Robko30 Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 ktos moze sie spotkal z takimi objawami i pomoze zdiagnozować? uciekał mi plyn z chłodnicy. Serwis zdiagnozował, że jest wyciek na chłodnicy i nie da się tego naprawić. Kazali wymienić chłodnice. Kupiłem używke, zamontowałem i dalej musze dolewać bo ucieka ( dolałem już z chyba 5 litrów na 2500 km od wymiany chłodnicy ). W serwisie który wymieniał chłodnice, chłopaki oglądali i powiedzieli że nie ma śladów wycieku, że płyn musi uciekać do środka do silnika. Starą chłodnicę kazałem sprawdzić znajomemu i mówi, że po tygodniu ani kropla wody nie uciekła. Ktoś ma pomysł co robić, gdzie może być kłopot? pozdrawiam Robko30 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MICEN Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 No to stawiam na węże. Chyba, że uszczelka pod głowicą - sprawdź jak wygląda olej pod korkiem i na bagnecie. Ale osobiście nie wierzę, że uszczelka... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robko30 Posted March 9, 2010 Author Share Posted March 9, 2010 No to stawiam na węże. Chyba, że uszczelka pod głowicą - sprawdź jak wygląda olej pod korkiem i na bagnecie. Ale osobiście nie wierzę, że uszczelka... pod samochodem nigdy nie widziałem nic mokrego - a od kilku tygodni zawsze rano zaglądam pod samochod ;-(. Na bagnecie sprawdzałem - nie widać nic niepokojącego, jutro jestem umowiony w serwisie - mają mi sprawdzić swiece zarowe - ponoc powinno na nich być widać czy w komorze silnika jest płyn do chłodnicy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gesio Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Sprawdź czy nie masz mokro pod dywanikami z przodu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robko30 Posted March 10, 2010 Author Share Posted March 10, 2010 Sprawdź czy nie masz mokro pod dywanikami z przodu sprawdziłem, sucho. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gesio Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Nie wierzą żeby winna była uszczelka pod głowicą, obstawiam pompe wody, jest nieszczelność, sączy sie po kropelce i na rozgrzanym silniku odparowuje, nic nie widac bo jest pod osłoną Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blixten Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 Ze starej szkoły pamiętam, że biały dym z rury wydechowej świadczy o uszkodzonej uszczelce głowicy i przeciekaniu płynu chłodzącego do komory spalania - ale to pewnie byś zauważył... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robko30 Posted March 11, 2010 Author Share Posted March 11, 2010 Ze starej szkoły pamiętam, że biały dym z rury wydechowej świadczy o uszkodzonej uszczelce głowicy i przeciekaniu płynu chłodzącego do komory spalania - ale to pewnie byś zauważył... slusznie, nie zauważyłem nic dziwnego wydobywającego się z rury wydechowej... dzisiaj po południu wyrok. Serwis od wczoraj grzebie i szuka przyczyny. Chociaż cholera ich tam wie. już raz mi kazali zmienić chłodnice, która rzekomo miała cieknąć a nie ciekła się okazało po kupnie nowej i sprawdzeniu starej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blixten Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 slusznie, nie zauważyłem nic dziwnego wydobywającego się z rury wydechowej... dzisiaj po południu wyrok. Serwis od wczoraj grzebie i szuka przyczyny. Chociaż cholera ich tam wie. już raz mi kazali zmienić chłodnice, która rzekomo miała cieknąć a nie ciekła się okazało po kupnie nowej i sprawdzeniu starej. Zażądałbym od serwisu zwrotu kasy za nową chłodnicę - jeśli to oni wprowadzili Cię w błąd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal801 Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 To że diesel to wiem napisz tylko jaka pojemność i czy z filtrem dpf - mam pewne podejrzenie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robko30 Posted March 11, 2010 Author Share Posted March 11, 2010 To że diesel to wiem napisz tylko jaka pojemność i czy z filtrem dpf - mam pewne podejrzenie 2,0 dci z dpf Zażądałbym od serwisu zwrotu kasy za nową chłodnicę - jeśli to oni wprowadzili Cię w błąd. poki mi jeszcze grzebią w samochodzie to nie będę drażnił, a co pozniej - zobaczymy... jak z kelnerem - nie należy na niego wrzeszczeć jak dania mają jeszcze wjechać na stół ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal801 Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 Sprawdziłbym najpierw uszczelke termostatu na zimnym silniku przy większych obrotach potrafi puścić (nie zdarza się to często), z tego co pamiętam w 2.0 dci jest kiepski dostęp (sprawdzić 5 i 15) http://foto.forumsamochodowe.com/image/Zrr195Qctk04NMuM9kPVTNFkYqbZr74x8p1ZIYRZ.jpg Przy pompie wody trzeba sprawdzić uszczelke (mało prawdopodobne), otwór technologiczny w pompie czy niema przez niego wycieków (częsta przypadłość pomp - trudna diagnoza) oraz oring wychodzący z tyłu pompy (4) http://foto.forumsamochodowe.com/image/tQiLy12LL92h57o1aKgjo0uvWiyH2c0yrEsEMSsQ.jpg No i warto sprawdzić turbine ponieważ jest chłodzona cieczą i może się przegrzała i gdzieś pękła i puszcza płyn do wydechu a z tyłu nic nie widać ponieważ katalizator i dpf z niewielką ilością wody sobie radzą http://foto.forumsamochodowe.com/image/xATTaqNc7YpS6XieC2jEn6V78Wa1qbPFqBhvFyvs.jpg A i jeszcze jedna sprawa jaka skrzynia biegów bo jak automat to zobaczyć trzeba czy do skrzyni nie dostaje się płyn poprzez wymiennik ciepła. A pozatym to daj znać co ustalili po sprawdzeniu i czy na świecach coś widać było. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robko30 Posted March 11, 2010 Author Share Posted March 11, 2010 Sprawdziłbym najpierw uszczelke termostatu na zimnym silniku przy większych obrotach potrafi puścić (nie zdarza się to często), z tego co pamiętam w 2.0 dci jest kiepski dostęp (sprawdzić 5 i 15) http://foto.forumsamochodowe.com/image/Zrr195Qctk04NMuM9kPVTNFkYqbZr74x8p1ZIYRZ.jpg Przy pompie wody trzeba sprawdzić uszczelke (mało prawdopodobne), otwór technologiczny w pompie czy niema przez niego wycieków (częsta przypadłość pomp - trudna diagnoza) oraz oring wychodzący z tyłu pompy (4) http://foto.forumsamochodowe.com/image/tQiLy12LL92h57o1aKgjo0uvWiyH2c0yrEsEMSsQ.jpg No i warto sprawdzić turbine ponieważ jest chłodzona cieczą i może się przegrzała i gdzieś pękła i puszcza płyn do wydechu a z tyłu nic nie widać ponieważ katalizator i dpf z niewielką ilością wody sobie radzą http://foto.forumsamochodowe.com/image/xATTaqNc7YpS6XieC2jEn6V78Wa1qbPFqBhvFyvs.jpg A i jeszcze jedna sprawa jaka skrzynia biegów bo jak automat to zobaczyć trzeba czy do skrzyni nie dostaje się płyn poprzez wymiennik ciepła. A pozatym to daj znać co ustalili po sprawdzeniu i czy na świecach coś widać było. jestem pod wrażeniem wiedzy kolegi. Wlasnie wrocilem z serwisu. Generalnie nic wiecej sie nie dowiedzialem - chłopaki nic nie ustalili. Na pewno nie ma wycieku na zewnątrz z chłodnicy. Mają dwa możliwe scenariusze: - jakiś zawór erg czy coś takiego puścił i płyn chłodzacy ucieka rurą wydechową, - silnik gdzieś pękł i cieknie !!!!!!!! Mam obserwować i jak mi ucieknie do minimum w zbiorniku to sie z powrotem pojawić... Ale z turbiną to rzeczywiście może być jakiś problem bo ostatnio zdarzalo mi sie, ze nagle na 2000 obrotow przez chwile brakowalo mi mocy. Mam nadzieję że wersja nr 2 czyli pekniety silnik !!!! raczej mi sie nie wydarzyła. jestem pod wrażeniem wiedzy kolegi. Wlasnie wrocilem z serwisu. Generalnie nic wiecej sie nie dowiedzialem - chłopaki nic nie ustalili. Na pewno nie ma wycieku na zewnątrz z chłodnicy. Mają dwa możliwe scenariusze: - jakiś zawór erg czy coś takiego puścił i płyn chłodzacy ucieka rurą wydechową, - silnik gdzieś pękł i cieknie !!!!!!!! Mam obserwować i jak mi ucieknie do minimum w zbiorniku to sie z powrotem pojawić... Ale z turbiną to rzeczywiście może być jakiś problem bo ostatnio zdarzalo mi sie, ze nagle na 2000 obrotow przez chwile brakowalo mi mocy. Mam nadzieję że wersja nr 2 czyli pekniety silnik !!!! raczej mi sie nie wydarzyła. acha, i na świecach nic nie było widać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
satel84 Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Witam, Mam podobny problem. Nie zaobserwowałem żadnego wycieku - silnik suchy bez śladu, podobnie pod samochodem. Mimo to po przejechaniu 50-100 km ubywa mi ok. 1cm płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Dodam tylko, że nie zaobserwowałem nic niezwykłego z spaleniem, żadnego dymu czy coś czegoś w tym rodzaju. Czy ktoś wie co to może być? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jano78 Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 (edited) miałem podobny problem jeszcze w Peugeocie, też myślałem że przdostaje sie do silnika, ale nie przybywał poziom oleju w silniku więc wyeliminowałem tą usterkę. Potem zastanawiałem sie gdzie może jeszcze wyciekać, bo chłodnica była dobra i okazało się (na moje szczęście) że koszt całej operacji by płyn nie uciekał zamknął sie w 3zł. kupiłem dwa cybanty i dołożyłem obok oryginalnych przy wejściu do chłodnicy węża i przy wyjśćiu. Wyciek był niewidoczny, ale jednak gdzieś uciekało. Od tego czasu nie miałem problemu z płynem chłodzącym. Więc spróbuj może u Ciebie jest tak samo (oby). Pozdrawiam Edited March 28, 2010 by jano78 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.