Mopiko Opublikowano 21 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2022 Witam wszystkich, pozwalam sobie napisać bo mam problem z radiem. Niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem Nissana Qashqai J10 z 2008 roku z radiem Clarion i niestety radyjko nie działa, a mianowicie pojawia się napis "SECURE", kodu nie mam od poprzedniego właściciela. Czy mogę prosić o pomoc w kwestii rozkodowania lub wskazania kogoś kto mi pomoże. Z góry dziękuję. Pozdrawiam Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej1486 Opublikowano 21 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2022 Pisałem już gdzieś o tym. Napisz do Nissana. Podają za darmo bez problemów.Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mopiko Opublikowano 21 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2022 Dzięki za podpowiedź, ale dzwoniłem do Nissana i serwis powiedział że jak jest napis "SECURE" to już kodu nie da się wpisać tylko dobry elektronik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
REMIXIOS Opublikowano 3 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2022 W dniu 11.11.2021 o 11:11, kolbek napisał: Witam wszystkich, Poradziłem sobie z pojawiającym się napasam Secure na zielonym tle w oryginalnym radiu (poradnik dla osób u których pojawia się napis co jakiś czas i nie zmieniali radia). Znalazłem gdzieś na internecie filmik gdzie kolega z Rosji grzebiąc śrubokrętem pod napędem CD uruchamiał radio i napis znikał. Sprawdziłem u siebie i sposób jak najbardziej działał. Dziś rozebrałem kokpit i znalazłem usterkę. Tutaj nikogo nie zaskoczę - usterką był brak masy/styku Pokolei: 1. Rozbieramy plastiki i wyciągamy napęd CD na stół - opisy i filmy można znaleźć w internecie. 2. Następnie rozbieramy napęd tak aby wyciągnąć płytę drukowaną - polecam zmienić pastę termoprzewdzącą przy okazji rozbiórki. Foto 1 3. Szukamy na spodzie płytki takiej małej blaszki - odginamy ją i lekko czyścimy- foto 2 4. Na obudowie napędu CD poprawiamy styk - ja poprostu zeskrobałem warster tlenków zwykłym srubokrętem. 5. Skręcamy wszystko - nie zapominając podłączyć anteny i wszystkich wtyczek. 6. Cieszymy się radiem- możliwością zmiany głośności itp itd. Pozdrawiam wszystkich Grzegorz U mnie jest problem, że raz radio odpali i działa po chwili już tylko gra i brak możliwości zmiany głośności po wyłączeniu stacyjki umiera. Wyskakują dziwne liczby po chwili secure na zielonym. W trybie serwisowym wyskakuje komunikat o problemie z zmieniarką CD, czy można ją całkowicie odłączyć bo nie korzystam, żeby radio zaczęło normalnie działać? https://files.fm/u/bzzgjfyx3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas3035 Opublikowano 16 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2023 WP 12 2004 r. QG18DE Radio Clarion 28185 AV800 PN-2598F W moim przypadku dziwnego zachowania radia typu: brak możliwości zmieniania kanałów , brak reakcji na regulacje głośności, po naciśnięciu "OFF" radio dalej gra , brak menu audio a czasami nawet SECURE na zielonym tle itp. Po kilkukrotnym rozbieraniu i składaniu radia wg. internetowych porad natknołem się na pęknięty lut rezystora smd R844. Filmik ze śrubowkrętem co to go wkłada się pod radio i dogina dolną częśc radia u mnie zadziałał , co potwierdziło brak styku rezystora. Doginanie radie z lewej strony nie pomagało , tylko z prawej skrajnej , właśnie tam jest ten rezystor na PCB. Wcześniej poprawiłem luty od złącza do pamięci kodu radia L46 u mnie na płytce to IC803, jest to połączone ścieżką z pinem IMMO. Dodatkowo B= i B- od komunikacji z radia z panelem (podejrzenie że nie reaguje na przyciski , panel podmienianiy i nie pomogło) wg. Schematu elektrycznego auta. Czyszczenie tej blaszki od płytki może wprowadzić w błąd że to jest przyczyną. Generalnie topnik, świerza cyna, lutownica do smd, okulary poiększające i oblutowałem prawą stronę PCB patrząc od przodu radia wraz z przelotkami w płycie. Doatkowo jeszcze "komparator" IC204. O samym R844 jest drive2.ru conieco opisane. Po tych wszystkich zabiegach z lutowaniem to właśnie ostani był ten lut na oporniku. P.S. Rozebrane radio tzn. sama płyta podłączona do auta też działa, nie trzeba skłądać radia na testy. Szukanie tzw. kodów do tego radia jest zbędne, wszystko jest w pamięci L46. Może się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.