DINO Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 no to spoko nie masz się co bać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Domin Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 (edytowane) Jeszcze mam pytanie. Zapewne kupię listwę i dam ją do gazownika do założenia. Sam nie będę rozwiercał. Auta na miejscu mi nie zrobi, więc jakie powinno być ciśnienie na reduktorze i jak to sprawdzić? Co wpływa na wartość tego ciśnienia? I co będzie, jeżeli nie rozwieci dysz tylko założy z fabryczną średnicą? Edytowane 14 Marca 2010 przez Domin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 ciśnienie ustawia się na reduktorze z podłączonym kompem, ja u siebie mam 1.2 ale wystarczy koło 1 bar w programie widać jakie jest, jak nie rozwierci to wtryski będą się zapętlać i będzie wyskakiwał błąd. Z tego co pisałeś to raczej rozwierci bo wie co jest 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Domin Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 A może po prostu podmienić dysze, tzn wyjąć w valteków i wkręcić w MJ, o ile będą pasowały? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 inna budowa nie będzie pasować a jak zdejmiesz waldemary to sprawdź z ciekawości jakie były dysze, poza tym to naprawdę nic trudnego rozwiercić. to są moje mapy pierwsza rozjechana to po podłączeniu kompa jeszcze na waldemarach, pewnie można by było to dopieścić ale i tak był czas na zmiany druga to już na MJ po ustawieniach w czasie jazdy, myślę, że różnica jest widoczna pewnie i tak jeszcze będę wiercił dysze na 2.5 ale teraz chcę pojeździć aby reduktor się ułożył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Domin Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Odnośnie średnicy dysz, znalezione w sieci dzielisz moc w KM na ilosc cylindrów: Średnica dyszy [mm] Ciśnienie reduktora 1 [bar] Moc na 1 cylinder [KM] 1,8- 2 12 – 17 2,1- 2,3 18 – 24 2,4- 2,6 25 – 32 2,7- 2,9 33 – 40 3,0 41 – 48 U mnie ten wskaźnik wynosi 131/4=32.75 więc wychodzi że srednica powinna być 2.6-2.7 To też z sieci nalezy wziac pod uwage wydajnosc wtryskiwacza magic jet i jeszcze uwzględnić tryb sterowania wtryskiem BP kupując magic jeta masz instrukcję z rozpiską dysz : d mm.............hp/4cyl..............hp/6cyl 1,5 ................30-50................ 45-75 1,7 ................50-70................75-105 2,0 ................70-100..............105-150 2,4 ...............100-130.............150-195 a tu wychodzi że 2.4 Więc jak to jest z tymi średnicami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 przy ciśnieniu reduktora 1 bar, im wyższe tym mniejsza dysza ja mam 1.2bara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 (edytowane) no i masz 1.2 bara a przy max bucie tak jak ja 0.7 może reduktor sie "ułoży " ale to dziwne bo ten zawolak wsumie chyba do 200 KM a moje KME niby do 240 KM ale już o KME wszyscy wiedzą że klęka już przy 140 KM ,,,,,, ja mam dysze w RAilach 2.7 i początkowy mnoznik 1.2x a zalecany ma być 1.1 do 1.6 do 1x na wysokich jak masz małe dysze to bedzie wysoki mnożnik i czym wyższe obroty tym wiekszy czas wtrysku i jeszcze wiekszy czas otwarcia wtryskiwaczy gazowych co zatym idzie że bedą cały czas otwarte(zapętli się)i jak to nawet nie wystarczy to będzie ubogo a to ZLE !!!! inna sytuacja wygląda jak przy max bucie reduktor siada z cisnieniem i wtryskiwacz +dysza jest ok to mieszanka jest uboga ECU sie ratuje i też zwiększa czas wtrysku dochodzi do pełnego(czyli zamiast 15ms dochodzi do 24 ms) otwarcia wtryskiwaczy ,,.. Wniosek jak masz kupić Valtki dyszę daj 2.7-2.8 i bedziesz miał krótki czas wtrysku na jałowych i elegancko na wysokich jak MJ to daj 2.5 mm i będzie ok Kolega Dino ma na niskich coś w granicach 1.3x i spore ciśnienie i czas wtrysku dla bogatej to 2.7 i ubogiej 2.2ms a poprawna to 2.5ms wiec widać nawet na obrazku że przy czasie 2.7 idzie w bogatej .... wiec zacząć od 2.4 i będzie wmiare ok ...naszczęśćie ECU się ratuje jak może fabryczne dysze rail/Waldek to 1.5mm a MJ 2.0 mm poco mniejsze bo są i mniejsze autka ,,,, Edytowane 15 Marca 2010 przez Tofu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lobo Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Do się dołącze z pytaniem... Mam P11GT i mam sekwencje z niestety valtekami(niebieskie) mapsensor Bosha, parownik thomasetto do 240KM(podobno) i sterowane takim cude SEC, niby dobre opisnie slyszalem ale nie wiem... prosze o dopiske czy ktos zna i co sadzi.... moje drugie pytanie-Czy moge zmienic listwe na Matrixa np w tej instalce? I po trzecie jak dlugo lece na gazie powiedzmy 400km(taki mam zasieg okolo w trasie) po zatrzymaniu na tankowanie pojawia sie taki problem jakby slabe lbg i sie notorycznie przelacza zpowrotem na Pb i tak od kilku razy do kilku dziseciu razy potrafi.... pomaga postanie w nocy na niechodzonym.... zauwazylem wczeniej ze jak reka bujalem parownikiem to sie tez przelaczala na Pb-czy masa slaba na parownik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Do się dołącze z pytaniem... Mam P11GT i mam sekwencje z niestety valtekami(niebieskie) mapsensor Bosha, parownik thomasetto do 240KM(podobno) i sterowane takim cude SEC, niby dobre opisnie slyszalem ale nie wiem... prosze o dopiske czy ktos zna i co sadzi.... moje drugie pytanie-Czy moge zmienic listwe na Matrixa np w tej instalce? I po trzecie jak dlugo lece na gazie powiedzmy 400km(taki mam zasieg okolo w trasie) po zatrzymaniu na tankowanie pojawia sie taki problem jakby slabe lbg i sie notorycznie przelacza zpowrotem na Pb i tak od kilku razy do kilku dziseciu razy potrafi.... pomaga postanie w nocy na niechodzonym.... zauwazylem wczeniej ze jak reka bujalem parownikiem to sie tez przelaczala na Pb-czy masa slaba na parownik? jak w programie można zmienić to możesz wsadzić matrixy co znaczy bujałem parownikiem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lobo Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 jak w programie można zmienić to możesz wsadzić matrixy co znaczy bujałem parownikiem?? jak smaochód byl na lpg to zaczelem reke potrzasac parownikiem i podczas moich szarpan sie przelaczal na pb, jak go naciagnalem opaska na sztywno to do dzis wlasciwie jest ok. naciagnalem za przewod metalowy do gory na sztywno wlasciwiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 no to w sumie sam sobie odpowiedziałeś co trzeba zrobić, sprawdź zamocowanie parownika on nie powinien się kiwać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lobo Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 no to w sumie sam sobie odpowiedziałeś co trzeba zrobić, sprawdź zamocowanie parownika on nie powinien się kiwać generalnie sie bardzo ni kiwal a i problem zaczynal sie po przejechaniu np 400km, ale narazie jest lepiej, gazownik slaby niestety... a slyszales kiedys cos o tym SEC`u?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 (edytowane) generalnie sie bardzo ni kiwal a i problem zaczynal sie po przejechaniu np 400km, ale narazie jest lepiej, gazownik slaby niestety... a slyszales kiedys cos o tym SEC`u?? a jakie masz ustawienia w programie ?? ciśnienie gazu na reduktorze może masz za duże i na końcówce butli już nie fafa, powinno być w granicach 1-1.2 bara masz fejsa i program do tego?? chcesz się bawić sam czy zlecać gazownikowi?? http://www.lecholpg....=pobierz&did=d5 http://www.autogas.pl/modules.php?name=DownloadPL&file=index&start=Pliki&target= to chyba coś takiego?? Edytowane 16 Marca 2010 przez DINO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lobo Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Robił mi wlasne wszystko gaziasz ale zaczal mnie wnerwiac i chce sam sie ogarnac. pamietam ze te listwy to mi 3 zmienial.... bo na zadnej fura nie latala, czerwone pozniej zolte i na koncu niebieskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 ładna żonglerka to nie wiedział że czymś te wtryskiwacze sie różnią ....idiota ....lepiej już MJ ja sie mie mogę doczekać jak je założę bo na Matrixa nie wiem czy uciułam choć mały matrix to nie wiem czy da radę a HD544 to juz 500zł ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 ładna żonglerka to nie wiedział że czymś te wtryskiwacze sie różnią ....idiota ....lepiej już MJ ja sie mie mogę doczekać jak je założę bo na Matrixa nie wiem czy uciułam choć mały matrix to nie wiem czy da radę a HD544 to juz 500zł ... może lepiej ciułaj albo wstrzymaj się trochę, dziś lece w trasę i jak dobrze pójdzie do piątku pyknę jakieś 2kkm to dam znać jak ze zużyciem i jeśli będzie dobrze to przy pompach się zwróci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Domin Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 U mnie MJ już leżą i czekają na montaż. Jak dobrze pójdzie to w sobotę gazownik mi zamontuje. POwiedział że na miejscu to zrobi, jakieś 1-2 godz mu zejdzie. Zobaczymy czy będzie rozwiercał dysze. Popatrze mu na ręce. Przy okazji wymienię świece, bo od momentu założenia gazu były nie wymieniane i przewody wysokiego napięcia (mam jeszcze orginalne od nowości). Jedna rzecz jaka mnie zmartwiła to stan filtra fazy ciekłej. Wykręciłem go a on rozsypał mi się w rękach. Metalowe dekle odleciały a bibuła cała czarna i sztywna jak kamień. Filtr był zmieniony jakies 10kkm temu. Czy to tylko wina gazu? W 99% przypadków tankuję się na BP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 (edytowane) wina gazu u mnie wychodziła różnica w kilometrach jak tankowałem na BP i shelu to na korzyść shela ponad 50km więcej musi rozwiercić i niech stroi w trasie porób skriny i zapodaj oblukamy Tofu MJ zwiesiły się gdzieś po 250 km nie wiem dlaczego, przejechane na benie coś koło 150 km i teraz zrobione na MJ ponad 500 i nic, spalanko w trasie spadło o ponad 1 literek czyli zwrócą się bardzo szybko, szkoda że nie matrixy mogło być jeszcze lepiej Edytowane 19 Marca 2010 przez DINO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Domin Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 NIestety, do Shella jestem zrażony. Zatankowałem kiedyś parę razy, auto szarpało i nie chciało jechać, tankowanie na różnych stacjach w różnych miejscach Polski. Shell mi nie podchodzi. Ze screenami moze być problem, zobaczymy czy będę jeździł z gazownikiem jak będzie wszystko ustawiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Dino czytałem na innym forum Ze ci sie MJ zawiesiły i wywaliło błąd .. ja dziś szukałem filterków bo jakaś patologia mi się zrobiła i cisnienie lata od 1-1.6 Bara ... na prze-gazówkach zacznę od filtrów potem przeróbka KME Silvera i MJ a dziś upierniczyła mi się linka sprzęgła auto naszczęście szczęśliwie padło pod pracą i spoko transport a nowa już zamówiona .... co do Ciekłej fazy to zdarza sie że sie rozpada ... choć LOVATO nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 pisałem, że po 250 km się zwiesiły ale już jest przelaciane ponad 1300 i jest cały czas OK, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Domin Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Byłem dzisiaj u gazownika. Ciężko powiedzieć coś na temat MJ, bo..... jeżdżę nadal na valtekach. Gazownik, założył listwę, poźniej rozwiercił dysze do 2.5mm, poustawiał, pojździłem, znowu coś poustawiał i znowu pojeździłem dłużej i zaczęło jeb.ć gazem w aucie. Sprawdził szczelność preparatem i wyszło że gaz zapierd... spod 1 cewki na łączeniu z korpusem listwy wtryskowej. Listwę kupiłem nie od niego tylko z netu, więc za bardzo nie chciał się dogadać, żeby włożył swoją a ja bym mu dostarczył nową jak mi przyślą po reklamacji. W końcu się zgodził ale okoazało się że MJ mu się skończyły, na półce leżały tylko valteki. Więc pół dnia zmarnowane, 50zł poszło psu w D, auto na gazie strasznie jeździ, powyżej 4tys obr prawie się nie wkręca, szarpie. Nie miałem już czasu żeby idealnie poustawiał wszystko od nowa na starej listwie, skoro i tak za jakiś tydzień będę znowu ją wymieniał. Przemęczę się. Dzwoniłem do sklepu skąd kupiłem listwę, koleś mi powiedział że jestem pierwszym przypadkiem, kiedy nowa listwa jest uszkodzona. To jakaś masakra jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 ja sie zaczołem zastanawiać bo na LPG forum polecaja Valteka typ 34 listwa 4 szt 340 zł wydajniejsze od małego Matrixa i lepsze od MJ ... choć przewidzany okres pracy to tylko 150mln(50 tys km) cykli a dla MJ 250 i 500 dla matrixa choć i to tak o kant d roz..... bo Jak sie kiepsko trafi w serie z MJ to padają szybko Dino jak ze spalaniem ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 autko lepiej się wkręca na obroty, poza tym co pisałem wyżej, przejechane ponad 2kkm i jest wszystko OK, spalanko w trasie spadło o około literek a jazda do 180km/h w ramach testowania sprzętu, pomyślałem jak mają się zwiesić całkowicie to teraz w trasie i jak wrócę do domku to wywalę ale narazie jest OK, także już się zwróciły jak dla mnie i nie przeraża mnie potrzeba czyszczenia co 10kkm lub coś innego bo teraz tylko będą oszczędności , a waldki 34 jeszcze za nowe są i nie wiadomo co o nich myśleć,jak przyjdzie znowu czas na zmiany to będę wtedy się zastanawiał narazie jestem zadowolony, a jak padną to kupię matrixy, choć też się brudzą jak czytałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.