Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zmiana opon na węższe


zohan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio dużo jeżdżę swoją Navką D22 (~200km dziennie x 6 dni w tygodniu) co wiadomo sporo mnie kosztuje w diesel'u.

Spalanie mam na poziomie 10L/100km a na kołach uniwersalne BFGoodrich 255/70/R15 i tak kombinuję ile by mi dało oszczędności zmniejszenie rozmiaru do 225 (bo to chyba minimalny - poprawcie mnie jak się mylę).

I moje pytanie - czy ktoś z Was ma porównanie jak kształtuje się spalanie w Navarach (obojętnie których) w zależności od szerokości opon?

Dla porównania w moim drugim autku przejście z szerokości 195 na 205 dało wzrost spalanie w granicach 0,5L/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

jak przejdziesz z 255 na 235 powinieneś zaoszczędzić około 1L /100

 

Potwierdzam, w mojej D40 zmiana z 245 na 265 spowodowała wzrost zużycia o niecały litr/100. Oczywiście swoje znaczenie ma również bieżnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1L/100km oszczędności to już gra warta świeczki - zakup używek zwróci się po 2 m-cach.

Poza tym 2 tyg temu zamontowałem sobie zabudowę paki i organoleptycznie stwierdziłem spadek spalanie o minimum 0,5L - dokładnie jeszcze nie wiem bo jestem w trakcie wyjeżdżania pełnego baku.

Gdyby to wszystko zadziałało to teoretycznie można zejść poniżej 8L/100 :).

 

I jeszcze pytanko - czy wiecie może jakie najwęższe opony można założyć na takie standardowe felgi jak te w moim avatarze (R15) - chciałbym się już na jakiś rozmiar nastawić a przez natłok pracy nie mam nawet kiedy wyrwać się żeby pojeździć po wulkanizatorach żeby popytać.

Pzdr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samymi oponami nie zrobisz mega oszczędności.

Zabudowa na pewno poprawia opływ powietrza... a więc zmniejsza opory.

 

Możesz pokusić się też o usunięcie katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samymi oponami na pewno nie, ale składając do kupy kilka czynników można uzyskać fajne efekty.

Przede wszystkim styl jazdy (wcale nie emerycki, ale zgodny z zasadami eco-drivingu)+ lepsza aerodynamika dzięki zabudowie + węższe opony i już mamy oszczędności rzędu kilkuset złotych miesięcznie.

Co dziwne różnice w spalaniu przy załączonej klimie są w moim D22 marginalne (???).

 

Odnośnie tego kata, to pierwsze słyszę, żeby to miało dawać mniejsze spalanie; wzrost mocy o kilka kucy to się zgodzę ale spalanie ... - czy mógłbyś to rozwinąć?

 

I jest jeszcze jeden pomysł - EcoBox lub ChipTunning (z tym drugim może być ciężko) - czy ktoś z forum bawił się w takie modyfikacje i jeśli tak to jakie mieliście różnice w mocy i spalaniu?

 

Pzdr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tego kata, to pierwsze słyszę, żeby to miało dawać mniejsze spalanie; wzrost mocy o kilka kucy to się zgodzę ale spalanie ... - czy mógłbyś to rozwinąć?

Katalizator w dieslu po jakimś okresie się zapycha... i silnik zużywa więcej energii a co za tym idzie i paliwa by "wypchnąć" te spaliny przy utrzymaniu tej samej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie to byłyby super, przy czym ja mam 15-ki, ale skoro na szesnastki można takie wąskie założyć to na moje pewnie też coś w tym stylu.

Poza tym doczytałem na felgach oznaczenie 7JJ, które oznacza prawdopodobnie szerokość felgi (odstęp między rantami) i po tym powinni mi coś oponiarze dobrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...