Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Urwanie łancucha rozrządu


Gość css17

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chcialbym sie dowiedzieć jakie uszkodzenia nastąpily by po urwaniu łanucha rozrządu ?

Silnik 2,2 114 km

 

Kolego,nie zycze ci - jak bedziesz mial szczescie to bedziesz mial glowice z zaworami do remontu czy wymiany, jesli nie bedziesza mial to poleci tez jakis tlok, moze tez uszkodzic cylinder - czyli "kaszka".

Przy zerwaniu lancucha rozrzadu (paska tez) poprostu tlok uderza w zawor ktory akurat pozostaje otwarty a powinien byc zamkniety wlasnie za posrednictwem walka i lancucha itd, itd..

 

Szerokosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zalezy od prędkości, ja jechałem jakieś 30km/h spacerowo i .......,

uszkodzenia to tylko krzywe zawory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę OT, ale kolega Dino może ma jakiegoś dobrego mechanika od nissanów w Koszalinie?

Mojego robią już 2 miesiące i końca nie widać. X-t diesel 2004r.

Jestem z "okolic" Koszalina...

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robiłem u Pawła w pss na szczecińskiej, koło TATAMOTOR czy jakoś tak, jeszce się dowiem u pacjenta żony jeździ patrolem i ma warsztat od głowic powinien coś wiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja robiłem u Pawła w pss na szczecińskiej, koło TATAMOTOR czy jakoś tak, jeszce się dowiem u pacjenta żony jeździ patrolem i ma warsztat od głowic powinien coś wiedzieć

Ja robiłem ze znajomym mechanikiem z Ożarowa co prawda 2 dni to trwało ale (3 tygodnie samochód stał) problem był taki. Zwaliło pasek od alternatora wiec podjechałem do niego by go założyć jakoś na szybko. I zakładając pasek przekręciliśmy silnikiem i już nie chciał zapalić wiec mówi ze rozrząd się przestawił wieczór zobaczymy. Więc jak się przestawił to górze rozebraliśmy 12 śrubek i przeskoczył o 1 ząb. Przestawiliśmy samochód odpalił ale dymił na biało i klekotał. Nie chciał chodzić. Rozebraliśmy głowice bo pewno zawory ale to nie to ;( wiec planowanie, uszczelka itp. Potem nie chciał po głowicy zapalić więc rozebraliśmy dolny rozrząd i się okazało ze napinacz dolny nie był przykręcony tylko włożony a trzymał się na obudowie i dlatego się tak na tym pasku przestawiło. Ustawiliśmy rozrząd na znakach dół i górę i samochód pali ale z pompki dodatkowej. W/g mojej diagnozy i pompiarza i mechanika pompka wstępna padła bo główna pompa ciśnieniowa, wtryski itp wszystko ok. Rozbierałem silnik już około 17-18 razy więc wiem co i jak.

Myślę iż właśnie dolny napinacz Ci się skończył. I dlatego łańcuch urwało zbyt małe ciśnienie oleju i dlatego tak się stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam ( posiadam X- 2.2, 114KM 2002 rok )

Czy jest możlwość przeskoczenia łańcuszka podczas, gdy zgaszonym samochodem na I-biegu przy wciśniętym sprzęgle zjechałem tyłem z górki i zahamowałem puszczając sprzęgło ( bez używania hamulca )? Bo zaraz po tym X-trail nie chciał odpalić a gdy załapał to pracował przez max 2 s wydawając dziwne dźwięki po czym gasł i tak w kółko. Filtr został wymieniony a po podłączeniu pod komputer nie wykryło żadnych błędów. Zastanawiam się czy ten model posiada eleketryczną pompke paliwową i czy ona może powodować brak możliwości uruchomienia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...