świeży Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Co roku muszę wymieniać uszczelkę pod pokrywą zaworów bo mi przecieka olej. Czy to prawda, że lepiej ją przykleić dwustronnie hermetykiem a nie sylikonem? Czy ktoś już przyklejał uszczelkę pod pokrywą zaworów Hermetykiem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sten Posted April 26, 2010 Share Posted April 26, 2010 Witam:) A próbowałeś dokręcać śruby ? W moim co jakis czas musiałem dokręcać bo luzowały się i ciekło.Ale odkąd śruby przed wkręceniem posmarowałem silikonem mam spokój juz nie luzują się i nie ma wycieków.A hermetykiem nie polecam jest za mało elastyczny i predzej czy później popęka 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
świeży Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 na pewno posilikonuję tą śrubę dzięki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 kup gumową a nie gumopodobną co pod wpływem temp. twardnieje i będziesz miał spokój Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szczur Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 kup gumową a nie gumopodobną co pod wpływem temp. twardnieje i będziesz miał spokój a jak odróżnić jedną od drugiej? bo mam też taki sam problem. u mnie z lewej strony cieknie, ale co ciekawe nie zauważyłem jakichś większych ubytków oleju na miarce kupiłem ostatnio w auto euro, ale jeszcze nie miałem okazji wymienić? jak nie zapomnę to wieczorem powiem co to za firma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kryspin Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 (edited) Zwykla uszczelka pokrywy zaworow (nie oryginal) kosztuje ok 70 90 zl. Oryginal w ASO podobno 180 zl (nie sprawdzalem). Przerabialem temat cieknacego oleju spod pokrywy zaworow jakis miesiac temu. Kupilem zwykla uszczelke i silikon wysokotemperaturowy demontaz pokrywy usuniecie starej uszczelki bardzo wazne aby obie czesci i nowa uszczelke dokladnie odtluscic benzyna ekstrakctjna. Smarujemy najpierw wyciecie w pokrywie zaworow silikonem i wkladamy uszczelke potem uszczelke po wierzchu (miejsce styku z glowica) i dokladamy. Ja najpierw przykrecam lekko tak aby na calej dlugosci silikon dobrze stykal sie z powierzchnia. Po ok pol godziny dokrecam do oporu (jak silikon troche podeschnie). U mnie problemy z oblanym silnikiem sie skonczyly. Jeszcze raz najwazniejsza sprawa to odtluszczenie powierzchni bo smarowanie silikonem na olej nic nie da. Sposob sprawdzony na ciagle cieknacych miskach olejowych w poprzednich samochodach. Edited May 4, 2010 by kryspin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted May 4, 2010 Share Posted May 4, 2010 też to przerabiałem, ale to lipa, każde odkręcenie pokrywy równa się nowej uszczelce i skrobaniu silikonu, teraz Coobcio założył mi gumową(nie mogę przypomnieć sobie firmym coś na f albo r nie pamiętam) przy modzie rozrządu i jest spokój, żadnej kropelki, silikon tylko przy połówkach, poprzednia uszczelka była coś koło roku i już zaczeła się pocić do tego jak zdjeliśmy to cała była sztywna, Nie ma co porównywać silikonowania uszczelki od miski olejowej do tej od pokrywy zaworów, trochę inne temperatury. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
świeży Posted May 5, 2010 Author Share Posted May 5, 2010 dziękuję wszystkim za sugestię jeszcze tylko takie śmieszne pytanie: czy do czyszczenia powłok korpusu i pokrywy może być denaturat? A jak grubo tego silikonu nałożyć ? +- 1mm? Silikon już kupiłem czarny wysokotemperaturowy (350stopni). Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Szczur Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 to co ja kupiłem to jakiś niemiecki ELRING, kosztowała mnie coś ok 30zl tak tanio bo tylko ta duża, z tego co pamiętam to najdroższe są te pod świece i ta środkowa mała której w lublinie w sklepach nie mogłem znaleźć(a w serwisie nie pytałem bo tam to gorzej niż za mokre zboże). pamiętam że jakiś rok temu komplet łącznie z nakrętkami kosztował ok 200zł i to pewnie to o czym mówił kolega kryspin że w ASO 180zł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arthi Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 (edited) Moze ktos napisac jakiej firmy uczczelke kupic, te gumowa? Chcialbym to zrobic raz na zawsze. Jak polozyc ten silikon? dookola na pokrywie, czy tylko na bloku silnika i na to uszczelke? Edited May 8, 2010 by arthi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 jak dasz gumową to nei musisz wszędzie kłaść silikonu, dowiem się jaka firma i podeślę jak dasz gumową to nei musisz wszędzie kłaść silikonu, dowiem się jaka firma i podeślę ERLING Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
świeży Posted May 11, 2010 Author Share Posted May 11, 2010 wymieniłem dzisiaj; najgorsze w tym wszystkim to to, że kupiłem uszczelkę bez półksiężyców bo gość w sklepie powiedział, że te półksiężyce to się wkłada i na to dopiero na silikonie uszczelka. Okazało się, że ta uszczelka, którą kupiłem nie tylko była bez półksiężyców ale i była grubsza (w pionie) od tej starej. Ze starej wyciąłem półksiężyce, zasylikonowałem i dałem nową. Jak to będzie trzymać to sam się zdziwię. Zastanawiam się tylko czy mi się przy okazji coś nie zaleje olejem bo przecież pokrywa jest teraz i jakiś milimetr wyżej. Już chciałem dać starą ale była trochę twardsza od nowej. Także uważajcie, żebyście kupowali włąściwe uszczelki zintegrowane z półksiężycami :-). Jak przetestuję moją robotę to się odezwę. Oczywiście odtłuściłem porządnie rozpuszczalnikiem, posmarowałem obie powierzchnie silikonem (również samą płaszczyznę dolną od silnika :-). Zobaczymy. Dwa dni już jeżdżę na tym moim "partactwie" no i nie ma wycieków oleju :-) Chyba mi się udało w końcu !!! Rada dla wszystkich : porządnie odtłuścić powierzchnie (wszystkie łącznie z uszczelką) ale nie benzyną ekstrakcyjną jak ludzie podają tylko rozpuszczalnikiem !!!! ZAPAMIĘTAJCIE !!!! Każda benzyna zostawia ślad !!! To samo miałem przy myciu dachu. Mówili wymyj benzyną to farba przylgnie. Nie prawda. Musi być rozpuszczalnik N I T R O !!! Potem wszystkie przyległe powierzchnie posmarujcie silikonem (350 stopni czarny) ; napchajcie tego do strategicznych punktów ale tak żeby sie gluty za duże do oleju nie przedostały no i koniec. Aha.. najpierw lekko przykręcić śruby (na lekki opór)od pokrywy a po połowie godziny dokręcić z wyczuciem do mocniejszego ( :-) ) oporu. Powodzenia !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Potem wszystkie przyległe powierzchnie posmarujcie silikonem (350 stopni czarny) ; napchajcie tego do strategicznych punktów ale tak żeby sie gluty za duże do oleju nie przedostały no i koniec. to ja proponuję gumową uszczelkę erlinga i nie trzeba inwestować w silikon i paprać gowicy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arthi Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 Dzieki za odpowedz! Jak dam ten erling, to w ktorych miejscach dac silikon, czy w ogole? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 Dzieki za odpowedz! Jak dam ten erling, to w ktorych miejscach dac silikon, czy w ogole? tylko w kółkach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
świeży Posted May 14, 2010 Author Share Posted May 14, 2010 (edited) 5 dni już auto jeździ i zero przecieków ; wygląda na to, że to najlepiej założona uszczelka od 5 lat (czyli jedna z 5-ciu) mam nadzieję, że moje doświadczenie się komuś przyda; Co do uszczelki erlinga to może jest i lepsza ale ja już na dzisiaj nawet erlinga bez czyszczenia rozpuszczalnikiem i silikonowania bym nie wsadził :-)pozdrawiam Edited May 14, 2010 by Arek1969 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 5 dni już auto jeździ i zero przecieków ; wygląda na to, że to najlepiej założona uszczelka od 5 lat (czyli jedna z 5-ciu) mam nadzieję, że moje doświadczenie się komuś przyda; Co do uszczelki erlinga to może jest i lepsza ale ja już na dzisiaj nawet erlinga bez czyszczenia rozpuszczalnikiem i silikonowania bym nie wsadził :-)pozdrawiam jak jest gumo podobna to poczekamy zobaczymy u mnie wytrzymało bez pocenia jakieś 3 miesiące przed założeniem każdą trzeba przeczyścić, a jak jest gumowa to nie trzeba całej silikonować bo poprostu dolega tak jak powinna, teraz to wiem od czasu jak Coobcio założył właśnie taką i teraz wiem, że innej nie kupię jak będzie potrzeba, a już przejechane ponad 3000 od tego czasu (2tyg) i dalej sucho. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
świeży Posted May 18, 2010 Author Share Posted May 18, 2010 następnym razem wsadzę Erlinga :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest przemas87 Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 następnym razem wsadzę Erlinga :-) Witam.Mam wielką prośbę.od tygodnia poszukuję uszczelki pod pokrywę zaworów do Primery 2.0 TD po lifcie.Takie nie pasują: EL 918 202, N 41035, J 1221035.Poratujcie bo została osadzona pokrywa na silikonie i leje sie strasznie a uszczelki nie moge nigdzie znaleźć.W serwisie czas oczekiwania to 10 dni i koszt niemały 120 zł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
świeży Posted May 10, 2011 Author Share Posted May 10, 2011 Ja na tej mojej manufakturze przejechałem jakieś 15 tyś km (byłem w Albanii w 8'2010 w upałach)i dopiero teraz zaczyna się pocić. Kupiłęm już nową uszczelkę i będę ją wymieniał starym moim sposobem ;-). A tak przy okazji to mam wrażenie, że pocenie pod tą uszczelką pojawia się wraz z rozrzedzeniem oleju w silniku bo i termin wymiany oleju mi się zbliża. pzdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojt_mk.. Posted October 7, 2011 Share Posted October 7, 2011 jak jest gumo podobna to poczekamy zobaczymy u mnie wytrzymało bez pocenia jakieś 3 miesiące przed założeniem każdą trzeba przeczyścić, a jak jest gumowa to nie trzeba całej silikonować bo poprostu dolega tak jak powinna, teraz to wiem od czasu jak Coobcio założył właśnie taką i teraz wiem, że innej nie kupię jak będzie potrzeba, a już przejechane ponad 3000 od tego czasu (2tyg) i dalej sucho. Ja założyłem erlinga jakieś 3 mies temu na silikon tylko czerwony było sucho i znów zaczyna się pocić już nie mam siły na te uszczelki ileż można wydawać pieniędzy(cena ok 40zł) w ciągu roku na uszczelki to już chyba 3 albo4 którą wymieniłem w tym samochodzie, kupię czarny silikon i wkręcę starą uszczelkę na silikon, jak nic nie da trudno niech się poci, może ktoś ma jakiś patent na te uszczelki ???????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.