Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Żarówki H4


Gość chilon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A nie zastanawiałeś się nad bezpieczeństwem, czyli czy nie będziesz oślepiał tych z przeciwka? To rzecz pierwsza, a rzecz druga, to nie zastanawiałeś sie nad legalnością zastosowania 100-ek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mnie się, że pytałem o inne aspekty montowania takich żarówek. Nie będę dywagował nad kwestią wygody innych użytkowników drogi kiedy 98% z nich nie potrafi ustawić prawidłowo własnych świateł.

Nadal czekam na sensowną odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mnie się, że pytałem o inne aspekty montowania takich żarówek. Nie będę dywagował nad kwestią wygody innych użytkowników drogi kiedy 98% z nich nie potrafi ustawić prawidłowo własnych świateł.

Nadal czekam na sensowną odpowiedź.

 

-instalacja elektryczna dostaje po d****

-po paru miesiacach użytkowania odbłyśniki zmatowieją od gorączki i będzie jeszcze gorzej niz przedtem.

 

jednym słowem nie warto.

 

lepiej zamiast standartowych żarówek h4 kupić jakieś tungstam megalight +30% (albo +60%), philips premium +30%, narva range power +50%.

Te które wymieniłem nie powalają ceną (max 30-35zł za komplet) a świecą sporo lepiej od standartu.

 

edit

a i te 6000K.....po co ci to? dla wyglądu?

Mam nadzieje, że wiesz, iż żarówka o wyższej temperaturze barwowej tylko ładnie wygląda, a widoczność jest mizerna. To co byś zyskał na podwyższeniu mocy żarówki do tych 100W, straciłbyś na zmianie barwy. Nie wspominając juz o wcześniej przedstawionych negatywnych następstwach.

 

Gdybyś jednak był młodym, niewyżytym chłopakiem :lol: (mam nadzieje, że się nie obrazisz) i koniecznie chciał mieć niebieskie światła, to zapodaj sobie to. Będziesz zadowolony.

A jeśli chcesz po prostu, zeby ci światła lepiej świeciły, to powyżej napisałem już Ci 3 typy.

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mnie się, że pytałem o inne aspekty montowania takich żarówek. Nie będę dywagował nad kwestią wygody innych użytkowników drogi kiedy 98% z nich nie potrafi ustawić prawidłowo własnych świateł.

Nadal czekam na sensowną odpowiedź.

Tak, pytałeś o inne aspekty, i tu żadnego wskazania ode mnie nie dostaniesz, a to z dwóch poważnych powodów:

1) skoro masz gdzieś BEPIECZEŃSTWO (bo o to chodzi, a nie o wygodę innych), to nie widzę powodów dla których miałbym pomagać Ci narażać innych na niebezpieczeństwo.

2) montowanie takich "światełek" jest nielegalne - nie zamierzam być współsprawcą łamiania prawa

To chyba najbardziej sensowna odpowiedź.

Na koniec pozostaje chyba tylko życzyć Ci jak najwiekszej liczby spotkań z nadjeżdżającymi przeciwka o takim samym nastawieniu jak TY, również z założonymi 100-kami, i dodatkowo źle ustawionymi. A gdyby tak się zdażyło (czego nie życzę), że załozysz sobie 100-tki, i stałoby się to powodem wypadku, to mam nadzieję, że wszelkie negatywne skutki przypadną Tobie.

No, to Ty się zastanawiaj nad montażem, a ja się po zastanawiam nad pomysłem wyposażenia "misiaczków" w sprzęt do pomiaru mocy światełek, i aby taki pomiar był obowiązkowym elementem kontroli.

 

Nie życzę powodzenia na drodze, bo ono jest bardziej potrzebne innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-instalacja elektryczna dostaje po d****

-po paru miesiacach użytkowania odbłyśniki zmatowieją od gorączki i będzie jeszcze gorzej niz przedtem.

 

jednym słowem nie warto.

 

lepiej zamiast standartowych żarówek h4 kupić jakieś tungstam megalight +30% (albo +60%), philips premium +30%, narva range power.

Te które wymieniłem nie powalają ceną (max 30-35zł za komplet) a świecą sporo lepiej od standartu.

 

edit

a i te 6000K.....po co ci to? dla wyglądu?

Mam nadzieje, że wiesz, iż żarówka o wyższej temperaturze barwowej tylko ładnie wygląda, a widoczność jest mizerna. To co byś zyskał na podwyższeniu mocy żarówki do tych 100W, straciłbyś na zmianie barwy. Nie wspominając juz o wcześniej przedstawionych negatywnych następstwach.

 

Dziękuję za konkretną odpowiedź, interesowała mnie w sumie kwestia odporności klosza na ciepło wytwarzane przy takiej mocy.

Co do samej barwy to może zacytuję:

"Światło 6000K dzięki delikatnej poświecie niebieskiej barwy jest bardziej przyjemne dla ludzkiego oka - oddaje barwę światła dziennego."

Tego czy tam będzie 6000K czy 5000K i tak nie sprawdzę.

 

Tak, pytałeś o inne aspekty, i tu żadnego wskazania ode mnie nie dostaniesz, a to z dwóch poważnych powodów:

1) skoro masz gdzieś BEPIECZEŃSTWO (bo o to chodzi, a nie o wygodę innych), to nie widzę powodów dla których miałbym pomagać Ci narażać innych na niebezpieczeństwo.

2) montowanie takich "światełek" jest nielegalne - nie zamierzam być współsprawcą łamiania prawa

To chyba najbardziej sensowna odpowiedź.

Na koniec pozostaje chyba tylko życzyć Ci jak najwiekszej liczby spotkań z nadjeżdżającymi przeciwka o takim samym nastawieniu jak TY, również z założonymi 100-kami, i dodatkowo źle ustawionymi. A gdyby tak się zdażyło (czego nie życzę), że załozysz sobie 100-tki, i stałoby się to powodem wypadku, to mam nadzieję, że wszelkie negatywne skutki przypadną Tobie.

No, to Ty się zastanawiaj nad montażem, a ja się po zastanawiam nad pomysłem wyposażenia "misiaczków" w sprzęt do pomiaru mocy światełek, i aby taki pomiar był obowiązkowym elementem kontroli.

 

Nie życzę powodzenia na drodze, bo ono jest bardziej potrzebne innym.

 

Proszę grzecznie, nie wypowiadaj się na tematy na które nie masz nic do powiedzenia.

Może Cię oświecę, jeśli żarówka posiada homologację ECE to policja może mierzyć nawet jej obwód jeśli bardzo chce.

Tak więc jeśli chcesz się szczególnie o coś starać to staraj się dokładniej spuszczać wodę w toalecie, przyniesie to więcej korzyści dla wszystkich, bo Twoje posty jak na chwilę obecną nie wnoszą nic kreatywnego.

EOT. Przykro jak psu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mnie się, że pytałem o inne aspekty montowania takich żarówek. Nie będę dywagował nad kwestią wygody innych użytkowników drogi kiedy 98% z nich nie potrafi ustawić prawidłowo własnych świateł.

Nadal czekam na sensowną odpowiedź.

Zastanów się co ty mówisz 98%, fakt jest dużo ignorantów którzy mają gdzieś ustawienie swoich świateł i trzeba takich tępić, a nie być jeszcze gorszym od nich! Po twoich wypowiedziach sądzę że marzysz o bmw e30 lub e36, a nissanem jeździsz z przymusu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się co ty mówisz 98%, fakt jest dużo ignorantów którzy mają gdzieś ustawienie swoich świateł i trzeba takich tępić, a nie być jeszcze gorszym od nich! Po twoich wypowiedziach sądzę że marzysz o bmw e30 lub e36, a nissanem jeździsz z przymusu.

 

No cóż, mogę Ci powiedzieć, że wróżką najlepszą to nie będziesz. Mimo wszystko nie poddawaj się! Przy okazji staraj się czytać wszystkie informacje ze zrozumieniem, gdyż jak widać w tym wypadku mogą Ci one pomóc w Twojej wróżbiarskiej karierze.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Cię oświecę, jeśli żarówka posiada homologację ECE to policja może mierzyć nawet jej obwód jeśli bardzo chce.

Tak więc jeśli chcesz się szczególnie o coś starać to staraj się dokładniej spuszczać wodę w toalecie, przyniesie to więcej korzyści dla wszystkich, bo Twoje posty jak na chwilę obecną nie wnoszą nic kreatywnego.

EOT. Przykro jak psu.

 

Homologację posiada reflektor razem ze źródłem światła. Jeżeli homologacja dopuszcza żarówkę halogenową 100W to ok nie ma problemu (w co wątpię). W przeciwnym przypadku pojazd tak wyposażony nie jest dopuszczony do poruszania się po drogach publicznych. Możesz się ścigać na rajdach z takimi żarówkami ale już nie w normalnym ruchu. Tak więc znak homologacji na żarówce to nie wszystko. Osobiście nie radzę eksperymentować z oświetleniem bo zdarza się że elektryka nie zawsze radzi sobie z normalnym obciążeniem a co dopiero z dwa razy większym. no chyba że lubisz wymieniać spalone przekaźniki, kostki, konektory itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Homologacje samej żarówki to możesz sobie wsadzić wiadomo gdzie. Skoro oryginalny reflektor jest zaprojektowany do konkretnych żarówek to tak powinno zostać.

Równie dobrze możesz sobie zalepić przednią szybę czarną folią ,bo ma przecież homologacje.

Mam wrażenie że chcesz zaszpanować niebieskimi światełkami w Nissanie który nie jest BMW lub innym szmelcwagenem.

Jeśli się nie zgadzasz z opinią moją i kolegów co tylko potwierdzają bezsensowność Twojego pomysłu to nie prowokuj innymi bzdetnymi postami....

bo Twoje posty jak na chwilę obecną nie wnoszą nic kreatywnego.

EOT. Przykro jak psu.

Edytowane przez Grimm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze temat przenoszę do elektryki samochodowej. Po drugie szymex wyjaśnił najlepiej drugą kwestię tj. sens używania mocniejszych żarówek. Po trzecie, co do pytania chilona, jeśli homologacja reflektora pozwala używać takich żarówek i z taką jasnością świecenia to tak, bo jego konstrukcja na to pozwala, jeśli nie to nie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykła żarówka H4 ma 55W (mówię teraz o światłach mijania, drogowe mają 60W) i nieraz zdarza się że topią się kostki od żarówek, więc po zamontowaniu żarówki 100W możesz być pewny że kostka pójdzie z dymem. Poza tym po założeniu mocniejszej żarówki w instalacji elektrycznej popłynie większy prąd, który może być przyczyną wielu problemów od spalonych bezpieczników przez powypalane złączki i grzejące się kable aż do uszkodzenia przekaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykła żarówka H4 ma 55W (mówię teraz o światłach mijania, drogowe mają 60W) i nieraz zdarza się że topią się kostki od żarówek, więc po zamontowaniu żarówki 100W możesz być pewny że kostka pójdzie z dymem. Poza tym po założeniu mocniejszej żarówki w instalacji elektrycznej popłynie większy prąd, który może być przyczyną wielu problemów od spalonych bezpieczników przez powypalane złączki i grzejące się kable aż do uszkodzenia przekaźnika.

troche racji masz ale bezpiecznik chyba 10 A na strone daje 120 W-140 W mocy

kabelki ja dałem nowe 1.5mm2 i nową mase do żarówki dałem przerobione uniwersalne wsówki i to wszystko na nowym przekazniku dodatkowym a instalacyjny kabelek jako światło użyłem jako sygnał do przekaznika to spowodowało wzrost napięcia o 1V !!!! i już nic mi sie nie grzeje ograniczenie to 40A z przekaźnika 40x12V

 

pozatym ja raz przysmaliłem tirowi bo chyba jechał na pusto i świecił po oczach albo to był pagórek .... no i przywalił mi wszystkim co miał zrobiło sia jakby piorun trzasnął ,,,

 

polecam żarówki tungsram +60% koszt 24zł za 2 szt wtrzymały 6 miesięcy ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...