świeży Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Co roku muszę wymieniać uszczelkę pod pokrywą zaworów bo mi przecieka olej. Czy to prawda, że lepiej ją przykleić dwustronnie hermetykiem a nie sylikonem? Czy ktoś już przyklejał uszczelkę pod pokrywą zaworów Hermetykiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sten Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Witam:) A próbowałeś dokręcać śruby ? W moim co jakis czas musiałem dokręcać bo luzowały się i ciekło.Ale odkąd śruby przed wkręceniem posmarowałem silikonem mam spokój juz nie luzują się i nie ma wycieków.A hermetykiem nie polecam jest za mało elastyczny i predzej czy później popęka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
świeży Opublikowano 3 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 na pewno posilikonuję tą śrubę dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 kup gumową a nie gumopodobną co pod wpływem temp. twardnieje i będziesz miał spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szczur Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 kup gumową a nie gumopodobną co pod wpływem temp. twardnieje i będziesz miał spokój a jak odróżnić jedną od drugiej? bo mam też taki sam problem. u mnie z lewej strony cieknie, ale co ciekawe nie zauważyłem jakichś większych ubytków oleju na miarce kupiłem ostatnio w auto euro, ale jeszcze nie miałem okazji wymienić? jak nie zapomnę to wieczorem powiem co to za firma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryspin Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 (edytowane) Zwykla uszczelka pokrywy zaworow (nie oryginal) kosztuje ok 70 90 zl. Oryginal w ASO podobno 180 zl (nie sprawdzalem). Przerabialem temat cieknacego oleju spod pokrywy zaworow jakis miesiac temu. Kupilem zwykla uszczelke i silikon wysokotemperaturowy demontaz pokrywy usuniecie starej uszczelki bardzo wazne aby obie czesci i nowa uszczelke dokladnie odtluscic benzyna ekstrakctjna. Smarujemy najpierw wyciecie w pokrywie zaworow silikonem i wkladamy uszczelke potem uszczelke po wierzchu (miejsce styku z glowica) i dokladamy. Ja najpierw przykrecam lekko tak aby na calej dlugosci silikon dobrze stykal sie z powierzchnia. Po ok pol godziny dokrecam do oporu (jak silikon troche podeschnie). U mnie problemy z oblanym silnikiem sie skonczyly. Jeszcze raz najwazniejsza sprawa to odtluszczenie powierzchni bo smarowanie silikonem na olej nic nie da. Sposob sprawdzony na ciagle cieknacych miskach olejowych w poprzednich samochodach. Edytowane 4 Maja 2010 przez kryspin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 też to przerabiałem, ale to lipa, każde odkręcenie pokrywy równa się nowej uszczelce i skrobaniu silikonu, teraz Coobcio założył mi gumową(nie mogę przypomnieć sobie firmym coś na f albo r nie pamiętam) przy modzie rozrządu i jest spokój, żadnej kropelki, silikon tylko przy połówkach, poprzednia uszczelka była coś koło roku i już zaczeła się pocić do tego jak zdjeliśmy to cała była sztywna, Nie ma co porównywać silikonowania uszczelki od miski olejowej do tej od pokrywy zaworów, trochę inne temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
świeży Opublikowano 5 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 dziękuję wszystkim za sugestię jeszcze tylko takie śmieszne pytanie: czy do czyszczenia powłok korpusu i pokrywy może być denaturat? A jak grubo tego silikonu nałożyć ? +- 1mm? Silikon już kupiłem czarny wysokotemperaturowy (350stopni). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szczur Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 to co ja kupiłem to jakiś niemiecki ELRING, kosztowała mnie coś ok 30zl tak tanio bo tylko ta duża, z tego co pamiętam to najdroższe są te pod świece i ta środkowa mała której w lublinie w sklepach nie mogłem znaleźć(a w serwisie nie pytałem bo tam to gorzej niż za mokre zboże). pamiętam że jakiś rok temu komplet łącznie z nakrętkami kosztował ok 200zł i to pewnie to o czym mówił kolega kryspin że w ASO 180zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arthi Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 (edytowane) Moze ktos napisac jakiej firmy uczczelke kupic, te gumowa? Chcialbym to zrobic raz na zawsze. Jak polozyc ten silikon? dookola na pokrywie, czy tylko na bloku silnika i na to uszczelke? Edytowane 8 Maja 2010 przez arthi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 jak dasz gumową to nei musisz wszędzie kłaść silikonu, dowiem się jaka firma i podeślę jak dasz gumową to nei musisz wszędzie kłaść silikonu, dowiem się jaka firma i podeślę ERLING Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
świeży Opublikowano 11 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 wymieniłem dzisiaj; najgorsze w tym wszystkim to to, że kupiłem uszczelkę bez półksiężyców bo gość w sklepie powiedział, że te półksiężyce to się wkłada i na to dopiero na silikonie uszczelka. Okazało się, że ta uszczelka, którą kupiłem nie tylko była bez półksiężyców ale i była grubsza (w pionie) od tej starej. Ze starej wyciąłem półksiężyce, zasylikonowałem i dałem nową. Jak to będzie trzymać to sam się zdziwię. Zastanawiam się tylko czy mi się przy okazji coś nie zaleje olejem bo przecież pokrywa jest teraz i jakiś milimetr wyżej. Już chciałem dać starą ale była trochę twardsza od nowej. Także uważajcie, żebyście kupowali włąściwe uszczelki zintegrowane z półksiężycami :-). Jak przetestuję moją robotę to się odezwę. Oczywiście odtłuściłem porządnie rozpuszczalnikiem, posmarowałem obie powierzchnie silikonem (również samą płaszczyznę dolną od silnika :-). Zobaczymy. Dwa dni już jeżdżę na tym moim "partactwie" no i nie ma wycieków oleju :-) Chyba mi się udało w końcu !!! Rada dla wszystkich : porządnie odtłuścić powierzchnie (wszystkie łącznie z uszczelką) ale nie benzyną ekstrakcyjną jak ludzie podają tylko rozpuszczalnikiem !!!! ZAPAMIĘTAJCIE !!!! Każda benzyna zostawia ślad !!! To samo miałem przy myciu dachu. Mówili wymyj benzyną to farba przylgnie. Nie prawda. Musi być rozpuszczalnik N I T R O !!! Potem wszystkie przyległe powierzchnie posmarujcie silikonem (350 stopni czarny) ; napchajcie tego do strategicznych punktów ale tak żeby sie gluty za duże do oleju nie przedostały no i koniec. Aha.. najpierw lekko przykręcić śruby (na lekki opór)od pokrywy a po połowie godziny dokręcić z wyczuciem do mocniejszego ( :-) ) oporu. Powodzenia !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Potem wszystkie przyległe powierzchnie posmarujcie silikonem (350 stopni czarny) ; napchajcie tego do strategicznych punktów ale tak żeby sie gluty za duże do oleju nie przedostały no i koniec. to ja proponuję gumową uszczelkę erlinga i nie trzeba inwestować w silikon i paprać gowicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arthi Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Dzieki za odpowedz! Jak dam ten erling, to w ktorych miejscach dac silikon, czy w ogole? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Dzieki za odpowedz! Jak dam ten erling, to w ktorych miejscach dac silikon, czy w ogole? tylko w kółkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
świeży Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 (edytowane) 5 dni już auto jeździ i zero przecieków ; wygląda na to, że to najlepiej założona uszczelka od 5 lat (czyli jedna z 5-ciu) mam nadzieję, że moje doświadczenie się komuś przyda; Co do uszczelki erlinga to może jest i lepsza ale ja już na dzisiaj nawet erlinga bez czyszczenia rozpuszczalnikiem i silikonowania bym nie wsadził :-)pozdrawiam Edytowane 14 Maja 2010 przez Arek1969 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 5 dni już auto jeździ i zero przecieków ; wygląda na to, że to najlepiej założona uszczelka od 5 lat (czyli jedna z 5-ciu) mam nadzieję, że moje doświadczenie się komuś przyda; Co do uszczelki erlinga to może jest i lepsza ale ja już na dzisiaj nawet erlinga bez czyszczenia rozpuszczalnikiem i silikonowania bym nie wsadził :-)pozdrawiam jak jest gumo podobna to poczekamy zobaczymy u mnie wytrzymało bez pocenia jakieś 3 miesiące przed założeniem każdą trzeba przeczyścić, a jak jest gumowa to nie trzeba całej silikonować bo poprostu dolega tak jak powinna, teraz to wiem od czasu jak Coobcio założył właśnie taką i teraz wiem, że innej nie kupię jak będzie potrzeba, a już przejechane ponad 3000 od tego czasu (2tyg) i dalej sucho. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
świeży Opublikowano 18 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 następnym razem wsadzę Erlinga :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość przemas87 Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 następnym razem wsadzę Erlinga :-) Witam.Mam wielką prośbę.od tygodnia poszukuję uszczelki pod pokrywę zaworów do Primery 2.0 TD po lifcie.Takie nie pasują: EL 918 202, N 41035, J 1221035.Poratujcie bo została osadzona pokrywa na silikonie i leje sie strasznie a uszczelki nie moge nigdzie znaleźć.W serwisie czas oczekiwania to 10 dni i koszt niemały 120 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
świeży Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Ja na tej mojej manufakturze przejechałem jakieś 15 tyś km (byłem w Albanii w 8'2010 w upałach)i dopiero teraz zaczyna się pocić. Kupiłęm już nową uszczelkę i będę ją wymieniał starym moim sposobem ;-). A tak przy okazji to mam wrażenie, że pocenie pod tą uszczelką pojawia się wraz z rozrzedzeniem oleju w silniku bo i termin wymiany oleju mi się zbliża. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojt_mk.. Opublikowano 7 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2011 jak jest gumo podobna to poczekamy zobaczymy u mnie wytrzymało bez pocenia jakieś 3 miesiące przed założeniem każdą trzeba przeczyścić, a jak jest gumowa to nie trzeba całej silikonować bo poprostu dolega tak jak powinna, teraz to wiem od czasu jak Coobcio założył właśnie taką i teraz wiem, że innej nie kupię jak będzie potrzeba, a już przejechane ponad 3000 od tego czasu (2tyg) i dalej sucho. Ja założyłem erlinga jakieś 3 mies temu na silikon tylko czerwony było sucho i znów zaczyna się pocić już nie mam siły na te uszczelki ileż można wydawać pieniędzy(cena ok 40zł) w ciągu roku na uszczelki to już chyba 3 albo4 którą wymieniłem w tym samochodzie, kupię czarny silikon i wkręcę starą uszczelkę na silikon, jak nic nie da trudno niech się poci, może ktoś ma jakiś patent na te uszczelki ???????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.