Gość Pstachu Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Witam wszystkich miłośników marki Nissan. Od niedawna moja żona jest szczęśliwą posiadaczką Nissana Micry z 2001r. (pozostała wierna marce - poprzednio Sunny). Problem jest następujący: dźwignia zmiany biegów nie wraca do linii 3-4, tzn. po wrzuceniu biegu 1 lub 2 pozostaje na linii tych biegów. Od 5 i R wraca do pozycji 3-4 bez problemu. W zasadzie nie jest to awaria uniemożliwiająca eksploatację ale... Miał ktoś z grona forumowiczów taki problem? Jak go rozwiązać? Czy jest potrzeba rozbierania skrzyni? Samochód stał ponad 6 m-cy więc może poczekać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Humvee Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Witam wszystkich miłośników marki Nissan. Od niedawna moja żona jest szczęśliwą posiadaczką Nissana Micry z 2001r. (pozostała wierna marce - poprzednio Sunny). Problem jest następujący: dźwignia zmiany biegów nie wraca do linii 3-4, tzn. po wrzuceniu biegu 1 lub 2 pozostaje na linii tych biegów. Od 5 i R wraca do pozycji 3-4 bez problemu. W zasadzie nie jest to awaria uniemożliwiająca eksploatację ale... Miał ktoś z grona forumowiczów taki problem? Jak go rozwiązać? Czy jest potrzeba rozbierania skrzyni? Samochód stał ponad 6 m-cy więc może poczekać? Musisz wejść pod auto , nad katalizatorem jest taka blacha przymocowana na 5 śrub , odkręcasz je i odsuwasz blache do tyłu w kierunku tłumika końcowego , ukaże ci się wtedy cały mechanizm lewarka , pierwsze co zauważysz ta taką srebrną sprężyne , podejrzewam że ona ci właśnie spadła , pękła albo poprostu już się naciągła . Nowa w nissanie kosztuje 50zl , ja dopiero co ją wymieniałem i lewarek działa jak nowy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pstachu Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Dziękuję za odpowiedz. Po Świętach zabieram się za robotę. Już po wszystkim tzn. odkręciłem ww. osłonę i ujrzałem zerwaną sprężynę. W związku z tym że ogólny jej stan był dobry (przetarła się na mocowaniu) delikatnie odgiąłem jeden zwój, zrobiłem nowe "uszko", założyłem i lewarek zmiany biegów pracuje jak marzenie. Do całej operacji potrzebny był kanał i dobra oczkowa dziesiątka. Jeszcze raz dziękuje koledze Humvee za podpowiedz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.