worm#21 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Witam Mam dziwny problem a mianowicie jako że auto użytkuje codziennie do pracy i nie raz ostrą zimą -15 nocą pali na dotyk bez najmniejszego zająknięcia gdy jest ciepły również ok ale parę razy spotkałem się np wracam z trasy auto dobrze rozgrzane parkuje gaszę silnik wszystko ok i gdy parę razy musiałem po 15-20min pojechać dalej to nie mogłem zapalić kręcił i nic wystarczyło poczekać dosłownie parę minut i znowu wszystko było ok tak jakbym trafiał na zakres temp w której nie chce zapalić czy jest to możliwe ( w poprzednim aucie podobne objawy były gdy padł mi czujnik położenia wału"alfa"tzreba było poczekać az ostygnie inaczej nie palił)ale czy w tym przypadku może coś być nie tak właśnie z jakimś czujnikiem albo to zbieg okoliczności i może kluczyk/imob pada i nie łączy?!?!) pytałem w ASO ale nie wiedzą ,moze ktos słyszał o takim problemie:/ Dzieki PZdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kregon Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 A moj jak jest cieply to po odpaleniu, gdy obroty powinny spasc do 600-700 obr/min to spadaja dalej, az zgasnie :/ Ale wystarczy, iz na sekunde doslownie musne pedal gazu by chwile podtrzymac obroty (tyle zeby nie zgasl) i jest OK. A... no i gasnie przy ca. 120km/h na luzie. Jakies pomysly? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 (edytowane) A moj jak jest cieply to po odpaleniu, gdy obroty powinny spasc do 600-700 obr/min to spadaja dalej, az zgasnie :/ Ale wystarczy, iz na sekunde doslownie musne pedal gazu by chwile podtrzymac obroty (tyle zeby nie zgasl) i jest OK. A... no i gasnie przy ca. 120km/h na luzie. Jakies pomysly? Lewe powietrze => uboga mieszanka <=przepływomierz Może jeszcze jest słaby na niskich obrotach (łatwo gaśnie i ciężko się zbiera) i na najwyższych obrotach? Ja bym pojechał na diagnostykę. Check engine może tego nie wyłapać - tak miał mój tata. Typowy objaw dla instalacji mieszalnikowych lpg (wiem że nie masz). W Polsce gazownicy "wzbogacają" mieszankę zdejmując gumę na wlocie powietrza. P.S. to jeździsz 120 km/h na luzie czy w celach diagnostycznych? Edytowane 17 Marca 2010 przez Rudy89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kufelman Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Mam taki sam problem jak kolega KREGON, zaczeło się to dziać kilka dni temu:/ jakby ktoś miał jakieś rozwiązanie niech pisze, ja zamówiłem nową przepływkę zobacze może pomoże:) wogóle to wszytsko chyba przez te polskie dziury ostatnio jechałem po naszych pięknych dziurawych drogach i choinka na zegarach poduszki abs esp ręczny, ale po wykasowaniu błędów wszystko wporządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kregon Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Poczekam az kufelman zmieni przeplywke... jak pomoze to zrobie to samo. Co do zbierania sie... Ja w ogole odnosze wrazenie, ze to auto sie z trudem zbiera. Ale po prostu takie ma ograniczone mozliwosci. Nie jest to przez jakas 'chorobe' silnika, a przez to ze 350z to przerosnieta swinia :/ Na luzie nie jezdze. Problem sie pojawil w zwiazku z innym problemem - siadajacymi synchronizatorami 5go i 6go biegu. Zeby nie zgrzytalo zmieniam powoli i jakos w trasie sie zdarzylo, ze silnik zdazyl zgasnac :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kufelman Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 auto sie dobrze zbiera niby ma te 6 sek do setki a jak na 1600 kg to nie jest zle, wszystko zalezy od opon a w zasadzie od ich trzymania, bo tym autem ciezko ruszyc zeby nie tracic przyczepnosci i tu duzo przyspieszenie traci. ale krowa to jest konkretna jezdzilem mazda mx5 przed nissanem to jak piorko przy tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej6411 Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Wiecie co, ja też ma jakieś dziwne wrażenie, co do dynamiki tego auta. Tak jak pisałem od 15 lat jestem właścicielem opla, calibry turbo 4x4 Wsiadając pierwszy raz do Nissana byłem bardzo zawiedziony dynamiką tego auta. Wydawało mi się, że 204 KM calibra lepiej się zbiera. Nie jestem furiatem, ale jednak...jakiś mały zawód. Po prostu to chyba „”dzikość serca” silników turbo. Takie subiektywne odczucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kufelman Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 samochód 4x4 wogóle sie lepiej zbiera bo nie "stoi w miejscu" przy ostrym dodaniu gazu i nie mieli, pozatym w turbo masz charakterystycznego kopa, a w wolnossaku poprostu ciagnie w góre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 20 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 samochód 4x4 wogóle sie lepiej zbiera bo nie "stoi w miejscu" przy ostrym dodaniu gazu i nie mieli, pozatym w turbo masz charakterystycznego kopa, a w wolnossaku poprostu ciagnie w góre. Ja tez śmigałem z turbiną brakuje mi tego zupełnie inna charakterystyka ale przyjdzie pora i na to Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kregon Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 kufelman, i jak? Zmieniles przeplywke? Pomoglo? Bo szykuje mi sie maly przeglad i przy okazji bym i to machnal. Czekam na info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kufelman Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 kufelman, i jak? Zmieniles przeplywke? Pomoglo? Bo szykuje mi sie maly przeglad i przy okazji bym i to machnal. Czekam na info dziś wymieniłem na nową nic nie dało:/ nie mam pomysłu jak coś wykminisz to pisz tu, ja jak wymienie sprzęgło to też do mechaniora chyba zaprowadze. jeszcze poszukam na forach z USA dziś wymieniłem na nową nic nie dało:/ nie mam pomysłu jak coś wykminisz to pisz tu, ja jak wymienie sprzęgło to też do mechaniora chyba zaprowadze. jeszcze poszukam na forach z USA PODOBNO POMAGA W 90% takich przypadków How to reset your ECU and perform the Throttle Pedal Release and Idle Air Volume Learning procedures on an Nissan 350Z. Before attempting any of the following procedures, it is advisable that you read through the instructions thoroughly and familiarize yourself with them. A stop watch or an analog clock with a second’s needle will be useful. **a quick reset can be accomplished by disconnecting the negative battery terminal, and depressing the brake a few times. ECU Resetting Procedures Timing is extremely critical. If it is NOT DONE within the specify time, the ECU will not reset and the Check Engine Light (CEL) will continue to remain ON. Operations Procedures 1. Confirm that accelerator pedal is fully released, turn ignition switch “ON” and wait 3 seconds. 2. Repeat the following steps (2a and 2b) procedures quickly five times within 5 seconds. 2a. Fully depress the accelerator pedal (HARD). 2b. Fully release the accelerator pedal. 3. Wait 7 seconds, fully depress the accelerator pedal and keep it for approx. 10 seconds until the CEL starts blinking. 4. Fully release the accelerator pedal (while the CEL is still blinking) 5. Wait about 10 second. 6. Fully depress the accelerator pedal and keep it for more than 10 seconds. 7. Fully release the accelerator pedal (The CEL light will continue to blink). 8. Turn ignition switch to “OFF” position and now you can start the car. The CEL light should be gone. If the CEL light continues to remain ON, repeat the above steps. Timing is EXTREMELY critical to resetting the ECU. Accelerator Pedal Release Position Learning Operation Procedure 1. Make sure that the accelerator pedal is fully released. 2. Turn ignition switch “ON” and wait at least 2 seconds. 3. Turn ignition switch “OFF” wait at least 10 seconds. 4. Turn ignition switch “ON” and wait at least 2 seconds. 5. Turn ignition switch “OFF” wait at least 10 seconds. Throttle Valve Closed Position Learning Operation Procedures 1. Make sure that accelerator pedal is fully released. 2. Turn ignition switch to “ON”. 3. Turn ignition switch to “OFF” wait at least 10 seconds. Make sure that the throttle valve moves during above 10 seconds by confirming the operating sound. Idle Air Volume Learning (Throttle Position Learning) It is better to count the time accurately with a clock. 1. Perform “Accelerator Pedal Released Position Learning”. 2. Perform “Throttle Valve Closed Position Learning”. 3. Start engine and warm it up to normal operating temperature. 4. Turn ignition switch “OFF” and wait at least 10 seconds. 5. Confirm that the accelerator pedal is fully released, then turn ignition switch “ON” and wait 3 seconds. 6. Repeat the following (steps 7a, 7b) procedures quickly five times within 5 seconds. 7a. Fully depress the accelerator pedal (HARD) 7b. Fully release the accelerator pedal. 8. Wait 7 seconds, fully depress the accelerator pedal and keep it for approx. 20 seconds until the Check Engine Light (CEL) stops blinking and turned ON. 9. Fully release the accelerator pedal within 3 seconds after the CEL is ON. 10. Start engine and let it idle. 11. Wait 20 seconds. 12. Rev up the engine two or three times and make sure the idle speed and ignition timing are within the specifications. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kregon Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Ehh... :/ Nie ma to jak 'prosty' sposob na rozwiazanie 'malego' problemu :/ Chyba latwiej silnik wymienic kufelman, probowales tego patentu? Udalo Ci sie? Pomoglo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kufelman Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Ehh... :/ Nie ma to jak 'prosty' sposob na rozwiazanie 'malego' problemu :/ Chyba latwiej silnik wymienic kufelman, probowales tego patentu? Udalo Ci sie? Pomoglo? niestety nie pomogło:/ pojade do mechanika po świętach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pieto83 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 eee, a udało się komuś zresetować w ten sposób ECU ? Mimo iż wymiatam w xboxa.. to nie udało mi się wklepać tego kommbosa, chyba wolę pada. - to tak po ok 5435435435 prób A ktoś poleci jakiś programik do reseta ? mam ProScan ale on chyba nie resetuje całego ecu.. mam wrażenie ze tylko wymazuje błedy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kufelman Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 mi się udało, potrzebny stoper poprostu, a z tym gaśnięciem nikt nic nie wymyślił:/ ostatni podczas hamowania zglasł mi na rondzie nie było ciekawie bez wspomagania:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martinezx Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 (edytowane) a czyszczenie / wymiana swiec ? a czyszczenie / wymiana swiec ? EDIT: wymieniłem olej i pali mi juz normalnie ( czy to ma sens ? Ps do Admina - gdzie jest dział Giełda ? Edytowane 19 Sierpnia 2010 przez martinezx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kregon Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 EDIT: wymieniłem olej i pali mi juz normalnie ( czy to ma sens ? Nie ma Ps do Admina - gdzie jest dział Giełda ? Nie jestem wprawdzie adminem, ale prosze - http://forum.nissanklub.pl/index.php/forum/72-gielda/ (znajdziesz na glownej stronie forum, na samym dole). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość imp Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 a czyszczenie / wymiana swiec ? EDIT: wymieniłem olej i pali mi juz normalnie ( czy to ma sens ? Jakiego oleju użyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 12 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2011 tez zrobil mi sie ten problem, ale tylko przy odpalaniu czasem zgasnie. Po kilku modyfikacjach zrobilem reset kompa ta metoda ze stoperem, zeby komp wyczail zmiany i byla wieksza moc. no i od tego momentu mi sie to pojawilo. moglem tego nie robic podobno lekarstwem jest pojechanie do serwisu i zrobienie u nich reset kompa. planuje teraz wydech zmienic i pooddam sie temu resetowi w serwisie. dam znac czy minelo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kregon Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Btw. a resetowanie kompa, przez odlaczenie aku, juz nie dziala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirtrojan Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 (edytowane) Odświeżam temat - podobne objawy można mieć przy brudnej przepustnicy. Profilaktycznie swoją wyczyściłem jak zakładałem uszczelkę pod kolektor dolotowy ( Plenum Spacer) - użyłem sprayu do czyszczenia gaźników - dobrze czyści i szybko paruje. Powstał jednak problem - wolne obroty skoczyły mi z 680 na 900 RPM :/ W Nissanie mi zresetowali problem i nauczyli kompa jakie ma mieć obroty. CO do czyszczenia to sa filmiki na YT - tu akurat w g35 ale żadna różnica http://www.youtube.com/watch?v=KwdYzWzc170 Edytowane 6 Lutego 2011 przez sirtrojan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WooX Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 taki problem. W zimę nie jeżdżę. Odpalałem raz na tydzień. Raz się przejechałem bo śnieg stopniał. Później próbuje za tydzień odpalić i nic, nie kręcił się nawet :/. Walnąłem prostownik na noc, rano próbuje odpalić, raz zakręcił i nic. Podłączyłem kablami pod mondeo po minucie ładowania w ten sposób odpalił. Pojeździłem po mieście, zatrzymałem się pod sklepem, zgasiłem, wchodze kupuje wychodze. Chce odpalić, nawet się raz nie zakręcił :/. Brat musiał z kablami przyjechać, odpaliłem pojechałem do domu po 10 minutach jazdy stawiam w garażu, gasze, chce odpalić, znowu nawet raz nie zakręcił. Co się zepsuło? Podczas gdy fura jest odpalona mam 14 na tym ee amperomierzu(?), więc to nie alternator. Rozrusznik, akumulator? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanPlut Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 taki problem. W zimę nie jeżdżę. Odpalałem raz na tydzień. Raz się przejechałem bo śnieg stopniał. Później próbuje za tydzień odpalić i nic, nie kręcił się nawet :/. Walnąłem prostownik na noc, rano próbuje odpalić, raz zakręcił i nic. Podłączyłem kablami pod mondeo po minucie ładowania w ten sposób odpalił. Pojeździłem po mieście, zatrzymałem się pod sklepem, zgasiłem, wchodze kupuje wychodze. Chce odpalić, nawet się raz nie zakręcił :/. Brat musiał z kablami przyjechać, odpaliłem pojechałem do domu po 10 minutach jazdy stawiam w garażu, gasze, chce odpalić, znowu nawet raz nie zakręcił. Co się zepsuło? Podczas gdy fura jest odpalona mam 14 na tym ee amperomierzu(?), więc to nie alternator. Rozrusznik, akumulator? Rozrusznik na pewno nie, bo jak by walną to by kable nie pomogły. Ja bym stawiał na akumulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej6411 Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Na 99% czeka Cię wymiana akumulatora. Wszystko na to wskazuje,ze akumulator dokonał już swojego żywota. Brak doładowywania akumulatora szczególnie w zimie powoduje jego szybkie rozładowanie a co się z tym wiąże zasiarczenie płyt. Tak samo jak Ty nie jeżdżę zima, ale co pewien czas doładowuje akumulator. Przy wymianie aku. nie wiem jak jest z rozkodowaniem radia/temat poruszany na forum, ale jak często bywa czytany, ale bez odp. Pamiętaj o braku działania domykania szyb przy odłączeniu aku. To disconnect the negative (−) battery terminal, perform the procedure in the following order. Otherwise, the window and the side roof panel/top side rail may contact and be damaged. 1. Close the windows. 2. Open the hood. 3. Close and lock all the doors using the key or keyfob. 4. Disconnect the negative (−) battery terminal. 5. Securely close the hood. To connect the negative (−) battery terminal, perform the procedure in the following order. Otherwise, the window and the side roof panel may contact and be damaged. 1. Unlock (using the key) and open the driver side door. Do not close the door. 2. Open the hood. 3. Connect the negative (−) battery terminal. Then close the hood. 4. Fully open the driver side door window. 5. Close the driver side door and the window. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WooX Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 Na 99% czeka Cię wymiana akumulatora. Wszystko na to wskazuje,ze akumulator dokonał już swojego żywota. Brak doładowywania akumulatora szczególnie w zimie powoduje jego szybkie rozładowanie a co się z tym wiąże zasiarczenie płyt. Tak samo jak Ty nie jeżdżę zima, ale co pewien czas doładowuje akumulator. Przy wymianie aku. nie wiem jak jest z rozkodowaniem radia/temat poruszany na forum, ale jak często bywa czytany, ale bez odp. Pamiętaj o braku działania domykania szyb przy odłączeniu aku. To disconnect the negative (−) battery terminal, perform the procedure in the following order. Otherwise, the window and the side roof panel/top side rail may contact and be damaged. 1. Close the windows. 2. Open the hood. 3. Close and lock all the doors using the key or keyfob. 4. Disconnect the negative (−) battery terminal. 5. Securely close the hood. To connect the negative (−) battery terminal, perform the procedure in the following order. Otherwise, the window and the side roof panel may contact and be damaged. 1. Unlock (using the key) and open the driver side door. Do not close the door. 2. Open the hood. 3. Connect the negative (−) battery terminal. Then close the hood. 4. Fully open the driver side door window. 5. Close the driver side door and the window. rozumiem, że jak nie mam cabrio to o dachu pamiętać nie muszę ?. Właśnie czy są jakieś problemy ze zmianą aku? Kodowanie radia? Jakieś zmiany w kompie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.