em Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Na jakim obwodzie najlepiej w navarze podłączyć radio CB? Odkryłem u siebie, że w momencie pracy wycieraczek radio szaleje. Może któryś z kolegów miał podobny problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Latam na CB i jedyne zakłócenia mam jak kręcę na wysokie obroty, a u mnie jest to około 6000 obrotów. Na wycieraczkach mam spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Dziwne, byłem dzisiaj w serwisie. Panowie podłączyli bezpośrednio pod akumulator, potem podłączyli jakiś dziwny filtr, na końcu kombinowali z inną anteną. Nic nie przyniosło rezultatu. Nie wiem czy nie ma to czegoś wspólnego z zimową usterką wycieraczek. Dostała mi się wtedy woda i skrzypiały niemiłosiernie. Serwis w tedy jedynie nasmarował tuleje jak dobrze pamiętam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość faja Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 U mnie jest połączone z gniazdem zapalniczki i jest miodzio, żadnych zakłóceń, ani od wycieraczek, ani od szyb, ani na obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 (edytowane) Może moje radyjko nie domaga :/ sam nie wiem. Zasilanie próbowali ciągnąć bezpośrednio z akumulatora dla próby i zakłócenia też były. Edytowane 15 Kwietnia 2010 przez em Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kuba801 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Witam.Kolego usterka jest prosta nie będe ci tłumaczył naczym polega bo szkoda czasu. Powiem ci tylko że serwisowy elektryk jest do bani.... Podłącz radio pod zapalniczkę(ja podpiołem się pod zasilanie gniazda w podłokietniku). Na kablu zasilającym radio zamontuj dobrej klasy filtr przeciw zakłuceniowy kupisz go w sklepie z CB radiami.Koszt ok 80 zł i nie będziesz już słyszał wycieraczek w radiu.Nisany tak mają że silnik wycieraczek albo silnik dmuchawy lub alternator nie wiadomo, ale napewno na 100% gdzieś wystąpi zjawisko iskrzenia komutatora,i będzie słychać je w radiu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 (edytowane) Mam ten filtr i może coś tam daje, ale nie do końca. Ogólnie na navarze coś cienko gada CB. Latam na tym samym zestawie w innych autach i tam luz, nie muszę nic stroić. A na tym niby ok ale cienki zasięg i dużo szumów. Podłączone w podłokietniku, bo tam działa jak przekręcę stacyjkę. Z silnika szumy to tylko przy obrotach jak cisnę. Może na stałe antenę przez dach było by to rozwiązanie. A do kolegi powyżej co powiesz, jak do zapalniczki podłącze jeszcze ładowarkę do laptopa i gps to już mogę wyłączyć CB. Najbardziej po laptopie. I filtr nie pomoże, bo jest przeciążenie "sieci" Edytowane 16 Kwietnia 2010 przez szczureczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 witam gdzieś na tym forum pisałem na temat zakłóceń w navarze mogą wystąpić tylko zakłócenia od wtryskiwaczy charakterystyczne terkotanie praktycznie niemożliwe do usunięcia mi się udało wypróbowałem wszystkie radia dostępne w kraju jak i nie wybrałem jedynego rodzynka niedostępnego już w kraju jako nowe i z homologacją mi się udało fotki gdzieś w moich postach nie jest to radio dla zwykłego zjadacza chleba jeśli słyszysz gwizdy od alternatora czy wycieraczek to wina radia a nie samochodu co do ładowarek impulsowych czy ksenonów to zakłócenia dostają się przez antenę jest to zupełnie normalne tylko dobry ANL to zlikwiduje jedyna rada dobra antena w dziurę nie koniecznie 2m i dobre radio pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kkf Opublikowano 16 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2010 (edytowane) Nie ma reguły. Na różnych forach piszą różne rzeczy i wygląda to tak, że wszystko zależy od konkretnego egzemplarza. Ja na przykład kombinowałe chyba ze wszystkimi magnesówkami Presidenta. Sprawdziłem też kilka Lemmów. Dopiero metrowa antena sirio działa bez zarzutu. Radyjko Johnson. Co ciekawe próbowałem też z prądem puszczonym prosto z akumulatora i filtrami. Nic nie dało. W tej chwili ciągnę prąd z gniazda zapalniczki, nie mam żadnych filtrów i działa. Rewelacji oczywiście nie ma, ale i tak jest lepiej. Edytowane 16 Kwietnia 2010 przez kkf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Kuba801 a czy po podłączeniu zasilania bezpośrednio z akumulatora zakłócenia nie powinny zniknąć? Co do filtra przeciwzakłóceniowego to masz na myśli filtr podłączany do anteny czy kabla zasilającego? Jakiś filtr antenowy był testowany. Dodam, że radyjko president harry2 i antena sirio 1,5m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kuba801 Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 (edytowane) Zgadza się kolego kkf nie ma reguły.Wygląda to tak że nissan nie stosuje kondensatorów przeciw zakłuceniowych w urządzeniach elektrycznych.I to jest przyczyną kłopotów z zakłuceniami. Jeżeli zatosuje się dobry filtr pojemnosciowy ( nie jakieś baziewie z allegro.pl) na zasilaniu radia, powinny zniknąć zakłucenia pochodzące z układu zasilania. Ale nie jest to pewne na 100 % rozwiązanie. Co do zakłuceń zbieranych przez antenę można dorzucić filtr antenowy i powinno pomuc. Tylko ile tych filtrów wkońcu będzie w tym aucie Alternatywnie kupić drogie CB radio z filtrami-jak ma być naprawde dobre to ok 600 zł Nie ma innej rady jak każdy przypadek rozpatrywać osobno drogą eliminacji w końcu dojdzie się skąd są zakłucenia i jak je zniwelować.Co do twojego pytania kolego em sprzęt masz ok a podłączenie go bezpośrednio do twojego akumulatora w aucie nic nieda.Jak sprawdzić skąd są zakłucenia podłącz radio do innego akumulatora i odpal auto włącz wycieraczki jeżeli usłyszysz w radiu że pracują to zakłucenia zbiera antena jeżli nie to wiadomo że pochodzą z zasilania.Jak coś to pisz 6390005 będziemy kombinować Pozdrawiam Edytowane 17 Kwietnia 2010 przez Kuba801 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Miałem przez pewien czas w navarze skromne radio alan 199a z malutką anteną sirio. Jestem trochę zdziwiony tym tematem, ponieważ przy tak tanim zestawie nie miałem żadnych problemów, nie było trzasków ani szumów. Radio podłączałem do gniazdka w schowku podłokietnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.