Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] problem ze zmianą biegów - wybierakiem.


Gość Pstachu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich miłośników marki Nissan.

Od niedawna moja żona jest szczęśliwą posiadaczką Nissana Micry z 2001r. (pozostała wierna marce - poprzednio Sunny).

Problem jest następujący:

dźwignia zmiany biegów nie wraca do linii 3-4,

tzn. po wrzuceniu biegu 1 lub 2 pozostaje na linii tych biegów.

Od 5 i R wraca do pozycji 3-4 bez problemu.

W zasadzie nie jest to awaria uniemożliwiająca eksploatację ale... Miał ktoś z grona forumowiczów taki problem? Jak go rozwiązać? Czy jest potrzeba rozbierania skrzyni? Samochód stał ponad 6 m-cy więc może poczekać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich miłośników marki Nissan.

Od niedawna moja żona jest szczęśliwą posiadaczką Nissana Micry z 2001r. (pozostała wierna marce - poprzednio Sunny).

Problem jest następujący:

dźwignia zmiany biegów nie wraca do linii 3-4,

tzn. po wrzuceniu biegu 1 lub 2 pozostaje na linii tych biegów.

Od 5 i R wraca do pozycji 3-4 bez problemu.

W zasadzie nie jest to awaria uniemożliwiająca eksploatację ale... Miał ktoś z grona forumowiczów taki problem? Jak go rozwiązać? Czy jest potrzeba rozbierania skrzyni? Samochód stał ponad 6 m-cy więc może poczekać?

 

Musisz wejść pod auto , nad katalizatorem jest taka blacha przymocowana na 5 śrub , odkręcasz je i odsuwasz blache do tyłu w kierunku tłumika końcowego , ukaże ci się wtedy cały mechanizm lewarka , pierwsze co zauważysz ta taką srebrną sprężyne , podejrzewam że ona ci właśnie spadła , pękła albo poprostu już się naciągła . Nowa w nissanie kosztuje 50zl , ja dopiero co ją wymieniałem i lewarek działa jak nowy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedz.

Po Świętach zabieram się za robotę.

 

Już po wszystkim tzn. odkręciłem ww. osłonę i ujrzałem zerwaną sprężynę. W związku z tym że ogólny jej stan był dobry (przetarła się na mocowaniu) delikatnie odgiąłem jeden zwój, zrobiłem nowe "uszko", założyłem i lewarek zmiany biegów pracuje jak marzenie. Do całej operacji potrzebny był kanał i dobra oczkowa dziesiątka.

Jeszcze raz dziękuje koledze Humvee za podpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...