Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Utopiona Navara


Gość Marek_75

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Marek_75

Witam,

za kilka dni zacznę walkę z topielcem. Navara D22 stoczyła się to rzeki (nie była na chodzie) chcę ją wziąć w cenie złomu i spróbować przywrócić do używalności.

Jeśli ktoś miał doświadczenia z podobnymi przypadkami to proszę o porady co zrobić przed podłączeniem akumulatora i próbą opalenia.

To co już mi się udało ustalić to:

1 ewentualna woda w przewodzie ssącym lub komorze spalania rozwali silnik. więc jak ja stamtąd wydobyć jeśli jest? wymontować wtryski i suszyć albo pokręcić z wyjętymi wtryskami żeby wypluł co tam ma ?

2 woda w silniku - parokrotnie przeleję przez silnik olej

3 do skrzyni mogła się dostać ?

4 katalizator oczyścić z wody

5 jak z elektroniką ? gdzie znajdują się najbardziej newralgiczne punkty elektroniki (komputery, sterowniki etc) ?

 

chciałbym jak najwięcej porobić zanim podłączę aku i spróbuję odpalić.

 

gdyby ktoś chciał zobaczyć, umieściłem fotki tu:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/52218-chcesz-kupic-navare-pytaj-tutaj/page__st__20

 

auto jest 2005 r / przebieg 90.000 km

 

dzięki z góry za wszelkie bardzie lub mniej fachowe podpowiedzi.

marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szczureczek

Poszukaj gdzieś serwisówki w pdf do twojego modelu, pomoże Ci to przy czyszczeniu, wykręcaniu wszystkiego. Ważne też, żeby środek dobrze wysuszyć - nie będzie waliło stęchlizną. Tak jak pisałem poprzednio, wszystkie płyny, oleje do wylania. Będziesz wtedy widział czy woda się gdzieś dostała. Taniej wymienić olej i zobaczyć co i jak, niż później szukać skrzyni, mostu itp. Wszystko powinno być szczelne, ale niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marek_75

sporo szukałem,

Serwisowke i inne manuale znalazłem ale do D40 (chyba się trochę różnią).

Jeśli ktoś ma jakiekolwiek materiały do D22 to będę bardzo wdzięczny.

Najważniejsze to chyba wilgoć z dolotu usunąć i ewentualnie z cylindrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przez wilgoć miałem problemy z immo.

Sprawa trochę dziwna, bo auto po wysuszeniu działa idealnie a jak były mrozy to paliło jak chciało, bo immo raz blokował pompę wtryskową a raz nie.

Okazało się jak wymieniałem szybę czołową (bo tak się złożyło, że mi akurat pękła) że stara szyba była w górnej części do połowy odklejona i tamtędy leciała woda do kabiny (po deszczu miałem kałuże po stronie pasażera) - po wymianie szyby i osuszeniu auta wszystko jest ok - wygląda na to że gdzieś pod plastiki na jesieni dostała się wilgoć do instalacji i jak przymroziło musiało być jakieś zwarcie - taka zagmatwana sytuacja.

 

Mam manuala do D22 we wszystkich chyba wersjach ale po angielsku w formacie daa - trzeba sobie napęd wirtualny zainstalować; waży 100mb, jak chcesz to mogę wrzucić na serwer do ściągnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marek_75

Dzięki,

 

Jakbyś go wrzucił to będę wdzięczny. Tylko daj jakiś link bo jestem tu całkiem nowy i nie wiem gdzie tego szukać jak wrzucisz ;)

Co to jest pod siedzeniem kierowcy ? taka puszka z radiatorem ?

 

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marek_75

dzieki,

totalcmd ma plugina do czytania iso. Otwiera go jak zwylkedo zipa. Ale to jest *.DAA to jakis inny format. Zciągnę i sprobuje z power iso.

 

pozdrawiam,

MArek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...