Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Dziwne objawy - niskie ciśnienie na jednym cylindrze


PrAli
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam Almerkę N16 1.5 benzyna przed liftem.

 

Troszkę jest mułowata, mam zdiagnozowane mniejsze ciśnienie na drugim cylindrze bo 8 barów na pozostałych po 14.

 

Problem w tym że rzeczywiście, na wolnych obrotach odrobinę kuleje i ogólnie jest zmułowaciała ;) Jednakże są dni kiedy w ogóle nie kuleje i ma normalną moc!

 

Czy ktoś jest mnie w stanie naprowadzić co może być nie tak w głowicy?

Robiłem próbę olejową i na pewno jest to nieszczelność w głowicy.

 

Tylko teraz tak, jak by był upalony zawór lub gniazdo to chyba cały czas bym miał objawy - czyż nie?? Czy to może być jakiś uszczelniacz?

 

Bardzo proszę o pomoc - czy jest po tym co opisałem możliwość naprowadzenia co powoduje takie objawy - bez ściągania głowicy?

 

Powtarzam raz jeszcze że momentami jest OK!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedzi.

Właśnie to jest dla mnie najważniejsze czy zawór czy gniazdo ;) jak zawór to autko będę miał szybko zrobione. Jak gniazdo to to będę czekał do następnego tygodnia na naprawę głowicy - takie kolejki u gościa co na moim terenie naprawia głowice ;)

 

Nic autko właśnie odprowadzone do mechanika - jeszcze dzisiaj będę znał diagnozę ;) - właśnie targa głowicę ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie targa głowice, czy w samochodzie?:-) Dobra tak dla żartu pisze, tak mi przyszlo do glowy mimo wolnie jak to przeczytałem :-P

Edytowane przez mbr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i okazało się że wypalone zawory i gniazda! Jedne mniej, drugie więcej - ale tylko wydechy, ssące wszystkie są ok! Więc odebrałem od mechanika głowicę zawiozłem do wymiany gniazd i planowania, zamówiłem nowe zawory. Na piątek ma wszystko być, więc w sobotę jak dobrze pójdzie mechanik wszystko poskłada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i okazało się że wypalone zawory i gniazda! Jedne mniej, drugie więcej - ale tylko wydechy, ssące wszystkie są ok! Więc odebrałem od mechanika głowicę zawiozłem do wymiany gniazd i planowania, zamówiłem nowe zawory. Na piątek ma wszystko być, więc w sobotę jak dobrze pójdzie mechanik wszystko poskłada.

 

A z innej beczki. Jest instalacja LPG ? No i jaki jest przebieg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest instalacja od 50 tys km!!!

Przebieg auta to 140 tyś km.

 

Wiem, wiem coś za coś ;(

 

Instalacja sekwencyjna tartarini ale bez lubryfikacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Instalacja sekwencyjna tartarini ale bez lubryfikacji!

 

to może i dobrze, że mnie gazownik przekonał na lubryfikator.

Stwierdził, że jeśli się na niego nie zdecyduję, to on mi gazu nie założy, bo prędzej czy później do niego wrócę z krzykiem, że gaz zabił mi głowicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze! I wielki plus dla gazownika - takich jest bardzo mało!

 

A tak na marginesie to jaki jest koszt utrzymania lubryfikacji?

Tzn. ile kosztuje płyn i na ile starcza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A tak na marginesie to jaki jest koszt utrzymania lubryfikacji?

Tzn. ile kosztuje płyn i na ile starcza?

 

Nie jest źle

płynu idzie około 0,1 litra na 1000km, więc litrowa bańka (w cenie około 50-60łz) wystarcza na 10.000km

 

Więc wychodzi pół grosza na km :shifty:

 

A zestaw mam założony taki (w razie jakby aukcja wygasła nazywa się green ADD). Cena nie jest powalająca, a założyć sobie można samemu, nie ma w tym żadnej filozofii.

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, tak jak wspomniałem wymieniłem wszystkie gniazda i zawory wydechowe - gniazda ze jakiegoś stopu odpowiedniego do gazu, zawory jakiejś włoskiej firmy. Luzy zaworowe ustawione troszkę większe niż książkowe, na ciepłym silniku delikatnie klekocze ale myślę że dzięki temu nie siądą tak szybko!

Co do mocy to jest wyraźnie odczuwalny wzrost! Najlepiej czuć na 4 i 5 kiedy dołoży się gazu - ciągnie jak należy kiedyś zamulała!

 

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi - pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont głowicy (wymiana gniazd wydechu ze wstępnym ustawieniem luzów + planowanie) - 300zł

Zawory wydechowe - 270zł

Uszczelka pod głowicę - 180 zł

Uszczelka pod pokrywę - 80 zł

Uszczelki kolektorów - 40 zł

Szpilki - 160 zł

Uszczelniacze zaworowe - jakieś grosze

 

Robocizna (u znajomego magika) rozebranie, ustawienie luzów wszystkich zaworów, złożenie - 200zł

 

Wszystko jakieś 1300zł i tydzień czasu bez autka - trochę boli ale myślę, że jeszcze nie tak tragicznie.

Edytowane przez PrAli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...