Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Home Made Shortshifter


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z powodu braku kasy musiałem się rostać ze swoim NISMO shortshifterem ale spoko pozostał w rodzinie :)

 

Tak więc z racji tego że dostałem od GREG76 jego orginalną dzwignie zmiany biegów (swoja stara gdzieś zgubiłem) postanowiłem ją nieco zmodyfikować tak żeby miała ona jak najkrutrzy skok.

 

Trwało to cholernie dlugo i trzeba bylo pomolestować paru ekspertów, efekt końcowy:

galeczka1.jpg

galeczka2.jpg

 

W stosunku do seryjnej dzwigni wydłuzyłem element znajudjący się pod jablkiem o 30mm (troche wiecej jak w NISMO) do tego żeby nie zawadzał wybierak o wydech dorobić trzea było dystansa 30mm z aluminum a na koniec dla polepszenia image i zredukowanai wagi tego pęłnego druta zostąpiłem jego kawałek polerowaną rurką ze stali nierdzewnej.

 

I jak wam sie to podoba ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no prosze jakie cudo powstalo z mojejej wajhy :wink: wyglada calkiem zawodowo. szkoda tego twojego szortsziftera ale poszedl do dobrego zyda :lol: i bedzie sie nim opiekowal jak ojciec najlepszy :!: jak zamontujesz to do krowy to sprawdzimy jak to dziala :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurde ale musialem sie napocić zeby to zachcialo działac, musilem poszerzyc otwory w drązku reaktancyjnym teraz wydaje sie że to zadziała, wyglada to teraz tak:

galeczka3.jpg

 

 

Ta cała moja robota ma za zadanie przyspeiszyć zmiane biegu o jakieś 0,1-0,15 sek podczas wyścigu a to bardzo bardzo duzo, podczas jazdy na ćwiartke musze beig zmieniać 3 razy wiec teoretycznie zyskam na tym prawei 0,5 sek to tak jakby dołozyć ze 30 koni :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie ze się pomierzymy juz G-techa będe mieć :)

Leszczy owszem owszem ale jest jedna lipa sporo osób zna moje auto więc może się nie nabrać :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie ze się pomierzymy juz G-techa będe mieć :)

Leszczy owszem owszem ale jest jedna lipa sporo osób zna moje auto więc może się nie nabrać :lol:

 

szczegolnie po twojej pryma-aprilisowej akcji :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Xzandafer

OK, a możesz Coobcio powiedzieć jaka była długość drążka pod jabłkiem do oczka przed wydłużeniem??? Chciałbym wiedzieć ile mniej więcej procentowo to wydłużyłeś?

 

Aha, i czy ktoś ma porównanie skoku w dźwigni w P10 i N14??? Bo u mnie jest obecnie skok jak w autobusie miejskim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnei tak jest jak mowisz...

 

Dokałdnie o 31mm wydłurzylem czyli procentowo jest to pk. 100%, ruch dzwigni zmiany powinien sie zredukować o jakieś 60-70% tego żadna firma nie robi, Nismo ktory mialem redukował o 40% i bylo kozak gdyby nie nadmierny luz (mała średnica jablka).

 

U Grega uporaliśmy się z tym problemem bo mial inne gniazdo jablka.

Nismo miało +22mm wzgledem seri.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam ze z shifterem mam duzo mniejszy skok i kazdy kumpel zasiadajacy za sterami mojej dziwki to potwierdza. jesli Cooba to jeszcze skrocil to wyrazy uznania i czekam kiedy sie tym pobawie :D pewnie dopiero po czeresniach..... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gruncie rzeczy to nei takie skomplikowane jest, na początek zeby nie mieć problemów wydłuż dzignei o jakieś 20mm i zastosuj 5mm podkladke miedzy mocowanie jablka a drązek reaktancyjny, oszczedzi ci to meczenia z pilwoaniem drązka reaktancyjnego :D oraz ograniczy podginanie blachy termicznej nad tlumikiem srodkowym.

 

U mnei dizki temu dystansowi drązek zmiany biegów a w zasadzie jego dolne mocowanie znajduje się na pierwotnej wysokości więc luz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Xzandafer

Zobaczcie co znalazlem na jednym forum 8) Cos dla mnie - wszyscy scinaja a ja bym jeszcze przedluzyl :)

 

DSC00839.jpg

 

DSC00851.jpg

 

DSC00840.jpg

 

DSC00849.jpg

 

Zrobione z super-hiper aluminium wazy zaledwie 190g :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać ze tym jakaś Chinka jeździ ktorej ciągle mało i mało :wink:

 

Ktoś po prostu pomyślał. Czas zmiany biegu to nie tylko machnięcie wajchą z... na... ale i czas przeniesienia ręki z kierownicy na dźwignię...

 

r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt przy moich zastosowaniach ciągle trzymam dloń na lewarku zmiany biegów bo w dyscyplinie 1/4 mile to poprostu nie da się innaczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...