Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Montaż spryskiwaczy reflektorów


Gość Bezan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość blackdogwwl

Musisz też uważać na te spryskiwacze. Bo mi ostatnio z mojej Nissanicy ukradli spryskiwacze wraz z zaślepką do ucha holowniczego. I jeżdżę teraz z dziurami :(

Myślałem, że pojawią się na allegro, ale cisza. Tylko teraz chodzę i sprawdzam po Nissanach czy ktoś nie ma właśnie moich spryskiwaczy. Bo je znaczyłem. I zostawię karteczkę właścicielowi tego autka.

Edytowane przez blackdogwwl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wrzuciłem fotki jak mozesz to looknij

 

wygląda na wyłamaną dyszę z prawej, a jak tak jest to tylko wymiana

 

spryski zamontowane, tylko teraz wyszła inna sprawa, zaczyna wysysać płyn podczas jazdy.

Może ktoś kto ma to zamontowane oryginalnie zobaczy u siebie czy nie ma tam jakiegoś zaworka, który by temu mógł zapobiec, lub może ktoś zastosował jakiś inny patent,

pomyślałem, że można zastosować elektrozawór który się otwiera w chwili uruchomienia pompki, a mam stare waldemary od instalacji LPG to moze by je zastosować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale oryginalne są wysuwane a te na takie nie wyglądają

P12 ma wysuwane

P11 ma prawie takie jak na tej aukcji, co kolega wyżej kupił.

 

Dziury zrobisz sobie wiertarką i pilnikiem :)

 

PS. mnie pozostał po Primerce P11.144 jeden kompletny spryskiwacz i jedna osłona dyszy oraz wąż, który jest pomiędzy spryskiwaczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P12 ma wysuwane

P11 ma prawie takie jak na tej aukcji, co kolega wyżej kupił.

 

Dziury zrobisz sobie wiertarką i pilnikiem :)

 

PS. mnie pozostał po Primerce P11.144 jeden kompletny spryskiwacz i jedna osłona dyszy oraz wąż, który jest pomiędzy spryskiwaczami.

 

a zobacz czy nie ma tam jakiegoś zaworka lub jak jest rozwiązana sprawa z wysysaniem płynu z ukłądu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zobacz czy nie ma tam jakiegoś zaworka lub jak jest rozwiązana sprawa z wysysaniem płynu z ukłądu

gdzie spojrzeć? w dyszy nie ma nic, jedynym elementem odpowiedzialnym za dostarczenie płynu do dysz jest pompka (no i włącznik)

dla potwierdzenia spryskiwacze reflektorów w P11.144 działają tylko wtedy gdy są włączone światła, niezależnie od spryskiwaczy szyb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie spojrzeć? w dyszy nie ma nic, jedynym elementem odpowiedzialnym za dostarczenie płynu do dysz jest pompka (no i włącznik)

dla potwierdzenia spryskiwacze reflektorów w P11.144 działają tylko wtedy gdy są włączone światła, niezależnie od spryskiwaczy szyb

 

zobacz na drodze od pompki do spryskiwacza, jak działa to ja wiem i kiedy, ale mi wysysa płyn ze zbiorniczka i dlatego pytam

 

dobra czyli już wiem, ze jest tam trójnik z zaworkiem i właśnie takiego poszukuję jakby ktoś wiedział coś na ten temat byłbym wdzięczny, pewnie niekoniecznie musi być od nissmo,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trójnik nie ma zaworka

 

no to ciekawe bo widziałem, że raczej ma a w salonie chcą za to 130złociszy i też powiedzieli coś o zaworku,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i włąśnie ten trójnik oglądałem heheh :D dzięki brachu za foto, może to rozwieje wątpliwości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego zszedłem na dół by rozwiać wątpliwości i pokazać o czym myślisz i wydaje mi się że jakby nie było tam żadnych zaworków nie było by to takie gróbe po stronie lewej tylko jednolity grubości węza trójnik

Edytowane przez tomus75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dziwne zjawisko z "wysysaniem" w czasie jazdy płynu ze spryskiwaczy reflektorów występuje i u mnie. Na postoju nic nie cieknie.

Cały układ spryskiwaczy mam oryginalny, oprócz dysz. Ponadto zamiast trójnika z zaworem mam zwykły trójnik (zdjęcie nr 1).

Wg instrukcji (zdjęcie nr 2) w tym miejscu powinien być tzw. "check valve" czyli zawór, który przepuszcza tylko w jedną stronę. Zastanawiam się, czy obecność tego zaworu powstrzymała by wyciek płynu, skoro i tak przepuszcza on płyn do dysz.

Sprawdzałem oryginalny spryskiwacz i wiem, że podobnie jak podróbka w środku nie ma żadnego dodatkowego zaworu więc prawdopodobnie wina nie leży po tej stronie.

Szukałem na ten temat informacji w internecie i znalazłem coś na temat "zaworu ciśnieniowego" czyli takiego, który niby przepuszcza płyn tylko wtedy, kiedy ma on odpowiednie ciśnienie.

Jeśli któryś z kolegów przerabiał temat proszę o informację.

post-12971-066500700 1286916074_thumb.jpg

post-12971-008603600 1286916753_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

Będę na dniach montował spryskiwacze i przewody do nich(elektryka jest) i pytanie czy muszę ściągać zderzak, czy wystarczy, że rękę wcisnę? Jeśli sprawa chodzi o wysysanie płynu ze zbiornika to odpowiadam. Zakupiłem ostatnio używane przewody i za cholerę nie da się ich przedmuchać stąd wnioskuję, że trójniczek musi mieć zawór, który blokuje swobodny wypływ a otwiera się pod zadanym ciśnieniem, chyba że zakupiłem jakieś popsute hehe:). Zmieniając temat spryskiwacze są prawie niedostępne na rynku wtórnym stąd decyzja o zakupie nowych z ASO(221zł/szt.). W przypadku p11.144 można jeszcze pokombinować ze spryskami od opla vectry bo wyglądają podobnie, ale ja za bardzo się dygam, że nie wypali.

Pozdrawiam.

Dzięki za zdjęcie jak przebiegają może mi się uda bez zdejmowania.

Edytowane przez Sephiro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da radę bez zdejmowania ja tak montowałem i działają, w zderzaku masz takie wkładki, które można wyjąć akurat w miejscu potrzebnym do montażu, moje teraz są rozłączone bo poszukuje jakiegoś sposobu na wysysanie płynu, bo jakoś szkoda mi kasy na trójnik z zaworkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dino a może kup takie zaworki , myślę że powinno pasować .

http://moto.allegro.pl/zawor-spryskiwacza-fiat-uno-punto-i-i1420426376.html

lub dwa takie oddzielnie na każdy spryskiwacz

http://moto.allegro.pl/zaworek-zawor-zwrotny-spryskiwacza-fiat-i1450785755.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w serwisie we wtorek sobie zamówić spryskiwacze szczęśliwy bo zbierałem na nie trochę, no i pogoda jakby wiosenna. Otóż same spryski sobie kosztują 224 za sztukę ok, ale że jestem trochę dociekliwy to się zapytałem czy coś do tego jeszcze potrzeba. Pan pogrzebał pokazał ekran a na ekranie rysuneczek poglądowy instalacji. Popatrzyłem no i się pytam czy klamerki ujęte w ramce do ich montażu są w komplecie. Pan pogłówkował popytał się i z rozbrajającym uśmiechem do mnie, że to osobno. Pytam ja się ile za te klamerki, a tu jakbym dostał czymś ciężkim, i przytłumiony głos słyszę 73zł za sztukę :|. Powiedziałem to i owo i zauważyłem grymas na twarzy, jakby mieli powiedzieć "oh naiwniak liczy, że u nas tanio". Wiem, że aso nie jest tanie, ale nie spodziewałem się, żeby takie jaja robić, bo przecież nie muszę się na tym znać. Kupić je kupiłem w końcu, więc mam nadzieje, że chociaż montaż ich przyniesie mi choć trochę przyjemności, bo lubię sobie w samochodzie porobić w miarę możliwości. Jakby ktoś pytał to tak proponowano montaż, ale jak usłyszałem 300zł na początek bo może jeszcze trzeba zderzak ściągnąć, to kompletnie zabiło we mnie chęć powrotu tam kiedykolwiek, a niestety wiem, że i tak tam w końcu wrócę. Pytanie moje czy demontaż reflektorów może mi pomóc, bo są one na 3 wkrętach, więc łatwo je ściągnąć. I drugie, gdzie dokładnie idzie wężyk od zbiorniczka, bo widzę go, ale gdzieś wchodzi i znika mi z oczu? Jak się uda to porobię zdjęcia jak montować będę. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapłaciłeś 300zł za spryskiwacz?????????????????, czyli 600zł za dwa ????????????????????rolleyes.gif mam nadzieję, że masz trójnik oryginalny z zaworkiem bo to jeszcze wydatek 130złociszy chyba, w innym przypadku będzie wysysać płyn ze zbiornika, czyli razem 730zł hmmmm chyba wolę swoje za 60zł może nie oryginalne ale nie widać tego dribble.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety tak 600zł. Kwestia jest tego typu, że póki co śnieg nie pada cały czas i chlapa się nie robi, ale tylko jak się pogoda psuję to syf natychmiast się osiada na reflektorze, a że jest to soczewka to tracę widoczność. Dużo w nocy jeżdżę i niezbyt jest bezpiecznym zatrzymywać się i czyścić je co chwila. Wężyk z trójniczkiem mam ori, więc tutaj się nie przejmuję, a na allegro można je dostać za ok 40-50zł już z wężykami. Plus jest, że nie muszę malować, bo auto czarne jest.

 

A tak w ogóle to ktoś może mi napisać jak te spinki są zakładane i w którą stronę(od przodu czy tyłu)?

 

Witam po krótkiej przerwie. Montaż spryskiwaczy się powiódł, ale nie tak kolorowo jakby się wydawało. Dostać ręką do zamierzonych otworów montażowych jest niezwykle trudny, i nawet rada o ściągnięciu zaślepek obok halogenów nie pomogła, gdyż całościowo dostęp jest blokowany poprzez uchwyt belki i zderzaka. Jedyna możliwość dostania się to: demontaż reflektorów, demontaż halogenów lub jak ktoś ma długie ręce to od strony nadkola. Ręce mam krótkie a demontaż halogenów nie powiódł się. Niestety jak to bywa przy odkręcaniu reflektorów dwie śruby ukręciłem, więc trochę zajęło mi, aby się ich pozbyć(reflektory są od nowości). Jak ktoś by pytał to reflektor jest montowany na 3 śrubach i jednym zatrzasku, więc można od razu podjechać do aso i sobie zatrzaski skombinować bo pękają przy próbie odciągnięcia. Należy długim i płaskim śrubokrętem od góry(między zaślepką świateł długich i kierunkiem) włożyć pomiędzy zatrzask i uchwyt i przekręcić delikatnie. Po demontażu zostaje otwór, gdzie można w sposób może nie wygodny, włożyć rękę i zamontować każdą z dysz. Cała operacja trwała ok 3 godzin i zaleca się użycie kanału żeby mieć dobry dostęp od spodu samochodu, przy okazji zbadać podwozie i zobaczyć czy coś nie siada). Działa bardzo dobrze wracając z trasy, nawet użyłem 2 czy 3 razy, ale ostrzegam zjada duuużo płynu. Stałem się o to bogatszy o minimum 300zł za które Panowie w aso chcieli zderzak zdejmować. Pytanie idzie, czy ktoś może miał styczność z montażem czujników samopoziomowania, oraz okablowania, bo mogę takowe kupić dość tanio ale nie chcę za bardzo się napalać jak sam tego nie zamontuje? Czy ktoś mi może napisać jak wymontować halogeny, bo instrukcja za bardzo z prawdą się pomija?

Edytowane przez Sephiro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Gość sputnik87

Witajcie:)
To mój pierwszy post na tym forum ale mam nadzieje, że nie ostatni:)
Od około miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem poliftowej P11 z rocznika 2002 w 2.0
Niestety kupiłem go bez jednego spryskiwacza reflektora prawego (lewy jest). Instalacja jest sprawna bo płyn z otworu wylatuje, tak więc trzeba zamontowac tylko dyszę, którą udało mi się kupić na allegro.
Moje pytanie brzmi czy do montażu tejże pierdołki trzeba rozebrać cały przód czy wystarczy jakoś zgrabnie może nadkole odkręcić czy jakis inny sposób?
Dzięki za ewentualne sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]

Moje pytanie brzmi czy do montażu tejże pierdołki trzeba rozebrać cały przód czy wystarczy jakoś zgrabnie może nadkole odkręcić czy jakis inny sposób?

 

 

Twój temat połączyłam z istniejącym już.

W poscie #44 może znajdziesz podpowiedź na swe pytanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spryskiwacz zamontujesz bez zdejmowania zderzaka , mocowany jest za pomocą metalowej spinki którą trzeba wsunąć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...