JACKO29 Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 Szperając dalej w temacie znalazłem schematy montażu gdzie jeden schemat obrys samochodu pokazuje od wystajacego lusterka inny od bocznej bryły samochodu...Można zwariować...i gdzie tu prawda leży??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 18 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 (edytowane) Myślę, że ten wariant z lusterkami możemy spokojnie sobie odpuścić. Obrys samochodu to zawsze była jego bryła - a więc nie lusterka . Ciągle myślę nad tematem i rozważam rożne opcje. Szkoda, że na forum nie mamy jeszcze posiadacza Note z roku modelowego 2011. Bardzo jestem ciekaw jak tam jest zrealizowana funkcja świateł dziennych. Może to być niezła alternatywa dla kombinowania z ledami. A może miejsce te same, tylko jakieś małe okrągłe ? Zakładając nawet, że mamy tam 5 cm - powinny styknąć. Edytowane 18 Listopada 2010 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 (edytowane) Porozsyłałem zapytania do kilku mądrych gazet związanych z motoryzacją ,z prośbą o interpretację tego przepisu.Ciekawe która z nich się odezwie. Znalazłem!znalazłem!Tylko czytać uważnie! 2. Ilekroć w niniejszych przepisach jest mowa o "odległości rozmieszczenia świateł", należy przez to rozumieć, że: 1) największą wysokość mierzy się od płaszczyzny jezdni do najwyższego punktu powierzchni świetlnej przy pojeździe nieobciążonym; 2) najmniejszą wysokość mierzy się od płaszczyzny jezdni do najniższego punktu powierzchni świetlnej przy pojeździe nieobciążonym; 3) odległość od bocznego obrysu pojazdu mierzy się do najbardziej odległego od podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu punktu powierzchni świetlnej; 4) odległość od przedniego lub tylnego obrysu pojazdu mierzy się do najbardziej wysuniętego odpowiednio do przodu lub do tyłu punktu powierzchni świetlnej; 5) odległość między dwoma światłami skierowanymi w tę samą stronę mierzy się między najbliższymi punktami rzutów ich powierzchni świetlnych na płaszczyznę prostopadłą do osi tych świateł. 3. Powierzchnia świetlna oznacza dla świateł widoczną powierzchnię wysyłającą światło, a dla świateł odblaskowych - widoczną powierzchnię odbijającą światło. 4. Boczny obrys pojazdu oznacza płaszczyznę równoległą do podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu, przechodzącą przez najdalej wysunięty punkt na zewnątrz pojazdu, z wyjątkiem lusterek, świateł bocznych i elementów elastycznych (§ 2 ust. 2 rozporządzenia). Wychodzi na to że gdyby zastosować pkt 3 to możemy światełka montować ,gdyż jeżeli dobrze zrozumiałem mierzymy wymiar od osi symetrii pojazdu względem obrysu,czyli mamy nasze 35cm od których możemy zacząć montaż. Czyli reasumując,najdalej oddalony od osi pojazdu punkt oświetlenia,musi mieścić się w wymiarze 400mm od obrysu pojazdu,a tu mamy 350mm Tak więc tylko martwić się o zachowanie 600mm w środku...Wlot ma 900-920mm-600=320mm,czyli spoko wejdą światła o długości 14-15cm...Polska przepisy trudna przepisy... Edytowane 19 Listopada 2010 przez JACKO29 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 19 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 (edytowane) Wszystko zatem jase Jacko . W temacie obrysu mieliśmy rację. Wszystko pokrywa się także z moimi wcześnijszymi pomiarami, przy czym mi wychodziło nieco mniej - w granicach 10-12 cm na reflektor. Tak na szybko wydaje mi się, że ta różnica wynika z tąd, że wlot powietrza w wesji po FL jest chyba nieco węższy w swoim najszerszym miejscu (kształt odwróceonego trapeza). Jeszcze dokładnie to pomierzę i zamieszczę wymiarówkę dla samochodów po FL. Jacko - świetnie że dotarłeś do precyzyjnych przepisów w tej sprawie. Dzięki temu opracujemy ścisłe wytyczne montażu reflektorów tego typu dla Note . Edytowane 19 Listopada 2010 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 (edytowane) Gdyby komuś chodziło o szczegóły to jest to Dziennik Ustaw z 2003r nr32 Poz 262 załącznik nr6 Ja już szukam światełek o takich wymiarach,nie jest lekko.Większość podpiera się homologacją E,ale oprócz tego najważniejsze jest oznaczenie RL,a właśnie większość tych krótszych mają oznaczenia A 02(postojowe) i RL a tego nie powinno u nas być.Aha,na lampach też nie powinno być oznaczenia DRL ma być RL! Edytowane 19 Listopada 2010 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 19 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 A może takie: http://moto.allegro.pl/osram-swiatla-jazdy-dziennej-dzienne-led-automat-i1311540747.html Są wprawdzie nieco szersze - 16cm, ale biorąc pod uwagę punkt 5 o powierzchni świetlnej, mogłyby styknąć, ponieważ mają po bokach powierzchnie "nie świetlne" (tam, gdzie są wkręty). Trzeba dokładnie pomierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Z takimi detalami,lampy by weszły,ale pod samą górą wlotu,tam jest odległość 920mm,lampy w sumie 320 i zostaje równe 600mm,osobiście wolałbym krótsze bo po pierwsze:nie mierzyłem jak to by wyszło przy tablicy rejestracyjnej,dwa znając inteligencją smerfów mogliby coś wymyślać i kombinować na milimetry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 (edytowane) nadal z uporem maniaka twierdzę, że najlepszą lokalizacją na lampy dzienne są miejsca pod halogeny-jeśli ktoś ma tam działka Vulkan, to właśnie tam można je najłatwiej zamontować, tylko żeby wyglądało to estetycznie i fabrycznie, trzeba zainwestować dodatkowo w te nieszczęsne ramki halogenów, co podnosi koszt inwestycji o 150 zł http://allegro.pl/nissan-note-06-ramki-na-halogeny-i1313104463.html http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-smd-8led-okragle-i1311540746.html http://allegro.pl/swiatla-dzienne-do-dziennej-jazdy-led-auto-hom-i1310276002.html http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-9cm-okragle-i1313145094.html Edytowane 20 Listopada 2010 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 (edytowane) No właśnie Dar i to podnosi już i tak niemałą cenę świateł. Do tego lampki...250 Edytowane 20 Listopada 2010 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 20 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 nadal z uporem maniaka twierdzę, że najlepszą lokalizacją na lampy dzienne są miejsca pod halogeny Racja, niemniej są i tacy, którzy chcą mieć i przeciw mgielne i dzienne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mist55 Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 (edytowane) nadal z uporem maniaka twierdzę, że najlepszą lokalizacją na lampy dzienne są miejsca pod halogeny-jeśli ktoś ma tam działka Vulkan, to właśnie tam można je najłatwiej zamontować, tylko żeby wyglądało to estetycznie i fabrycznie, trzeba zainwestować dodatkowo w te nieszczęsne ramki halogenów, co podnosi koszt inwestycji o 150 zł http://allegro.pl/ni...1313104463.html http://allegro.pl/sw...1311540746.html http://allegro.pl/sw...1310276002.html http://allegro.pl/sw...1313145094.html Potwierdzam ,że najodpowiedniejszym miejscem są "działka Vulcan".Spełnione są wtedy wszystkie wymagane przepisami uwarunkowania.Notek wyposażony w "ledowe vulcany" wygląda tak jak na załączonej fotce. Edytowane 20 Listopada 2010 przez mist Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 i o ot chodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 (edytowane) Pod warunkiem ze się ma te Vulkany,a jeżeli nie to pozostaje jedynie wlot powietrza i tu trzeba kombinować aby sie w wymiarach zmieścić. Tak jak obiecałem,zająłem się montażem świateł dziennych do Note,niewdzięczne zajęcie ,bo miejsca mało i kombinacji dużo.Otóż zakupiłem lampy (RL oczywiście) o długości 12cm,dla wszystkich co by chcieli dłuższe podpowiadam że jest kłopot z podejściem lampy do fabrycznych uchwytów.Aby zamontować taki zestaw należałoby odsunąć lampy od zewnętrznego obrysu,aby zmieścić się z kluczykiem do przykręcenia lamp do uchwytów,a tu jest problem bo nie zmieścimy się w wymiarze zgodnym z przepisami.Ale...zakupiony zestaw mieści się pionowo we wlocie powietrza,tylko aby go zamontować musiałem zmienić uchwyt na własnego pomysłu...dwa kawałki blaszki2mm wygięte w kształt L i przykręcone bezpośrednio do lampy.Przez krótszy bok L przechodzi śruba M5x30,całość jest przełożona przez dolny wlot i za kratką skręcone za pomocą długiej 12cm x1cm blaszki,tak że lampa dociśnięta jest do kratownicy.Aby to zamontować należało zdjąć górną część grilla gdyż inaczej nie można się dostać od środka.Dzięki temu dostępowi można było również dobrze rozłożyć przewody tak aby się nie ocierały i nie przeszkadzały.Montaż elektryczny jest banalnie prosty.Swiatła uruchamiają się po włączeniu silnika i gasną kilka sekund po wyłączeniu,zmiana świateł powoduje ich wyłączenie.Całość montażu zajęła mi ok 1 godziny.A tak to wygląda w trakcie montażu: Widać zdjętą górę. A tak świecą po założeniu: Edytowane 23 Lutego 2011 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 fajne - a gdyby umieścić je poziomo podwieszając w narożnikach wnęki kratki -wzdłuż zderzaka? jak to się ma do przepisów o rozmieszczeniu takich świateł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 (edytowane) Zmieszczą sie bez przeszkód,i nawet z kluczykiem się podejdzie.Ale ja chciałem uniknąć wiercenia w plastikach,poza tym nie wiadomo jak by się później zachowały te wkręty w plastiku.Aha! z montażem poziomym jest jeszcze problem,bo pyszczek auta jest zaokrąglony i umieszczenie prostych świateł brzydko wygląda,musiały by być skośne,aby dopasować do zderzaka. Link do zestawu: http://allegro.pl/led-swiatla-do-jazdy-dziennej-a-t-u-homologacja-i1471097203.html Edytowane 23 Lutego 2011 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 (edytowane) Pytałem w Nissanie o światła dzienne, bo rzekomo przepisy narzucają obowiązek montażu w nowych autach. Żaden Nissan w salonie nie ma świateł do jazdy dziennej na chwilę obecną. Wszystkie Nissany miały lifting w 2010 roku...więc przepisy nie obowiązują. Poza tym gościa zrozumiałem, że musi być to nowy model produkcyjny z nową homologacją, a nasz wozik to kontynuacja modelu, podobnie jak Micra, Qashqai, etc...Cube i Juke także nie mają-model 2010. Pozdrawiam Edytowane 23 Lutego 2011 przez red Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Po dziesięciu dniach od założenia dziennych zrobiłem ok400km.Ta sama trasa,ten sam sposób jazdy,spalanie na tym samym poziomie(7.0)ani drgnie w dół.Ciekaw byłem tej opcji tak szeroko zawsze komentowanej że jazda na swiatłach powoduje wzrost spalania o ok0.2l na 100km.Zobaczymy jeszcze po 1000,lub w lato. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 3 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Po dziesięciu dniach od założenia dziennych zrobiłem ok400km.Ta sama trasa,ten sam sposób jazdy,spalanie na tym samym poziomie(7.0)ani drgnie w dół.Ciekaw byłem tej opcji tak szeroko zawsze komentowanej że jazda na swiatłach powoduje wzrost spalania o ok0.2l na 100km.Zobaczymy jeszcze po 1000,lub w lato. Współczesne samochody mają na tyle wydajne alternatory, że różnica w spalaniu z włączonym oświetleniem i bez jest minimalna. Gdzieś czytałem o tym artykół w którym na bazie testów różnych samochodów oszacowano, że dany samochód z włączonym oświetleniem może spalać do 2% paliwa więcej. Przy śrdnim spalaniu na poziomie 7l/100 km może to dać różnicę na pułapie 0.1 litra /100 km. Na pewno nie warto instalować oświtlenia dziennego tylko dla oszczędności w paliwie, bo to oszczedności marginalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 No nie nie montowałem dla tego że spalanie się zmniejszy Liczyłem na dłuższą żywotność dość drogich żarówek. A co do alternatorów,w Note jeden czort czy pracuje ze swiatłami czy bez,jak jest załączona dmuchawa.Obroty są jednakowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 3 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 (edytowane) No nie nie montowałem dla tego że spalanie się zmniejszy Liczyłem na dłuższą żywotność dość drogich żarówek. Wiem wiem Jacko, że nie po to montowałeś, żeby mieć oszczędność w paliwie . To taki wniosek ogólny . Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że każdemu samochodowi jest lepiej, jak nie musi wszystkim świecić podczas jazdy . A żarówki - nie tylko H4 premium, to już inna sprawa i oszczędność na nich będzie na pewno wymierna. Edytowane 3 Marca 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 oszczędność wymierna ale tylko pod warunkiem,że używamy drogich żarówek o zwiększonej sile światła, gdzie komplet kosztuje 60-80 zł i potrafią się palić po 3-4 miesiącach. Zwykłe, standardowe żarówki kosztujące 8-14 zł sztuka potrafią świecić rok lub dłużej. Gorzej, jeśli ulegnie uszkodzeniu lub spali się (widziałem już takie przypadki) listwa LED. Wtedy liczenie oszczędności bierze w łeb. Tak prawdę mówiąc to liczy się chyba ładny i nowoczesny wygląd autka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 3 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Temat ze dziennymi światłami LED jest nieco dyskusyjny. Z jednej strony wkurza mnie, że jadąc w dzień świecę wszystkim - z przodu, tyłu, rejestracją itp. i chciłbym mieć dzienne LEDy z przodu (na razie ogranicza mnie nieco gwarancja na samochód). Ale z drugiej strony męczy mnie pytanie - czy warto sobie głowę zawracać? Czy oszczędzę alternator na tyle, żeby było to w jakiś tam sposób wymierne - bo oszczędności na żarówkach nie biorę pod uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Powiem Ci szczerze,że gdyby mi przyszło drugi raz to robić nie zrobiłbym i nie dla tego że drogo,bo aż tak drogie nie są,ale montaż w Note jest utrudniony,i niewymierny w stosunku do korzyści.W sumie pysk Note wygląda ciekawie,można powiedzieć że jest to bajer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg70 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 (edytowane) Witam.Koledzy forumowicze co sądzicie o takim wynalazku http://allegro.pl/swiatla-dzienne-regulator-swiatel-dziennych-sd-2-i1576304381.html Posiadam Notka od 2-tygodni,przesiadłem się z Fusiona TDCI w którym miałem zainstalowane takie urządzenie,planuje zainstalować w obecnym. Podaje link jak to działa Pozdrawiam. Mój odnośnik Edytowane 22 Kwietnia 2011 przez greg70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 (edytowane) Sam pomysł i realizacja wydają się ciekawe. Osobiście jednak jestem sceptyczny. Pytanie zasadnicze jest takie, w jaki sposób jest realizowane "osłabienie" mocy świecenia. Jeżeli jest to układ rezystorowy, "na prądzie" nie oszczędzamy nic. Na żarówki jest wprawdzie wysłany mniejszy prąd, jednak jego pozostała część jest po prostu zamieniona w ciepło przez układ rezystorowy. Dla alternatora i akumulatora żadna oszczędność. Sprawa mogła by być ciekawa, jeżeli układ odpala tylko przednie reflektory. Jeżeli odpala także tylne, to moim zdaniem efekt jest tylko wizualny. Oczywiście may tu wygodę automatycznego zapalania świateł, jednak to samo można osiągnąć tym co mamy w samochodzie - bez dodatkowych urządzeń. Oczywiście moje zdanie opieram na bardzo pobieżnym spojrzeniu na temat. Nie znam zasady działania tego urządzenia. Być może jest to inaczej rozwiązane niż myślę. Rozwiń jeszcze temat - na przykład jak wygląda sprawa z tylnymi światłami - świecą, czy nie. Edytowane 22 Kwietnia 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.