Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

patrol 2.8 y61 problem z kątem wtrysku


Gość witkacy53

Rekomendowane odpowiedzi

Gość witkacy53

Witam. Mamy duży problem z moim gr. Mechanik stwierdział samoczynne przestawianie się kąta wtrysku, wymieniłem czyjnik położenia wału i nic:( Problem polega na tym iż silnik nie równo pracuje na wolnych obrotach a jak wkleszcze bieg na wduszonym sprzęgle to sytuacja jeszcze się pogarsza.Dodam też ze koncówki wtrysków są nowe. Co ciekawe przy odłączonej kostce elektrycznej od czujnika wału praca silnika w znacznym stopniu się polepsza, tzn silnik przed odpieciem kostki pracuje raz cicho raz głośno a po odpieciu pracuje jak by normalnie tyle ,że czasem szarpnie podczas jazdy na niskich obrotach ( tzw. kangur) i troche dymi. Byłem też w ASO i diagnostyka nic nie wykazała... męcze się już z tym tematem od.... i jeszcze troche. Z góry dziękuje za okazaną pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kątem wtrysku steruje komputer wykorzystując nie tylko czujnik położenia wału. W samej pompie wtryskowej znajdują się trzy elementy odpowiedzialne za sterowanie jej pracą - Winkelsensor (czujnik kąta), Einspritzverstellventil (zawór przestawiania wtrysku) oraz magnetyczny sterownik, którego się nie demontuje. Proponuję pojechać do Bosch Diesel Centrum i zrobić diagnostykę pompy na stole probierczym. Gdybyś dysponował drugą pompą można spróbować podmienić czujnik kąta lub zawór przestawiania wtrysku. Jeśli masz faks mogę przesłać rysunki i opis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość witkacy53

dziękuje bardzo za podpowiedz. Problem chyba rozwiązałem ( przynajmniej tak myślałem). Rozebrałem osłone rozrządu (górną i dolną) za dolną zembatką rozrządu jest taka okrągła blaszka umocowana na klinie wału korbowego z trzema wypustkami, które jak myśle podają sygnał do czujnika położenia wału. Na odpalonym silniku zauważyłem, że blaszunia:) jest troszke zdeformowana i zamiast trzymać się na klinie to sobie lata jak chce, raz się kręci raz nie itp:) Zdjełem dolną zembatke rozrządu no i oczywiście ferelną blaszke i pojechałem uradowany do ASO w celu kupna nowej. Na mojej instrukcji obsługi blaszka taka występuje, a w aso jakoś nie!!!! i tu jest mój kolejny problem..... czy ma ktoś dojście do takiej części???????????????????? chorror zaczął się znowu... szukam szukam i nic:( pozdrawiam

post-34299-1276008667,176_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety z Patrolami tak jest. Nic nie jest proste i ze wszystkim jest problem - brak mechaników, którzy potrafią coś zrobić, kosmiczne ceny części, nieprzyjazny serwis. Jednym słowem jeden wielki strup na głowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość witkacy53

Blaszunie znalazłem :P występuje ona razem z dolną zębatką rozrządu! pozostał ostatni problem... na wolnych obrotach wszystko jest ok jednak gdy wcisnesprzęgło i wrzuce bieg silnik zaczyna strasznie nierówno pracowac! ma ktoś jakiś pomysł????????????????

 

pomocy:)!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety ten patrol ma koło zamachowe dwu-masowe jest to koło składające się z dwóch talerzy połączonym łożyskiem kulkowym one podczas ruszania samochodem przemieszczają się względem siebie a ruch ten ograniczają i amortyzują sprężyny (te koło jest dlatego dwu-masowe żeby nie szarpało przy sprzęganiu napędu ze skrzynią)

Jeżeli jest tak jak opisujesz to podejrzewam że masz wyrobione łożysko i wygniecione sprężyny w tym kole dwu-masowym jak nie wciskasz sprzęgła to wałek sprzęgłowy zazębiony z tarczo i tarcza są przyciśnięte dociskiem sprzęgła do koła dwu-masowego i stanowią stabilną oś obrotu na luzie, jak wciskasz sprzęgło to docisk sprzęgła podparty tylko łożyskiem dociskowym przymocowany do talerza koła dwu-masowego zaczyna drgać bo widocznie pojawił się luz na łożysku lub sprężynach lub tu i tu jednocześnie w tym kole dwu masowym

 

może być też coś z elektroniką napisz czy jak jest zimny włączysz mu ten podgzewacz to podnoszą sie mu obroty i czy spadają jak włożysz któryś bieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość sStaniszkas

Witam wszystkich "patrolowców" też ostatnio pojawił się problem z moim autem, zimny pali na dotyk, a ciepły trzeba pokręcić rozrusznikiem, komp nic nie wykazał, gościu się tylko dziwił iż kąt statyczny wynosi -5%, wyczytałem, że może być to czujnik temperatury / jakiś czujnik jest podpięty do obudowy 1 wtryskiwacz/ może ktoś pomoże i podpowie. Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... na wolnych obrotach wszystko jest ok jednak gdy wcisnesprzęgło i wrzuce bieg silnik zaczyna strasznie nierówno pracowac! ma ktoś jakiś pomysł????????????????

 

pomocy:)!!!!

Typowy objaw padającej dwumasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...