Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

podcięte opony


Guest jan_us

Recommended Posts

Guest jan_us

podczas wymiany opon zauważyłem że ma podciete tylne opony, od strony zewnetrznej i to mocno

no właśnie jaka może być przyczyna tego zjawisko???? zła geometria, i jak się do tego maja przeglady, tak na prawde na tych oponkach przejechałem 2 lata i miałem dwa przeglądy (ponad 40km), wczesniej ich nie zmieniałem na zimowe, więc złe wyważenie kół przez oponiarzy odpada

a w książeczce przeglądów jest osiowanie kół,

czyli co serwis od..... i ni robił tego, w końcu opona nie zuzywa się w 1 miesiąc i to bardzo mocno

jak myślicie co może być przyczyna i na ile można gonić serwis za to Janus

Link to comment
Share on other sites

Jan,na temat zużywania opon można pisać i spierać sie tygodniami.Czy coś wskórasz w kontakcie z serwisem nie wiem,przeczytaj taki artykuł,on coś Ci może nasunie,

http://www.google.pl/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=3&ved=0CA8QFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.opony.com.pl%2Fencyklopedia%2F609_co_przyczynia_sie_do_niszczenia_opon_w_nowych_autach__.html&rct=j&q=zu%C5%BCywanie+opon&ei=cNutS8pDjZn9BsXsjOMP&usg=AFQjCNGhLTrFMWdJmvX6x5uuNTsBLNTfdw

Może to też wina nowego zawieszenia naszych Notków?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest mach7

podczas wymiany opon zauważyłem że ma podciete tylne opony, od strony zewnetrznej i to mocno

no właśnie jaka może być przyczyna tego zjawisko???? zła geometria, i jak się do tego maja przeglady, tak na prawde na tych oponkach przejechałem 2 lata i miałem dwa przeglądy (ponad 40km), wczesniej ich nie zmieniałem na zimowe, więc złe wyważenie kół przez oponiarzy odpada

a w książeczce przeglądów jest osiowanie kół,

czyli co serwis od..... i ni robił tego, w końcu opona nie zuzywa się w 1 miesiąc i to bardzo mocno

jak myślicie co może być przyczyna i na ile można gonić serwis za to Janus

 

 

moim zdaniem może to być sprawa źle dobranego rozmiaru felgi do opony - chodzi o szerokość felgi i szerokość opony (opona za szeroka do szerokości felgi) .

 

może być to też wina źle dobranego ciśnienia w oponach.

Link to comment
Share on other sites

Może to też wina nowego zawieszenia naszych Notków?

 

Wydaje mi się, że 2 lata temu jeszcze nie było nowego zawieszenia w Note`ach. FL wszedł chyba dopiero w 2009 r - zatem to raczej nie to...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest potentila

Wydaje mi się, że 2 lata temu jeszcze nie było nowego zawieszenia w Note`ach. FL wszedł chyba dopiero w 2009 r - zatem to raczej nie to...

 

Ty chyba myślisz, że wersja po FL jest pozbawiona wad :) a tak nie jest- jest to wina złej geometri i znam przypadki takich uszkodzeń w autach z roku 2010!!!

Link to comment
Share on other sites

Ty chyba myślisz, że wersja po FL jest pozbawiona wad :) a tak nie jest- jest to wina złej geometri i znam przypadki takich uszkodzeń w autach z roku 2010!!!

Wow! Oswieć nas,bo niedługo padniemy w przekonaniu że jeździmy czymś co nie ma prawa fizycznie poruszać się po drogach! Ileż to takich przypadków było?

Link to comment
Share on other sites

Ty chyba myślisz, że wersja po FL jest pozbawiona wad :) a tak nie jest- jest to wina złej geometri i znam przypadki takich uszkodzeń w autach z roku 2010!!!

 

Nie wiem, czy ten "geniusz" jeszcze zawita na nasze forum ale warto chyba wspomnieć, że facat po raz kolejny nie zrozumiał tego co przeczytał... No i napisał co napisał :( ...

 

jan_us, udało się rozwikłać zagadkę? Sprawa była dziwna bo przecież nie ustawia się zbieżności na tylnej osi. Podcięcie tylnych opon to chyba raczej rzadko spotykany problem.

Link to comment
Share on other sites

tak czy inaczej - jeśli opona zużywa się nierównomiernie (jednostronnie), przyczyny należy szukać najpierw w geometrii zawieszenia. Wiosną podczas kolejnej wymiany ogumienia na letnie przyglądałem się moim oponom (auto przed liftingowe) i zauważyłem jedynie, że przednie są bardziej "wyjechane" (EcoContact II) w końcu to 4 sezon ich eksploatacji. Za radą pracownika serwisu zamieniłem przód na tył (bez krzyżowania stron - nie słychać aby bardziej hałasowały) i sądzę,że jeszcze dwa sezony przy moim raczej zachowawczym stylu jazdy pojeżdżę na tym komplecie

Link to comment
Share on other sites

Za radą pracownika serwisu zamieniłem przód na tył (bez krzyżowania stron - nie słychać aby bardziej hałasowały) i sądzę,że jeszcze dwa sezony przy moim raczej zachowawczym stylu jazdy pojeżdżę na tym komplecie

 

Zamiana opon tył-przód w ramach jednej strony (bez krzyżowania) jest normalną praktyką, zalecaną nawet przez producentów samochodów. Zatem nic dziwnego, że się nic nie dzieje :). Warto to robić, po przednie opony zawsze zużuwają się mocniej. Odpowiednia rotacja przydłuży żywotność zestawu :D.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...