Gość Marek_75 Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Witam, za kilka dni zacznę walkę z topielcem. Navara D22 stoczyła się to rzeki (nie była na chodzie) chcę ją wziąć w cenie złomu i spróbować przywrócić do używalności. Jeśli ktoś miał doświadczenia z podobnymi przypadkami to proszę o porady co zrobić przed podłączeniem akumulatora i próbą opalenia. To co już mi się udało ustalić to: 1 ewentualna woda w przewodzie ssącym lub komorze spalania rozwali silnik. więc jak ja stamtąd wydobyć jeśli jest? wymontować wtryski i suszyć albo pokręcić z wyjętymi wtryskami żeby wypluł co tam ma ? 2 woda w silniku - parokrotnie przeleję przez silnik olej 3 do skrzyni mogła się dostać ? 4 katalizator oczyścić z wody 5 jak z elektroniką ? gdzie znajdują się najbardziej newralgiczne punkty elektroniki (komputery, sterowniki etc) ? chciałbym jak najwięcej porobić zanim podłączę aku i spróbuję odpalić. gdyby ktoś chciał zobaczyć, umieściłem fotki tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/52218-chcesz-kupic-navare-pytaj-tutaj/page__st__20 auto jest 2005 r / przebieg 90.000 km dzięki z góry za wszelkie bardzie lub mniej fachowe podpowiedzi. marek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Poszukaj gdzieś serwisówki w pdf do twojego modelu, pomoże Ci to przy czyszczeniu, wykręcaniu wszystkiego. Ważne też, żeby środek dobrze wysuszyć - nie będzie waliło stęchlizną. Tak jak pisałem poprzednio, wszystkie płyny, oleje do wylania. Będziesz wtedy widział czy woda się gdzieś dostała. Taniej wymienić olej i zobaczyć co i jak, niż później szukać skrzyni, mostu itp. Wszystko powinno być szczelne, ale niekoniecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marek_75 Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 sporo szukałem, Serwisowke i inne manuale znalazłem ale do D40 (chyba się trochę różnią). Jeśli ktoś ma jakiekolwiek materiały do D22 to będę bardzo wdzięczny. Najważniejsze to chyba wilgoć z dolotu usunąć i ewentualnie z cylindrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zohan Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Ja przez wilgoć miałem problemy z immo. Sprawa trochę dziwna, bo auto po wysuszeniu działa idealnie a jak były mrozy to paliło jak chciało, bo immo raz blokował pompę wtryskową a raz nie. Okazało się jak wymieniałem szybę czołową (bo tak się złożyło, że mi akurat pękła) że stara szyba była w górnej części do połowy odklejona i tamtędy leciała woda do kabiny (po deszczu miałem kałuże po stronie pasażera) - po wymianie szyby i osuszeniu auta wszystko jest ok - wygląda na to że gdzieś pod plastiki na jesieni dostała się wilgoć do instalacji i jak przymroziło musiało być jakieś zwarcie - taka zagmatwana sytuacja. Mam manuala do D22 we wszystkich chyba wersjach ale po angielsku w formacie daa - trzeba sobie napęd wirtualny zainstalować; waży 100mb, jak chcesz to mogę wrzucić na serwer do ściągnięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marek_75 Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Dzięki, Jakbyś go wrzucił to będę wdzięczny. Tylko daj jakiś link bo jestem tu całkiem nowy i nie wiem gdzie tego szukać jak wrzucisz Co to jest pod siedzeniem kierowcy ? taka puszka z radiatorem ? dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zohan Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Link do manuala: http://www.polcomtex.pl/extras/Nissan_D22.daa Ja do odczytania używam darmowego PowerISO ale może być dowolny emulator napędów, i oczywiście Acrobat Reader. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marek_75 Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 dzieki, totalcmd ma plugina do czytania iso. Otwiera go jak zwylkedo zipa. Ale to jest *.DAA to jakis inny format. Zciągnę i sprobuje z power iso. pozdrawiam, MArek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.