MartinBlack Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Witajcie ponownie. Mam Tiide 1.6 benzyna z listopada 2007. Ponieważ zrobiło się cieplej zacząłem używać klimatyzację. Mam klimatronik. Proszę o potwierdzenie poprawnego działania układu klimatyzacji w tym aucie. Samochód uruchomiony,luz,hamulec ręczny. Włączenie klimatyzacji w tryb manualny. Zauważalne (po obrotomierzu) i słyszalne pod maską jest "cykliczne załączanie i wyłączanie kompresora). Cykle przebiegają następująco: Załączenie na około 40 s. Wyłaczenie Przerwa na około 40s Załączenie na ok 40 s. Wyłaczenie Przerwa na około 40s i tak w kółko. Temperatura na zewnątrz auta - 15 stopni Wewnątrz ustawione 18. Czy takie działanie klimy jest normalne i u was jest podobnie ?? Dzięki Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jark Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Witajcie ponownie. Mam Tiide 1.6 benzyna z listopada 2007. Ponieważ zrobiło się cieplej zacząłem używać klimatyzację. Mam klimatronik. Proszę o potwierdzenie poprawnego działania układu klimatyzacji w tym aucie. Samochód uruchomiony,luz,hamulec ręczny. Włączenie klimatyzacji w tryb manualny. Zauważalne (po obrotomierzu) i słyszalne pod maską jest "cykliczne załączanie i wyłączanie kompresora). Cykle przebiegają następująco: Załączenie na około 40 s. Wyłaczenie Przerwa na około 40s Załączenie na ok 40 s. Wyłaczenie Przerwa na około 40s i tak w kółko. Temperatura na zewnątrz auta - 15 stopni Wewnątrz ustawione 18. Czy takie działanie klimy jest normalne i u was jest podobnie ?? Dzięki Pozdrawiam Witam, co prawda mam klimę w wersji manual, ale cykle pracy są chyba takie same. Tylko silnik diesla nie daje po sobie poznać, że mu cięzko. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekJQ Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Witam, co prawda mam klimę w wersji manual, ale cykle pracy są chyba takie same. Tylko silnik diesla nie daje po sobie poznać, że mu cięzko. pzdr. W 1.8 nie widać na obrotomierzu kiedy włącza się klima (automat). Nie bardzo też słychać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 (edytowane) W 1.8 nie widać na obrotomierzu kiedy włącza się klima (automat). Nie bardzo też słychać. to samo u mnie,automat-ani nie widać ani nie słychać 1.5dCi,a swoją drogą to gdy klima chodzi w automacie a na zewnątrz jest zimniej niż ustawiasz sobie we wnętrzu to powinieneś wycisnąc przycisk klimy i przejść w tryb "grzania" Edytowane 6 Maja 2010 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBlack Opublikowano 7 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 to samo u mnie,automat-ani nie widać ani nie słychać 1.5dCi,a swoją drogą to gdy klima chodzi w automacie a na zewnątrz jest zimniej niż ustawiasz sobie we wnętrzu to powinieneś wycisnąc przycisk klimy i przejść w tryb "grzania" Dzięki wszystkim - czy słychać/widać mniej lub więcej to już sprawa poboczna. Zdaję sobie sprawę że to kwestia silniki - czy diesel benzyna i pojemność. Chodzi mi bardziej o to czy taki cykl - załącz / wyłącz na krótki czas kompresora to normalne ? Przecież w takim cyklu przerywanym kiedyś ta automatyka włącz / załącz się zmęczy. Zapewne tam są zwykła przekaźniki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Dzięki wszystkim - czy słychać/widać mniej lub więcej to już sprawa poboczna. Zdaję sobie sprawę że to kwestia silniki - czy diesel benzyna i pojemność. Chodzi mi bardziej o to czy taki cykl - załącz / wyłącz na krótki czas kompresora to normalne ? Przecież w takim cyklu przerywanym kiedyś ta automatyka włącz / załącz się zmęczy. Zapewne tam są zwykła przekaźniki. Pozdrawiam to tak jak z lodówką,włącza się i wyłącza .tak jest i w autach ,tyle że robi to z wiadomych przyczyn częściej, a że kiedyś może się popsuć?to tylko urządzenie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBlack Opublikowano 7 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 to tak jak z lodówką,włącza się i wyłącza .tak jest i w autach ,tyle że robi to z wiadomych przyczyn częściej, a że kiedyś może się popsuć?to tylko urządzenie. Dzięki Manix że ciągniesz temat. Widzę że też jesteś ze Szczecina i mamy podobne auta. Zawsze bliżej się wymienić doświadczeniami. Powiem Ci, że też mi się tak wydaje. W lodówce chyba cykl wygląda jednak inaczej - tam kompresor chodzi tak długo aż się nie uzyska odpowiedniej temperatury. Dlatego jestem zdziwiony cyklem przerywanym w aucie. Poprzednio miałem primerkę w11.144 ale z silnikiem 1.8 i nie było odczuwalne włączanie i wyłączanie się kompresora. Jednak na mocy auta było i powiem Ci że nie spotkałem się jeszcze z autem (nawet audi) gdzie nie jest odczuwalny spadek mocy przy załączonej klimie. To zależy bardzo duzo od konstrukcji i silnika. Ciekawy jestem tylko czy u Was sprężarka działa w podobnych cyklach ?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Dzięki Manix że ciągniesz temat. Widzę że też jesteś ze Szczecina i mamy podobne auta. Zawsze bliżej się wymienić doświadczeniami. Powiem Ci, że też mi się tak wydaje. W lodówce chyba cykl wygląda jednak inaczej - tam kompresor chodzi tak długo aż się nie uzyska odpowiedniej temperatury. Dlatego jestem zdziwiony cyklem przerywanym w aucie. Poprzednio miałem primerkę w11.144 ale z silnikiem 1.8 i nie było odczuwalne włączanie i wyłączanie się kompresora. Jednak na mocy auta było i powiem Ci że nie spotkałem się jeszcze z autem (nawet audi) gdzie nie jest odczuwalny spadek mocy przy załączonej klimie. To zależy bardzo duzo od konstrukcji i silnika. Ciekawy jestem tylko czy u Was sprężarka działa w podobnych cyklach ?? Pozdrawiam zwróć uwagę że kolega chciał uzyskać większą temperaturę w samochodzie niż na zewnątrz,przy włączonej klimie-więc kompresorek szaleje :)gdy będzie odwrotna sytuacja to cykle się wydłużą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość anderman Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 wszystko zalezy od rodzaju sprężarki.osobiście znane mi są dwa rodzaje.o stałej wydajności i zmiennej.te o stałej muszą się wyłaczać co jakiś czas ze względu na rosnące ciśnienie w układzie i potrzeby temperaturowe.te o zmiennej pracują wolniej ale cały czas na tych samych obrotach bez wyłączania.obydwa rodzaje sprężarek montowane są w Nissanach zależnie od modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekJQ Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 to samo u mnie,automat-ani nie widać ani nie słychać 1.5dCi,a swoją drogą to gdy klima chodzi w automacie a na zewnątrz jest zimniej niż ustawiasz sobie we wnętrzu to powinieneś wycisnąc przycisk klimy i przejść w tryb "grzania" A dlaczego? Klimatyzacja to klimatyzacja jak gorąco to chłodzi jak zimno to grzeje. Jakoś tak się przyjęło, że klimatyzacja służy do ochładzania wnętrz bo najczęściej do chłodzenia się tych urządzeń używa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość anderman Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 (edytowane) Klimatyzacji używa się cały rok.W zimie minimum raz na 2-3 tygodnie warto włączyć klimę na przynajmniej 10 minut żeby przesmarować sprężarke.Jeżeli jest za zimno na zewnątrz (mróz) to klima ma zabezpieczenie przed uruchomieniem i nic się nie stanie . Edytowane 17 Czerwca 2010 przez anderman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 A dlaczego? Klimatyzacja to klimatyzacja jak gorąco to chłodzi jak zimno to grzeje. Jakoś tak się przyjęło, że klimatyzacja służy do ochładzania wnętrz bo najczęściej do chłodzenia się tych urządzeń używa. a to dla tego że po wyciśnięciu przycisku klima będzie w automacie utrzymywała wyzszą(zadaną) temperaturę.zresztą jest o tym w instrukcji:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jark Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Witam, coś dzieje się ze sprężarka klimy w mojej Tiidzie bo widzę wyciek (chyba?) oleju ze spężarki. Czy Ktoś z Szanownych Forumowiczów tak miał???? pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.