Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Dziwne objawy - niskie ciśnienie na jednym cylindrze


PrAli
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Mam Almerkę N16 1.5 benzyna przed liftem.

 

Troszkę jest mułowata, mam zdiagnozowane mniejsze ciśnienie na drugim cylindrze bo 8 barów na pozostałych po 14.

 

Problem w tym że rzeczywiście, na wolnych obrotach odrobinę kuleje i ogólnie jest zmułowaciała ;) Jednakże są dni kiedy w ogóle nie kuleje i ma normalną moc!

 

Czy ktoś jest mnie w stanie naprowadzić co może być nie tak w głowicy?

Robiłem próbę olejową i na pewno jest to nieszczelność w głowicy.

 

Tylko teraz tak, jak by był upalony zawór lub gniazdo to chyba cały czas bym miał objawy - czyż nie?? Czy to może być jakiś uszczelniacz?

 

Bardzo proszę o pomoc - czy jest po tym co opisałem możliwość naprowadzenia co powoduje takie objawy - bez ściągania głowicy?

 

Powtarzam raz jeszcze że momentami jest OK!

Link to comment
Share on other sites

lekko nadpalone gniazdo zaworowe, innej możliwości nie ma.

Link to comment
Share on other sites

Przyciera się zawór i raz działa w pełnym skoku a raz nie czyli prościej mówiąc nie wraca w tym momencie co potrzeba

Link to comment
Share on other sites

Wielkie dzięki za odpowiedzi.

Właśnie to jest dla mnie najważniejsze czy zawór czy gniazdo ;) jak zawór to autko będę miał szybko zrobione. Jak gniazdo to to będę czekał do następnego tygodnia na naprawę głowicy - takie kolejki u gościa co na moim terenie naprawia głowice ;)

 

Nic autko właśnie odprowadzone do mechanika - jeszcze dzisiaj będę znał diagnozę ;) - właśnie targa głowicę ;(

Link to comment
Share on other sites

Sam sobie targa głowice, czy w samochodzie?:-) Dobra tak dla żartu pisze, tak mi przyszlo do glowy mimo wolnie jak to przeczytałem :-P

Edited by mbr
Link to comment
Share on other sites

No i okazało się że wypalone zawory i gniazda! Jedne mniej, drugie więcej - ale tylko wydechy, ssące wszystkie są ok! Więc odebrałem od mechanika głowicę zawiozłem do wymiany gniazd i planowania, zamówiłem nowe zawory. Na piątek ma wszystko być, więc w sobotę jak dobrze pójdzie mechanik wszystko poskłada.

Link to comment
Share on other sites

Guest pumba

No i okazało się że wypalone zawory i gniazda! Jedne mniej, drugie więcej - ale tylko wydechy, ssące wszystkie są ok! Więc odebrałem od mechanika głowicę zawiozłem do wymiany gniazd i planowania, zamówiłem nowe zawory. Na piątek ma wszystko być, więc w sobotę jak dobrze pójdzie mechanik wszystko poskłada.

 

A z innej beczki. Jest instalacja LPG ? No i jaki jest przebieg ?

Link to comment
Share on other sites

Tak jest instalacja od 50 tys km!!!

Przebieg auta to 140 tyś km.

 

Wiem, wiem coś za coś ;(

 

Instalacja sekwencyjna tartarini ale bez lubryfikacji!

Link to comment
Share on other sites

 

Instalacja sekwencyjna tartarini ale bez lubryfikacji!

 

to może i dobrze, że mnie gazownik przekonał na lubryfikator.

Stwierdził, że jeśli się na niego nie zdecyduję, to on mi gazu nie założy, bo prędzej czy później do niego wrócę z krzykiem, że gaz zabił mi głowicę.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dobrze! I wielki plus dla gazownika - takich jest bardzo mało!

 

A tak na marginesie to jaki jest koszt utrzymania lubryfikacji?

Tzn. ile kosztuje płyn i na ile starcza?

Link to comment
Share on other sites

 

A tak na marginesie to jaki jest koszt utrzymania lubryfikacji?

Tzn. ile kosztuje płyn i na ile starcza?

 

Nie jest źle

płynu idzie około 0,1 litra na 1000km, więc litrowa bańka (w cenie około 50-60łz) wystarcza na 10.000km

 

Więc wychodzi pół grosza na km :shifty:

 

A zestaw mam założony taki (w razie jakby aukcja wygasła nazywa się green ADD). Cena nie jest powalająca, a założyć sobie można samemu, nie ma w tym żadnej filozofii.

Edited by nunu85
Link to comment
Share on other sites

Witam, tak jak wspomniałem wymieniłem wszystkie gniazda i zawory wydechowe - gniazda ze jakiegoś stopu odpowiedniego do gazu, zawory jakiejś włoskiej firmy. Luzy zaworowe ustawione troszkę większe niż książkowe, na ciepłym silniku delikatnie klekocze ale myślę że dzięki temu nie siądą tak szybko!

Co do mocy to jest wyraźnie odczuwalny wzrost! Najlepiej czuć na 4 i 5 kiedy dołoży się gazu - ciągnie jak należy kiedyś zamulała!

 

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi - pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

To może się jeszcze pochwal / pożal ile dałeś za części i robotę?

Link to comment
Share on other sites

Remont głowicy (wymiana gniazd wydechu ze wstępnym ustawieniem luzów + planowanie) - 300zł

Zawory wydechowe - 270zł

Uszczelka pod głowicę - 180 zł

Uszczelka pod pokrywę - 80 zł

Uszczelki kolektorów - 40 zł

Szpilki - 160 zł

Uszczelniacze zaworowe - jakieś grosze

 

Robocizna (u znajomego magika) rozebranie, ustawienie luzów wszystkich zaworów, złożenie - 200zł

 

Wszystko jakieś 1300zł i tydzień czasu bez autka - trochę boli ale myślę, że jeszcze nie tak tragicznie.

Edited by PrAli
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...