zohan Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Witam, Ostatnio dużo jeżdżę swoją Navką D22 (~200km dziennie x 6 dni w tygodniu) co wiadomo sporo mnie kosztuje w diesel'u. Spalanie mam na poziomie 10L/100km a na kołach uniwersalne BFGoodrich 255/70/R15 i tak kombinuję ile by mi dało oszczędności zmniejszenie rozmiaru do 225 (bo to chyba minimalny - poprawcie mnie jak się mylę). I moje pytanie - czy ktoś z Was ma porównanie jak kształtuje się spalanie w Navarach (obojętnie których) w zależności od szerokości opon? Dla porównania w moim drugim autku przejście z szerokości 195 na 205 dało wzrost spalanie w granicach 0,5L/100km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 hej jak przejdziesz z 255 na 235 powinieneś zaoszczędzić około 1L /100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domadm Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 hej jak przejdziesz z 255 na 235 powinieneś zaoszczędzić około 1L /100 Potwierdzam, w mojej D40 zmiana z 245 na 265 spowodowała wzrost zużycia o niecały litr/100. Oczywiście swoje znaczenie ma również bieżnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zohan Opublikowano 26 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 1L/100km oszczędności to już gra warta świeczki - zakup używek zwróci się po 2 m-cach. Poza tym 2 tyg temu zamontowałem sobie zabudowę paki i organoleptycznie stwierdziłem spadek spalanie o minimum 0,5L - dokładnie jeszcze nie wiem bo jestem w trakcie wyjeżdżania pełnego baku. Gdyby to wszystko zadziałało to teoretycznie można zejść poniżej 8L/100 . I jeszcze pytanko - czy wiecie może jakie najwęższe opony można założyć na takie standardowe felgi jak te w moim avatarze (R15) - chciałbym się już na jakiś rozmiar nastawić a przez natłok pracy nie mam nawet kiedy wyrwać się żeby pojeździć po wulkanizatorach żeby popytać. Pzdr... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 Samymi oponami nie zrobisz mega oszczędności. Zabudowa na pewno poprawia opływ powietrza... a więc zmniejsza opory. Możesz pokusić się też o usunięcie katalizatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zohan Opublikowano 27 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Samymi oponami na pewno nie, ale składając do kupy kilka czynników można uzyskać fajne efekty. Przede wszystkim styl jazdy (wcale nie emerycki, ale zgodny z zasadami eco-drivingu)+ lepsza aerodynamika dzięki zabudowie + węższe opony i już mamy oszczędności rzędu kilkuset złotych miesięcznie. Co dziwne różnice w spalaniu przy załączonej klimie są w moim D22 marginalne (???). Odnośnie tego kata, to pierwsze słyszę, żeby to miało dawać mniejsze spalanie; wzrost mocy o kilka kucy to się zgodzę ale spalanie ... - czy mógłbyś to rozwinąć? I jest jeszcze jeden pomysł - EcoBox lub ChipTunning (z tym drugim może być ciężko) - czy ktoś z forum bawił się w takie modyfikacje i jeśli tak to jakie mieliście różnice w mocy i spalaniu? Pzdr... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Odnośnie tego kata, to pierwsze słyszę, żeby to miało dawać mniejsze spalanie; wzrost mocy o kilka kucy to się zgodzę ale spalanie ... - czy mógłbyś to rozwinąć? Katalizator w dieslu po jakimś okresie się zapycha... i silnik zużywa więcej energii a co za tym idzie i paliwa by "wypchnąć" te spaliny przy utrzymaniu tej samej prędkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caesar Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Optymalne opony będziesz miał 205/80/16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zohan Opublikowano 29 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Takie to byłyby super, przy czym ja mam 15-ki, ale skoro na szesnastki można takie wąskie założyć to na moje pewnie też coś w tym stylu. Poza tym doczytałem na felgach oznaczenie 7JJ, które oznacza prawdopodobnie szerokość felgi (odstęp między rantami) i po tym powinni mi coś oponiarze dobrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.