Gość 5prus8 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Witam byłem ostatnio na przeglądzie u mechanika i mam do wymiany lewy sworzeń wahacza i tutaj jest moje pytanie jaki najlepiej kupić?? Oryginał czy zamiennik a jeśli zamiennik to jakiej firmy jest najlepszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 555 i nie narzekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 5prus8 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 ok dzięki za info a jaki jest koszt tej sworzni??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 TRW albo Lemforder Jak masz kupić 555 to równie dobrze możesz pojechać na szrot albo wsiąść np Teknorot od Turków albo jakie od 4max lub JC Piątki były dobre w 2000 jak ich nie podrabiali ,a teraz to nie wiesz co kupujesz.Niestety Lemforder i TRW nie są tanie ale naprawdę warto. Jak chcesz tanio to wymień cały wahacz na tani szmelc Sworznie są wprasowywane w wahacze i trzeba dac zarobić warsztatowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzial_ Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 tutaj się zgodzę TRW porządne sworznie produkują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 5prus8 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 A wprasowane sa tzn. ze wymienie tylko calosc?? Czy musze jechac do mechanika co da rade wymienic ten sworzen. . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rudi88 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Ja wymieniałem w P11 z ojcem sworznie. Samochód mieliśmy na podnośniku, stare sworznie wybite bez problemu młotkiem a nowe same wskoczyły przez podparcie na kobyłce i opuszczanie samochodu. Ja zakładałem 555 i narazie rok czasu i nic się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmx Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Ja juz chyba z 555 zrezygnuje - pisałem o górnych wahaczach ktore wytrzymały 300km (2 tyg) i zaczęły walić jak szalone. Przesmarowałem stare lemfordery, założyłem i jest 100% lepiej. Chyba 555 to już nie to. A kupiłem je w IC. Myśle że lemforder za 70 zł albo Moog za 50 mogą być lepszym wyborem niż 555. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 5prus8 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 czy sworzeń TRW moge dostać za 43 zł czy to już jakaś sciema bo w innym skelpie za 88 chcą mi opchnąć ?? a czy firma delphi i siden jest coś warta na rynku ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roth01 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 duża różnica w cenie więc nie wiem czy byłbym skłonny zaryzykować, a odnośnie wymiany to przerabiałem ten temat sworznie można wyjąć samemu choc nie jest to łatwe szczególnie jeśli okaże się że to 1 wymiana sworzni od 15 lat jak w moim przypadku, jedno jest pewne w razie gdyby stawiały bardzo duży opór przy uderzeniach młotkiem (a zapewne tak będzie ) to żeby nie powyginać wahacza lepiej stary sworzeń czymś podgrzać, ja przy wymianie nie miałem gazu w palniku ( zwykły taki do rozgrzewania papy w sam raz sie nadaje tylko żeby strumień ognia był skupiony) więc spaliłem na sworzniu 2 elektrody spawarką i wyszedl bez najmniejszych problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nicchi Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Trochę odgrzeję temat: czy we wszystkich wahaczach w P11/WP11 można wymienić te sworznie? Nie miałem możliwości dokładnie się przyjrzeć, ale miałem wrażenie, że sworzeń nie jest wymienialny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzys13530 Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 Witam koledzy. Nie wiem na 100% jak jest w P10 ale w mojej P11 w tym roku na wiosne sam wymienialem sworznie i sa one wprasowane. W katalogach sprawdzalem i w jednym byly tylko cale wahacze a w innym mozna bylo dostac same sworznie. Ja kupilem przez internet same sworznie i sam je wymienilem. A jesli chodzi o firme to chyba delphi ale nie jestem pewien i jak na razie nie narzekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drone Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 A ja chciałbym sie zapytać czy zawsze po wymianie sworznia trzeba jechać na geometrię kół. Pytam ponieważ właśnie wymieniłem i szczerze mówiąć nie widze różnicy jeśli chodzi o prowadzenie auta tzn jak puszcze kierownice to jedzie prosto, nic nie szumi, itp. Jest po prostu tak jak było przed wymianą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Nie musisz robić zbieżności po wymianie samego sworznia co innego jak byś wymieniał cały wahacz dolny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yesithurts Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 to i ja jeszcze zapytam... bo nie wiem a jutro staję przed takim właśnie zadaniem, i z tego co rozumiem to nie idzie tam żaden smar...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 to i ja jeszcze zapytam... bo nie wiem a jutro staję przed takim właśnie zadaniem, i z tego co rozumiem to nie idzie tam żaden smar...? Sworzeń już ma smar pod osłoną . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yesithurts Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 (edytowane) Sworzeń już ma smar pod osłoną . ok. to tylko jeszcze jedzna sprawa... na opakowaniu napisali że taka plastikowa osłona sworznia ma pozostać na sworzniu podczas montazu, po moztażu zdjąć? nie bić proszę... nie robiłem tego nigdy wcześniej, nie wydaje się to skomplikowane, ale lepiej się dopytać... bo pod tą pomarańczową osłoną to smaru nie ma... ale domyślam się że mówisz o osłonie całych tych "wnętrzności" sworznia? Edytowane 8 Września 2011 przez yesithurts Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 (edytowane) http://allegro.pl/sworzen-wahacza-dolnego-nissan-primera-p10-p11-555-i1793857361.html Tak jak na tej aukcji ma wyglądać sworzeń .Czarna gumowa osłona zostaje na sworzniu .Przygotuj się na wymontowanie wahacza bo ciężko jest na aucie wybić stary sworzeń . Edytowane 8 Września 2011 przez nice-wawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Sworzen nie jest przykrecany na sruby tak jak np w golfie tylko wprasowany do wahacza. Wiec i tak wahacz trzeba sciagnac . Co do zbieznosci to do ustawienia . Jest to samo jak z wahaczami gornymi. Niby sie nie ustawia a zbieznosc po wymianie na nowe sie zmienila . Co do smaru to jak napisali koledzy. jest w srodku sworznia . Jeszcze sie zdarzaja sworznie wahacza ze smarowniczkami. Wczoraj widzialem bo kolega kupil . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yesithurts Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 wahacz już wymontowany. prawda to nie da sie ot tak wyjąć, wahacz oddałem znajomemu w pracy używa różnych hydraulicznych pras itp... wymontuje stary i wmontuje nowy. potem już tylko poskładać dzięki! teraz uderzam w inne wątki bo nie działa jeszcze trzecie światło stop na spojlerku... tylny prawy czujnik abs do wymiany... i kilka innych małych napraw... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adamas Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Odgrzewam trochę stary temat żeby nie zakładać niepotrzebnie nowego. Otóż muszę wymienić sworzeń na wahaczu dolnym (Primera P10 hatchback 1994r 2.0 benzyna). I tak: w dwóch serwisówkach stoi, że nie da się tego zrobić, a na allegro mogę dostać normalnie te sworznie do mojej Primery. Więc jak to jest? Muszę nowy wahacz kupić? Czy da radę wymienić te sworznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojt_mk.. Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Odgrzewam trochę stary temat żeby nie zakładać niepotrzebnie nowego. Otóż muszę wymienić sworzeń na wahaczu dolnym (Primera P10 hatchback 1994r 2.0 benzyna). I tak: w dwóch serwisówkach stoi, że nie da się tego zrobić, a na allegro mogę dostać normalnie te sworznie do mojej Primery. Więc jak to jest? Muszę nowy wahacz kupić? Czy da radę wymienić te sworznie? Da rade wymienić stary wybijesz ale nowy to lepiej praską, ja dałem do mechanika bo nie miałem praski a nie mam warunków żeby próbować wbić młotkiem ( trzeba uważać żeby nie uszkodzić nowego sworznia przy wbijaniu) za sworzeń dałem 45 zł a za wymianę 50zł ja kupowałem chyba tej firmy http://allegro.pl/nissan-primera-p10-p11-sworzen-koncowka-wahacza-i2554408936.html i jak na razie nie narzekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Spokojnie można samemu wymienić sworzeń , najlepiej na wykręconym wahaczy dolnym . Dobrać dobrze tulejkę i młotkiem wybijesz i wbijesz sworzeń .Sworzeń przed zabezpieczony jest segerem żeby siedział na swoim miejscu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
egiptos Opublikowano 3 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2013 (edytowane) Mi właśnie rozleciał po 57 tysiącach sworzeń z 555. Mastępny będzie TRW albo Lemforder. Nie jeżdżę po dziurach więc uważam, że żył za krótko. Edytowane 3 Listopada 2013 przez egiptos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.