Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Rozmiary piór wycieraczek


krosman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

pierwszy montaż  to prawdopodobnie Valeo. Przyzwoita średnia - dobra jakość i rozsądna cena (poniżej 100 PLN). Można przy nich pozostać. Można również skorzystać z budżetowych Motogum, które są tanie i też nieźle się sprawują. Można pójść na oszczędność i kupować niemieckie grafitowane (oczywiście ramkowe) Alca, które kosztują dosłownie grosze i świetnie ścierają, choć wymagają częstszej wymiany. Można zaszaleć i szarpnąć się na bezramkowe Bosch Aerotwin, które są bardzo trwałe i solidne, długo służą i też już fortuny już  nie kosztują (komplet ok 100 - 115 PLN). Ramkowe są tańsze, bezramkowe droższe. O tym , które są lepsze napisano już wiele. KAżdy typ ma swoich zwolenników i przeciwników.W Note używałem bezramkowych Valeo. Teraz stosuję ramkowe Bosch Aero, które lepiej przylegają do krzywizny szyby DD. Innymi słowy - wolnoć Tomku w swoim domku :rofl: W przypadku wycieraczki szyby tylnej najkorzystniejszym ekonomicznie i praktycznym sposobem jest kupowanie ramkowej wcieraczki o długości gumki identycznej z oryginalną, rozgięcie metalowych łapek, wysunięcie piórka wraz z usztywniającymi je stalowymi żeberkami (ramka oczywiście do kosza) a potem  dość łatwa wymiana piórka w plastikowym ramieniu. 

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Chcesz same gumki wymieniać?Czy całe pióro?

Ja kupuje średnio raz na 1.5 do 2ch lat pióra motgumu i jest dobrze.Nie są drogie i dobrze zbierają wodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory uzywalem w poprzednich autach wycieraczek alca.....bylem b.zadowolony bo zwykle rok wytrzymaywaly przy moim rocznym przebiegu 25 tys.km.

 

Ale przy nowym notku mam zamontowane valeo..... 2 lata wlasnie stuknęlo i autku i wycieraczkom a wycieraczki nadal służą dzielnie i jeszcze do wymiany trochę posluzą. 

 

Przyznam że jestem zaskoczony trwalością bo różne rzeczy w sieci mozna znaleźć o nich., 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie,ja Valeo wywaliłem zaraz po kupnie,mazały niesamowicie i wrzeszczały na szybie.

A wyobraźcie sobie,że przez moje niedopatrzenie kupiłem w markecie wycieraczkę,zamiast 600mm to 650mm! I założyłem! :D

Fakt jest za długa ale tylko pod tym względem że zachodzi na tą małą jakieś 2cm,nie haczy ,nie styka,nigdzie nie ociera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 Jestem też po wymianie wycieraczek na szybę przednią.  Założyłem bezramkowe motgum.  Bo wkurzyły mnie te normalne.   Mam pytanie czy nie przeszkadzają wam wystające pałąki ramion wycieraczek? Z tego co zaobserwowałem to w autach gdzie montowane są wycieraczki płaskie, ramiona są proste bez wygięć. Mi to osobiście nie przeszkadza. Być może jest to dla mnie nowy widok. Dlatego zadałem pytanie czy montowaliście nowe ramiona, czy na starych bezramkowe? Wrzucam fotkę. Wprawdzie nie bardzo ostra, robiona podczas jazdy. Widać o co chodzi.

post-50407-0-42291000-1384801022_thumb.jpg

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:rofl: Ło matko ,czy ty aby na pewno dobrze zamontowałeś wycieraczki????( Co to za wygibas? Ja i w micrze i tiidzie stosuję bezramkowe,ale takich "cudów" nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:rofl: Ło matko ,czy ty aby na pewno dobrze zamontowałeś wycieraczki????( Co to za wygibas? Ja i w micrze i tiidzie stosuję bezramkowe,ale takich "cudów" nie mam.

No właśnie ''Ło matko, córko".  Źle raczej nie, ponieważ ramkowe są o wiele wyższe i wtedy prostuje się ramie i tego kabłąka nie ma. Na fotce wycieraczki nie widać, leży na szybie, ale zamontowana jest raczej dobrze na uchwycie "U". Dałem pytanie bo to dla mnie nowy widok. Może trzeba się przyzwyczaić, lub zmienić ramiona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem nie otworzyłeś plastiku w wycieraczce i źle zamontowałeś.Nie wiem jak to jest w tej marce, ale większość ma "zatrzaskową obudowę" którą należy otworzyś i odpowiednie "przesadzić" pałąk.Ten czarny plastik co widać się na 99% otwiera!

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz Jacko racje TTTM. Dla potwierdzenia wrzucam  fotkę  innej acenty z ramkowymi. To dla tych którzy by kiedyś mieli jakieś pytania w tym temacie. 

post-50407-0-17449900-1384803188_thumb.jpg

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty nie widzisz zasadniczej różnicy na tych foto?


masz na drugiej wycieraczki starego typu i wyższe ,a i tak jest "lepiej" niż twój wygibas,sprawdź proszę :0recourse: to co napisałem z zapięciem.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty nie widzisz zasadniczej różnicy na tych foto?

masz na drugiej wycieraczki starego typu i wyższe ,a i tak jest "lepiej" niż twój wygibas,sprawdź proszę :0recourse: to co napisałem z zapięciem.

No właśnie wcześniej miałem założone ramkowe więc było jak na fotce drugiej, a teraz założyłem bezramkowe i stąd ten wygibas. :huh:

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to mi mniej/więcej chodzi,oczywiście w zależności od producenta bywają różne zatrzaski

A tu od instrukcja od twoich 

http://www.motgum.com/index.php?pid=27

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniek,można godzinami sprawdzać te "wygibasy"...Ja też tak mam na bezramkowej .

to jest chyba kwestia producenta.Motgum ma dość wysoko,miałem inne (dość dobre!)no name  i mocowanie było o wiele niższe,tak że panowie nie ma się co podniecać...ale sprawdzić jeszcze raz ,jak radzi Manix nie zaszkodzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko masz rację. Moją intencją nie było wywoływanie sporów. Z czystej ciekawości poruszyłem temat. Zaskoczył mnie widok ramienia po wymianie wycieraczek. Wcześniej tego nie zauważałem.  Zacząłem przyglądać się wozom z fabrycznie montowanymi  bezramkowymi. Mają inne ramiona. W naszych notkach może nie we wszystkich, a sprawdzałem osobiście na kilku, ramię wycieraczki jest dziwnie podgięte. Troszkę go poprostowałem i zrobiło się przyjemniej  dla oka. Montaż jak najbardziej prawidłowy, inaczej się nie da. Dorzucam dla forumowiczów którzy montowali, lub będą montowali bezramkowe kilka fotek dla ciekawości i jako materiał poglądowy. :huh:  

post-50407-0-08280700-1384888039_thumb.jpg

post-50407-0-73165200-1384888041_thumb.jpg

post-50407-0-19528300-1384888044_thumb.jpg

post-50407-0-91771700-1384888046_thumb.jpg

post-50407-0-98810900-1384888048_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie ramię jest lekko podgięte a to z powodu fabrycznie zakladanych "wysokich" wycieraczek ze spojlerem dociskowym. Po ich wymianie na wycieraczki bezramkowe lub ramkowe ale bez spojlera, mamy taki efekt jak opisał i pokazał janio. W związku z faktem, że wycieraczki spojlerowane w Note to raczej przerost formy nad treścią, może ramię lekko dogiąć i dojść do rezultatu pokazanego przez janio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie ramię jest lekko podgięte a to z powodu fabrycznie zakladanych "wysokich" wycieraczek ze spojlerem dociskowym. Po ich wymianie na wycieraczki bezramkowe lub ramkowe ale bez spojlera, mamy taki efekt jak opisał i pokazał janio. W związku z faktem, że wycieraczki spojlerowane w Note to raczej przerost formy nad treścią, może ramię lekko dogiąć i dojść do rezultatu pokazanego przez janio.

 Dzięki. Myślę, że to ostatecznie rozwieje wątpliwości  i przyda się dla innych. Widzę zainteresowanie po ilości pobrań fotek. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm.... z tym doginaniem to różnie może być...

Pamiętam ramiona w innych samochodach,jak chciało się je "zmodyfikować" to po jakimś czasie zaczął odchodzić czarny lakier i efekt był taki,że albo wymiana,albo malowanie.

Poza tym,jak by ktoś chciał wrócić do spojlerowych? np.Bosch'a ,a co?zaszaleć można :D i znów odginać? :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm.... z tym doginaniem to różnie może być...

Pamiętam ramiona w innych samochodach,jak chciało się je "zmodyfikować" to po jakimś czasie zaczął odchodzić czarny lakier i efekt był taki,że albo wymiana,albo malowanie.

Poza tym,jak by ktoś chciał wrócić do spojlerowych? np.Bosch'a ,a co?zaszaleć można :D i znów odginać? :thumbsdown:

  Nie robiłem nic na siłę, tylko rękami, ostrożnie, żeby zlikwidować tylko ten łuczek. "Maniek mnie zainspirował". Można tego nie robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gięcie to zły pomysł.Takie ramiona często później źle odprowadzają wodę,nie dociskają równomiernie itd.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Pytanie w kwestii wycieraczki na tył, czy któs z was dopasował juz jakis zamiennik pod zatrzask, tak zeby wymienić całe ramie?

Czy przypadkiem ten Valejaż nie bedzie pasował http://allegro.pl/wycieraczka-valeo-na-tyl-nissan-note-i3709808815.html?

przy aukcji pokazano system montazu.

pozdrowienia dla wszystkich Notersów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W razie czego można wymienić samą gumkę. Zmierz jej rozmiar, kup zwykłą ramkową w tym rozmiarze np. Alca za kilkanaście złotych i zamień gumki. To chyba najpewnieszy sposób :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...