Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony,a ESP


Gość heckler

Rekomendowane odpowiedzi

Czy w aucie wyposarzonym w ESP powinno się stosować wszystkie 4 opony o tym samym bieżniku??Czy można 2 takie same na 1 oś,a 2 inne,ale o tym samym bieżniku na drugą oś??Słyszałem że zalecane jest zakładanie takich samych,dlaczego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość George Stark

Czy w aucie wyposarzonym w ESP powinno się stosować wszystkie 4 opony o tym samym bieżniku??Czy można 2 takie same na 1 oś,a 2 inne,ale o tym samym bieżniku na drugą oś??Słyszałem że zalecane jest zakładanie takich samych,dlaczego??

 

Ponieważ mając te same opony na obu osiach, otrzymujemy tą samą charakterystykę pracy i przyczepności całego zawieszenia. ESP to system elektroniczny. Każda niedokładność może powodować zakłócanie pracy i błędne pomiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janusz-pawlak

Ponieważ mając te same opony na obu osiach, otrzymujemy tą samą charakterystykę pracy i przyczepności całego zawieszenia. ESP to system elektroniczny. Każda niedokładność może powodować zakłócanie pracy i błędne pomiary.

 

Hm, jakoś tego nie widzę. Oczywiście najlepiej jak wszystkie takie same, ale ...

ESP ma czujniki : skrętu kierownicy, przyspieszenia bocznego auta oraz obrotu wokół osi.

Na ich podstawie wypracowywuje decyzje o hamowaniu odpowiedniego koła. Odczyt + hamowanie robi kilkanaście razy na sekundę, auto traktowane jest jako jedna/cała bryła.

Wielkość wyhamowania tego koła zależy od odzyskiwania jego przyczepności bocznej.

 

W pierwszym przybliżeniu różnice w zachowaniu kół nie są istotne chyba

 

jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się.Nawet mając wszystkie 4 takie same opony nigdy nie mamy idealnie takiego samego cisnienia i wysokości bieżnika.Skoro są to np.opony zimowe,ale różniące się bieżnikiem to nie chce mi się wierzyć aby ESP było aż tak inteligentne i rozróżniało Dębice,od Baruma.Oczywiście zgadzam się że najlepiej mieć 4 takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się.Nawet mając wszystkie 4 takie same opony nigdy nie mamy idealnie takiego samego cisnienia i wysokości bieżnika.Skoro są to np.opony zimowe,ale różniące się bieżnikiem to nie chce mi się wierzyć aby ESP było aż tak inteligentne i rozróżniało Dębice,od Baruma.Oczywiście zgadzam się że najlepiej mieć 4 takie same.

ESP to ESP ale napęd na 4 koła jest bardzo wrażliwy na różnice w oponach, nawet te wynikające z różnic w bieżniku przekłądających się na wysokość opony. Pojawiają się różnice w prędkośćiach kół przód-tył, napęd może wariować, działać non stop lub wtedy kiedy nie trzeba. To na pewno może przyczynić się do przedwczesnego zużycia lub uszkodzenia poszczególnych podzespołów. Dlatego między innymi w przypadku aut z napędem 4x4 nissan zaleca zmianę opon przód-tył co 5 tys przejechanych kilometrów!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o napęd na przód.U kolegi w instrukcji auta mjet taki wpis:,aby system ESP działał poprawnie zaleca się jazdę na wszystkich oponach z takim samym bieżnikiem,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...