Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Półośka vs Moc


tojamarcin

Rekomendowane odpowiedzi

Nie bić... ;)

witam - mam pytanie ;)

czytam na forum rozne posty na temat zwiekszania mocy silnikow - czesto widze ze niektorzy nawet osiagaja duze moce 130 i wzwyz - czytam rozwniez ze tymi samochodami scigaja sie na rozne odcinki - czyli ostry buut i pisk 8s do setki ;)

 

wszystko ladnie pieknie ale z drugiej strony wiemy ze nasze nyski (primera-nie wiem jak inne) maja wrodzona wade czyli te nieszczesne półoski ktore lubia sobie pekac nawet przy delikatnym ruszeniu a co dopiero przy ostrym ruszaniu.

I zastanawia mnie jak to macie rozwiazane czy macie inne grubsze poloski czy moze macie te orginalne ale macie zarazem duzo szczescia i wam nie pekaja rozumiem ze wersje Gt maja jakies grubsze te ośki ale zwykle budy 1.6-2.0 to są standardy ktorym dodajemy mocy ale półoski sa te same.

wspominam o tym gdyz naczytalem sie o tych oskach i jak mam w swojej primerce ostrzej ruszyc z podswiatel to mam leki ze zaraz mi ona peknie - pomimo ze guma na niej jest prawie jak nowa i nie zbiera sie chyba tam woda ktora ją koroduje to i tak nie wiem czy po 14 latach ma ona swoja wytrzymalosc nawet jak nie jest przezarta :)

od takie o to ma pytanie :) pozdrawiam :)

mam primere z 96 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, seryjna zdrowa półoś w 2.0 zniesie ok. 550KM i 450-480Nm...

seryjna w 1,6 ciężko powiedzieć najmocniejszy projekt zaturbionego GA16DE jaki znalazłem to 245 WHP (ok. 290KM na silniku) i ok 350Nm...

 

Genralnie prędzej obiera tryby w skrzyni niż jest opcja że pójdzie półoś...

Ja w swojej srerbnej Primerce miałem prawie 320KM i 420Nm - do tego sprzęgło spiekowe które mocno obiąrza skrzynie i półosie, śmigało to bez żadnych problemów...

Z drugiej strony wymieniałem kiedyś w taksówce 2.0 TD P11 póloś która się ukręciła haha przy mocy chyba z 80KM i to bez kataowania, jarania gum itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za tą informacje pocieszyles mnie troszke :) zdejme obejme z tej poloski - sprawdz jak ona tam wyglada zapewnie jest zdrowa bo guma tez jak nowa - zalozylem 17 calowe felgi i mialem obawe ze te poloski moga byc mocno obciazane z takimi kolami i przy szybszym zrywie ;) jeszcze raz dzieki za info :) jest mi znacznie lzej ;) na sercu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzieki za tą informacje pocieszyles mnie troszke :) zdejme obejme z tej poloski - sprawdz jak ona tam wyglada zapewnie jest zdrowa bo guma tez jak nowa - zalozylem 17 calowe felgi i mialem obawe ze te poloski moga byc mocno obciazane z takimi kolami i przy szybszym zrywie ;) jeszcze raz dzieki za info :) jest mi znacznie lzej ;) na sercu ;)

te półośki nie ukręcają się przez kiepski materiał czy zbyt dużą moc- tylko przez ich nieprzemyślaną konstrukcję --jest jedno miejsce pod gumowa osłona w którym zbiera sięwoda i tam wałek półosi się ukręca... wiem -3 razy to przerabialem ,hehe-podróby nie mają juz takiego problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To samo... wszytkie 2.0 mają takie same półosie ba ja do swojej srebrnej jak wymieniałem wewnętrzne przeguby to wsadziłem całą półoś z 2.0d :) I dzielnie znosiło 320KM i 420Nm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...