em Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Od dłuższego czasu zauważyłem, że w momencie większego obciążenia silnika i następnym zatrzymaniu samochodu (mam tu na myśli podjazd pod górę i zatrzymanie się na parkingu). Przez zaworek przelewowy wycieka dosyć spora ilość płynu chłodniczego. Sytuacja miała miejsce już kilkukrotnie i zaczyna mnie martwić. Serwis twierdzi, że w samochodach 4x4 może się tak zdarzyć ze względu na to, iż po wyłączeniu silnika nie działa wentylator i silnik nie zdąży się schłodzić przez co temperatura chłodziwa gwałtownie rośnie. Brzmi to w miarę wiarygodnie, ale z drugiej strony myślę, że nissan jakoś by przewidział tą sytuację. Miał ktoś podobny problem? Samochód jest jeszcze 4 miesiące na gwarancji :> Poniżej kilka zdjęć obrazujących ilość płynu jaka wyciekła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 to nie brzmi wiarygodnie , co ma naped 4x4 do ukladu chlodzenia? pozatym od polowy ubieglego wieku montuja czujnik temperatury cieczy chlodzacej ktory nie wylacza wentylatora po wylaczeniu silnika gdy chlodziwo jest za gorace - nawet w nissanie mam wrazenie , sprawdz czy czasem nie masz przedmuchu w uszczelce pod glowica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 ja bym sprawdził może termostat. U mnie szwankuje i już zamówiłem wraz z czujnikiem temperatury. Buja temperaturą trochę. U Ciebie może blokuje wylot na chłodnicę, a ciśnienie wywala płyn przez zbiornik. Coraz bardziej przekonuję się, że nissan to proste aut i nie ma co się doszukiwać dużych usterek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester15.30 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 (edytowane) Od dłuższego czasu zauważyłem, że w momencie większego obciążenia silnika i następnym zatrzymaniu samochodu (mam tu na myśli podjazd pod górę i zatrzymanie się na parkingu). Przez zaworek przelewowy wycieka dosyć spora ilość płynu chłodniczego. Sytuacja miała miejsce już kilkukrotnie i zaczyna mnie martwić. Serwis twierdzi, że w samochodach 4x4 może się tak zdarzyć ze względu na to, iż po wyłączeniu silnika nie działa wentylator i silnik nie zdąży się schłodzić przez co temperatura chłodziwa gwałtownie rośnie. Brzmi to w miarę wiarygodnie, ale z drugiej strony myślę, że nissan jakoś by przewidział tą sytuację. Miał ktoś podobny problem? Samochód jest jeszcze 4 miesiące na gwarancji :> Poniżej kilka zdjęć obrazujących ilość płynu jaka wyciekła. Nie widzę tych zdjęć. Jeżeli nie działa odpowietrzanie korka lub zaworka (jeśli taki występuje, tego nie wiem) zawsze cieknie i sprawia wrażenie że przeciek jest w innym miejscu niż przy korku. Możesz przewiercić korek cieniutkim wiertłem dla próby, ewentualnie później wymienić na nowy. Chodzi oto że gdy rozgrzeje się mocno płyn, a nie działa odpowietrzanie to musi gdzieś znaleźć ujście, układ przelewowy nie jest ciśnieniowy. Nie widzę tych zdjęć. Jeżeli nie działa odpowietrzanie korka lub zaworka (jeśli taki występuje, tego nie wiem) zawsze cieknie i sprawia wrażenie że przeciek jest w innym miejscu niż przy korku. Możesz przewiercić korek cieniutkim wiertłem dla próby, ewentualnie później wymienić na nowy. Chodzi oto że gdy rozgrzeje się mocno płyn, a nie działa odpowietrzanie to musi gdzieś znaleźć ujście, układ przelewowy nie jest ciśnieniowy. W cytacie widzę zdjęcia, na taki ubytek płynu moja teoria chyba się nie sprawdzi. Kiedyś w małolitrażowym samochodzie matizie na postoju po trasie wyciekało mniej (połowę tego) przy niesprawnym korku, niemniej jednak w twoim samochodzie jest większy układ chłodniczy. Edytowane 12 Czerwca 2010 przez czester15.30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 No korkiem też się możesz się zamienić na jeden dzień i przetestować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 13 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 (edytowane) W serwisie układ był odpowietrzany juz dwukrotnie, termostat ponoć tez jest sprawny. Powiedzcie mi czy u was po wyłączeniu silnika wentylator jeszcze działa? Czy wyłącza się od razu po zgaszeniu silnika. Edytowane 13 Czerwca 2010 przez em Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester15.30 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 W serwisie układ był odpowietrzany juz dwukrotnie, termostat ponoć tez jest sprawny. Powiedzcie mi czy u was po wyłączeniu silnika wentylator jeszcze działa? Czy wyłącza się od razu po zgaszeniu silnika. Odpowietrzanie to było leczenie skutków, a nie przyczyny, spróbuj z tym korkiem, wyeliminujesz tym samym prostą pierwszą przyczynę, a jeśli to nie to szukać trzeba głębiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Jak dlamnie to jest sytuacja jasna - nie może uciekać płyn nawet po wyłączeniu gorącego silnika, jeżeli by tak było to każda navara która jeździ na codzień po terenie górzystym powinna mieć ten objaw, więc teraz powinni wypowiedzieć się koledzy którzy jeżdzą po takim terenie czy u nich ucieka płyn, myśle ze każdy napisze że nie. Więc myśle że skoro masz navarke na gwarancji to powinieneś zostawić im samochód i niech naprawiają, bo płyn ucieka ponieważ jest wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia a przyczyną tego może być pompa wody lub uszczelka głowicy (raczej stawiam na uszczelke). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester15.30 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 (edytowane) Jak dlamnie to jest sytuacja jasna - nie może uciekać płyn nawet po wyłączeniu gorącego silnika, jeżeli by tak było to każda navara która jeździ na codzień po terenie górzystym powinna mieć ten objaw, więc teraz powinni wypowiedzieć się koledzy którzy jeżdzą po takim terenie czy u nich ucieka płyn, myśle ze każdy napisze że nie. Więc myśle że skoro masz navarke na gwarancji to powinieneś zostawić im samochód i niech naprawiają, bo płyn ucieka ponieważ jest wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia a przyczyną tego może być pompa wody lub uszczelka głowicy (raczej stawiam na uszczelke). U mego znajomego gdy przepaliła się uszczelka w głowicy nastąpił kontakt płynu z komorą spalania, to z tłumika szła para jak biała zasłona dymna. Edytowane 14 Czerwca 2010 przez czester15.30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 A jeszcze jedno kolego em, dolewasz płynu do chłodnicy czy do zbiorniczka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jankbkak Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 em u mnie ja wyłączę silnik to wentylator od razu się wyłącza nawet po przejechaniu 500km nic się nie załącza(wentylator) a ostatnio leciałem w BIESZCZADY trochę byłem załadowany i nic takiego nie zaobserwowałem ale jak chcesz coś sprawdzić porównać to wal śmiało służę pomocą , prawie każdy weekend jestem w Chorzowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Teraz sobie coś przypomniałem. Zobacz czy nie masz zamienionych miejscami korków pomiędzy chłodnicą a zbiorniczkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
em Opublikowano 15 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 Szczureczek, dolewam do zbiornika wyrównawczego (nie do chłodnicy). Korki nie są zamienione. Szlag mnie trafia, że znowu to ja serwisowi mam mówić co trzeba naprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szczureczek Opublikowano 15 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2010 A to zobacz czy masz wodę w chłodnicy na zimnym. Bo może się okazać że brakuje z 2 litry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tyminkson Opublikowano 15 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2020 W dniu 12.06.2010 o 22:54, czester15.30 napisał: Witam ! Czy wiadomo co było przyczyna wycieku ? Mam ten sam objaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.