Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

orurowanie gril krata progi


Gość milek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, może ma ktoś jakiś pomysł na wykonanie progów i orurowania frontowego do mojego Tyrrana?Chodzi mi o to,by stworzyć coś za pomocą rurek i spawarki i aby to jakoś wyglądało, bo nie chodzi mi o jakiś buracki tuning. Może jakiś rysuneczek ktoś ma?Z jakiej rury to zrobić, jak najlepiej mocować?

Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Progi zrób z rury mocowanej kątownikiem do ramy . Ja takie mam i jest spoczko , mozna stac na tym i nic sie nie dzieje . Pomalowane na czarno . A przód mam zrobiony tez z takiej rury mocowane do ramy . Pancerne to troszke jest , ale takie ma byc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Kto mi powie jak sensownie zamocować kratę z przody do pickupa D21, więc chyba tak samo jak Terrano 1,

Jak kupiłem była zamocowana do uszu do holowania i do zderzaka, odczepiłem bo ani krata łada była ani mocowanie sensowne.

W ramie z przodu od dołu sa jakieś otwory gwintowane w okolicach M12? ktoś wie co to za gwint i czy się nadaje.

Jak rozwiązać problem mocowania w drugim punkcie w sensie nad zderzakiem ?

 

Czy naprawdę nikt nie podzieli sie uwagami solidnego mocowania kraty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość terranosaur

generalnie to mialo chronic przed zwierzyna, gałęziami itp, kratki nie maja prznosic wielkich obciążeń a jedynie chronic przod przed obiciem

 

wiec zalezy do czego ma ona służyć bo niektórzy zaczepiali hol do tego a to nie kończyło sie dobrze

 

ja bym mocowal do ramy

choc aktualnie mam zamontowane do zderzaka i sprawia to wrazenie malo solidne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakoś tak mam wrażenie że jak bym zaliczył jakiegoś jelonka to by mi krata mocowana do zderzaka narobiła więcej szkód niż jakbym się z nim spodkał bez kraty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobnie u mnie, ja bym to przyspawal do ramy

 

nie spawać to ja nie chce, na pewno można jakoś solidnie dokręcić,

jak na razie duł był do otworów na linkę czyli przy uderzeniu w kratę takie mocowanie działa jak zawias, góra się trzymała dokręcona do zderzaka więc u mnie by na pewno się wygiął zderzak bo w tym miejscu jest już delikatny.

 

będę powoli walczył z tematem aczkolwiek nie jest to mój priorytet jeśli chodzi o wydawanie pieniędzy na samochód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość drewniany

jakoś tak mam wrażenie że jak bym zaliczył jakiegoś jelonka to by mi krata mocowana do zderzaka narobiła więcej szkód niż jakbym się z nim spodkał bez kraty...

Witam

I tu się z kolegą zgodzę , bo kilka dni temu koleś jadąć w korku trochę się zagapił (Chyba na zgrabne długie nogi) i lekko pacnoł w tył pasata. Pasat niewielkie uszkodzenia(tylny zderzak popęlał) a w Tyrranie złamane orurowanie , potrzaskany gryl , uszkodzona maska przez to nieszczęsne orurowanie (składało się jak zawias)wyleciały leflektory no i połamany zderzak. Szczerze mówiąć już mi odeszła ochota na orurowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to mam naprawdę ochotę na zderzak z profila ... za jakiś czas będę kombinował moze jakiś ceowniczek sie nada :) ale nadal kwestia mocowania zostaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

I tu się z kolegą zgodzę , bo kilka dni temu koleś jadąć w korku trochę się zagapił (Chyba na zgrabne długie nogi) i lekko pacnoł w tył pasata. Pasat niewielkie uszkodzenia(tylny zderzak popęlał) a w Tyrranie złamane orurowanie , potrzaskany gryl , uszkodzona maska przez to nieszczęsne orurowanie (składało się jak zawias)wyleciały leflektory no i połamany zderzak. Szczerze mówiąć już mi odeszła ochota na orurowanie.

 

Witam,

 

 

Straszne rzeczy piszesz kolego. Po lekkim dzwonku z passatem, aby taka katastrofa się wydarzyła. Ja gdyby nie moje problemy z silnikiem od początku to też miałem wielką ochotę na orurowanie. Chciałem takie bardzo wysokie, aby wystawało ponad krawędź maski, trochę byłby problem z dostępem do silnika ale myślałem o ochronie. To dopiero wtedy bym się zdziwił, gdyby coś się przytrafiło. Tylko ja raczej jestem fanem spawania do ramy, niema mowy aby wisiało sobie parę kilogramów rury na paru śrubach. Można zrobić fajny stelaż pod orurowanie, jest się do czego doczepić. Poza tym przecież do tego przyczepia się wyciągarkę, więc musi to być bardzo wytrzymałe.

 

Rozważałem też wymianę zderzaka na stalowy. Podobne ceny a wytrzymałość wydaje mi się znacznie większa. Ale te pomysły już przeszły na dalszy plan.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj śruby są mocne ... kabina wisi tylko na kilku :) i się trzyma, gorzej jak byś chciał ją zdjąć potem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No spoko masz te progi. Muszę takie same sobie sprawić do mojego Mavericka :)

Wita tuta sa jakies rysuneczki http://picasaweb.google.pl/clubterrano/TerranoEstriberaDIBUJO#5431069897695560194

http://picasaweb.google.pl/clubterrano/TerranoEstriberas#5431068711061811586

im bardziej pancerne tym lepsze

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wita tuta sa jakies rysuneczki http://picasaweb.goo...069897695560194

http://picasaweb.goo...068711061811586

im bardziej pancerne tym lepsze

pozdrawiam

 

Witam,

 

 

Dzięki za zdjęcia. Bardzo lubię takie konstrukcje, maksymalnie masywne w dodatku samodzielnie wykonane. Jak masz jeszcze jakieś linki to śmiało zamieszczaj.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o progi to podeśle foty za jakiś czas, podpora z kątownika mocowana jest do ramy obejmą i już,

problem jest u mnie w tym że wypełnienie progu z alu jest według mnie za szerokie - idzie za blisko samochodu w zimę efekt był taki że zbierał sei tam lód i obskrobał farbę na dole na zgrzewie progu.

miałem zwęzić, ale mam w planach podniesienie budy więc problem się też rozwiąże.

 

Wita tuta sa jakies rysuneczki http://picasaweb.goo...069897695560194

http://picasaweb.goo...068711061811586

im bardziej pancerne tym lepsze

pozdrawiam

 

oj to moje nie są takie toporne, myślę że trochę przesadzone mimo wszystko, ale lepiej chyba w ta stronę niż w drugą, za taki próg to chyba hi-liftem bez problemu podniesie :)

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam do ramy i jeszcze zadne drzewko nie bylo na tyle mocne zeby nie ulec :) chociarz zdaje sobie sprawe ze jak trafie w bmw to pewnie sie zlozy i lampy mi potlucze.

kumpel mial do zderzaka i jest to kiepski pomysl - slabe mocowanie, dostaje luzu - zderzak mietki jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Też mam ochotę na przednie orurowanie. Przeglądałem oferty i chciałbym takie wysokie, na równi z maską lub jeszcze wyżej. I przyjrzałem się temu jeszcze raz pod kątem mocowania i faktycznie może być porażka. Rura ze stali nierdzewnej o średnicy 60mm jest zamocowana na 2 płaskowniczkach. Jak dla mnie to bzdura do kwadratu, funkcjonalność zabawki z jarmarku. Jeżeli będę zakładał takie coś to na wysokości wlotu powietrza w zderzaku będę musiał zrobić koniecznie drugie mocowanie.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co ja mam samorobke przez poprzedniego wlasciciela robiona. Polskie przepisy zezwalaja na brak homologacji na to jesli auto bylo zarejestrowane w polsce przed tam ktoryms rokiem. chyba 2007. Takze myslalem w ogole czy szyny kolejowej nie przywiazac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Czyli jeżeli orurowanie będzie musiało mieć homologację to o jego przeróbkach (widocznych) raczej nie ma mowy. Poza tym czy wymagany jest wpis do dowodu rejestracyjnego? I ciekawe jak by to odebrali policjanci jakby zrobić taką podporę pod to orurowanie właśnie na wysokości tego wlotu powietrza w zderzaku?

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak orurowanie musi miec homologacje, kwestia tylko od kiedy masz auto w polsze zarejestrowane. Teraz nie pamietam, ale na forum rajdy4x4.pl byl poruszany caly temat, lacznie ze swiatelkami (kiedy maja gasnac a kiedy sie zapalac) i przytoczono ostatnie rozporzadzenie dotyczace wlasnie odrutowania.

 

ponizej wklejam wycinek postu uzytkownika Feniks z rajdy4x4.pl:

 

Zderzak przedni / rury

Rury (dotyczy rur z przodu - przednich układów zabezpieczających :-? ) RMI po ostatniej poprawce 2007/1393 wprowadza tekst jak poniżej co jest wdrożeniem dyrektywy 2005/66/WE, przywołanej również w RMI o homologacji typu.

Link do dyrektywy unijnej 2005/66/WE http://europa.eu.int/eurlex/lex/LexUriS ... 370054.pdf - Lektura niezbyt duża bo 18 stron, (najprościej wpisać 2005/66/WE w google :D )

 

Tekst po poprawce

Dz.U.2007.192.1393

5) w par. 7 dodaje się ust. 11 w brzmieniu:

[...] przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach, dla których zostały homologowane. [...]

Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października 2007 r

 

RMI HOM przywołuje jest dyrektywę 2003/102/WE dotycząca ochrony pieszych (pod tym linkiem decyzja w sprawie przepisów technicznych do tej dyrektywy http://eurlex.europa.eu/LexUriServ/LexU ... 01:PL:HTML ).

Jest to wprowadzenie projektu zakazu montażu sztywnych zderzaków resztę dopowiedzcie sobie sami

 

Zderzak tył

Zderzak z tyłu na RMI TECH

Warunki ogólne

§ 7. 1. Zderzaki i klamki drzwi pojazdu nie mogą powodować niebezpieczeństwa zaczepienia innego

uczestnika ruchu.

2. ….

3. ….

4. Pojazd, którego zwis tylny jest większy niż 600 mm i wzniesiony nad powierzchnię jezdni więcej niż 700 mm przy zachowanej masie własnej, powinien być wyposażony w tylny zderzak lub urządzenie ochronne, zabezpieczające przed wjechaniem pod niego innego pojazdu, odpowiadające warunkom określonym w ust. 1 oraz następującym warunkom:

1) odległość dolnej krawędzi od powierzchni jezdni nie może przekraczać 550 mm przy zachowanej masie własnej pojazdu;

2) odległość od tylnego obrysu pojazdu nie może przekraczać 400 mm;

3) szerokość nie może przekraczać w żadnym miejscu największej szerokości tylnej osi, mierzonej na skrajnych zewnętrznych punktach kół (wyłączając odkształcenia opon występujące w pobliżu ich styku z jezdnią), i nie może być od niej mniejsza niż 100 mm z każdej strony;

4) końce nie powinny być wygięte w kierunku do tyłu oraz nie powinny mieć zewnętrznych ostrych krawędzi;

5) powinny być wytrzymałe i dobrze zamocowane; wysokość przekroju poprzecznego nie może być mniejsza niż 100 mm;

6) warunki określone w pkt 1-5 stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1998 r.

 

5. Dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 1 stycznia 1966 r. do dnia 31 grudnia 1994 r. dopuszcza się, aby zderzak lub urządzenia ochronne, zabezpieczające przed wjechaniem pod niego innego pojazdu, odpowiadały następującym warunkom:

1) odległość dolnej krawędzi od powierzchni jezdni nie może przekraczać 700 mm;

2) odległość od tylnego obrysu pojazdu nie może przekraczać 600 mm;

3) szerokość nie może być mniejsza od szerokości pojazdu o więcej niż 100 mm z każdej strony pojazdu; jeżeli składa się z więcej niż jednego elementu, dopuszcza się między elementami przerwę w kierunku poziomym o długości nieprzekraczającej 600 mm;

4) końce powinny być zaokrąglone w kierunku do przodu;

5) powinny mieć odpowiednią wytrzymałość i być dobrze zamocowane.

 

6. Dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 1 stycznia 1995 r. do dnia 31 grudnia 1998 r. dopuszcza się odległość zderzaka lub urządzenia ochronnego od tylnego obrysu pojazdu nieprzekraczającą 600 mm.

7. Zderzaka lub urządzenia ochronnego, o których mowa w ust. 4, nie wymaga się na:

1) pojeździe, którego konstrukcja uniemożliwia wjechanie pod niego innego pojazdu;

2) …

3) …

4) ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak orurowanie musi miec homologacje, kwestia tylko od kiedy masz auto w polsze zarejestrowane. Teraz nie pamietam, ale na forum rajdy4x4.pl byl poruszany caly temat, lacznie ze swiatelkami (kiedy maja gasnac a kiedy sie zapalac) i przytoczono ostatnie rozporzadzenie dotyczace wlasnie odrutowania.

 

ponizej wklejam wycinek postu uzytkownika Feniks z rajdy4x4.pl:

 

 

 

Witam,

 

 

Dzięki kolego za poświęcony czas. Ja mam auto rejestrowane pierwszy raz w RP w styczniu 2010 a więc wszystko to mnie już obowiązuje. Czytałem to na razie 1 raz i jakoś nie do końca jeszcze przyswoiłem, ale dzięki.

 

Mam przy okazji następne pytanie z tej serii, mianowicie czy jak posiadam hak z możliwością zdjęcia to muszę go zdejmować jak nic nie holuję? I czy jest to prawdą, że we Francji jest inne rozłożenie pinów w gnieździe do przyczepki?

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podpowie mi ktoś jak jest mocowana ta plastikowa seryjna wydmuszka do stelaża? Dziś troszku przyhaczyłem w rowie i wisi tylko na tych bocznych metalowych uchwytach przy kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...