Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

silnik 2,7 TD


Gość energy259
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość energy259

Witam przejechałem sie ostatnio nissanem którego mam zamiar kupić i tak jak by mu brakowało mocy taki był zamulony może tylko mi sie zdawało gdy sie przesiadłem z osobówki do terenówki :D. i takie pytanko czy jest to wina jakiegoś podzespołu czy ten silnik nadaje sie do lekkiego tuningu żeby troszke zwiekszyć moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przejechałem sie ostatnio nissanem którego mam zamiar kupić i tak jak by mu brakowało mocy taki był zamulony może tylko mi sie zdawało gdy sie przesiadłem z osobówki do terenówki :D. i takie pytanko czy jest to wina jakiegoś podzespołu czy ten silnik nadaje sie do lekkiego tuningu żeby troszke zwiekszyć moc

 

Witam,

 

Silnik 2.7 TD to starszego typu bardzo niezawodna konstrukcja. Niestety przy masie całkowitej samochodu te 100KM które oferuje rakiety z niego nie zrobią i nie muszą bo samochód w którym został zastosowany ten silnik do czego innego służy. To jest prawdziwy samochód terenowy, a ten typ pojazdu ma inne priorytety. Po przesiadce z osobówki na pewno pojawiają się różne odczucia, niekoniecznie pozytywne. Mam ten sam problem, bo na razie też mam dwa samochody, jeden to Terrano a drugi to sportowa Mazda, usztywniona i obniżona. I każdy z nich do czego ma służyć, do wszystkiego nadaje się idealnie (IMHO) Terrano a do pędzenia po zakrętach Mazda - to tak na marginesie.

 

Generalnie silnik Diesla brak mocy komunikuje akustycznie i wizualnie. Myślę, że bez przeczytania kilku tematów na forum się nie obejdzie. Jest tu naprawdę masa cennych informacji. Tuning takiego silnika całkowicie mija się z celem, wybierz wersję 2.7 TDi z intercoolerem to dostaniesz w pakiecie 25KM więcej i większą awaryjność.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

Edytowane przez piotr323f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość energy259

Tak mi sie właśnie zdawało że to tylko odczucie takie po przesiadce do innego autka wiem że to nie jest auto na autostrade ale chodzi oto jak np bede chciał pociagnac przyczepe żeby dał rade ją wtargać pod góre. na razie nie planuje wypraw z przyczepa ale tak na przyszłość myśle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi sie właśnie zdawało że to tylko odczucie takie po przesiadce do innego autka wiem że to nie jest auto na autostrade ale chodzi oto jak np bede chciał pociagnac przyczepe żeby dał rade ją wtargać pod góre. na razie nie planuje wypraw z przyczepa ale tak na przyszłość myśle

 

Witam,

 

 

Generalnie na moc silnika mają wpływ trzy czynniki. Uzyskiwane ciśnienie sprężania w poszczególnych cylindrach, sprawność instalacji wtryskowej oraz stan turbosprężarki. Jak chcesz możesz to sprawdzić u mechanika. Kosztuje ta usługa niewiele, a będziesz wiedział praktycznie wszystko.

 

Osiąganie prędkości maksymalnej również wskazuje na moc silnika.

 

Co do ciągnięcia przyczep, to pamiętaj, że w Terrano jest silnik Diesla, który ma całkiem inna charakterystykę pracy od silnika benzynowego, czyli w skrócie o wiele lepiej radzi sobie w tym temacie. Ma wyższy moment obrotowy, płasko położony i równomierniej rozwija moc. Silnik Diesla jest silnikiem pracującym przy stałym ciśnieniu a silnik benzynowy jest silnikiem pracującym przy stałej objętości i z tego bezpośrednio wynikają wszystkie wady i zalety - na korzyść dla Diesla.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Silnik 2.7 TD to starszego typu bardzo niezawodna konstrukcja. Niestety przy masie całkowitej samochodu te 100KM które oferuje rakiety z niego nie zrobią i nie muszą bo samochód w którym został zastosowany ten silnik do czego innego służy. (...) Tuning takiego silnika całkowicie mija się z celem, wybierz wersję 2.7 TDi z intercoolerem to dostaniesz w pakiecie 25KM więcej i większą awaryjność.

 

Piotr

 

Witam!

 

No ja mam taki silnik i zgodze się, że jest to jednostka wybitnie bezawaryjna. Faktycznie na mieście trochę mułowata, ale w terenie niczego mu nie brakuje. Na trasie śmiga aż miło do prędkości 120km/h (spalanie ok 8 litrów), powyżej tego to już za dużo pali i trochę hałasuje.

 

Na mułowatość można coś poradzić lejąc mocniejsze paliwo (sprawdziłem BP Ultimate) oraz jakiś sprawdzony magnetyzer paliwa. Akurat przy takich starych typach silników jak 2.7TD skuteczność magnetyzerów widac najwyrażniej. Jestem na etapie testów takiego magnetyzera, dokładniejsze wyniki przedstawię za jakis czas.

 

Bez testów na hamowni trudno powiedzieć na ile oba rozwiązania faktycznie zwiększają moc silnika. Mogę tylko powiedzieć, że moc wzrasta zauważalnie, ale nie więcej niż 10-15 %. Ale to zawsze coś :)

 

Na tym forum (w innym dziale) był gdzieś wątek dotyczący zwększania mocy silników TD przez usunięcie zaworu EGR. To trochę bardziej inwazyjna modyfikacja, która też może zwiększyć moc tego silnika. Podobno nietrudno zrobic to samemu nawet w garażu :) Ja na razie nie próbuję, bo mocy mi w aucie wystarcza i szkoda, żeby coś tam się rozregulowało, bo choć ma 230tys to chodzi jak zegareczek.

Edytowane przez Robi108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

No ja mam taki silnik i zgodze się, że jest to jednostka wybitnie bezawaryjna. Faktycznie na mieście trochę mułowata, ale w terenie niczego mu nie brakuje. Na trasie śmiga aż miło do prędkości 120km/h (spalanie ok 8 litrów), powyżej tego to już za dużo pali i trochę hałasuje.

 

Na mułowatość można coś poradzić lejąc mocniejsze paliwo (sprawdziłem BP Ultimate) oraz jakiś sprawdzony magnetyzer paliwa. Akurat przy takich starych typach silników jak 2.7TD skuteczność magnetyzerów widac najwyrażniej. Jestem na etapie testów takiego magnetyzera, dokładniejsze wyniki przedstawię za jakis czas.

 

Bez testów na hamowni trudno powiedzieć na ile oba rozwiązania faktycznie zwiększają moc silnika. Mogę tylko powiedzieć, że moc wzrasta zauważalnie, ale nie więcej niż 10-15 %. Ale to zawsze coś :)

 

Na tym forum (w innym dziale) był gdzieś wątek dotyczący zwększania mocy silników TD przez usunięcie zaworu EGR. To trochę bardziej inwazyjna modyfikacja, która też może zwiększyć moc tego silnika. Podobno nietrudno zrobic to samemu nawet w garażu :) Ja na razie nie próbuję, bo mocy mi w aucie wystarcza i szkoda, żeby coś tam się rozregulowało, bo choć ma 230tys to chodzi jak zegareczek.

 

Witam,

 

 

Na temat magnetyzerów się nie wypowiadam, mam w tym temacie osobiste zdanie. Nigdy nie kupiłem żadnego magnetyzera ale sam wykonywałem różne własne projekty na magnesach neodymowych. Stosowałem je zarówno dla paliwa jak i przede wszystkim dla powietrza. Skutek zawsze był ten sam.

 

Ale problem EGR'a można i należy bardzo prosto rozwiązać. Wystarczy zaślepić doprowadzenie spalin do tego zaworu w dowolny sposób. Najlepiej podkładką stalową (ja w tym celu w Mazdzie zastosowałem jakiś bilon, chyba 5gr, w Nissanie u mnie nie ma tego zaworu, dziwna sprawa) lub dowolnie inna.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Wy trujecie o braku mocy i za małej ilości kucy do tak ciężkiego auta. Ludzie jego mułowatość wynika po prostu z zastosowanej skrzyni biegów. To nie jest skrzynia do auta GT ale do auta terenowego. Jeżdżę firmowym Masterem który ma ze 115 czy 125 koni i myślicie że dużo lepiej śmiga niż terrano? Gdyby nie 6 bieg latało by się nim podobnie ale to wynika z przełożeń skrzyni Master jest typowym dostawczakiem dość dużym a terrano terenówką. Myślę że wszystko w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chciałem kolegów podpytać, do jakich obrotów wkręcają się Wasze silniki 2.7 TD/TDi, kiedy depniecie do podłogi na luzie?

 

Bo niby ten obrotomierz fabryczny pokazuje do 6 tys obrotów, a mój silniczek wkręca się "tylko" do 4,5 tys. W zasadzie to nic mu zarzucić nie mogę, pięknie ciągnie między ok 1,8- 4 tys obr/min. Jak mu zaleję lepsze paliwo (BP Ultimate), to ciągnie już od 1,5 tys, choć max dalej pozostaje na 4,5 tys.

 

Ciekawość mnie męczy o to, jak jest u Was? :)

 

pozdr,

Robi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chciałem kolegów podpytać, do jakich obrotów wkręcają się Wasze silniki 2.7 TD/TDi, kiedy depniecie do podłogi na luzie?

 

Bo niby ten obrotomierz fabryczny pokazuje do 6 tys obrotów, a mój silniczek wkręca się "tylko" do 4,5 tys. W zasadzie to nic mu zarzucić nie mogę, pięknie ciągnie między ok 1,8- 4 tys obr/min. Jak mu zaleję lepsze paliwo (BP Ultimate), to ciągnie już od 1,5 tys, choć max dalej pozostaje na 4,5 tys.

 

Ciekawość mnie męczy o to, jak jest u Was? :)

 

pozdr,

Robi

 

Witam,

 

 

Na pytanie odpowiem częściowo. Mianowicie do 3 maja miałem poważne problemy z silnikiem. Jeździłem po różnych majstrach i trafiłem do serwisu firmy Etoll gdzie "mechanik" :argue: (może się jeszcze kiedyś spotkamy) chciał właśnie usunąć niedomaganie poprzez gazowanie. No i właśnie wtedy dokręcili mi silnik do 5000 rpm, takie są fakty. Wtedy był niesprawny. Teraz czegoś takiego nie robiłem i nie będę robił. W niedzielę testowałem prędkość maksymalną i po dojechaniu do 160km/h sobie odpuściłem, więcej mnie nie interesuje, jakoś nie lubię męczyć, nawet maszyn. Na pewno prędkość obrotowa przekroczyła 4000 rpm ale o ile nie wiem dokładnie.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość drewniany

Witam Panie Panów Kolegów Znajomych

Powiem bardzo krótko nigdy nie sprawdzałem na ile się wkręca auto bo i po co ,dla mnie osobiście to obrotomierz to zbytek łaski a zwłaszcza w silnikach Diesel .

Ale co by tematu nie rozmywać (i tak się rozmył) zrobiłem dziś małe testy

na dogrzanym silniku i biegu jałowym (popularnie zwanym „luz”) dokręciłem na 5,5K/obr/min no kopcił na czarno jak byk. w czasie jazdy doszło do 4,5K/obr/min i odpuściłem bo rzeźnikiem nie jestem . Dla mnie praca silnika jest słyszalna i obrotomierz jest zbędny. A jeśli ktoś siadł z bolida do (sorki) traktora i wymaga cudów to nie ta liga, bo nie wkręca się ma maxa i nie słychać odcięcia zapłonu to nie tędy droga. Za chwilę może jeszcze pytanie typu: przy jakich obrotach silnika zmieniać biegi, lub jak długo można przeciągać na max obrotach???

Myślę, że moderator będzie wiedział co z tym tematem zrobić,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Odświeżam temat, właściwie dodatkowy wątek o prędkości obrotowej naszych silników dlatego, że przypadkiem znalazłem ciekawe informacje. Mianowicie nasze Diesle mają odcięcie wtrysku przy obrotach 5500rpm i za razem jest to najwyższa możliwa prędkość obrotowa do uzyskania. Ciekawe jak wygląda wykres przedstawiający obroty, moc i moment obrotowy, skoro obroty dla momentu maksymalnego to 2000rpm a dla mocy maksymalnej to 3600rpm, to jakie wartości występują przy 4500-5500rpm. Reszta informacji w załączniku.

Maksymalna prędkość obrotowa silnika.pdf

 

Pozdrawiam

 

 

Piotr

Edytowane przez piotr323f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Silnik 2.7 TD to starszego typu bardzo niezawodna konstrukcja. (...) Tuning takiego silnika całkowicie mija się z celem, wybierz wersję 2.7 TDi z intercoolerem to dostaniesz w pakiecie 25KM więcej i większą awaryjność.

 

Otóż, silnik TD27T (mówimy o silniku bez intercoolera, na mechanicznej pompie wtryskowej) można podrasować/odmulić następującymi sposobami (kolejność zalecana):

 

1. Wymienić filtry, przeczyścić układ paliwowo-wtryskowy dobrym preperatem

2. Jeśli jest zmulony - udrożnić przewody paliwowe i dolotowe powietrza, przeczyscić sitko przy pompie wtryskowej, sprawdzić turbo, wtryskiwacze, ciśnienie na pompie.

3. zalożyć elektryczną pompkę paliwa między zbiornikiem a pompą wtryskową - bardzo wazne i niedoceniane. Otóż pompa wtryskowa z dużym przebiegiem po jakims czasie słabo ssie paliwo z baku i każdy dodatkowy filtr dusi moc silnika przez ograniczenie dopływu paliwa.

4. u pompiarza: przyspieszyć wtrysk (ustawienie fabryczne to wtrysk lekko opóźniony), zwiekszyć dawkę paliwa, usawić wtryski na trochę większe ciśneinie

5. zwiększyć cisnienie Turba do 1 bar. większe niż 1 bar grozi szybszym zużyciem turbiny

6. Założyc wydajniejszy filtr powietrza, zwykle w nowej obudowie (albo wcale bez niej)

7. dołozyć intercooler

8. wymienić wydech na taki o wiekszym fi.

 

Przypominam, że nie mówimy tu o żadnym chip-tuningu, bo wtym silniku nie da się go zrobić (brak chipa:)

 

źródło:

http://npora.ipbhost...?showtopic=7180

http://www.patrol4x4...ump-td42-20049/

 

 

Ja doszedłem do punktu 2 i auto już jeździ jak nowe. Przygotowuję się do p. 3,

Zapraszam do dalszej wymiamy doświadczeń i dyskusji.

Edytowane przez Robi108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakoś nigdy nie przekroczyłem 3,5 tyś obrotow.....

jeździł ładnie, bez halasu... ciagnął sobie jak to stary diesel...

nie jest to wyscigówka w końcu .....

 

Mam jeszcze Alfę 2.0 JTS i ją kręcę do 7,5 tyś...zamykajac budzik.... ale to raczej inna zabawa jest :) Polecam tym którym mało szybkości i mocy w terrano :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co krecic tego typu silnik do maksymalnych obrotów (..) zlitujcie sie nad tak fajnym silnikiem jak jest 2,7 td

 

Mi nie chodzi nawet o podniesienie mocy maksymalnej (czyli pośrednio prędkości maksymalnej), ale momentu obrotowego. Sugerowana "poprawka" nr 3 (dodatkowa pompa paliwa) może się przełożyć na wzrost sprawności silnika nawet dla niższych prędkości obrotowych. Jest to modyfikacja mało inwazyjna, jej koszt to to ok 150 zł. W cytowanych przeze mnie forach ludzie pisali, że taki mod stabilizuje/wspomaga pracę pompy wtryskowej, zwłaszcza w systuacjach jazdy pod górkę, kiedy to ciężko zasysa się paliwo z baku. Szczególnie polecają to dla pomp ze sporym przebiegiem. Jak to zrobię, to napiszę Wam, czy wogóle warto.

Edytowane przez Robi108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co dlubac ten silnik ... nie do tego zostal stworzony. One maja sluzyc dlugo a nie zapier.alac. Potem bedzie sie nosic fama ze 2.7td to badziew bo wybucha labo cos. Tak jak z 2.8 w patrolu. Na poczatku kazdy drutuje a pozniej ooo rany popsulo sie. Powymieniac co to co nalezy i nie dotykac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...