Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P12]Co to jest za chłodnica, przed chłodnicą od klimy...


Guest remik_p12
 Share

Recommended Posts

Guest remik_p12

Witam wszystkich!

Tak jak w temacie, nie wiem co to za chłodnica, wersja silnika to 2.0 benzyna hatchback. Od silnika są następujące chłodnice, chłodnica wody, chłodnica klimatyzacji oraz mała prostokątna chłodnica, która umieszczona jest blisko czujnika od tempomatu w zderzaku mierzący poprzedzający pojazd do 120m.

Link to comment
Share on other sites

CZASAMI SA CHYBA CHŁODNICE OLEJOWE ALBO WSPOMAGANIA .ALE NIE WIEM CZY O TO CHODZI.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tofu

Foto ale raczej wspomaganie zresztą olej to chłodzi się płynem chłodniczym ,,, w starociach były żeberka na wiatr ,

Link to comment
Share on other sites

Guest Tofu

fotki pod słonko żle dla aparatu ,,,, ciekawe to nie wiem co to jest po prawej stronie takie okrągła rura czy to nie było wspomaganiem ale jak byś prześledził rurki to pewnie łatwo by dojść do czego to ...

 

fotki pod słonko żle dla aparatu ,,,, ciekawe to nie wiem co to jest po prawej stronie takie okrągła rura czy to nie było wspomaganiem ale jak byś prześledził rurki to pewnie łatwo by dojść do czego to ... choć pewnie wspomaganie ,,no chyba że jakaś chłodniczka dla oleju do turbo ??? jak to dislak ,,

Link to comment
Share on other sites

Guest remik_p12

Pod tą chłodnicą jest urwana taka rurka z prawej strony, taka sama jak ta z lewej. Prawdopodobnie to teraz nie działa bo jest zamknięty obieg na tym wężu z prawej strony, a powinien być jeszcze jeden taki wąż i oba te węże powinny być podłączone do tej chłodnicy.

 

To jest benzyna 2.0, pisze w opisie tematu.

Edited by remik_p12
Link to comment
Share on other sites

Z tego co widzę to chłodnica oleju. Chłodnicy od wspomagania jeszcze nie widziałem i o takiej nie słyszałem. Może być jeszcze ale to bardzo mało prawdopodobne chłodnica oleju skrzyni ale automatu. A olej chłodzi sie powietrzem -nie wodą(płynem chłodniczym).Płyn krążący po silniku służy do chłodzenia cylindrów ,nie oleju.Tak jak w motorach chłodzi cylindry powietrze tak w samochodach płyn.

Link to comment
Share on other sites

Guest remik_p12

nilk chyba masz rację, bo mam automat z sekwencją. Ale jak już mówiłem, te węże nie są podłączone pod tą chłodnicę.

Link to comment
Share on other sites

Może coś już było kombinowane ze skrzyną -wymieniana, lub poprostu zaczeła przeciekać ,to sie czesto gęsto zdarza ewentualnie zapchana ,po wypadku ,lub inne rzeczy np koszt naprawy, wymiany. A może gość uznał że mu nie potrzebna - za dużo oleju wchodzi.

Link to comment
Share on other sites

Guest remik_p12

Tylko czy będzie pasować ta chłodnica do P12? A jak sprawdzić czy ta chłodnica może być uszkodzona, dziurawa?

Link to comment
Share on other sites

Guest Tofu

no wiesz majstry alu też spawają wrazie co ... ja przeglądnąłem parę stron by to znaleźć wiec pewnie trafisz i taką samą ,,

Link to comment
Share on other sites

Guest remik_p12

No szukałem i są tylko dwie, ta co mi posłałeś oraz taka za 199zł z P12, ale one są podobne. Mam jeszcze jedno pytanko, jakie mogą być konsekwencje braku tej chłodnicy?

Link to comment
Share on other sites

Teoretycznie można jeżdzić bez, ale producent przewidział , więc do czegoś służy. Przy sportowej jeździe przy maksymalnych prędkościach,wysokich temperaturach , olej robi sie rzadki czyli spadek ciśnienia ,smarności. Możesz odczuwac takie coś jak przy ślizgającym sie sprzęgle.Może ten model był robiony na cieplejszy region europy.Bo skoro w mercedesach są różne chłodnice - przy tym samym silniku -wielkość i pojemność , na skandynawie mała, na włochy i inne południowe duża. To mówie tak apropo.Najlepiej to sprawdzić w internecie, lub serwisie nissana.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tofu

jak jeździsz w zimie to pewnie nie ale w +30 ,,, w końcu po coś ją dali ,,, a tą co masz to nie wiesz czy zła może najpierw ją sprawdz ,,

Link to comment
Share on other sites

Guest Tofu

chyba ATF ale nie wiem do tych nowych to może coś innego ale masz zaślepione czy co bo jakieś cisnienie musi być ,,, uciekam na zieloną trawę auto u mechanika ... nudzi mi się ,,,

Link to comment
Share on other sites

Wymontuj , podepnij z jednej strony pompkę ewentualnie sprężarkę uwaga!!! nie za duże ciśnienie bo może rozwalić. Drugi koniec dobrze zaślepić i w wodę, patrzysz i patrzysz nie widać bąbelków wporzo, widać -problem . można lutować ,spawać ale na własną odpowiedzialność i potem oczywiście sprawdzić ponownie. Ciśnienie nie powinno być duże w układzie olejenia ,chyba jest zasilane z niskiego ciśniena, także luty powinny wytrzymać. olej prawdopodobnie dextronII około 7 litrów .Zobacz w instrukcjach na forum .

Link to comment
Share on other sites

244714167947.png

 

Wychodzi że jest to chłodnica oleju skrzyni biegów. Nr części 21606AV600

Link to comment
Share on other sites

Guest remik_p12

Dzięki wszystkim za pomoc.

A tak odbiegając od tematu, czy jeden wentylator wystarczy aby schłodzić chłodnicę wody? Były zamontowane dwa ale jeden się uszkodził. Dodam że w tym czasie nie używałbym klimy.

Link to comment
Share on other sites

Jeden wentylator jest od wody a drugi od klimy.I jeden powinien wystarczyc.Przynajmniej w p11,a w p12 pewnie tak samo jest.Tak mysle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...