bunio.11 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Witam, mam pytanko, czy ktoś zmieniał u swojej p11 podświetlenie zegarów? Chciałbym u siebie zmienić na trochę intensywniejsze, ale nie bardzo wiem jak to zrobić. Czy jest możliwość wymiany żaróweczek na mocniejsze, czy może zrobić podświetlenie diodowe (i czy jest taka możliwość). Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznurek Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Pewnie że jest możliwość wstawienia diod kolor to rzecz gustu jaki sobie wybierzesz , a rozbiera się prosto musisz zdemontować wyciągnąć radio , odkręcić ramkę ta środkową z nawiewami , potem obudowę osłaniającą zegary odkręcić jak i z kierownicy , wyciągasz zegary wypinasz 2 wtyczki wymieniasz żarówki ewentualnie diody montujesz w kolejności od końca i gotowe tylko przed skręceniem sprawdź czy dobrze zamontowałeś diody (czy świecą ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 (edytowane) diody led 4szt r5/t5 12v w oprawce(małe)-(liczniki zegarka i prędkość. 2szt),góra podświetl (zegarów. prędkość.i obroty)- 2szt 3szt r10/t10 12 wciskane dół zegarów prędkość i obrotom. pozostałe takie jak check ,hamulce itd. r5/t5 jak wyżej cena; ok 2-3 zł za szt. mam prkość i obrotom na niebiesko licznik km i zegarek czerwone http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59fd22c68de071c5.html Edytowane 27 Stycznia 2010 przez chmielo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waichwaich Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 na dobry początek jeśli nie wiesz jak to zrobić to trzeba poszukać bo na forum było a nie tworzyć kolejny temat!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bunio.11 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Dzięki wielkie za pomoc, pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jar Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 diody led 4szt r5/t5 12v w oprawce(małe)-(liczniki zegarka i prędkość. 2szt),góra podświetl (zegarów. prędkość.i obroty)- 2szt 3szt r10/t10 12 wciskane dół zegarów prędkość i obrotom. pozostałe takie jak check ,hamulce itd. r5/t5 jak wyżej cena; ok 2-3 zł za szt. mam prkość i obrotom na niebiesko licznik km i zegarek czerwone http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59fd22c68de071c5.html A jak działa regulacja jasności podświetlenia w przypadku zastosowania LEDów ? jest ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 A jak działa regulacja jasności podświetlenia w przypadku zastosowania LEDów ? jest ok? nie mam regulacji jasności w swoim aucie,ale wątpię aby miało nie zadziałać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaxdamian Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Jeśli chcesz tylko mieć jaśniejsze podświetlanie to zdemontuj wszystko j.w. i pościągaj kapturki z żarówek. Każda ma niebieską nakładkę. Świtało jest wtedy żółte ale jaśniejsze. Regulacja jasności działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MISIU-BISI Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 a spróbuj zamiast tych 3 dużych żarówek które masz w zegarach-tych większych-zastosować takie bluevision, można je kupć bo są sprzedawane do postojówek, ja je włożyłem i nareszcie uzyskałem białe podświetlenie bez zakładania tych niebieskich kondoników, szkoda ze nie ma tych żaróweczek malutkich typu bluevision, je musiałem pozostawić w kondonach, ale efekt jest super, świeci jasno i wyraźnie biało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Peter Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Jakim cudem przy ledach działa regulacja jasności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Cudem regulacji prądu za pomocą odpowiednio dobranej wartości potencjometru. W szkole nie uczyli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Peter Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Cudem regulacji prądu za pomocą odpowiednio dobranej wartości potencjometru. W szkole nie uczyli Bystrzaku, takie rzeczy to przy żarówkach a nie ledach. W szkole nie uczyli czytania ze zrozumieniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 16 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2010 Bystrzaku chyba byłeś na wagarach jeśli nie wiesz co to rezystancja i dlaczego można regulować moc świecenia leda przez zmniejszenie napięcia, dioda led tak jak i żarówka świeci dzięki napięciu. Zastanów się, poszukaj w Googlach a dopiero potem zadaj pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wielkijack Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 a spróbuj zamiast tych 3 dużych żarówek które masz w zegarach-tych większych-zastosować takie bluevision, można je kupć bo są sprzedawane do postojówek, ja je włożyłem i nareszcie uzyskałem białe podświetlenie bez zakładania tych niebieskich kondoników, szkoda ze nie ma tych żaróweczek malutkich typu bluevision, je musiałem pozostawić w kondonach, ale efekt jest super, świeci jasno i wyraźnie biało. MISIU-BISI a czy te żarówki nie świecą za jasno? Muszę wymienić ale nie wiem czy światło nie będzie rozpraszać w nocy. Nie mam regulacji podświetlenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MISIU-BISI Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 (edytowane) MISIU-BISI a czy te żarówki nie świecą za jasno? Muszę wymienić ale nie wiem czy światło nie będzie rozpraszać w nocy. Nie mam regulacji podświetlenia świecą jaśniej ale jakoś specjalnie po oczach nie dają, to białe podświetlenie i w przeciwieństwie do niebieskiego nie męczy wzroku, ja jestem bardzo zadowolony, wyszedł mi taki zimny biały kolor, bardzo wyraźnie widać wszystkie cyferki. Edytowane 19 Lutego 2010 przez MISIU-BISI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Grimm Według Ciebie prąd i napięcie to to samo Na wagary nie chodziłeś, ale pewnie nieżle chrapałeś w ostatniej ławce,(taki mały OT) Diody są produkowane na 3 i 9 Voltów (nie amperów) i już w fazie produkcji są wstawiane rezystory do tych samochodowych diód, żeby ich nie popaliło. Rezystor 0,5 kOhma w zupełności wystarczy do diody 9 Voltowej. Diody samochodowe daja światło punktowe i nie ma zbyt dobrego efektu oświetlenia tarcz nimi. W p11 jeszcze to ujdzie ale już w P11,144 gdzie cały zestaw jest oświetlony 3-ema żarówkami W2W to diody są porażką Zakup,żarówek w ASO to nawet nie wchodzi w grę, bo tam za tą do podświetlenia wyświetlacza LCD do P11,144 chcą ponad 20 zeta z oprawką, a sama żaróweczka w sklepie to koszt 1,2 PLNów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel69k Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Witam!!! Mam problem tego typu, ze już któraś z kolei żarówka podświetlająca zegary mi się przepaliła :-) Znalazłem sporo informacji jak wyjąć zegary, ale żadnej konkretnej dotyczącej tego jakie dokładnie żarówki tam siedzą i czy są to diody LED (bo przecież podświetla na biało) czy normalne żółte ale jest zastosowana folia na zegarach żeby dawało efekt białego podświetlenia. Dokładnie spaliły mi się żarówki podświetlające wskaźnik temperatury i paliwa oraz prawa cześć wyświetlacza pokazującego godzinę, temperaturę zewnętrzną i km. A tak na marginesie, może ktoś wie jaka jest oprawka żarówki w tylnym świetle stop, mam P11.144 sedan, stop jest nisko (a nie tak jak u niektórych pod dachem) i w środku jest otwór ale na pewno musi być jakaś oprawka żarówki bo jest dość spory. Proszę o pomoc. Pozdrawiam!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 przecież TU masz wszystko napisane włącznie z rodzajem żarówek, jak założysz diodowe prawdopodobnie nie będziesz mógł ściemnić zegarów, a kolor uzyskuje się kapturkiem lub kupnem żarówki w kolorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel69k Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 DINO dzięki wielkie :-) A może ktoś mi pomoże jeszcze ze trzecim światłem stop ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 A może ktoś mi pomoże jeszcze ze trzecim światłem stop ?? może takie zwykłe jak do stopu tylko z małą bańką?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 (edytowane) Ta instrukcja jest do P11 a tam są zupełnie inne żarówki W P11.144 można jedynie zastosować zwykłe żarówki W2W (R5) żadnych diod czy zamienników Zegary są podświetlone 3-ema żarówkami i jak dasz diody to cała tarcza nie będzie oświetlona i wskazówka wcale, bo światło z diody jest punktowe. Do podświetlenia LCD stosuje się żarówki w oprawce BX8,4D najlepiej 1,2W (fotka) żeby po oczach nie biło. Najlepiej kupić same żarówki i wymienić je w oprawkach Dobrze nie pamiętam ale chyba też przekłada się kapturki w nich (tylko LCD zegary nie) Koszt 1,2 zeta, w ASO 20. Kontrolki to diody wlutowane w płytę, Jedynie kierunki, przeciwmgielne i coś tam jeszcze to żarówki (chyba rezerwa) Do stopu powinna być zwykła całoszklana W5W taka sama jak do postojówek Oprawka Edytowane 20 Kwietnia 2010 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 o widzisz nawet nie wiedziałem a już miałem sie zabierać za zdjęcie zegarów i wymianę bo niestety przestało świecić, a może wiesz jak wyjąć nawiewy, radio wyjmę 2 śruby odkręcę ale dalej?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Nie ma potrzeby ich wyjmować całkowicie. Z tego co pamiętam to po wyjęciu radia i odkręceniu śrub wysuną się na tyle, że będziesz w stanie zdjąć obudowę zegarów. Nie ma tam tych zatrzasków jak w P11. Jedynie trzeba uważać aby nie spadła linka z kółka od nawiewu powietrza z zewnątrz (ta wajcha z lewej z kropami czerwoną i niebieską) Gdzieś kiedyś był temat już o tym z opiską co i jak po kolei, może natrafisz Do zegarów daj żarówki jak najmocniejsze bo w nocy czasem brak tego podświetlenia (moc) a w LCD tak jak wspominałem 1,2W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dombek100 Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Witam, odgrzewam temat. Wczoraj oddałem samochód do naprawy wskaźnika paliwa. Stwierdziłem ze nie jestem dobry w tych sprawach i lepiej oddac samochod w doswiadczone ręce. Jak sie szybko okazalo rece może i doświadczone w naprawie liczników, ale napewno nie doświadczone w rozbieraniu deski rozdzielczej P11.144. Koleś wsiadł do samochodu i zaczał mi jeździc śrubokrętem po plastikach. Po zwróceniu uwagi z mojej strony pan zrobił się niemiły i opryskliwy mrucząc coś pod nosem ze on nie ma sprzętu z ASO do rozbierania tapicerek. Po kilku ułamanych zatrzaskach i kupie krzyku z mojej strony udało sie wreszcie wymontowac ten cholerny licznik. Naprawa zajęła ok 20 min (i za to ma odemnie pochwałę). Niestety po złożeniu wszystkiego do kupy okazłao się ze nie działa podświetlenie wskaźnika poziomu paliwa, temperatury cieczy oraz nawiewu klimatyzacji, temperatury oraz sterowania nawiewem nogi szyba. CO pan skwitował powiedzeniem "No cóż żarówki się przepalaja, ale bardzo mi przykro jak takich nie mam" Od wczoraj przeglądam fora poświęcone temu tematowi i jak do tej pory nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na kilka pytań (jest co prawda poradnik jak zmienić podświetlenie ale w Primerze P11, a ja ma P11.144 a tu są trochę inne rozwiązania zastosowane. Moze zadam pytania po kolei wtedy łatwiej będzie na nie odpowiadać: 1. Chce się upewnić ze żarówki zamontowane pod wskaźnikiem paliwa i temperatury to BX8 4d 12V 1.3W (kupiłem trochę słabsze, bo tych nie mogę nigdzie dostać). 2. Jakie żarówki montowane są pod wskaźnikami klimatyzacji na panelu centralnym??? 3. Od czego zacząć demontaż? od panelu środkowego (jak widzicie na załączonych zdjęciach nie mam firmowego radia. Mój panel środkowy składa się z trzech części) Jaka powinna być kolejnośc demontażu? 4. Jak zdemontować tą najniższa część panelu - tą ze wskaźnikiem temperatury, pokrętłem regulacji nawiewu oraz wskaźnikiem dmuchawy? 5. Czy w tej części gdzie u mnie jest radio są tylko zaczepy? Moje pytania wynikają z tego ze nigdy nie rozbierałem Primerki a nie chciał czegoś urwac. Jeszcze ciekawostka, w ASO za żarówki BX8 4d 12V 1.3W liczą sobie 53 zł. W sumie potrzebuje 3 więc 150 zł + wymiana ok 150 zł. Nieźle ich pokręciło!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 (edytowane) Dobrze że w p11 nie ma takich problemów z żarówkami w liczniku i panelu głównym;) Edytowane 12 Września 2010 przez RAAAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.