Gość witkacy53 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 Witam. Mamy duży problem z moim gr. Mechanik stwierdział samoczynne przestawianie się kąta wtrysku, wymieniłem czyjnik położenia wału i nic:( Problem polega na tym iż silnik nie równo pracuje na wolnych obrotach a jak wkleszcze bieg na wduszonym sprzęgle to sytuacja jeszcze się pogarsza.Dodam też ze koncówki wtrysków są nowe. Co ciekawe przy odłączonej kostce elektrycznej od czujnika wału praca silnika w znacznym stopniu się polepsza, tzn silnik przed odpieciem kostki pracuje raz cicho raz głośno a po odpieciu pracuje jak by normalnie tyle ,że czasem szarpnie podczas jazdy na niskich obrotach ( tzw. kangur) i troche dymi. Byłem też w ASO i diagnostyka nic nie wykazała... męcze się już z tym tematem od.... i jeszcze troche. Z góry dziękuje za okazaną pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Kątem wtrysku steruje komputer wykorzystując nie tylko czujnik położenia wału. W samej pompie wtryskowej znajdują się trzy elementy odpowiedzialne za sterowanie jej pracą - Winkelsensor (czujnik kąta), Einspritzverstellventil (zawór przestawiania wtrysku) oraz magnetyczny sterownik, którego się nie demontuje. Proponuję pojechać do Bosch Diesel Centrum i zrobić diagnostykę pompy na stole probierczym. Gdybyś dysponował drugą pompą można spróbować podmienić czujnik kąta lub zawór przestawiania wtrysku. Jeśli masz faks mogę przesłać rysunki i opis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość witkacy53 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 dziękuje bardzo za podpowiedz. Problem chyba rozwiązałem ( przynajmniej tak myślałem). Rozebrałem osłone rozrządu (górną i dolną) za dolną zembatką rozrządu jest taka okrągła blaszka umocowana na klinie wału korbowego z trzema wypustkami, które jak myśle podają sygnał do czujnika położenia wału. Na odpalonym silniku zauważyłem, że blaszunia:) jest troszke zdeformowana i zamiast trzymać się na klinie to sobie lata jak chce, raz się kręci raz nie itp:) Zdjełem dolną zembatke rozrządu no i oczywiście ferelną blaszke i pojechałem uradowany do ASO w celu kupna nowej. Na mojej instrukcji obsługi blaszka taka występuje, a w aso jakoś nie!!!! i tu jest mój kolejny problem..... czy ma ktoś dojście do takiej części???????????????????? chorror zaczął się znowu... szukam szukam i nic:( pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Niestety z Patrolami tak jest. Nic nie jest proste i ze wszystkim jest problem - brak mechaników, którzy potrafią coś zrobić, kosmiczne ceny części, nieprzyjazny serwis. Jednym słowem jeden wielki strup na głowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość witkacy53 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Blaszunie znalazłem występuje ona razem z dolną zębatką rozrządu! pozostał ostatni problem... na wolnych obrotach wszystko jest ok jednak gdy wcisnesprzęgło i wrzuce bieg silnik zaczyna strasznie nierówno pracowac! ma ktoś jakiś pomysł???????????????? pomocy:)!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zonk Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Niestety ten patrol ma koło zamachowe dwu-masowe jest to koło składające się z dwóch talerzy połączonym łożyskiem kulkowym one podczas ruszania samochodem przemieszczają się względem siebie a ruch ten ograniczają i amortyzują sprężyny (te koło jest dlatego dwu-masowe żeby nie szarpało przy sprzęganiu napędu ze skrzynią) Jeżeli jest tak jak opisujesz to podejrzewam że masz wyrobione łożysko i wygniecione sprężyny w tym kole dwu-masowym jak nie wciskasz sprzęgła to wałek sprzęgłowy zazębiony z tarczo i tarcza są przyciśnięte dociskiem sprzęgła do koła dwu-masowego i stanowią stabilną oś obrotu na luzie, jak wciskasz sprzęgło to docisk sprzęgła podparty tylko łożyskiem dociskowym przymocowany do talerza koła dwu-masowego zaczyna drgać bo widocznie pojawił się luz na łożysku lub sprężynach lub tu i tu jednocześnie w tym kole dwu masowym może być też coś z elektroniką napisz czy jak jest zimny włączysz mu ten podgzewacz to podnoszą sie mu obroty i czy spadają jak włożysz któryś bieg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sStaniszkas Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Witam wszystkich "patrolowców" też ostatnio pojawił się problem z moim autem, zimny pali na dotyk, a ciepły trzeba pokręcić rozrusznikiem, komp nic nie wykazał, gościu się tylko dziwił iż kąt statyczny wynosi -5%, wyczytałem, że może być to czujnik temperatury / jakiś czujnik jest podpięty do obudowy 1 wtryskiwacz/ może ktoś pomoże i podpowie. Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 ... na wolnych obrotach wszystko jest ok jednak gdy wcisnesprzęgło i wrzuce bieg silnik zaczyna strasznie nierówno pracowac! ma ktoś jakiś pomysł???????????????? pomocy:)!!!! Typowy objaw padającej dwumasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.