Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K10] Problem z temperaturką


Gość Daguś
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od jakiegoś czasu mam mały problem z temperaturą płynu w chłodnicy. A mianowicie, już normalną rzeczą jest to że jak silnik się porządnie nagrzeje to wskaźnik temperatury mam powyżej kropki, ale gdy temp na zewnątrz za bardzo wzrośnie lub stoję w korku (nawet małym) to wskaźnik mi podchodzi tak na 3/4!!! Wspomagam się wtedy nawiewem i wtedy temp spada do swojej normalnej (ale powyżej kropki) pozycji. I mam pytanko...co to może być, padnięty termostat czy też pompka wody czy coś innego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki problem w Carinie - jak za szybko jade to sie zaczyna grzac.

Wszystko mam juz wytestowane i pozostala tylko wymiana chlodnicy bo prawdopodobnie juz jest zbyt zanieczyszczona. Plukanie plynem do czyszczenia nie pomoglo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. jak się sprawdza termostat??

2. wiatrak chodzi :)

3. gdzie jest ten pasek od pompki??

 

Wiecie mi trzeba wytłumaczyć wielkimi drukowanymi literami bo jestem zielona :lol:

 

Termostat sie sprawdza najprosciej w taki sposob: trzeba go wymontowac i wrzucic np do wrzatku i sprawdzic czy sie otwiera i zamyka, mozna tez sprobowac sprawdzic układ chłodzenia a dokladnie czy otwiera sie duzy obieg, ta metoda jest bardziej na czuja, poprostu trzeba zobaczyc czy rury sa cieplejsze :)

 

Pasek od pompki jest przy pompie :mrgreen: Pompa powinna byc z lewej strony, jak sie patrzy od przodu, ale to tylko moje przypuszczenia bo nigdy nie widzialem z bliska silnika K10, ale prawdopodobnie jest tak samojak w K11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat prawdopodobnie jest u Ciebie przy chłodnicy, gdzies w okolicach korka powinna byc czarna rura, taka grubsza, prawdopodobnie tez jest tam jakies kolanko i termostat jest tam schowany.Trzeba zdjac ta rure i go wyjac.tylko rób to ewentualnie na zimnym silniku, bo napewno jak zdejmiesz rurke to eyleci troche plynu z chlodnicy (zebys sie nie poparzyła) a pozniej oczywiscie trzeba uzupełnic ten ubytek.

Powodzenia

Ps. Termostat jest metalowy, i ma w srodku sprezyne ( to tak dla ułatwienia:) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat sie sprawdza najprosciej w taki sposob: trzeba go wymontowac i wrzucic np do wrzatku i sprawdzic czy sie otwiera i zamyka, mozna tez sprobowac sprawdzic układ chłodzenia a dokladnie czy otwiera sie duzy obieg, ta metoda jest bardziej na czuja, poprostu trzeba zobaczyc czy rury sa cieplejsze :)

To badanie termostatu z wrzatkiem to raczej niepotrzebne. Rownie dobrze starczy jak zrobisz drugi sposob, tj. czy otwiera sie duzy obieg. Odpalasz silnik zimny i sprawdzasz temperature chlodnicy. Powinna byc caly czas chlodna, a silnik sie nagrzewa.Przy pewnej temperaturze termostat sie otwiera i chlodnica na gorze praktycznie momentalnie robi sie goraca(nie letnia tylko goraca).

Jesli masz wymontowany termostat to bada sie go sprawdzajac na ile sie otworzyl w danej temperaturze (nie znam danych dla micry) ale mogloby to byc np. 88 stopni C otwarcie wynosi 10mm.Do temperatury 82 ma byc zamnkniety (to tylko przyklad, trza by siegnac do manuala). Badanie we wrzatku potwierdzi tylko ze sie otwiera do 100 stopni...

 

Pytanie jesli chodzi o wiatrak - kiedy sie wlacza? Wtedy kiedy temperatura jest juz na 3/4? Bo jesli tak to moze jeszcze byc wlacznik termiczny wiatraka - wlacza dla zbyt wysokiej temperatury...

 

PS No w Nisssanie troche inaczej...:) Przy 100 ma byc takie a takie otwarcie maksymalne., a zaczas sie ma w... Zreszta wszytsko jest nizej z tym ze dla silnika 1.2

http://www.supermotors.org/getfile/194466/original/99.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sposób z wrzątkiem nic nam nie da.

2. W K10 pompa wodna jest na pasku rozrządu, więc raczej napewno nic złego się takm nie dzieje(no chyba że pompa cieknie).

3. Wyjmij całkiem termostat i zobacz jak wygląda jazda bez niego. Jak tak samo to trzeba będzie albo czyścić układ chłodniczy, albo wymienić uszczelke pod głowicą. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dagus !!!

 

 

 

Na okres letni, całkowicie wymontuj termostat, przy autach o małej pojemności latem jest to takie urządzonko, które jest zbędne...

 

 

 

 

 

Pozdrawiam świat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dagus !!!

Na okres letni, całkowicie wymontuj termostat, przy autach o małej pojemności latem jest to takie urządzonko, które jest zbędne...

 

Tylko co to da jesli termostat jest sprawny ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...