Adams Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 idąc za przykladem klubowych kolegów w końcu wywaliłem piekielną rurkę z silnika. Mam jednak kilka pytań bo wolałbym czegoś nie spierniczyć. Silnik GA16DE w P11 z 1998. Otóż po pierwsze to wykonałem jakąś bardzo ekonomiczną wersję tuningu za 2zł - jedyne co chciało wejść w dziurę w kolektorze to 10gr :? Kolejna rzecz to fakt ze troche spalin wydostaje się tamtędy - czuć nawet lekko na ręce pęd powietrza. + czy to normalne że przy zimnym silniku jak przygazuję i odpuszczę to słychać jakby odgłos krótkiego zassania powietrza, podciśnienia (takie krótkie "cmoknięcie" - serio nie wiem jak to opisać!).... i do tego podczas jazdy coś trochę rezonuje.... niech ktoś z większym ode mnie pojęciem o "tych sprawach" :roll: rzuci okiem pls i powie czy czegoś nie zwalilem. tx! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest primeraW10 Posted June 16, 2005 Share Posted June 16, 2005 idąc za przykladem klubowych kolegów w końcu wywaliłem piekielną rurkę z silnika. Mam jednak kilka pytań bo wolałbym czegoś nie spierniczyć. Silnik GA16DE w P11 z 1998.Otóż po pierwsze to wykonałem jakąś bardzo ekonomiczną wersję tuningu za 2zł - jedyne co chciało wejść w dziurę w kolektorze to 10gr :? Kolejna rzecz to fakt ze troche spalin wydostaje się tamtędy - czuć nawet lekko na ręce pęd powietrza. + czy to normalne że przy zimnym silniku jak przygazuję i odpuszczę to słychać jakby odgłos krótkiego zassania powietrza, podciśnienia (takie krótkie "cmoknięcie" - serio nie wiem jak to opisać!).... i do tego podczas jazdy coś trochę rezonuje.... niech ktoś z większym ode mnie pojęciem o "tych sprawach" :roll: rzuci okiem pls i powie czy czegoś nie zwalilem. tx! zmien monete, moze sie uszczelni :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Comet Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 ponieważ bilans musi się równać zero to rozumując tak:jesli część tego co się dostawało do komory spalania zostało odcięte, to stratę pokryć trzeba będzie z drugiego zródła, a więc czy nie pociągnie to za sobą wrostu spalania ??nie wiem czy dobre rozumuję ale chyba tak by wynikało.... czyli pytanie brzmi - czy tuning za 2PLN nie przełoży się potem na większe zapotrzebowanie na paliwko czyli PLN'y ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2826 przeczytaj i podziel się swoją uwagę, z tego co tam jest napisanei nikt nie skarżył się na większe splanie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cerber Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 A może to jest tak, że wzrasta efektywność procesu spalania i dzięki temu mniej depczesz na gaz a więc w efekcie przy takim samym stylu jazdy może spalać praktycznie niezauwazalnie więcej tylko tyle że masz komfort tego że jak chcesz depnąć to możesz wykorzystać więcej mocy. A może jest tak, że dzięki usunieciu recyrkulacji spalin masz możliwość dopalenia części paliwa która normalnie nie ulega spaleniu w silniku tylko w katalizatorze. Jak jest naprawde nie wiem, to są tylko moje wolne myśli Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adams Posted June 17, 2005 Author Share Posted June 17, 2005 ja mysle ze jesli chodzi o spalanie to pewnie bedzie troszke wyzsze - zamiast spalin z egr mamy wiecej powietrza wiec zeby mieszanka byla dostatecznie bogata trzeba dorzucic troche wiecej benzyny. ale to mi rybka, duzo wiecej nie bedzie. chce tylko wiedziec czy niczego nie skopalem (te troche spalin idacych do komory + ten lekki rezonans) pozdrawiam!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Comet Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 bilans musi się równać zero. Co do słyszalnego smoka to obstawiam jeden z zaworów: ERG albo połaczony z nim zawór zwrotny BPR .W momencie gdy braknie mu normalnie dostarczanego gazu wylotowego reasumuje to poprzez zassanie powietrza celem wyrownania podciśniena. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted June 17, 2005 Share Posted June 17, 2005 Przez przepustnice gazy bedize wprowadzana większa ilość zimnego poweitrza ba! Dodam ze to poweitrze bedzie zmeirzone przez przeplywke i ECU odpoweidnio zareaguje i doleje waszki, będzie bogaciej a co z tym idize more power Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adams Posted June 17, 2005 Author Share Posted June 17, 2005 czyli zakladam ze wszystko OK dzieki za info! będzie bogaciej a co z tym idize more power no i o to chodzi! 8) teraz mam chrapke na stozek K&N do N15... wiem ze mozna kupic w tuning.pl ale moze znacie jakies miejsce w wawie gdzie handluja k&n'ami? (intercars chyba je ma?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted June 18, 2005 Share Posted June 18, 2005 Intercars owszem je ma ale warto znac kogoś kto ma tam znizki bo tak to drogo wychodzi... Ew. poelcam JA Auto tuning division to jest na Burakowsekiej, mają wielki wybór i bardzo dobre ceny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adams Posted June 18, 2005 Author Share Posted June 18, 2005 super - dzieki za namiary! bede musial sie tam wybrac - moze w przyszlym tygodniu jeszcze zdaze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaras Posted September 22, 2006 Share Posted September 22, 2006 Kolega postawił problem syczenia, który umknal. Nie chodzi mi o nieszczelność przy kolektorze tylko gdzies przy indziej. Faktycznie słychac syki, jak spadaja obroty. Więc pojawia się pytanie, czy owe ciśnienie nie działa gdzieś destrukcyjnie, jak się go pozbyć bo jest irytujące;-)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adams Posted September 22, 2006 Author Share Posted September 22, 2006 moge tylko powiedziec ze u mnie w primce syczenie bylo chyba spowodowane nieszczelnoscia monety wsadzonej przy kolektorze... w kazdym razie niedlugo po tym jak pisalem te posty samochodzik zaczal nie trzymac obrotow na jalowym i tracic moc. Wiec kupilem rurke od EGRa ze szrotu i wstawilem - niestety problem jalowego calkiem nie znikl bo trzyma obroty ok ale za nisko (jak wreszcie zbiore sie do porzadnego wyczyszczenia przepustnicy i kolektora dolotowego to dam znac czy problem calkiem znikl) pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Peters Posted May 28, 2008 Share Posted May 28, 2008 Witam wszystkich Mam Primerę W10 z silnikiem GA16DE. Noszę się z zamiarem obcięcia rury zaworu ERG i zaślepienia jej. Czy ktoś kto zrobił już to może się podzielić swoimi wrażeniami. Chodzi mi szczególnie o to, czy są problemy z pracą silnika na wolnych obrotach? Czy silnik zyskał trochę mocy i eleastyczności ( odczuwalnie ) ?, Jak wygląda sprawa wzrostu spalania? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.