Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dlaczego duże felgi są tak popularne?


Caesar

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się dlaczego w teren poszukiwane są zwykle maksymalnie duze średnice felg np. 17", 18" ?

Wydaje mi się, że 15" z wysokim profilem lepiej pojedzie w błocie i po kamieniach niż szeroka felga i niska opona.

Chyba, że jestem w błędzie?

Problem oceny wizualnej auta uważam za nieistotny w tym przypadku.

Nie będę ukrywał, że nie mam doświadczenia w tej kwestii, a uczenie się na własną rękę moze kosztować sporo kasy!

Nadchodzą wakacje i na firmowych oponkach 205R16 8PR nie pojeżdżę w Bieszczadach i co tu kupić.

Przymierzam się do felg 15" i opon NEXEN 235/75/15 MT.

Czy ktoś to popiera taką koncepcję dla NP300 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie ze lepsza wysoka opona a mala felga, problem w tym, ze do niektorych aut nie wchodza 15 czy nawet 16 ze wzgledu na zaciski hamulcowe - kolega ma wlasnie taki problem - szuka terenowych felg 17 i opon MT do nich, i ciezko w tym wymiarze cos znalezc za normalna cene

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy opona 235/85/16 zmieści się w NP300?

Czy rozbije nadkole na wertepach?

 

...kolega ma wlasnie taki problem - szuka terenowych felg 17 i opon MT do nich, i ciezko w tym wymiarze cos znalezc za normalna cene

 

Akurat to zauważyłem - niestety bieżnikowane...

 

http://www.allegro.pl/item1079515049_opona_4x4_265_65_17mt_dakar_kopia_bfg_mt.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ja w swoim NP300 mam 31x10,5 i właśnie 15 cali, bo czym więcej gumy tym lepiej, także śmiało zdejmuj 16 i przekładka na 15 :)

aa.. i nie przesadzaj z ET felgi bo za bardzo wyjdzie za obrys i jak nie masz liftu to będzie kolizja z nadkolami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,

Jeżdżę aktualnie na 235/85/16 MT na felgach 6 cali szerokich. Jest OK. Po błocie i po śniegu - 5 tys. przejechałem. Np 300 jest na fabrycznym zawieszeniu, bez liftu i średnica tych opon jest maksymalnie duża - nie wejdzie ani jeden centymetr wiecej. Te oponki nie są szerokie, więc może po szerokości coś by się wiecej zmieściło. Polecam taki kalkulator opon: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Nie zdecydowałem się na felgi 15 bez przymiarki, a takiej felgi nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

problem tkwi w tym do czego używa sie samochodu, im wyższy profil opony tym bardziej wpływa na zachowanie samochodu w zakretach z tąd w suwach montują 17 żeby się lepiej auto prowadziło ot cała filozofia, a w ofach 15 żeby było dużo gumy dopasowującej sie do podłoża ale za to pływa się w zakretach i jest to odczuwalne częściowo jako "luz na kieronicy"

 

 

o prosze ... a ja szukam chęnego co porzyczy kapcie 235/85/16 żeby sprawdzić czy moje malutkie stadko 83 koni da rade to pociągnąć i czy starczy baku na 100km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam BFG MT KM2 - to jest bieżnik przeznaczony 85%/15% -> teren/asfalt, jakby ci się chciało wymieniać to mogę pożyczyć (na krótko - rzecz jasna), ale tylko w terenie sprawdzisz jak to działa, bo na asfalcie kiepsko trzymają - są śliskie i głośne. Widziałem też taki rozmiar AT w sprzedaży - może ktoś by miał?

Mnie po zamianie 205/80/16 -> 235/85/16 pali 10 -> 12 l. W ogóle to szybko nie jeżdżę, więc nie widzę specjalnej różnicy w utracie mocy stada 133 koni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...