Gość pieczka Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 witam! od kilku tygodni jestem posiadaczem Primery P 11 98r diesel.Skończyło się w niej paliwo mimo nie zapalenia się kontrolki rezerwy, i mimo że wskaźnik poziomu paliwa dopiero zszedł na początek czerwonego pola.Zacząłem więc dociekać co jest przyczyną. I tak :1. żarówka kontrolki jest sprawna. 2.w górnej części czujnika paliwa w zbiorniku znajdują się dwie kostki podłączeniowe i tu czegoś nie rozumiem !!!!! jedna z kostek ma dwa wejścia do niej dochodzą dwa przewody , tyle że gniazdo na tą kostkę jest puste i wygląda na to że fabrycznie tak jest!!! brak w gnieździe końcówek do których kostka powinna być podłączona??? Druga z kostek ma trzy wyjścia , a gniazdo ma trzy wejścia, tyle że do kostki dochodzą tylko dwa przewody ( zewnętrzne) środkowa wsuwka jest bez przewodu ??? wygląda na to że to też fabrycznie bo nie widać śladu żeby trzeci przewód gdzieś się po prostu urwał. Co jest grane czy jakieś modele były po prostu uboższe o kontrolkę rezerwy paliwa, bo nic nie rozumiem???? pomocy!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hiszpan 207 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 może poprostu czujnik od pływaka jest uszkodzony albo samo ramie pływaka uszkodzone. skoro tak masz to poprostu częściej zaglądaj na tablice zegarów podczas jazdy i traktuj początek czerwonego pola jako koniec paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Ja bym powiedział, że to znowu cholerny wskaźnik paliwa.Trzeba przelutować zimne luty w zegarach i będzie git.Czasem pomaga wypięcie i wpięcie wtyczek potraktowanych kontakt sprayem.W wąskiej części to powinno być zasilenie pompy paliwowej (u nas jej brak) a szeroka jest do wskaźnika. powinny być 2 przewody. Rezerwa zapala się przy małej rezystancji. Środek jest do czujnika temperatury paliwa w baku w SR20DE odcinającego paliwo przy wzroście jego temperatury powyżej 80*C Procedura z manuala 1 kluczyk na OFF 2 odpiąć wtyczkę (B31) 3 do pinów 1 i 3 (Zewnętrzne) podpiąć rezystor (172-180 Ohm) 4 włączyć zapłon Lampka rezerwy powinna się zapalić Swoją drogą to lampka rezerwy powinna się zapalić zawsze przy włączaniu zapłonu i zaraz zgasnąć Sprawdź rezystancję opuszczonego pływaka Powinna być rzędu 172-180 Ohma tak jak ten rezystor do diagnozowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 to krótko jesteś posiadaczem żeby się w takie rzeczy zagłębiać ... z takim stażem nie dopuszczaj aby wskazówka nie dochodziła do czerwonego pola, jak będziesz tankował do pełna to kontrolka nie będzie Ci potrzebna i jak zatankujesz do pełna to auto napewno nie będzie paliło więcej. A teraz tak poważnie to nie sugeruj się wskaźnikiem i zrób doświadczenie : jak wskazówka wejdzie na czerwone pole to zatankuj i zobacz ile wejdzie do pełna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gacek Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 (edytowane) jeżeli wskazówka zeszła dopiero na czerwone pole to kontrolka się nie zapala, przynajmniej w silniku benzynowym jak kupiłem też mi się nie zapalała i tak przez 1,5 roku myślałem że jes zepsuta lecz przyszła bieda i dopiero jak wskazuwka praktycznie sie nie podnosiła (bardzo mało paliwa ok. 6-7 litrów) to kontrolka od rezerwy się zapala. a jeżeli chodzi że paliwo się skończyło a wskazówka dopierow wchodziła na czerewone pole to pojęcia nie mam może coś z pływakiem Edytowane 6 Lipca 2010 przez gacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 (edytowane) Swoją drogą to lampka rezerwy powinna się zapalić zawsze przy włączaniu zapłonu i zaraz zgasnąć Sprawdź rezystancję opuszczonego pływaka Powinna być rzędu 172-180 Ohma tak jak ten rezystor do diagnozowania u mnie też się nie zapala po włączeniu zapłonu nawet na chwilkę. czyli że mam szukać co jest nie tak? wskazówka schodziła na czerwone pole i nigdy nie weszło więcej niż 50l. a kontrolka nawet nie mignęła. Edytowane 6 Lipca 2010 przez nowak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Kiedyś słyszałem ze na rezerwie sie nie jezdzi tzn żeby nie dopuszczać to spaku na czerwone pole bo najgorsze smieci zaciaga do silnika. A ile w tym prawdy to nie wiem.Ale zawsze troche prawdy musi w tym byc. Mi też czasmi schodzi na czerwone pole i kontrolka nie zapala sie może nie dopuszczam żęby za nisko zeszła.Ale raz w miesiacu zalewam do pełna i przeważnie do konca miesiaca starczy zależy ile jeżdżę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 (edytowane) u mnie też się nie zapala po włączeniu zapłonu nawet na chwilkę. czyli że mam szukać co jest nie tak? raczej to co napisał and_pec mija się z prawdą nie spotkałem się w moich ani kolegów nissanach aby kontrolka zapalała się na chwilę po zapalaniu... swoją droga w GT zapalała mi się na czerwonym polu, a teraz dopiero jak zejdzie poniżej czerwonego (pewnie pływak inaczej podgnięty) Edytowane 6 Lipca 2010 przez GeorgeGt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 raczej to co napisał and_pec mija się z prawdą nie spotkałem się w moich ani kolegów nissanach aby kontrolka zapalała się na chwilę po zapalaniu... swoją droga w GT zapalała mi się na czerwonym polu, a teraz dopiero jak zejdzie poniżej czerwonego (pewnie pływak inaczej podgnięty) u mnie się zaświeca ale może to dlatego, że P11.144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 u mnie zapala sie dopiero na samym dole ostatniej czerwonej kreski i zostaje 12 l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 u mnie się zaświeca ale może to dlatego, że P11.144 a patrz Dino u kolegi Almery 2002 nic się nie zapala widzę, że Primera przeszła facelifting po maxie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 a patrz Dino u kolegi Almery 2002 nic się nie zapala widzę, że Primera przeszła facelifting po maxie jak to sie mówi, co kraj to obyczaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Ja przechodziłem przez identyczny problem jak kolega pieczka i w podobnych okolicznościach - wskaźnik zszedł dopiero na czerwone pole, kontrolka się nie zapaliła a samochód zgasł. Zdarzyło mi się to kilka razy więc wkurzony tym doświadczeniem postanowiłem to sprawdzić. A więc zrobiłem tak: 1. Zdjąłem tylną kanapę 2. Wypiąłem kable i odkręciłem dużą "słoikowatą" nakrętkę z baku 3. Delikatnie uniosłem pływak i moim oczom ukazał się bak, w którym o dziwo jest paliwo 4. Przy pomocy kombinerek zdjąłem 2 przewody paliwowe z rurek pamiętając który gdzie był podłączony 5. W ruchomym "koszyczku", który nałożony jest na jedną z rurek aluminiowych był syf, który zatykał rurkę. Pomagając sobie śrubokrętem płaskim usunąłem syf z "koszyczka" 6. Podłączyłem kostki do pływaka i przekręciłem stacyjkę w pozycję zapłonu. 7. Chwyciłem za pływak i ruszałem w górę i w dół zweryfikowałem, czy pokazuje maksimum oraz czy przy minimum zapala się kontrolka rezerwy. Moje spostrzeżenia i uwagi dla ludzi mających kłopoty ze wskaźnikiem rezerwy: Jeżeli przy teście z pkt. 7 kontrolka rezerwy się nie zapala (a żarówka jest sprawna), to to może oznaczać, że jest problem z pływakiem (uszkodzony jeden z zakresów potencjometru). Wtedy należy podłączyć omomierz w miejsce wtyczki i zweryfikować oporność z danymi z instrukcji do P11. Myślę, że przelutowywanie przy licznikach nie ma sensu, jeżeli wskaźnik ładnie opada (bez skoków) w miarę ubywania paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Pozwoliłem sobie zobaczyć czy mi sie zapali kontrolka w moim traktorku.I o dziwo zapaliła sie ale bardzo nisko zeszła,dopiero nad ta pierwsza kreska od dołu minimalnie opadła i jeden z kolegów mówił że tam spada i zostaje w baku około 5-7 litrow pewnie na 100km.Ale w razie wypadku to miałem 5 litrów w bagażniku na wszelki wypadek żeby nikogo nie prosic i dzwonic .Przezorny zawsze ubezpieczony!!!Tylko wlać i jechac:D. Ot takie moje spostrzeżenie.Może komuś pomocne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 czy dobrze kojarzę że w 2,0td wchodzi 60l.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Chyba tak.Gdzies juz czytałem że pojemnosc td to 60 litrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alaniasty Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 A może ktos wie przy jakiej ilości paliwa zapala sie rezerwa w P11,144 lift z silnikiem 1,8 - autko mam od tygodnia stąd moje pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 U mnie w 2.0 TD zapala sie przy ok 7 litrach,bo przejechałem kiedyś dla sprawdzenia i mniej więcej tyle by wychodziło.U CIebie pewnie podobnie aczkolwiek nie dowiesz się jak nie sprawdzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Ja już nie wierzę temu wskźnikowi - ostatnio wyjeździłem benzynę do zera, zalałem 9l. Rezerwa zgasła i pojawiło się 14 km do przejechania na komputerze. Jadąc cały czas tylko na gazie, po chwili rezerwa zapaliła się znowu a po godzinie wskazanie pozostałych do przejechania km spadło do "----" ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Z tego co wiem komputery nie są wyskalowane na rezerwę i w momencie zapalenia komputer powinien pokazywać --- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 U mnie rezerw zapal się jak pozostaje benzyny na przejechanie 60 km i co dziwne jadąc na LPG zaczyna spadać, ale jak zgaszę i odpalę znowu to zapala się rezerwa i 60 km do przejechania, oczywiście po kilkunastu odpalaniach zostaje już mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 U mnie rezerw zapal się jak pozostaje benzyny na przejechanie 60 km i co dziwne jadąc na LPG zaczyna spadać, ale jak zgaszę i odpalę znowu to zapala się rezerwa i 60 km do przejechania, oczywiście po kilkunastu odpalaniach zostaje już mniej. No i tak to powinno działać - podczas jazdy komputer myśli że jedzie na Pb i zmniejsza sobie stan, przy okazji wyliczając średnie spalanie, ale przy odpaleniu czyta prawidłową ilość ze zbiornika. Zazwyczaj u mnie też tak to działa, tylko ostatnio taki zonk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Dokładnie nrb. Piszesz prawdę i tylko prawdę Ja się o tym przekonałem jak brałem auta L-kowe na wypożyczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alaniasty Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Hmmm czyli rezerwa powinna sie pojawic przy około 7 l czyli można przejechac jakies 60-70 km czy tak..? Niestety nie udało mi sie nigdzie wyczytać ile to powinno być faktycznie ( ile fabryka podaje ) W poprzednim autku ( Mazda 323f ba ) rezerwa pojawiała się gdy w baku było 10l paliwa..i faktycznie tak było.. na rezerwie można było zrobić 110-115 km a tu niestety nie jestem pewien... Musze w takim razie zrobić test kiedy zatrzymam sie na środku ulicy bez paliwa.. Jeszcze jedno ile mieści się w baku...?60l czy mniej..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Łap Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.