Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

zapowietrzone hamulce


fotokora
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam taki problem wymieniłem klocki hamulcowe w przodzie tył jest ok jak wciskam pedał wpada wydaje misię dość głęboko ale nie do końca po drugim wciśnięciu jest twardy i nie wpada tak jak za pierwszym razem. co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo zapowietrzyłeś układ wymieniając klocki, albo masz stary płyn w układzie.

 

Trzeba jeszcze raz przejrzeć ;].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyn sprawdzali w zakładzie na magicznej maszynce i jest dobry.

Jest tam jakieś wspomaganie układu hamowania?

poprzednie klocki zjechane do zera ponoć nie odbijały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a hamuje ?

jak za pierwszym wpada i ledwo hamuje a za drugim razem juz nie wpada a hamuje to moze byc padnieta pompa (przepuszcza) albomoze tez byc ze poca sie cylinderki (ubywa plynu?) no i moze tez byc problem ze wspomaganiem, Jak 2 razy wciskasz hamulec zapala Ci sie lampka recznego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie zapala się lampka ręcznego

na tylnym kole spod piasty widać jakby się pociło nic tylko rozbieram i zobacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radził bym odpowietrzyć dobrze

a patrzyłeś czy tłoczki nie miały wżer ? bo mogły mieć i jak założyłeś nowe klocki to uszczelnienie jest w tym miejscu i sie zpowietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Odświeżam i przyklejam się do tematu:)

Otóż w moim Tyranie podczas hamowania na śliskim robi się jakiś taki zgrzyt z przodu, pedał sztywnieje i się podnosi, a ja muszę go odpuścić,wcisnąć jeszcze raz, żeby móc w ogóle zahamować (coś w rodzaju hamowania pulsacyjnego). Jest to moje pierwsze auto z ABSem i nie mam doświadczenia, ale chyba na tym to nie polega, co?! :) Płyn hamulcowy mam wymieniony,żadne kontrolki się nie zapalają, przegląd hamulców przeszedł niedawno(stacja diagnostyczna); to co mu może dolegać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam i przyklejam się do tematu:)

Otóż w moim Tyranie podczas hamowania na śliskim robi się jakiś taki zgrzyt z przodu, pedał sztywnieje i się podnosi, a ja muszę go odpuścić,wcisnąć jeszcze raz, żeby móc w ogóle zahamować (coś w rodzaju hamowania pulsacyjnego). Jest to moje pierwsze auto z ABSem i nie mam doświadczenia, ale chyba na tym to nie polega, co?! :) Płyn hamulcowy mam wymieniony,żadne kontrolki się nie zapalają, przegląd hamulców przeszedł niedawno(stacja diagnostyczna); to co mu może dolegać?

 

Witam,

 

 

Wydaje mi się, że działanie układu ABS powinno właśnie być takie jak u Ciebie. Zahamuj na suchej nawierzchni, tylko nie na maksa tak z wyczuciem, to zobaczysz, że nic się nie będzie dziać. Dopiero w momencie wystąpienia poślizgu któregokolwiek z kół samochodu układ zadziała i zachowa się tak jak opisujesz. Dla pewności może niech jakiś twój znajomy sprawdzi to zachowanie się auta, oczywiście z doświadczeniem w używaniu samochodów z ABS'em.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę może to faktycznie tak ma być? Sprawdzę jak dzieła u znajomego w tyranie. Niestety ja żadnego doświadczenia z abs-ami nie posiadam, no może z wyjątkiem kilku z mojego bloku:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jw. wszystko działa poprawnie ten zgrzyt pojawia się na śliskiej nawierzchni i pedał sam odbija  :rolleyes:  ja nie mam abs`u i reszty elektroniki i się z tego powodu cieszę  :rolleyes:

 

Witam,

 

 

Bez ABS'u i innych podobnych dziwadeł można śmiało żyć, natomiast nie wyobrażam sobie życia bez centralnego zamka, bo jak otwierać tylne, piąte drzwi jak nawet nie ma zamka na nich od zewnątrz, zresztą od strony pasażera tez niema - idiotyczne oszczędności.  :D

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc przykleję tutaj...

co może być przyczyną blokowania kół podczas hamowania? Dziś sprawdzałem na zjeździe z górki i po zahamowaniu samochód zatrzymał się jak powinien, odpuściłem pedał hamulca, ale nie chciał się toczyć na dół (oczywiście był na luzie). Wygląda to tak jakby coś go "trzymało". Dopiero jak normalnie ruszyłem to dalej już sam się toczył. Podczas jazdy po płaskim objawia się to tym,że podczas hamowania jest taki moment w którym wyraźnie czuć nagłe spowolnienie samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc przykleję tutaj...

co może być przyczyną blokowania kół podczas hamowania? Dziś sprawdzałem na zjeździe z górki i po zahamowaniu samochód zatrzymał się jak powinien, odpuściłem pedał hamulca, ale nie chciał się toczyć na dół (oczywiście był na luzie). Wygląda to tak jakby coś go "trzymało". Dopiero jak normalnie ruszyłem to dalej już sam się toczył. Podczas jazdy po płaskim objawia się to tym,że podczas hamowania jest taki moment w którym wyraźnie czuć nagłe spowolnienie samochodu.

 

Może prowadnice klocków hamulcowych skorodowały i jest na nich opór podczas powrotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nagła zmiana warunków atmosferycznych może mieć z tym coś wspólnego? Wczoraj ponad o stopni i mokry śnieg, a dziś -8 i wszystko pozamarzane? No sam nie wiem, tak tylko sobie kombinuję :D Dziś mój znajomy rano przez 500m wlekł tylne (albo pchał przednie?) koła bo mu przymarzły hamulce po nocy...aż szkoda tyranka:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nagła zmiana warunków atmosferycznych może mieć z tym coś wspólnego? Wczoraj ponad o stopni i mokry śnieg, a dziś -8 i wszystko pozamarzane? No sam nie wiem, tak tylko sobie kombinuję :D Dziś mój znajomy rano przez 500m wlekł tylne (albo pchał przednie?) koła bo mu przymarzły hamulce po nocy...aż szkoda tyranka:(

Witam

Poniekąd ta huśtawka temperatur ma wpływ a w dodatku mokry śnieg.Zapewne przymarzała linka od ręcznego i dlatego wlókł tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Poniekąd ta huśtawka temperatur ma wpływ a w dodatku mokry śnieg.Zapewne przymarzała linka od ręcznego i dlatego wlókł tył.

- i pamiętamy, zimą nie zostawiamy na ręcznym na noc.... dobre? :)

 

Forester, jesli przy dodatnich temperaturach będzie Ci sie tak działo, sprawdź tłoczki.

Edytowane przez Whitie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- i pamiętamy, zimą nie zostawiamy na ręcznym na noc.... dobre? :)

 

Forester, jesli przy dodatnich temperaturach będzie Ci sie tak działo, sprawdź tłoczki.

 

 

Po ustabilizowaniu się pogody problemy zniknęły:) Myślę,że mokry śnieg nawłaził w różne "szpary" a mróz zrobił swoje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość husky1987

a hamuje ?

jak za pierwszym wpada i ledwo hamuje a za drugim razem juz nie wpada a hamuje to moze byc padnieta pompa (przepuszcza) albomoze tez byc ze poca sie cylinderki (ubywa plynu?) no i moze tez byc problem ze wspomaganiem, Jak 2 razy wciskasz hamulec zapala Ci sie lampka recznego ?

 

 

koledzy jak nnaciskam pedał hamulca to gdzies za 4-6 razem zapala mi sie kontrolka od ręcznego. zauważyłem to po wymianie klocków i szczek oraz uszczelniaczy na tłoczkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy jak nnaciskam pedał hamulca to gdzies za 4-6 razem zapala mi sie kontrolka od ręcznego. zauważyłem to po wymianie klocków i szczek oraz uszczelniaczy na tłoczkach.

jak dla mnie pompa hamulcowa się kończy.

Doświadczenie - Jeep ZJ dokładnie ten sam objaw

Edytowane przez Whitie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość wallmag34

koledzy jak nnaciskam pedał hamulca to gdzies za 4-6 razem zapala mi sie kontrolka od ręcznego. zauważyłem to po wymianie klocków i szczek oraz uszczelniaczy na tłoczkach.

Witam ta kontrolka sygnalizuje ci ze brak podciśnienia w serwie jak przestajesz pompować to gaśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...