Guest Domin Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 Witam. Zamierzam wymienić listwę wtryskową, bo na obecnej mam już przejechane ok 50tys i wtryski głośno chodzą, zwłaszcza zaraz po przełączeniu się na gaz, jak silnik jest jeszcze nie dogrzany. Słychać wtedy dość głośne cykanie. Instalacja jest na sterowniku Stag 300-4, ale ani Premium ani Plus. Widocznie jakiś starszy model, bo na stronie ac.com.pl nie ma takiego jaki jest u mnie zamontowany. Wtryski to Valtek żółte. Na listwie jest napisane: Rail type 30, 67R010104 i 110R000040. Zastanawiam się, żeby zamontować czerwone valteki, ale czerwone są 3ohm a żółte 1ohm. Gdzieś słyszałem że sterownik stag przystosowany jest tylko do 1-ohmowych, bo na 3ohm można go spalić. Nie wiem czy to prawda, dlatego proszę o pomoc, może ktoś z was już zmieniał sam listwę. Nie chcę jechać do gazownika bo zgoli mnie jak za zboże, sam wymienię a pojadę tylko na ustawienie. Mogę zmienić na czerwone czy nie? A jeżeli nie to na jakie mam wymienić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 zmienić możesz ale czerwone waldki to kanał, lepiej zainwestuj w matrixy i spalanie spadnie i będzie jeździł OK, a zmianę wtrysków robisz w programie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domin Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 tylko na matrixy muszę wywalić dużo więcej kasy a nie chcę tego robić, bo niestety w ciągu niedługiego czasu palnuję sprzedać auto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 niedługo to kiedy?? to może MJ w 200 się zmieścisz, a jak chcesz sprzedać i ktoś będzie wiedział o co chodzi to i tak wywali ci że listwa nie taka, to może przeczyść clinerem do gaźników i będzie OK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domin Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 (edited) nie mówię że w przeciągu 1 czy 2 tygodni ale może jakoś lato-jesień. Mogę montować te czerwone czy nie? Poza tym ostatnimi czasy sporo jeżdżę (ostatnie 10tys zrobiłem w 4 miesiące). Więc w takim tempie, do jesieni to jeszcze trochę km dokręcę, dlatego chcę wymienić ale żeby nie było za drogo Edited March 13, 2010 by Domin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 możesz tylko w ustawienia programu musisz zmienić wtryski Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domin Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 nie będzie miało wpływu na instalację jak zmienię z 1ohm na 3ohm? Poza tym na allegro czerwone są po 135zł, więc sam zmienię i pojadę tylko na regulację. Gazownik, który zakładał mi instalację woła za samą listwę 260zł, plus 40zł regulacja i robocizna. Znajomy był u niego parę dni temu i zglolił go 300zł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 nie będzie miało wpływu tylko po zmianie nie odpalaj LPG tylko jedź na ustawienia na PB aby gazownik naciągacz heheh przestawił w programie rodzaj wtrysku, a tak pozatym cena 200 złociszy jest niedużo wyższa a zwróci się przy spalaniu do czasu sprzedaży. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mind Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 Jak koledzy wyżej stanowczo odradzam Valteka. Absolutne minumum do twojego auta to MagicJet a optymalny wybór to Matrix. Na tych wtryskiwaczach twoje auto odżyje. No ale jak chcesz sprzedać auto - rozumiem twój wybór. P.S. Mam do sprzedania listwę Valtek żółty po przebiegu 6000, w pełni sprawne wszystkie sekcje. Ja na tym jeździł na pewno nie będę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domin Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 A dlaczego tak odradzacie valteki? Na matrixy na pewno nie wywalę 500zł, jedynie co wchodzi w grę to MagicJet za ok 200, bo po tyle znalazłem na allegro. W czym one (MagicJet'y) są lepsz od valteków. Jeżeli kupię te MagicJety to wszystkie kable, koncówki do podłączania węży będą pasowały? Może podacie mi jakiś link do tych MagicJetów. Żeby nie było tak, że kupię je za 200zł a do tego dojdzie mi z 300zł żeby przerobić pod nie całą instalację Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 waldki to najtańszy elektrozawór i nie ma co od niego dużo wymagać, przełożenie z waldków na MJ nic nie kosztuje, wtyczki są te same a przyjemność z jazdy bezcenna, jestem po takim zabiegu także wiem co i jak, jakby co to pomogę, nie wiem jaką masz instalkę ale jak STAG to w ustawieniach po zmianie na MJ dajesz rodzaj wtrysku matrix, niestety nie starczyło kaski na matrixy i musiały być MJ ale ......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domin Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 Napisałem na początku, moja instalacja to Stag 300-4. Czyli wszystkie podłączenia będą pasowały, jedynie trzeba zmienić ustawienia sterownika? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 (edited) ano program to chyba będzie 1.14.1.0 tam nie ma MJ trzeba ustawić matrix a jak połączy się z nowszą wersją 5.4.x.x to wtedy dać w wybirze MJ Edited March 13, 2010 by DINO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domin Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 Tutaj http://moto.allegro.pl/item948071576_nowa_listwa_wtryskiwaczy_4cyl_magic_jet_sekwencja.html jest listwa MJ, ale oprócz kabli od cewek idą jeszcze dwa przewody. U siebie patrzyłem, i poza 4 przewodami do cewek nie mam nic więcej. Do czego one są potrzebne? Przeczytałem że w MJ jest zabudowany w listwie czujnik temp. Podłącza go się gdzieś? A co do ustawień, to ja już nie będę się w to bawił. Pojadę do gazownika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 te kable to czujnik ale daruj go sobie odetnij i tak zostaw poza podłączeniem wtrysków zmianą w ustawieniach nic więcej nie robisz a jeszcze jedno jak dostaniesz listwę to wykręć końcówki i rozwierć na 2.4 przynajmniej, jaki masz reduktor i jakie ciśnienie gazu?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domin Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 a jeszcze jedno jak dostaniesz listwę to wykręć końcówki i rozwierć na 2.4 przynajmniej, jaki masz reduktor i jakie ciśnienie gazu?? Czemu mam rozwiercać? Jaka jest fabryczna średnica? Co mi da rozwiercenie? Nie można zamontować listwy bez rozwiercania? Reduktor mam, prawdopodobnie, tomasetto. Ciśnienie - nie wiem jakie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 dostaniesz wtryski w standardzie, czyli 2.0 i do twojej mocy i silnika trzeba rozwiercić na 2.4 pod warunkiem, że reduktor wydoli jak nie za bardzo to trzeba będzie wiercić dalej, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted March 13, 2010 Share Posted March 13, 2010 tak jak jeden kolega w sr20 jeżdzi !!!!! na dyszach fabrycznych mnożnik na niskich ma 1.8 ..x !!!!! a na wysokich to taki rozjazd że szok ,,,,Dysze mają WIELKIE ZNACZENIE W USTAWIENIU GAZU zależą od ilośći gazu jaki przelatuje przez nie przy danym czasie wtrysku ,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domin Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 (edited) To widzę że z tymi MJ jest torchę zabawy. A jak mam poznać, że reduktor daje rade czy nie? Zeby gazownik nie wcisnal mi ciemnoty jak pojade na regulację że wszystko jest ok. A tak przy okazji, jaka jest średnica dysz w valtekach? Edited March 14, 2010 by Domin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 po każdej zmianie wtryskiwaczy musi być zrobiona autokalibracja i od nowa ustawienie map PB i LPG, nie ważne czy zostaniesz na waldkach czy zainwestujesz trochę więcej w MJ. Srednica chyba coś koło 2.7 i każde jakie kupisz musisz rozwiercać. Jak nie przełącza Ci na PB przy ostrzejszej jeździe to może być, że reduktor jest jeszcze OK. Najlepiej zobaczyć u gaziaza na komp[ie będzie widać spadki ciśnienia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domin Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 (edited) Jeszcze mi się nie zdażyło żeby przełączył mi się na PB, nawet wkręcając auto na 6500 obr/min. Może być taki przypadek, że na valtekach reduktor daje rade a jak założę MJ to już nie poradzi sobie? Dysze można samemu rozwiercić czy lepiej zostawić to gazownikowi? Nie mam kabla ani programu żeby podłączyć auto pod kompa, więc i tak muszę jechać do gaziarza na ustawienia. Poza tym, jak dysze standardowo mają średnicę 2mm, to po co w takim razie sprzedają jeszcze o mniejszej średnicy (1.5mm) skoro i tak trzeba większe rozwiercać. Dino, w którymś poście napisałeś że trzeba rozwiercić do 2.4 a kilka postów niżej, że do 2.7. Jak w końcu jest z tą średnicą dysz? Edited March 14, 2010 by Domin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 MJ są wydajniejsze i dysza 2.4 styka, a Ty pytałeś o waldemary, przy waldemarach trzeba wiercić więcej, wszystko zależy od zastosowanych wtrysków. Rozwiercenie to nie problem wiertarka wiertło i gitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domin Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 OK, rozwiercę sam, tylko żeby gazownik nie powiedział że ingerowałem w listwę i teraz to mam radzić sobie sam. Czy średnica 2.4 to raczej standard, czy akurat u Ciebie jest rozwiercone do 2.4 a u mnie przykładowo optymalna będzie średnica 2.6? Nie można zostawić fabrycznej średnicy 2mm? Jak poznać że akurat ta średnica (przykładowo 2.4) jest optymalna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 OK, rozwiercę sam, tylko żeby gazownik nie powiedział że ingerowałem w listwę i teraz to mam radzić sobie sam. Czy średnica 2.4 to raczej standard, czy akurat u Ciebie jest rozwiercone do 2.4 a u mnie przykładowo optymalna będzie średnica 2.6? Nie można zostawić fabrycznej średnicy 2mm? Jak poznać że akurat ta średnica (przykładowo 2.4) jest optymalna? jak gaziarz powie coś takiego to go zmień bo ten zatrzymał się na etapie poloneza. U mnie to było metodą prób i błędów. zaczynałem od 2.2 a skończyłem na 2.4 ciśnienie na reduktorze 1.2 bara (też ma to znaczenie) jak nie masz fejsa programu to może zakup tylko listwę zasugeruj gaziarzowi średnicę dysz i niech on to zrobi, i poustawia bo i tak będziesz musiał do niego jechać, chyba, że masz zamiar mieć następne auto też z LPG to warto zakupić fejsa na alledrogo jakieś 40 złociszy a program zassać z netu jest darmowy. Na pewno się zwróci a wtedy możesz sam sobie wszystko porobić, pamiętaj aby ustawi Ci mapy podczas jazdy większości z nich nie chce się tego robić, i będzie pan zadowolony , wie pan ile ja takich aut zrobiłem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Domin Posted March 14, 2010 Share Posted March 14, 2010 Gazownik, który zakładał mi instalację wszystko ustawiał podczas jazdy, bo jak odbierałem auto, to na liczniku było najechane z 40km, tak że ustawianie na testery raczej u niego nie wchodzi w grę. Przedzwonię do niego jutro i zapytam się czy zamontuje mi listwę którą ja mu dostarczę i ewentualnie czy rozwierci dysze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.