greg70 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 (edytowane) Działają tylko światła z przodu dokładnie to podpięte są pod żarnik od długich (w kokpicie też ciemno) montaz.pdf Edytowane 22 Kwietnia 2011 przez greg70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 (edytowane) Działają tylko światła z przodu dokładnie to podpięte są pod żarnik od długich (w kokpicie też ciemno) No to sprawa wygląda znacznie lepiej . Ciekawe tylko jak jest realizowane "obniżenie mocy" świecenia. Szkoda, że nie można obejrzeć "rozebranego" modułu - byoby wiadomo, jak jest obniżane napięcie. W sumie to chyna nie ma innego rozwiązania jak rezystrory lub transformator - przy czym ten ostatni może być elektroniczny. Nie mniej sam pomysł zapalenia świateł drogowych wydaje się być ciekawy. Pytanie co na to policja i stacje diagnostyczne. Wszak sprawa nie nie jest homologowana. A tak sobie myślę, czy nie byłoby fajniej podłączyć to urządzenie do halogenów przeciwmgielnych? Edytowane 5 Maja 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobi Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Pytanie co na to policja i stacje diagnostyczne. Wszak sprawa nie nie jest homologowana. A tak sobie myślę, czy nie byłoby fajniej podłączyć to urządzenie do halogenów przeciwmgielnych? Mogą się przyczepić bo nie ma homologacji na światła do jazdy dziennej tylko jest homologacja na światła drogowe, albo przeciwmgielne. A teraz tak odskoczę od waszej dyskusji i może ktoś wie ile w ASO wołają za montaż świateł dziennych do NOTE, posiadam już cały zestaw tylko chodzi mi konkretnie o sam montaż, żeby nie stracić gwarancji. A w sumie jeżeli bym sam zamontował to odnośnie gwarancji, czego mogą nie uznać, do czego się przyczepić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 20 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Kiedyś się pytałem w ASO w Szczecinie, to coś około 400 PLN. Podobno trzeba zdemontować zderzak. Jakie masz światła dzienne do Note? Jakieś dedykowane, czy po prostu ledy, które jakoś tam pasują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobi Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 te kupiłem, http://allegro.pl/led-daylight-swiatla-dzienne-philips-drl-wys-16-i1638010148.html podobno mają pasować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 te kupiłem, http://allegro.pl/led-daylight-swiatla-dzienne-philips-drl-wys-16-i1638010148.html podobno mają pasować Wygladają bardzo dobrze. Widać, że to produkt markowy. Nie wiem tylko, czy uda Ci się uzyskać wymagany przepisami rozstaw 600 mm jeżeli masz Note po FL. Wlot powietrza do chlodnicy w starszych modelach był szerszy. No chyba, że planujesz inny sposób instalacji - taki jak np. zrobił to Jacko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobi Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Umówiłem się na montaż w ASO wilanowska - koszt montażu chyba przeżyje 200-300zł w zależności od niedosłyszałem od czego Ale bajer taki że najpierw zadzwoniłem do ASO Bielany, po chwili gość (zdziwiony że w ogóle chce coś takiego zamontować) wypalił 500zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Nie chcę prorokować ,ale będzie kłopot z utrzymaniem wymiarów.Te światła są bodajże 16 cm długie.W moim zderzaku musiałbym je idealnie przy zewnętrznej stronie wlotu montować,a w tedy pomiędzy światłami jest idealnie 600mm wymagane przepisami.Małe odsunięcie od zewnętrznej i nie ma wymiaru.Ale skoro ASO montuje może dadzą radę...Tobi opisz ew. zrób fotkę jak to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Ja też bardzo proszę o fotkę. Będzie to chyba pierwszy udokumentowany montaż w Note po FL. Zostanie dla potomnych, kórzy zdecydują się na takie światła w przyszłości . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 (edytowane) wątpię, aby komuś chciało się to mierzyć - chyba jakiemuś nadgorliwemu diagnoście? Edytowane 21 Czerwca 2011 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Diagnoście?Dar nawet nie wiesz do jakiego stopnia Smerf potrafi być upierdliwy!A są tacy! Ja już przeszedłem pomiar przez nich,cwaniaczek chciał mi wcisnąć ciemnotę o obrysie zewnętrznym samochodu razem z lusterkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobi Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 Nie chcę prorokować ,ale będzie kłopot z utrzymaniem wymiarów.Te światła są bodajże 16 cm długie Bodajże 12,5cm długie Są to : Philips Daylight 4 Jakby ktoś kiedyś chciał takie zamontować A teraz zdjęcia montażu: Idealnie pasują w wymiarze ( zapas 2cm). Tutaj także pasują na styk ( zapas 2cm). Światła włączone: Światła wyłączone: No i montaż 252,50 (w ASO Bielany chcieli 500zł ). Ale jak ktoś ma auto bez gwarancji, albo się kończy to można śmiało samemu montować, dosłownie 3 kabelki na krzyż i wszystko działa, tylko jeszcze trzeba mocowania założyć. Dla mnie plus jak mnie miśki złapią fakturkę pokaże i będzie poker face A tak na poważnie: Zalety: - nie trzeba pamiętać o włączaniu świateł (wiem, że u nas jest przełącznik, ale światła się nie zapalają przy włączeniu silnika, a przy przekręceniu w pozycję ON.) - obroty są ok 800 a nie jak przy włączaniu świateł powyżej 1000 - mniejsze zużycie alternatora i akumulatora ( mam taką nadzieje) - bo mam na stałe podłączone radio CB, Navi z kamerą cofania, no i zwykłe radio, a to już trochę energii potrzebuje, nie mówiąc o klimie. - Mniejsze zużycie dosyć drogich żarówek Philips +80%, które świecą lepiej, ale krócej - Nie oślepiam innych w ciągu dnia (kilka razy mi już mrugali, albo przez radio nadawali że mam długie włączone) Pośrednie: - Wygląd, jednym się może podobać, innym nie, dla mnie akurat jest neutralnie - Koszty, jednym się mogą zwrócić, innym nie Wady: - Większe prawdopodobieństwo kontroli drogowej - Na jakimś forum czytałem, że możliwa jest awaria przełącznika i trzeba wysyłać gdzieś do Szwecji czy jakoś tak, mam nadzieje, że się nie przytrafi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 Tobi,jak dla mnie extra!Następny który dał przykład ....jeśli mogę tak powiedzieć Co do kontroli to przypadkiem jak trafisz na jakiegoś cwaniaka ,to nie daj sobie wcisnąć kitu że obrys samochodu liczy się od lusterek bocznych,bo tak też cwaniaczki chcą mierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 22 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 (edytowane) Dla mnie bomba - ale jeżeli chodzi o rozstaw, to ze zdjęcia wynika, że brakuje 2 centymetrów a nie jest w zapasie. Rozstaw ma być min. 60 cm a u Ciebie widzę jakieś 58 cm. Fakt, że to zbyt mało aby ktoś się przyczepił, ale skoro zwracamy uwagę na szczegóły, to warto o tym wspomnieć. Rozwijając to o czym wspomniał Jacko, obrys dotyczy bryły samochodu. Lusterka, anteny itp. nie są bryłą. Niestety nie kompetentnych policjantów u nas nie brakuje... Edytowane 22 Czerwca 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 Ranger,ależ oni są kompetentni!Tylko szukają nieuświadomionych kierowców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 22 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 (edytowane) Ranger,ależ oni są kompetentni!Tylko szukają nieuświadomionych kierowców No tak, cwaniaków w naszym kraju też nigdy nie brakowało... Wygląd, jednym się może podobać, innym nie, dla mnie akurat jest neutralnie Mam jeszcze jedną wielką prośbę Tobi. Czy mógłbyś w wolnej chwili pstryknąć fotkę samego reflektora - ale tak, żeby było widać mocowanie? Dość ciekawie to u Ciebie rozwiązali. Interesuje mnie szczególnie, czy uchwyt został przykręcony, czy zamocowany jakoś inaczej. Edytowane 22 Czerwca 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobi Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 Co do kontroli to jak mówiłem będe woził kopie faktury ze sobą i w razie kontroli pokaże aso montowało mnie nie obchodzi ma być dobrze A co do mocowania to jest to fabryczne mocowanie philipsa przykręcone do tego plastiku na wlocie chłodnicy. Uchwyt jest widoczny na tym zdjęciu: Jeden uchwyt jest przykręcony mocno, drugi trochę się chwieje, może sylikonem go przykleję żeby w razie czego się nie oderwał. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 (edytowane) Nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa. W Note mamy system zmiennego ładowania akumulatora. Oznacza to, że jak akumulator jest w pełni naładowany, podawane jest na niego mniejsze napięcie. Jak jest rozładowany - większe. Czy takie "wahnięcia" prądu ładowania nie będą sprawiały, że światła te będą podczas jazdy gasły. Sterowniki takich świateł odpalają światła po wykryciu prądu ładowania i gaszą je po jego zaniku. Spadek napięcia ładowania przy całkowicie naładowanym aku może powodować, że sterownik może po prostu "zgasić" światła. Była nawet o tym mowa na kąciku Qashqai`a - i tam kilku kolegów ma z tym problem. Podobno przy całkowicie naładowanym aku, prąd ładowania może spaść nawet do 12.4 V (!). Sprawa może być nie do końca rozpoznana, bo jak ktoś ma zainstalowane takie światła, to podczas jazdy nie widzi, czy w danej chwili świecą czy nie. Po rozruchu, system przez chwilę ładuje aku max. prądem. Sterownik ładowania zaczyna "dozować" napięcie dopiero po chwili. Prośba do Tobi`ego i Jacko, żeby zwrócili na to uwagę. Działnie świateł da się obserwować na przykład w korkach. Na samochodzie poprzedzającym, raczej zawsze widać odbicie naszych świateł i w ten sposób można ustalić, czy w danej chwili świecą. Wiem, że brzmi to nieco fantastycznie, ale specyficzna (z jakimś układem elektronicznym) klema "+" na akumulatorze, jest właśnie wizytówką układu o którym wspomniałem. U mnie takowa jest... Edytowane 23 Czerwca 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 Raczej nie,nigdy nie zauważyłem działania takiego jak opisujesz... Powiem więcej,przekaźnik wykrywa wzrost napięcia i załącza światła,ale napięcie podtrzymujące jest w wysokości stałego akumulatora.U mnie objawia się to w ten sposób,że samochód stoi całą noc,alarm włączony...w momencie dezaktywacji alarmu włączają się dzienne!oczywiście na chwile,po czym gasną.Podobny objaw zauważyłem nawet po dłuższym postoju i otwarcie drzwi powoduje chwilowe włączenie swiateł dziennych.Wyglada to tak jakby w akumulatorze występował chwilowy wzrost napięcia i czujnik to wykrywa.Oczywiście,spadek napięcia poniżej stałego akumulatora spowoduje wyłączenie swiateł,ale to zdarzyć się może tylko w przypadku awarii ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 (edytowane) Wszystko zatem zależy, jak ustawiony jest automat. Jeżeli na napięcie minimalne większe niż 12V - to wszystko będzie ok. Jeżeli natomiast na na przykład więcej niż 13 V - to już może być problem. Nie ma natomiast wątpliwości, że musi być ustawiony na wartość większą niż nominalne 12V, bo inaczej paliły by się przez cały czas. Mają przecież zasilanie podpięte bezpośrednio do akumulatora. Pozostawiam temat do obserwacji i zbadania. Możliwe, że w dokumentacji do danego zestawu świateł jest podana wartość napięcia na jaką reaguje automat włączający. Edytowane 23 Czerwca 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobi Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 Powiem więcej,przekaźnik wykrywa wzrost napięcia i załącza światła,ale napięcie podtrzymujące jest w wysokości stałego akumulatora Nie wiem jaki masz zainstalowany sterownik, ale ten philipsa jest chyba podobny. Na razie nie zauważyłem, żeby światła mi się włączały np przy otworzeniu auta centralnym zamkiem, bo występuje na przykład chwilowe zwiększone napięcie, ale właśnie jak akumulator się naładuje i alternator się wyłączy to światła chyba będą działać bo jest napięcie wyższe niż gdy auto jest wyłączone. Potwierdza to chyba fakt który występuje u mnie. Jak wjeżdżam na noc do garażu i wyłączę silnik to widzę, że światła działają jeszcze około 5-7 sekund i potem gasną. Można spróbować przyłożyć miernik do akumulatora i obserwować napięcie,oraz światła kiedy się włączą a kiedy wyłączą, ale do tego są potrzebne dwie osoby, bo jedna musi odpalić i zgasić autko Jeszcze odnośnie montażu świateł u mnie, mierzyłem odstęp między światłami trochę dokładniej niż widać na zdjęciu i jest 61,3cm więc mieści się spokojnie w normie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 23 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 (edytowane) Te kilku sekundowe opóźnienie wyłączenia świateł, może po prostu być wynikiem pewnej "bezwładności" sterownika. Układ kontroli ładowania nie działa na zasadzie "wyłączenia alternatora". Alternator działa przez cały czas, zmieniane jest jedynie napięcie jakie jest podawane na akumulator. W skrajnym przypadku - tz. kiedy akumulator jest w pełni naładowany, podawane na niego napięcie jest zbliżone do znamionowego - czyli 12V. I to może właśnie stanowić niebezpieczeństwo, że sterownik świateł dziennych może wtedy uznać, że ładowania nie ma, silnik nie chodzi, więc trzeba zgasić światła. W warunkach ruchu miejskiego można tego nie doświadczyć, bo przy takiej jeździe akumulator prawie zawsze wymaga doładowania. Problem może się pojawić na trasie. Edytowane 23 Czerwca 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobi Opublikowano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2011 (edytowane) Ja raczej wątpię żeby u mnie akumulator się w pełni naładował, bo tak jak mówię cały czas mam podpięte navi, włączone radio + czasem CB no i do tego nawiew + ewentualnie klima więc jakiś pobór prądu już jest, do tego użytkowanie auta 90% miasto, może teraz jak otworzą AOW to będzie trochę więcej jazdy autostradowej, ale tak jak już napisałem wątpię żeby się w pełni naładował. A druga sprawa to można napisać do przedstawicieli philipsa i ciekawe co oni ewentualnie odpowiedzą, bo raczej w instrukcji nie jest napisane przy jakim napięciu się światła włączają. A odnośnie tego problemu w Qashqai'ach jak oni to rozwiązali ? Bo widziałem też jakieś światła Helli i one włączają się jak dobrze mi wiadomo przy przekręceniu stacyjki w pozycję ON, co mi nie odpowiadało więc kupiłem philipsy. Edytowane 23 Czerwca 2011 przez Tobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 Panowie rozdzieracie szaty na dwoje... Alternator,praktycznie cały czas podaje napiecie wyższe od znamionowego!,przecież w czasie jazdy chociaż nic nie jest włączone,zasilane są cewki,pompa paliwa ect.,i alternator ma za zadanie nie dopuścić do spadku napięcia na akumulatorze,więc zapewniam Was że nie ma możliwości zgaśnięcia swiateł,chyba że siądzie ładowanie,a to jest przypadek jeden na kilka tysięcy,a wtedy widać że coś nie tak bo jest kontrolka aku! A światła zapalają się po wzbudzeniu napięcia,gasną po spadku do stanu spoczynkowego.Trwa to po wyłączeniu kilka kilkanascie sekund. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 24 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2011 (edytowane) Wnioski są słuszne, ale w praktyce bywa różnie. Problem został zauważony przez użytkowników Qashqai`a. Tam już kilku kolegów ma problem z "gasnącymi" światłami dziennymi LED, co jest spowodowane układem zmiennego ładowania akumulatora. Nie twierdzę, że problem w Note jest, ale nie można go bagatelizować i trzeba temat poobserwować i zbadać dokładnie. Edytowane 24 Czerwca 2011 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.