnie funkcjonuje tzn. jest stuk zamknięcia - drzwi się zamykają, ale klapa nie. (...) Biorąc powyższe pod uwagę, to nie wiem czemu miałby Ci pomóc WD40 (wygląda na to, że nic sie nie zapiekło), zwłaszcza, że z Twego opisu wygladałby na to, że masz problem natury elektrycznej/elektronicznej, a nie mechanicznej. A skoro obsatwiałbym elektrykę/elektronikę (a nie wspomniałeś czy, i co robiłeś w tym zakresie), to na początek sprawdziłbym czy w ogóle do zamka dochodzi prąd, bo może na kostce styki zaśniedziały, albo jakiś kabelek się poluzował czy coś tam podobnego a błachego odcieło "dostawy energii", no a bez tego zamek "śpi"?! Gdyby jednak wszystko wyglądało OK, to (o ile chciałbyś działać w zakresie "zrób to sam") trzeba by zakasać rekawki, siegnać po serwisówkę i sprawdzić co tam piszą o działaniu zamków, i ewentualnie jak zweryfikować co jest OK, a co BE. Na razie, tak na szybko kombinując bez serwisówki, to myślę, że znając zasadę "podawania" prądu dla akcji "zamknij", i dla akcji "otwórz", mógłbyś zweryfikować, czy zamek w klapie nie reaguje na prawidłowe syygnały i tym samym to on leży, czy też może ze sterownika brak jest odpowiedniego sterowania, i wtedy (gdyby chodziło o brak sygnałów) pozostawałoby pytanie czy problem to "kablologii", czy sterownik się "zbuntował". I to na tyle z moich filozofii opartych na założeniu, że to nie problem natury mechanicznej. Pozdrawiam. Dopisane chwilkę później Upsss..... no i jak zwykle "twórczość" troche za dużo czasu mi zajęła, a w miedzyczasie chyba sprawa, za przyczynkiem R35 się wyjaśniła i wygląda na to, że ja pobłądziłem. Edited March 10, 2010 by roobalek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tolo74 Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Owszem, podstawa to sprawdzić (nawet na ucho) czy zamek trzaska (próbuje sie zamknąć i otworzyć). Jeżeli to nie działa -to podejrzewac trzeba elektryke, a jeżeli działa -to kwestia zapieczenia i przyblokowania mechanizmu. Tak czy siak - trzeba rozbierać tapicerke i plastiki klapy tylnejzeby sie dostac do zamka (po rozebraniu plastikow -zamek pieknie prezentuje sie i jest dostepny (tylko troche niewygodnie -bo od spodu) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
picad Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 U mnie też sprawdził się WD40 bez potrzeby rozbierania zamka i od kilku miesięcy jest spokój. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swidnik0 Posted November 19, 2012 Share Posted November 19, 2012 U mnie też sprawdził się WD40 bez potrzeby rozbierania zamka i od kilku miesięcy jest spokój. Witam. Odświeżę trochę temat. Chciałem Was zapytać jak w tym aucie zabrać się za otworzenie bagażnika, który nie chce się otworzyć? Tzn. słyszę, że centralny zamek działa, ale rączka od klapy nie stawia praktycznie oporu. Pewnie urwała się jakaś linka, albo coś w tym stylu. Moje pytanie, jak zabrać się w tym wypadku za otwarcie klapy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mirekg9 Posted November 19, 2012 Share Posted November 19, 2012 Spróbuj na początek wyjąć prwaą lampkę oświetlenia tablicy. Po jej wyjęciu będziesz częściowo widział silniczek i cięgno. Może wtedy coś Ci się uda zadziałać. Ale pozycji nie będziesz miał wygodnej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.