Gość heckler Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Czy w aucie wyposarzonym w ESP powinno się stosować wszystkie 4 opony o tym samym bieżniku??Czy można 2 takie same na 1 oś,a 2 inne,ale o tym samym bieżniku na drugą oś??Słyszałem że zalecane jest zakładanie takich samych,dlaczego?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość George Stark Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Czy w aucie wyposarzonym w ESP powinno się stosować wszystkie 4 opony o tym samym bieżniku??Czy można 2 takie same na 1 oś,a 2 inne,ale o tym samym bieżniku na drugą oś??Słyszałem że zalecane jest zakładanie takich samych,dlaczego?? Ponieważ mając te same opony na obu osiach, otrzymujemy tą samą charakterystykę pracy i przyczepności całego zawieszenia. ESP to system elektroniczny. Każda niedokładność może powodować zakłócanie pracy i błędne pomiary. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz-pawlak Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Ponieważ mając te same opony na obu osiach, otrzymujemy tą samą charakterystykę pracy i przyczepności całego zawieszenia. ESP to system elektroniczny. Każda niedokładność może powodować zakłócanie pracy i błędne pomiary. Hm, jakoś tego nie widzę. Oczywiście najlepiej jak wszystkie takie same, ale ... ESP ma czujniki : skrętu kierownicy, przyspieszenia bocznego auta oraz obrotu wokół osi. Na ich podstawie wypracowywuje decyzje o hamowaniu odpowiedniego koła. Odczyt + hamowanie robi kilkanaście razy na sekundę, auto traktowane jest jako jedna/cała bryła. Wielkość wyhamowania tego koła zależy od odzyskiwania jego przyczepności bocznej. W pierwszym przybliżeniu różnice w zachowaniu kół nie są istotne chyba jp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heckler Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Zgadzam się.Nawet mając wszystkie 4 takie same opony nigdy nie mamy idealnie takiego samego cisnienia i wysokości bieżnika.Skoro są to np.opony zimowe,ale różniące się bieżnikiem to nie chce mi się wierzyć aby ESP było aż tak inteligentne i rozróżniało Dębice,od Baruma.Oczywiście zgadzam się że najlepiej mieć 4 takie same. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Zgadzam się.Nawet mając wszystkie 4 takie same opony nigdy nie mamy idealnie takiego samego cisnienia i wysokości bieżnika.Skoro są to np.opony zimowe,ale różniące się bieżnikiem to nie chce mi się wierzyć aby ESP było aż tak inteligentne i rozróżniało Dębice,od Baruma.Oczywiście zgadzam się że najlepiej mieć 4 takie same. ESP to ESP ale napęd na 4 koła jest bardzo wrażliwy na różnice w oponach, nawet te wynikające z różnic w bieżniku przekłądających się na wysokość opony. Pojawiają się różnice w prędkośćiach kół przód-tył, napęd może wariować, działać non stop lub wtedy kiedy nie trzeba. To na pewno może przyczynić się do przedwczesnego zużycia lub uszkodzenia poszczególnych podzespołów. Dlatego między innymi w przypadku aut z napędem 4x4 nissan zaleca zmianę opon przód-tył co 5 tys przejechanych kilometrów!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość heckler Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Chodzi mi o napęd na przód.U kolegi w instrukcji auta mjet taki wpis:,aby system ESP działał poprawnie zaleca się jazdę na wszystkich oponach z takim samym bieżnikiem,. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.