Guest jan_us Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 podczas wymiany opon zauważyłem że ma podciete tylne opony, od strony zewnetrznej i to mocno no właśnie jaka może być przyczyna tego zjawisko???? zła geometria, i jak się do tego maja przeglady, tak na prawde na tych oponkach przejechałem 2 lata i miałem dwa przeglądy (ponad 40km), wczesniej ich nie zmieniałem na zimowe, więc złe wyważenie kół przez oponiarzy odpada a w książeczce przeglądów jest osiowanie kół, czyli co serwis od..... i ni robił tego, w końcu opona nie zuzywa się w 1 miesiąc i to bardzo mocno jak myślicie co może być przyczyna i na ile można gonić serwis za to Janus Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 Jan,na temat zużywania opon można pisać i spierać sie tygodniami.Czy coś wskórasz w kontakcie z serwisem nie wiem,przeczytaj taki artykuł,on coś Ci może nasunie, http://www.google.pl/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=3&ved=0CA8QFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.opony.com.pl%2Fencyklopedia%2F609_co_przyczynia_sie_do_niszczenia_opon_w_nowych_autach__.html&rct=j&q=zu%C5%BCywanie+opon&ei=cNutS8pDjZn9BsXsjOMP&usg=AFQjCNGhLTrFMWdJmvX6x5uuNTsBLNTfdw Może to też wina nowego zawieszenia naszych Notków? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mach7 Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 podczas wymiany opon zauważyłem że ma podciete tylne opony, od strony zewnetrznej i to mocno no właśnie jaka może być przyczyna tego zjawisko???? zła geometria, i jak się do tego maja przeglady, tak na prawde na tych oponkach przejechałem 2 lata i miałem dwa przeglądy (ponad 40km), wczesniej ich nie zmieniałem na zimowe, więc złe wyważenie kół przez oponiarzy odpada a w książeczce przeglądów jest osiowanie kół, czyli co serwis od..... i ni robił tego, w końcu opona nie zuzywa się w 1 miesiąc i to bardzo mocno jak myślicie co może być przyczyna i na ile można gonić serwis za to Janus moim zdaniem może to być sprawa źle dobranego rozmiaru felgi do opony - chodzi o szerokość felgi i szerokość opony (opona za szeroka do szerokości felgi) . może być to też wina źle dobranego ciśnienia w oponach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Może to też wina nowego zawieszenia naszych Notków? Wydaje mi się, że 2 lata temu jeszcze nie było nowego zawieszenia w Note`ach. FL wszedł chyba dopiero w 2009 r - zatem to raczej nie to... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest potentila Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Wydaje mi się, że 2 lata temu jeszcze nie było nowego zawieszenia w Note`ach. FL wszedł chyba dopiero w 2009 r - zatem to raczej nie to... Ty chyba myślisz, że wersja po FL jest pozbawiona wad a tak nie jest- jest to wina złej geometri i znam przypadki takich uszkodzeń w autach z roku 2010!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 Ty chyba myślisz, że wersja po FL jest pozbawiona wad a tak nie jest- jest to wina złej geometri i znam przypadki takich uszkodzeń w autach z roku 2010!!! Wow! Oswieć nas,bo niedługo padniemy w przekonaniu że jeździmy czymś co nie ma prawa fizycznie poruszać się po drogach! Ileż to takich przypadków było? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted May 16, 2010 Share Posted May 16, 2010 Ty chyba myślisz, że wersja po FL jest pozbawiona wad a tak nie jest- jest to wina złej geometri i znam przypadki takich uszkodzeń w autach z roku 2010!!! Nie wiem, czy ten "geniusz" jeszcze zawita na nasze forum ale warto chyba wspomnieć, że facat po raz kolejny nie zrozumiał tego co przeczytał... No i napisał co napisał ... jan_us, udało się rozwikłać zagadkę? Sprawa była dziwna bo przecież nie ustawia się zbieżności na tylnej osi. Podcięcie tylnych opon to chyba raczej rzadko spotykany problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dar1962 Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 tak czy inaczej - jeśli opona zużywa się nierównomiernie (jednostronnie), przyczyny należy szukać najpierw w geometrii zawieszenia. Wiosną podczas kolejnej wymiany ogumienia na letnie przyglądałem się moim oponom (auto przed liftingowe) i zauważyłem jedynie, że przednie są bardziej "wyjechane" (EcoContact II) w końcu to 4 sezon ich eksploatacji. Za radą pracownika serwisu zamieniłem przód na tył (bez krzyżowania stron - nie słychać aby bardziej hałasowały) i sądzę,że jeszcze dwa sezony przy moim raczej zachowawczym stylu jazdy pojeżdżę na tym komplecie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ranger Posted May 17, 2010 Share Posted May 17, 2010 Za radą pracownika serwisu zamieniłem przód na tył (bez krzyżowania stron - nie słychać aby bardziej hałasowały) i sądzę,że jeszcze dwa sezony przy moim raczej zachowawczym stylu jazdy pojeżdżę na tym komplecie Zamiana opon tył-przód w ramach jednej strony (bez krzyżowania) jest normalną praktyką, zalecaną nawet przez producentów samochodów. Zatem nic dziwnego, że się nic nie dzieje . Warto to robić, po przednie opony zawsze zużuwają się mocniej. Odpowiednia rotacja przydłuży żywotność zestawu . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.