Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zimowe opony i felgi


Gość jawrob
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

3Rni,felga podchodzi,będzie wystawała o 5mm na boki.Co do układu kierowniczego serwis nawet nie mrugnie.Miałem w Note felgi z ET przesadzone o 10 mm na strone i była na koniec reklamacja wahaczy,nikt szerokości felg nie kwestionował.

Edytowane przez JACKO29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że temat był juz wałkowany, ale obdzwoniłem dzisiaj kilka serwisów i otrzymałem informację, że w przypadku jazdy bez czujników ciśnienia kontrolka będzie sie świeciła cały czas i nie można jej w żaden sposób zgasić. Czy ktoś już to wypróbował? Patrzeć cała zimę na świecącą kontrolkę na desce rozdzielczej to nic przyjemnego. :warning: Zamiast opon 17 chciałem kupić stalowe felgi z oponami 16 praktycznie w tej samej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych czujników, to najbardziej wkurza mnie to, że nie mogę kupić wybranych przeze mnie felg i do nich wstawić czujniki, bo nie mają homologacji. A jak pytasz w ASO które felgi mają homologacje, to nikt nic nie wie. Pisałem tej sprawie do centrali Nissana, ale jak na razie bez odpowiedzi.

 

I tak stoję w zawieszeniu, felg i opon nie kupuję, bo naiwnie czekam, aż w końcu będzie coś wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3Rni,felga podchodzi,będzie wystawała o 5mm na boki.Co do układu kierowniczego serwis nawet nie mrugnie.Miałem w Note felgi z ET przesadzone o 10 mm na strone i była na koniec reklamacja wahaczy,nikt szerokości felg nie kwestionował.

 dzieki Jacko29,

pobieżnie o tym ET czytałem ale wydawało mi się ze felga o wiekszym ET chowa się głebiej a nie wystaje?

 

dziś też czytałem gdzieś, że producenci samochodów dopuszczają zmianę rozstawu kół w zakresie około 2% czyli w przypadku naszych QQ przy 156 cm daje to nam 31,2 mm także zmiana 5mm czy 10mm jest minimalną różnicą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie mylę to jeżeli jest ET- to wtedy się zmniejsza-chowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy czujniki ciśnienia w J11 są zintegrowane z zaworem? Dostałem informację z Oponeo, że w zasadzie wszystkie felgi będą pasować do czujników jeśli są one zintegrowane z zaworem. Czyli jak rozumiem nie trzeba zwracać uwagi na nissanowską homologację, bo i tak będą działać prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/czujnik-cisnienia-powietrza-w-oponach-nissan-i4660821690.html

Ten link pokazuje dobitnie że tak.

Wystawiony na sprzedaż czujnik ciśnienia do E12 i J11 , przez Nissan Zaborowski Warszawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaborowski na Alledrogo wystawia części zalegające na magazynie (czyszczenie magazynu).

Ja ostatnio właśnie od niego kupiłem komplet oryginalnych chlapaczy przód 60zł- tył 60zł razem 120zł  :devil:

A wszystkie ASO krzyczały za komplet do mojego samochodu 480zł !!!

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi zamowione, opony też, dobry nius z tymi czujnikami bedzie komplet - trzeba zamówić

 

Ciekawe czy wstawiając drugi kpl czujników, trzeba kodować za pomocą kompa w aucie czy z automatu wejdą?

 

__________________________________

 

ab263502.gif


 

Edytowane przez 3Rni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że trzeba je zakodować w aucie. Pomyśl na logikę - skąd komp samochodu miałby wiedzieć, że to są "jego" czujniki? A może to są z mojego samochodu zaparkowanego obok? System by głupiał.

Interesuje mnie czy można wczytać więcej niż 4 czujniki (czyli dla naszego przykładu - 8 czujników) i jak reaguje system gdy odbiera sygnał z więcej niż 4 czujników: powiedzmy cztery koła mamy na osi, i cztery w bagażniku/leżą w garażu. Wtedy auto jest w zasięgu wszystkich ośmiu czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto odbiera sygnał dopiero od koła toczącego się z prędkością powyżej 25km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://autokult.pl/2012/01/30/czujniki-cisnienia-w-oponach-zasada-dzialania

http://motofocus.pl/technika/6314/prawidlowa-kalibracja-systemu-tpms


Właściwości TPMS zgodnie z prawem unijnym:

  • Ostrzeżenie przy stracie ciśnienia w pojedynczej oponie (w czasie 10 minut): 
    20% mniej niż ciśnienie robocze (Pwarm - ciśnienie w oponie ciepłej) przy 1,5 bar.
  • Ostrzeżenie przy stracie ciśnienia we wszystkich czterech oponach (nagła i powolna strata): 
    20% mniej niż ciśnienie robocze (Pwarm - ciśnienie w oponie ciepłej) przy 1,5 bar.
  • Wykrycie straty ciśnienia przy prędkościach od 40 km/h do maksymalnej prędkości samochodu osobowego.
  • Transfer danych przy częstotliwości 434 MHz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretnie Nissan podaje w instrukcji,że czujniki są wykrywane już od 25 kmh.


A więc są lepsi od dyrektyw unijnych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto odbiera sygnał dopiero od koła toczącego się z prędkością powyżej 25km/h

 

Skąd takie info? Jeżeli tak jest w Nissanie - to bez sensu. W tej sytuacji system dopuszczałby ruszenie w przedziurawionym kołem (sic!). Po co komu taki nieużyteczny system?

W swoim Scenicu mam czujniki - i nie ma żadnego warunku o prędkości. Zapalam silnik i zaraz mam info czy z kołami wszystko OK, czy nie. Jeżeli nie - to które koło ma złe ciśnienie.

Co więcej - koło z czujnikiem w bagażniku - też jest odbierane przez system.

W Dialogysie jest napisane, iż tylko w trakcie kalibracji oraz po odłączeniu akumulatora - trzeba rozpędzić pojazd powyżej 20km/h. Nic więcej o prędkości w kontekście czujników nie ma. A ja jestem pewien, iż gdy miałem za mało ciśnienia i zapalałem samochód to usłyszałem pisk i czerwony napis STOP oraz komunikat o przebitek oponie. Tak samo gdy dopompywałem powietrza, samochód stał, po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia - komunikat znika, mimo że samochód nie jedzie.

EDIT - aaa z instrukcji. A jak konkretnie to opisali z tą prędkością?

EdIT2.

Trochę temat mnie zainteresował i.... każdy z nas miał rację! Powyżej wkleję fragment dilogysa ze scenica (ale myślę, że wszędzie działa to podobnie):

Najpierw co te czujniki monitorują - niby takie proste urządzonka - a ilość funkcji większa niż się wydaje:

 

"System informuje kierowcę w przypadku:

- zbyt wysokiego ciśnienia,

- zbyt niskiego ciśnienia,

- przebicia,

- ciśnienia w oponach niedostosowanego do prędkości

pojazdu,

- wolnego uchodzenia powietrza w lewej lub prawej

oponie,

- niewyważenia między prawą i lewą stroną przy ruszaniu,

- usterki czujników.

System dokonuje korekty zmierzonych wartości ciśnienia w odniesieniu do najzimniejszego koła. Skorygowana wartość ciśnienia jest wykorzystywana do wykrywania uchodzenia powietrza i braku równowagi między prawą a lewą stroną"

 

A teraz fragment jak ten system działa:

"Działanie systemu:

– Zawory włączają się samoczynnie po przekroczeniu prędkości 20 km/h.

– Podczas jazdy zawory wysyłają sygnał w jednominutowych odstępach czasu.

– Zawory pozostają włączone przez 15 min. po zatrzymaniu pojazdu, następnie przechodzą w tryb czuwania.

– W trybie czuwania, zawory nie wysyłają sygnału, chyba że pomiędzy dwoma pomiarami zostanie zarejestrowana

zmiana ciśnienia przekraczająca 68 mbar lub jeżeli różnica ciśnienia od ostatnio wykonanego pomiaru jest większa

niż 68 mbar (spadek ciśnienia spowodowany obniżeniem temperatury opon).

– Opony są uważane za zimne po czasie unieruchomienia pojazdu wynoszącym 1h45.

– Minimalny czas konieczny na zarejestrowanie nieszczelności opony wynosi około 15 min.

– Komunikat "Ciśnienie niedostosowane do prędkości pojazdu" jest wyświetlany po przekroczeniu prędkości

170 km/h (tytułem informacji) przez czas 3 min. , w przypadku gdy ciśnienie co najmniej jednego koła jest od

400 mbar od zalecanego przy niewielkiej prędkości. Komunikat nie jest wyświetlany, jeżeli ciśnienie ma wartość

zalecaną do jazdy po autostradzie, niezależnie od prędkości pojazdu."

 

Podsumowanie: oboje mieliśmy rację. Faktycznie system włącza się tu akurat po przekroczeniu prędkości 20km/h. Ale tylko gdy wszystko jest OK,

ALE (!):

- po pierwsze w tryb czuwania przechodzi dopiero po 15 minutach - stąd moja pewność,że komunikat wyświetlał się zaraz po zapaleniu silnika. Być może dlatego, że czas od zgaszenia do ponownego był krótszy niż 15 minut (np. jak objeżdżam klientów, wskakuje do niego na chwilę, biorę co trzeba i jazda dalej)

- po drugie, gdy cieśninie jest nieprawidłowe ("W trybie czuwania, zawory nie wysyłają sygnału, chyba że pomiędzy dwoma pomiarami zostanie zarejestrowana

zmiana ciśnienia przekraczająca 68 mbar") wysyłają sygnały TAKŻE w trakcie czuwania - właśnie po to, by zaraz po zapaleniu dać odpowiedni komunikat.

 

A gdy wszystko jest OK - system by oszczędzić baterię przechodzi w stan czuwania i nic nie wysyła do granicznej prędkości aktywowania systemu.

Przy okazji kiedyś - raz - zapalił mi się komunikat na chorwackiej autostradzie o niestosowaniu ciśnienia w oponach (ten powyżej 170km/h), myślałem, że dostane zawału: co się dzieje, człowiek skupiony a tu nagle przeraźliwi PIIIIIISK plus komunikat. Przy tej prędkości ten pisk doprowadził mnie prawie do zawału. ;-))))

Edytowane przez Karminadel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś wymieniłem koła letnie 19" na zimowe 17".... pierwsze wrażenie jest na niekorzyść mniejszych (mam na myśli widok) ale idzie się przyzwyczaić po krókim czasie. Podczas jazdy nie zauważyłem dużej różnicy, może za dobrymi drogami smigam ;)

Dwie fotki QQ na kołach 19 i 17:

https://www.dropbox.com/s/cvery5kcpprek3e/2014-10-18%2012.15.06.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/1ncsdiggipuunwo/2014-10-18%2013.27.48.jpg?dl=0

 

koła 17" mają nowe czujniki cisnienia jeszcze niezakodowane więc na zegarach pojawiła się żółta kontrolka:

https://www.dropbox.com/s/l756lw98d9htqlz/2014-10-18%2013.28.56.jpg?dl=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3Rni

To ciekawość wzięła górę ...! ? :)

Pogoda jeszcze "letnia" a i prognozy na razie nie przewidują "zimy" !

   Drogi u was nie są najlepsze to myślę ,że kiedy odwrotnie zmienisz (zimowe na letnie)  może wtedy bardziej dyskomfort odczujesz  ?

Oby tak nie było.

Edytowane przez nowy 2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak być jak pisze nowy 2011 - ja mimo, że opony (letnie/zimowe) zawsze mam te same rozmiary w dotychczasowych samochodach, to faktycznie: zmieniając letnie na zimowe jak pamiętam nie czułem różnicy. Ale w drugą stronę już tak - zawsze pamiętam ten uczucie wyjeżdżając od wulkanizatora, że pojazd się utwardził i stał się bardziej przyklejony do jezdni. Różnica była mocno odczuwalna. Ciekawe czy podobnie jest z przejściem na różne profile opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że trzeba je zakodować w aucie. Pomyśl na logikę - skąd komp samochodu miałby wiedzieć, że to są "jego" czujniki? A może to są z mojego samochodu zaparkowanego obok? System by głupiał.

 

i tu niespodzianka Karminadel - w sobotę załozyłem koła zimowe z nowymi czujnikami, w sobote była kicha mimo, że zrobiłem dobre 50km. Autko postało w garażu przez niedzielę i poniedziałem i dziś niespodzianka:

 

https://www.dropbox.com/s/qkfjrrtprj1vkbw/20141021_105908_5.jpg?dl=0

 

zadzwoniłem do ASO, bo miałem na dziś wizytę na kodowanie, pan z serwisu: "faktycznie to możliwe że czujniki same sie zakodowały"

 

niezbadane są wnętrzności nowej QQ-łki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3Rni - a czy w tym garażu nie leżą czasem stare koła z czujnikami? I z nich odbierany jest sygnał? Przecież to jest niemożliwe wręcz by się same zakodowały. I skąd komp miałby wiedzieć gdzie jest które koło? Przecież to są fale radiowe i jeden odbiornik po podwoziem - nie da rady przypisać odebranych fal do koła w samochodzie. Mimo szczerych chęci nie chce mi sie wierzyć w samo zaprogramowanie czujników w samochodzie. Bardziej byłbym skłonny o zakład o czteropaka, że w tym garażu składujesz zdemontowane koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę Cie zmartwić a może ucieszyć, koła przechowuje 20km od mojego garażu :)

na poprzednim foto miałem za wysokie ciśnienie(młody w warsztatcie pompował jak chciał), przed chwilą zmieniłem i oto dowód, że czujniki samochodu zareagowały:

 

https://www.dropbox.com/s/kv6od0lmp6qcfxp/20141021_153236.jpg?dl=0

 

jeśli chodzi skąd autko wie, gdzie co, mechanik od oponek i felg mówił mi, że obecnie montuje się odbiorniki przy każdym kole, gdzies w nadkolu, nie wiem czy na 100% dot. to nowego QQ, tego nie wiedział ale on też przewidywał, że czujniki wskoczą po pewnym czasie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam do sprzedania nowe opony Fulda Kristall Control HP 215/65 R 16 98H  wraz z felgami + oryginalne kołpaki!!! Koła wyważone, gotowe do jazdy. Nie używane!!! 723 472 870

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...