Gość maciejk Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Witam otóz narazie jezdze cherokee 4.0 lift 6.5 Cala ale mam okazje kupic okazyjnie Patrola 91 rok, krótki z podwyzszonym dachem, silnik 2.8 Td moj znajomy zakupił go z Belgi jednak nie działa przedni naped, ostatnio w terenie to sprawdzilismy, zalaczac zalaczam skrzynie itp lecz koła sie nie kręca i nie wiem teraz czy jest bodajze podobnie jak w cherokee, ze reduktor jest na wiskozie czy w tym patrolu jest zmielony most badz reduktor padniety, prosze mi powiedziec co to moze byc, oraz na które czesci ramy spojrzec aby nie byly zgnite, bo z zewnatrz jak go ofladałem to tylko progi do zrobienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zonk Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Patrol ma sprzęgła przy przednich kołach być może któreś się rozsypało ,napęd 4Hi4L ze skrzyni rozdzielczej(reduktor) przenoszony jest na stałe za pomocą łańcucha zębatego-być może on się zerwał ale na to bym nie stawiał (w patrolach po szosie jeździmy na 2H napędzana jest wtedy tylna oś a przód nie napędzany odpoczywa bo ma te sprzęgieł-ka przy przednich kołach i dla tego koła przednie nie napędzają przedniego mostu i wału tzw wolny bieg koła) te sprzęgła mogą być automatyczne najczęściej stosowane lub manualne -automatyczne mają dwie pozycje *auto (przednie koła same się spinają po włączeniu 4Hlub4L) *look wtedy przednie koła są spięte na stałe z napędem (tylko w teren i np na zaśnieżonym asfalcie 4H ) -manualne(ręczne) mają dwie pozycja*Free jeździmy na 2H po szosie *look wtedy przednie koła są spięte na stałe z napędem JAK chcesz sprawdzić te sprzęgieł-ka to ustaw je na *auto wrzuć 4Hlub4L podnieś przednie koło i nim zakręć *1 przedni wał nie powinien się obracać(jak tak jest to skrzynia rozdzielcza (reduktor) jest sprawny) *2 koło powinno się zazębiać po małym ruchu i zatrzymywać a w pozycji *look powinno nie być prawie żadnego ruchu (bardzo mały) jak wałem nie da się pokręcić a koło die się kręcić swobodnie to masz rozwalone któreś sprzęgł-ko albo szybciej przegub napędowy lub dyfer ap ropo jak będziesz sprawdzał to zapnij*auto lub*look tak samo po obu stronach (jak byś odkręcał te sprzęgieł-ka to zawsze w pozycji *look bo inaczej się rozsypią) w patrolach gnije rama od strony zbiornika paliwa najbardziej od środka z tyłu i 2.8 nie lubi przegrzania sprawdź czy wiskoza chodzi z oporem i czy niema oleju w chłodnicy i płynu chłodniczego w oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.