Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

20L na 100km w mieście ! SZOK!


Gość arturek35
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość arturek35

Witam!

Koledzy ratunku i pomocy.

Mam od niedawna założoną instalacje gazową sekwencyjną KME w mojej primerce P12 silnik 2.0.

Jestem zszokowany jak sprawdzam spalanie gazu- w miescie 20 litrów- Szok.

Co moze byc nie tak? na trasie tez wydaje mi sie ze 13 litrow to sporo.

Czy moze byc to wina dysz? Na paliwie też ma duże spalanie. Silnik ma przejechane 100tyś, olej i filtry wymieniane, zadnych bledów komputer nie pokazuje. Gdzie szukac przyczyny?

Zgory dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

Moze ktos poleci mi tez jakiegos dobry warsztat mam na mysli gazownika w Warszawie.

P.S

Po dzisiejszej rozmowie z gazownikiem stwierdził on ze jezeli tak duzo pali na gazie i na benzynie to moze to byc wina przepływomierza.Co Wy na to?

post-32080-1277821217,1773_thumb.jpg

Edytowane przez arturek35
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Koledzy ratunku i pomocy.

Mam od niedawna założoną instalacje gazową sekwencyjną KME w mojej primerce P12 silnik 2.0.

Jestem zszokowany jak sprawdzam spalanie gazu- w miescie 20 litrów- Szok.

Co moze byc nie tak? na trasie tez wydaje mi sie ze 13 litrow to sporo.

Czy moze byc to wina dysz? Na paliwie też ma duże spalanie. Silnik ma przejechane 100tyś, olej i filtry wymieniane, zadnych bledów komputer nie pokazuje. Gdzie szukac przyczyny?

Zgory dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

Moze ktos poleci mi tez jakiegos dobry warsztat mam na mysli gazownika w Warszawie.

 

źle zamontowana instalacja, jedź tam gdzie montowałeś i każ to ustawić, spalanie w Twoim motorze powinno oscylować w granicach 11-13L/100km w mieście i 9-10/100km w trasie.

a na PB duże s[alanie od czasu założenia instalacji???

KME to nie za dobry wybór do tego auta, daj jakieś zdjęcia instalacji i napisz co tam masz,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób zdjęcia spod maski. Interesują mnie nawierty w kolektorze (w miarę możliwości oczywiście) rodzaj i usytowanie reduktora, rodzaj wtryskiwaczy gazowych (pewnie Matrixy). Jak zrobisz o co cię proszę być może coś poradzimy.

PS Dobry od instalacji gazowych w W-wie to podobno gość "Nikodem", który pisze na www.lpg-forum.pl. Tam też znajdziesz kontakt do niego.

Edytowane przez mind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość arturek35

źle zamontowana instalacja, jedź tam gdzie montowałeś i każ to ustawić, spalanie w Twoim motorze powinno oscylować w granicach 11-13L/100km w mieście i 9-10/100km w trasie.

a na PB duże s[alanie od czasu założenia instalacji???

KME to nie za dobry wybór do tego auta, daj jakieś zdjęcia instalacji i napisz co tam masz,

 

Witam!

Po dzisiejszej rozmowie z gazownikiem stwierdził on ze jezeli tak duzo pali na gazie i na benzynie to moze to byc wina przepływomierza.Co Wy na to?

 

Zrób zdjęcia spod maski. Interesują mnie nawierty w kolektorze (w miarę możliwości oczywiście) rodzaj i usytowanie reduktora, rodzaj wtryskiwaczy gazowych (pewnie Matrixy). Jak zrobisz o co cię proszę być może coś poradzimy.

PS Dobry od instalacji gazowych w W-wie to podobno gość "Nikodem", który pisze na www.lpg-forum.pl. Tam też znajdziesz kontakt do niego.

 

Witam!

Po dzisiejszej rozmowie z gazownikiem stwierdził on ze jezeli tak duzo pali na gazie i na benzynie to moze to byc wina przepływomierza.Co Wy na to?

Załączone miniatury

 

Zrób zdjęcia spod maski. Interesują mnie nawierty w kolektorze (w miarę możliwości oczywiście) rodzaj i usytowanie reduktora, rodzaj wtryskiwaczy gazowych (pewnie Matrixy). Jak zrobisz o co cię proszę być może coś poradzimy.

PS Dobry od instalacji gazowych w W-wie to podobno gość "Nikodem", który pisze na www.lpg-forum.pl. Tam też znajdziesz kontakt do niego.

 

Witam!

Po dzisiejszej rozmowie z gazownikiem stwierdził on ze jezeli tak duzo pali na gazie i na benzynie to moze to byc wina przepływomierza.Co Ty na to?

post-32080-1277821588,2752_thumb.jpg

post-32080-1277821771,1702_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tym zdjęciu mało co widać tylko reduktor, a obroty Ci skaczą??, że ma to być wina przepływomierza?? niech podepnie kompa i zrobi zrzuty ustawień i wtedy popatrzymy co i jak, zdejmij pokrywę i zrób zdjęcia co tam masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi pali 16 l gazu i 14l Pb w mieście, a wymieniałem świece, czyściłem przepływkę, przepustnicę i nic...

 

sondę sprawdzałeś??

mi palił 13L ostatnio 15L ale to było bawienie się w strojenie instalacji, a teraz jeszcze nie wiem bo nie tankowałem ale po wskaźniku wygląda fajnie, i ja jeszcze mam trochę wiecej kucyków ;)

sprawdź zapłon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto diagnostyka kabelkiem tz zworkę jest opis na stroniegłównej w dziale zrób to sam albo link w dziale primera przyklejony przez Dino a

zwierasz piny we wtyczce zaraz Ci dam linka ..

 

oto co każdy powinien znać ... http://www.nissanklub.pl/index.php/zrob-to-sam/46-inne/81-autodiagnostyka-elektroniki-silnika-sr20-ga16-ga14

 

 

odpalasz auto w tym mrugającym trybie i trzymasz na 2000 rpm sonda ma mrugać tz check ,,,,jak jest jedna zaświecona to bogato a jak zgaszona to ubogo ,,,,itd ecu zmienia czasy wtrysku wiec zmienia też stan paliwa,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzić sondę i zapłon?

 

sonda:

wpinasz miernik w czarny i ma falować od 0 do 1V na PB na LPG od 0 do 0.8V

zapłon:

na zdjęciach wdać jak powinien być ustawiony

P1010700.JPG

P1010701.JPG

P1010698.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na starym silniku coprawda tam była głowa -0,5mm to miałem mniej a i tak stukało na Pb ,aż sie przeraziłem co sie dzieje jak mi w mieście lpga zabrakło i na pb popitalałem ,,, ale moment miała primka lepszy ja teraz sie nie uda i łeb do regeneracji to zdejmę troszkę ,,,z wysokości,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sonda:

wpinasz miernik w czarny i ma falować od 0 do 1V na PB na LPG od 0 do 0.8V

zapłon:

na zdjęciach wdać jak powinien być ustawiony

te zdjęcia nic mi nie mówią :P Nie znam się na samochodach... ale sondę przy najbliższej okazji sprawdzę, dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie dokońca z tym zapłonem bo na foto jest na maxa przyspieszony pewnie sprawka Coobcia i jako że lpg cały czas wiec tak może byc normalnie to tak na połowie tego ,,,

 

 

nie jest do końca. brakuje jakieś 3 milimetry do końca albo i lepiej.Tak jak mówisz połowa tego ja miałem to samochód był wołowaty i było czuć, że przy dodawaniu gazu jakby ktoś z tyłu samochód ktoś trzymał. A terz po własnie takich ustawieniach samochó ma kopa i się wkręca w biegi.

Poza tym, gdzies było napisane, że czujnik stukowy wyeliminuje ewentualne stuki :-). A co może się stać jak się będzie jeździło na za bardzo przyspieszonym zapłonie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj to chyba kolejny przpypadek niekompetencji gazownika...

 

Tak się składa, że mam w swojej Primerca zamontowane KME na którym zrobiłem coś koło 60 tyś km i owszem problemy były, ale wynikające głównie z niekompetencji tego co zakładał i jeszcze większej głupoty tego co później regulował.

To jest instalacja ze średniej półki i pod warunkiem dobrej regulacji spisuje się przyzwoicie.

W moim przypadku oznacza to w zasadzie porównywalne osiągi na benzynie i lpg oraz spalanie gazu 8,5 do 12 L (8,5 długa trasa, 12 warunki miejskie, w cyklu mieszanym 10-11).

Żeby ją dobrze wyregulować to konieczne jest podpięcie map sensora i bardzo dokładne zebranie mapy wtrysku. Ja jeździłem z mapsensorem przez 3 dni co dało piękne pokrycie mapy wtrysku LPG z mapą benzyny. Do tego drobne korekty, wymiana głowicy parownika (KME spitolił parownik, ale teraz ponoć poprawili) i śmiga już 2 latka jak ta lala.

 

Co do przepływomierza to wątpię...jeśli na benzynie spalał w normie to nie ma to wpływu na lpg.

Mało tego, pamiętam u mnie padła przepływka (normalne zużycie po 160 tyś przebiegu)i nie miało to żadnego wpływu na pracę silnika na lpg (gasł na benzynie, ale o dziwo na lpg chodził bez zakłóceń).

 

Także nie daj sobie ciemnoty wciskać. Jeśli na benzynie chodzi dobrze a problemy pojawiają się po przełączeniu na lpg to nie ma bata, problem musi tkwić w instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kme nie ma korekt po cisnieniu i klękający parownik zabił Ci głowice to raz to dyskwalifikacja KME dalej Kme silver u mnie strasznie klękał rozwiercanie i przeróbka ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak stuka to słychać chodzi o momenty gdy napszykład masz niskie obroty i obciążenie silnika u mnie np jak się gdzieś toczyłem i redukujesz na 2ujkę i otwarte okna niskie obroty o prędkość to klekotał wtedy

co do KME to tak jak pisalem brak korekt w stagu są i wydłużają czas wtrysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jest jakaś odpowiedź/diagnoza od autora tematu? Może u innych też takie dziwa się dzieją i szukają info ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...