Caesar Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Zastanawiam się dlaczego w teren poszukiwane są zwykle maksymalnie duze średnice felg np. 17", 18" ? Wydaje mi się, że 15" z wysokim profilem lepiej pojedzie w błocie i po kamieniach niż szeroka felga i niska opona. Chyba, że jestem w błędzie? Problem oceny wizualnej auta uważam za nieistotny w tym przypadku. Nie będę ukrywał, że nie mam doświadczenia w tej kwestii, a uczenie się na własną rękę moze kosztować sporo kasy! Nadchodzą wakacje i na firmowych oponkach 205R16 8PR nie pojeżdżę w Bieszczadach i co tu kupić. Przymierzam się do felg 15" i opon NEXEN 235/75/15 MT. Czy ktoś to popiera taką koncepcję dla NP300 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKmario Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 pewnie ze lepsza wysoka opona a mala felga, problem w tym, ze do niektorych aut nie wchodza 15 czy nawet 16 ze wzgledu na zaciski hamulcowe - kolega ma wlasnie taki problem - szuka terenowych felg 17 i opon MT do nich, i ciezko w tym wymiarze cos znalezc za normalna cene Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caesar Opublikowano 23 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2010 Czy opona 235/85/16 zmieści się w NP300? Czy rozbije nadkole na wertepach? ...kolega ma wlasnie taki problem - szuka terenowych felg 17 i opon MT do nich, i ciezko w tym wymiarze cos znalezc za normalna cene Akurat to zauważyłem - niestety bieżnikowane... http://www.allegro.pl/item1079515049_opona_4x4_265_65_17mt_dakar_kopia_bfg_mt.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
12rael Opublikowano 10 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 ja w swoim NP300 mam 31x10,5 i właśnie 15 cali, bo czym więcej gumy tym lepiej, także śmiało zdejmuj 16 i przekładka na 15 aa.. i nie przesadzaj z ET felgi bo za bardzo wyjdzie za obrys i jak nie masz liftu to będzie kolizja z nadkolami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caesar Opublikowano 23 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Witam, Jeżdżę aktualnie na 235/85/16 MT na felgach 6 cali szerokich. Jest OK. Po błocie i po śniegu - 5 tys. przejechałem. Np 300 jest na fabrycznym zawieszeniu, bez liftu i średnica tych opon jest maksymalnie duża - nie wejdzie ani jeden centymetr wiecej. Te oponki nie są szerokie, więc może po szerokości coś by się wiecej zmieściło. Polecam taki kalkulator opon: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html Nie zdecydowałem się na felgi 15 bez przymiarki, a takiej felgi nie miałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 23 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 problem tkwi w tym do czego używa sie samochodu, im wyższy profil opony tym bardziej wpływa na zachowanie samochodu w zakretach z tąd w suwach montują 17 żeby się lepiej auto prowadziło ot cała filozofia, a w ofach 15 żeby było dużo gumy dopasowującej sie do podłoża ale za to pływa się w zakretach i jest to odczuwalne częściowo jako "luz na kieronicy" o prosze ... a ja szukam chęnego co porzyczy kapcie 235/85/16 żeby sprawdzić czy moje malutkie stadko 83 koni da rade to pociągnąć i czy starczy baku na 100km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caesar Opublikowano 26 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 Ja mam BFG MT KM2 - to jest bieżnik przeznaczony 85%/15% -> teren/asfalt, jakby ci się chciało wymieniać to mogę pożyczyć (na krótko - rzecz jasna), ale tylko w terenie sprawdzisz jak to działa, bo na asfalcie kiepsko trzymają - są śliskie i głośne. Widziałem też taki rozmiar AT w sprzedaży - może ktoś by miał? Mnie po zamianie 205/80/16 -> 235/85/16 pali 10 -> 12 l. W ogóle to szybko nie jeżdżę, więc nie widzę specjalnej różnicy w utracie mocy stada 133 koni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.