Guest remik_p12 Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 Witam wszystkich! Tak jak w temacie, nie wiem co to za chłodnica, wersja silnika to 2.0 benzyna hatchback. Od silnika są następujące chłodnice, chłodnica wody, chłodnica klimatyzacji oraz mała prostokątna chłodnica, która umieszczona jest blisko czujnika od tempomatu w zderzaku mierzący poprzedzający pojazd do 120m. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bzyku888 Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 może oleju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAAAD Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 CZASAMI SA CHYBA CHŁODNICE OLEJOWE ALBO WSPOMAGANIA .ALE NIE WIEM CZY O TO CHODZI. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 Foto ale raczej wspomaganie zresztą olej to chłodzi się płynem chłodniczym ,,, w starociach były żeberka na wiatr , Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest remik_p12 Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 Jutro zrobię fotkę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 a zapomniałem się o taga przyczepić regulaminek kolega sobie przeczyta oki ,,Pozdro czekamy na fotosa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest remik_p12 Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 Sorka, zapomniałem ale miałem to dopisać. Poniżej fota: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 fotki pod słonko żle dla aparatu ,,,, ciekawe to nie wiem co to jest po prawej stronie takie okrągła rura czy to nie było wspomaganiem ale jak byś prześledził rurki to pewnie łatwo by dojść do czego to ... fotki pod słonko żle dla aparatu ,,,, ciekawe to nie wiem co to jest po prawej stronie takie okrągła rura czy to nie było wspomaganiem ale jak byś prześledził rurki to pewnie łatwo by dojść do czego to ... choć pewnie wspomaganie ,,no chyba że jakaś chłodniczka dla oleju do turbo ??? jak to dislak ,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest remik_p12 Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 (edited) Pod tą chłodnicą jest urwana taka rurka z prawej strony, taka sama jak ta z lewej. Prawdopodobnie to teraz nie działa bo jest zamknięty obieg na tym wężu z prawej strony, a powinien być jeszcze jeden taki wąż i oba te węże powinny być podłączone do tej chłodnicy. To jest benzyna 2.0, pisze w opisie tematu. Edited July 3, 2010 by remik_p12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nilk123 Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 Z tego co widzę to chłodnica oleju. Chłodnicy od wspomagania jeszcze nie widziałem i o takiej nie słyszałem. Może być jeszcze ale to bardzo mało prawdopodobne chłodnica oleju skrzyni ale automatu. A olej chłodzi sie powietrzem -nie wodą(płynem chłodniczym).Płyn krążący po silniku służy do chłodzenia cylindrów ,nie oleju.Tak jak w motorach chłodzi cylindry powietrze tak w samochodach płyn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest remik_p12 Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 nilk chyba masz rację, bo mam automat z sekwencją. Ale jak już mówiłem, te węże nie są podłączone pod tą chłodnicę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nilk123 Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 Może coś już było kombinowane ze skrzyną -wymieniana, lub poprostu zaczeła przeciekać ,to sie czesto gęsto zdarza ewentualnie zapchana ,po wypadku ,lub inne rzeczy np koszt naprawy, wymiany. A może gość uznał że mu nie potrzebna - za dużo oleju wchodzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 i wszystko jasne chłodnica oleju skrzyni http://www.allegro.pl/item1084073168_chlodnica_oleju_nissan_primera_p11_2_0_automat.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest remik_p12 Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 Tylko czy będzie pasować ta chłodnica do P12? A jak sprawdzić czy ta chłodnica może być uszkodzona, dziurawa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 no wiesz majstry alu też spawają wrazie co ... ja przeglądnąłem parę stron by to znaleźć wiec pewnie trafisz i taką samą ,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest remik_p12 Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 No szukałem i są tylko dwie, ta co mi posłałeś oraz taka za 199zł z P12, ale one są podobne. Mam jeszcze jedno pytanko, jakie mogą być konsekwencje braku tej chłodnicy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nilk123 Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 Teoretycznie można jeżdzić bez, ale producent przewidział , więc do czegoś służy. Przy sportowej jeździe przy maksymalnych prędkościach,wysokich temperaturach , olej robi sie rzadki czyli spadek ciśnienia ,smarności. Możesz odczuwac takie coś jak przy ślizgającym sie sprzęgle.Może ten model był robiony na cieplejszy region europy.Bo skoro w mercedesach są różne chłodnice - przy tym samym silniku -wielkość i pojemność , na skandynawie mała, na włochy i inne południowe duża. To mówie tak apropo.Najlepiej to sprawdzić w internecie, lub serwisie nissana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 jak jeździsz w zimie to pewnie nie ale w +30 ,,, w końcu po coś ją dali ,,, a tą co masz to nie wiesz czy zła może najpierw ją sprawdz ,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest remik_p12 Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 A jaki do niej płyn idzie? Podłącze i zobaczę czy nie przecieka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 chyba ATF ale nie wiem do tych nowych to może coś innego ale masz zaślepione czy co bo jakieś cisnienie musi być ,,, uciekam na zieloną trawę auto u mechanika ... nudzi mi się ,,, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest remik_p12 Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 No jest pusta bo nie są podłączone węże. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nilk123 Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 Wymontuj , podepnij z jednej strony pompkę ewentualnie sprężarkę uwaga!!! nie za duże ciśnienie bo może rozwalić. Drugi koniec dobrze zaślepić i w wodę, patrzysz i patrzysz nie widać bąbelków wporzo, widać -problem . można lutować ,spawać ale na własną odpowiedzialność i potem oczywiście sprawdzić ponownie. Ciśnienie nie powinno być duże w układzie olejenia ,chyba jest zasilane z niskiego ciśniena, także luty powinny wytrzymać. olej prawdopodobnie dextronII około 7 litrów .Zobacz w instrukcjach na forum . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zdzislaw140 Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 Wychodzi że jest to chłodnica oleju skrzyni biegów. Nr części 21606AV600 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest remik_p12 Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 Dzięki wszystkim za pomoc. A tak odbiegając od tematu, czy jeden wentylator wystarczy aby schłodzić chłodnicę wody? Były zamontowane dwa ale jeden się uszkodził. Dodam że w tym czasie nie używałbym klimy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAAAD Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 Jeden wentylator jest od wody a drugi od klimy.I jeden powinien wystarczyc.Przynajmniej w p11,a w p12 pewnie tak samo jest.Tak mysle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.