Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] egr raz jeszcze


Adams
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

idąc za przykladem klubowych kolegów w końcu wywaliłem piekielną rurkę z silnika. Mam jednak kilka pytań bo wolałbym czegoś nie spierniczyć. Silnik GA16DE w P11 z 1998.

Otóż po pierwsze to wykonałem jakąś bardzo ekonomiczną wersję tuningu za 2zł - jedyne co chciało wejść w dziurę w kolektorze to 10gr :? Kolejna rzecz to fakt ze troche spalin wydostaje się tamtędy - czuć nawet lekko na ręce pęd powietrza. + czy to normalne że przy zimnym silniku jak przygazuję i odpuszczę to słychać jakby odgłos krótkiego zassania powietrza, podciśnienia (takie krótkie "cmoknięcie" - serio nie wiem jak to opisać!).... i do tego podczas jazdy coś trochę rezonuje....

niech ktoś z większym ode mnie pojęciem o "tych sprawach" :roll: rzuci okiem pls i powie czy czegoś nie zwalilem.

 

tx!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość primeraW10
idąc za przykladem klubowych kolegów w końcu wywaliłem piekielną rurkę z silnika. Mam jednak kilka pytań bo wolałbym czegoś nie spierniczyć. Silnik GA16DE w P11 z 1998.

Otóż po pierwsze to wykonałem jakąś bardzo ekonomiczną wersję tuningu za 2zł - jedyne co chciało wejść w dziurę w kolektorze to 10gr :? Kolejna rzecz to fakt ze troche spalin wydostaje się tamtędy - czuć nawet lekko na ręce pęd powietrza. + czy to normalne że przy zimnym silniku jak przygazuję i odpuszczę to słychać jakby odgłos krótkiego zassania powietrza, podciśnienia (takie krótkie "cmoknięcie" - serio nie wiem jak to opisać!).... i do tego podczas jazdy coś trochę rezonuje....

niech ktoś z większym ode mnie pojęciem o "tych sprawach" :roll: rzuci okiem pls i powie czy czegoś nie zwalilem.

 

tx!

 

zmien monete, moze sie uszczelni :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponieważ bilans musi się równać zero to rozumując tak:jesli część tego co się dostawało do komory spalania zostało odcięte, to stratę pokryć trzeba będzie z drugiego zródła, a więc czy nie pociągnie to za sobą wrostu spalania ??nie wiem czy dobre rozumuję ale chyba tak by wynikało....

czyli pytanie brzmi - czy tuning za 2PLN nie przełoży się potem na większe zapotrzebowanie na paliwko czyli PLN'y ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to jest tak, że wzrasta efektywność procesu spalania i dzięki temu mniej depczesz na gaz a więc w efekcie przy takim samym stylu jazdy może spalać praktycznie niezauwazalnie więcej tylko tyle że masz komfort tego że jak chcesz depnąć to możesz wykorzystać więcej mocy.

A może jest tak, że dzięki usunieciu recyrkulacji spalin masz możliwość dopalenia części paliwa która normalnie nie ulega spaleniu w silniku tylko w katalizatorze.

Jak jest naprawde nie wiem, to są tylko moje wolne myśli

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mysle ze jesli chodzi o spalanie to pewnie bedzie troszke wyzsze - zamiast spalin z egr mamy wiecej powietrza wiec zeby mieszanka byla dostatecznie bogata trzeba dorzucic troche wiecej benzyny. ale to mi rybka, duzo wiecej nie bedzie.

chce tylko wiedziec czy niczego nie skopalem (te troche spalin idacych do komory + ten lekki rezonans)

 

pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bilans musi się równać zero. Co do słyszalnego smoka to obstawiam jeden z zaworów: ERG albo połaczony z nim zawór zwrotny BPR .W momencie gdy braknie mu normalnie dostarczanego gazu wylotowego reasumuje to poprzez zassanie powietrza celem wyrownania podciśniena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez przepustnice gazy bedize wprowadzana większa ilość zimnego poweitrza ba!

Dodam ze to poweitrze bedzie zmeirzone przez przeplywke i ECU odpoweidnio zareaguje i doleje waszki, będzie bogaciej a co z tym idize more power :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli zakladam ze wszystko OK :) dzieki za info!

 

będzie bogaciej a co z tym idize more power

no i o to chodzi! 8)

teraz mam chrapke na stozek K&N do N15... wiem ze mozna kupic w tuning.pl ale moze znacie jakies miejsce w wawie gdzie handluja k&n'ami? (intercars chyba je ma?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Intercars owszem je ma ale warto znac kogoś kto ma tam znizki bo tak to drogo wychodzi...

Ew. poelcam JA Auto tuning division to jest na Burakowsekiej, mają wielki wybór i bardzo dobre ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Kolega postawił problem syczenia, który umknal.

 

Nie chodzi mi o nieszczelność przy kolektorze tylko gdzies przy indziej. Faktycznie słychac syki, jak spadaja obroty. Więc pojawia się pytanie, czy owe ciśnienie nie działa gdzieś destrukcyjnie, jak się go pozbyć bo jest irytujące;-)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moge tylko powiedziec ze u mnie w primce syczenie bylo chyba spowodowane nieszczelnoscia monety wsadzonej przy kolektorze... w kazdym razie niedlugo po tym jak pisalem te posty samochodzik zaczal nie trzymac obrotow na jalowym i tracic moc. Wiec kupilem rurke od EGRa ze szrotu i wstawilem - niestety problem jalowego calkiem nie znikl bo trzyma obroty ok ale za nisko (jak wreszcie zbiore sie do porzadnego wyczyszczenia przepustnicy i kolektora dolotowego to dam znac czy problem calkiem znikl)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich

Mam Primerę W10 z silnikiem GA16DE. Noszę się z zamiarem obcięcia rury zaworu ERG i zaślepienia jej. Czy ktoś kto zrobił już to może się podzielić swoimi wrażeniami. Chodzi mi szczególnie o to, czy są problemy z pracą silnika na wolnych obrotach? Czy silnik zyskał trochę mocy i eleastyczności ( odczuwalnie ) ?, Jak wygląda sprawa wzrostu spalania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...