Gość bociexxx Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Witam , jako ze almerka to moj 1 samochod mam malo doświadczenia.... Kupiłem ja w sierpniu 2009 z przebiegiem 223000 i od razu poszlo olej polsyntetyk mobila zalany od tamtej pory uzupelnilem ostatnio 1 raz jakas niecala szklanke dolalem zeby bylo na bagnecie pol rowne w rowkach, w sierpniu wtedy tez wymienilem filtr oleju + paliwa + powietrza , przejechane od tamtej pory jakies 5000km, w ksiazce sugeruja ze olej co 15 tysia lub 12 miechów albo jak ciezke warunki to 7,5 kkm albo 6 miechow. nie zrobilem zadnego z tych przebiegow i mysle ze do konca roku nie zrobie i jak sie odniesc do tego czy raczej nie sugerowac sie przebiegami i co rok olej+reszta filtrów wymieniac czy jak ? powietrza ponoc jeszcze mozna przeczyszscic i z powrtotem:) poradzcie cos doświadczeni... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waldemas1 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Olej co rok + filtr oleju a powietrza zależy jak wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 30 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2010 dokładnie ja bym wymienał co 10 000 olej filtr to faktycznie jak zadzgany to won wsumie za 20 zł baw sie z nim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bociexxx Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 w sumie ta duzy wydatek to nie jest a silniczkowi lepiej, dzieki za odp. pozdro aha a filtr paliwa tez co 10 kkm?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość waldemas1 Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Zależy na jakiej jakości paliwie jeździsz u mnie po roku był czysty jak łza , ale zmieniłem bo był zakupiony wcześniej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 ja tam gazowe wymieniam .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 A macie doświadczenia z olejami? Mam N15 2.0D, 1998r, CD20E. Olej zalewam 10W40, obecnie Castrol Magnatec Diesel. Zrobiłem już na nim ponad 11tys. km (olej zmieniony w sierpniu 2009) i szykuję się do zakupu oraz zmiany filtra i oleju. Ma ktoś sprawdzonego producenta (Castrol, Mobil, Valvoline, Total itd.) oraz sprawdzone źródło, gdzie można kupić oryginalny olej oraz nie natknąć się na podróbkę? Mi doradzano Valvoline, ponoć nie jest tak podrabiany, jak czołówka (czyli m.in. Castrol, Mobil). Może ktoś się podzieli swoimi doświadczeniami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bociexxx Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 A macie doświadczenia z olejami? Mam N15 2.0D, 1998r, CD20E. Olej zalewam 10W40, obecnie Castrol Magnatec Diesel. Zrobiłem już na nim ponad 11tys. km (olej zmieniony w sierpniu 2009) i szykuję się do zakupu oraz zmiany filtra i oleju. Ma ktoś sprawdzonego producenta (Castrol, Mobil, Valvoline, Total itd.) oraz sprawdzone źródło, gdzie można kupić oryginalny olej oraz nie natknąć się na podróbkę? Mi doradzano Valvoline, ponoć nie jest tak podrabiany, jak czołówka (czyli m.in. Castrol, Mobil). Może ktoś się podzieli swoimi doświadczeniami? ja smigam na mobilu polsyntetyk 10w40, olej jak olej nie narzekam, a co do tego żeby podróby nie kupić to ja kupuje w InterCarsie chyba tam nie maja robionych na allegro troche bym jednak uwazal z zakupami... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Smoku191 Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 w sumie ta duzy wydatek to nie jest a silniczkowi lepiej, dzieki za odp. pozdro aha a filtr paliwa tez co 10 kkm?? W instrukcji jest napisane, że filtr paliwa co 30kkm. Wymieiam co 20kkm. A oryginalny u mnie siedział 200kk, komuś się zapomniało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Valvoline popieram już 3 wymianę bede robił różnice czuć na rozrządzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bociexxx Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 hmm no wlasnie myslalem o valvoline ale pytanie czy jednak to bardziej nie zaszkodzi taka przesiadka z mobila , czy juz nie lepiej zalac to samo?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 (edytowane) Tu raczej chodzi o to, żeby nie trafić na podrabiany olej, bo nawet najlepszy syntetyk Castrola czy Mobila, jeśli będzie podrobiony, to zaszkodzi silnikowi bardziej, niż jakiś oryginalny minerał... Z tego co mi wiadomo, to jakieś 90% (albo i więcej) olejów sprzedawanych na Allegro to podróbki (szczególnie te "z Niemiec, bez faktury"). Oryginalny to chyba pozostaje tylko w ASO, chociaż cholera ich tam wie... W każdym razie doświadczenie z olejem z ASO mam, ale do motocykla. Jednego sezonu kupiłem Motula w ASO Suzuki, przez 8000km nic mu nie dolałem. Rok później Castrol, ale już z Allegro... Silnik głośniejszy, przez 3000km dolane 0,6l. Sam już nie wiem, co o tym myśleć. Zastanawiałem się, czy czasami nie lepiej kupić oleju mniej popularnego, czyli Total, Elf, Shell czy tam Valvoline, nie są tak reklamowane, jak czołówka (Mobil czy Castrol), a być może przez to mniej podrabiane. Ma ktoś doświadczenie z olejem GM lub Forda? Niby to tanie, ciekawe czy cena idzie w parze z jakością I jeszcze jedno - jak kupować olej do diesla, to uniwersalny, czy jakiś dedykowany do silników diesel? Obecnie śmigam na Castrolu dedykowanym, ale np. Motul nie wyodrębnia olejów ze względu na rodzaj paliwa. Edytowane 5 Maja 2010 przez Qadrat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawello Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Witam, ja osobiście śmigam na Castrolu i nie mogę narzekać. Wczesnej jeździłem na nim GolfemII przez 8 lat (Magnatec 15W40), teraz Almerką (Magnatec Diesel 10W40) i ani w jednym ani w drugim praktycznie nie muszę dolewać od wymiany do wymiany (co 10 tysięcy km). Kupuje w hurtowni która sprzedaje przede wszystkim oleje i akumulatory wiec mam nadzieje ze nie jest podrabiany. Podsumowując mogę polecić Castrola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Valvolne nie jest reklamowany bo nie musi, ,,,, i właśnie nie myślcie że coś jak jest reklamowane to jest z 1 półki wręcz przeciwnie ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 ASO Poznan leje texaco 5W30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pustelnik Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Wlałem teraz Castrol do mojej N15 i ma mi strczyć na 15k km ale nie zrobie tyle w rok Co do filtra paliwa to też teraz wymieniłem i pewnie starczy do następnej zimy ale w N14 wymieniałem zawsze przed zimą tak gdzieś druga połowa Października :)Mam diesle obydwa i miałem taką przygodę tej zimy ze zapychał sie filter przypuszczalnie parafiną i trzeba było go wymienić bo inaczej co kilkaset metrów gasł wiec zalecam wymieniać filtr na zimę zeby problemów nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.