Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Trą hamulce od strony kierowcy


Mibars
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Nie wiem, czy to zbieg okolicznosci, czy sygnał, by problemu szukać gdzieś indziej, ale zaczeły mi przycierać hamulce od strony kierowcy - Najpierw myśłałem, że bęben z tylu trze, bo po jeździe robi się ciepły i lewarek od ręcznego złapał minimalny luz, z ciekawości dotknąłem też do tarcz i lewa jest wyraźnie cieplejsza w porównaniu do prawej...

 

Teraz sobie nocą wracałem ostatnie 15km tak, by nie używać hamulców no i jak prawa strona zimna jak lód, tal kewy bęben ciepły, zaś tarcza parzy (jazda w trasie 100km/h). Oczywiście auto wyraźnie gorzej sie toczy (np jak wrzucam luz i zatrzymuje się z toczenia bez hamulców to wyraźnie czuje, że mnie heble trzymają), poza tym przy większej prędkosci zaczyna popiskiwać, a czasem "zgrzytać" tak, jakby klocek się kończył.

 

 

Gdzie szukać problemów - w układzie (nie wiem, jak jest w Micrze, u mnie w CRX obwody są na krzyż, tu mi takie zachowanie sugeruje stronę), czy też w zacisku i szczękach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja zacisków, a zwłaszcza dwóch prowadnic po bokach, prawdopodobnie to któraś z nich nie rusza się tak lekko jak powinna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jacek_178

norma po kilku latach pojawia sie korozja pod gumami cylinderkow i blokuje ich ruch

 

odkrec zacisk wypchnij sprezarka tloczek wyczysc go szmatka korozje z cylinderka przejedz papierem sciernym korozje na zacisku tam gdzie chodzi tloczek zaraz pod guma skladaj i smigaj kiedys to robilem w sunnym ale ma troche wiecej 16lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, zaciski to już sobie w CRXie regenerowałem ;) Jakie zestawy naprawcze pasują do K11 (przód tarcza, tył bęben)? Jak się regeneruje bębny? :D

 

Zdziwiło mnie tylko to, że nagle problem pojawił się w dwu hamulcach naraz, to mi podrzuciło trop, ze to może być wina czegoś innego, pompy hamulcowej, czy czegoś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Nie no, zaciski to już sobie w CRXie regenerowałem ;) Jakie zestawy naprawcze pasują do K11 (przód tarcza, tył bęben)? Jak się regeneruje bębny? :D

 

Zdziwiło mnie tylko to, że nagle problem pojawił się w dwu hamulcach naraz, to mi podrzuciło trop, ze to może być wina czegoś innego, pompy hamulcowej, czy czegoś...

 

 

Miałem coś podobnego w swojej K11 - przy przejechaniu paru kilo po mieście zaczynało śmierdzieć gumą w kabinie - tak były nagrzane tarcze i koła.

 

Problemem był zaworek zwrotny, który się blokował i przez to hamulce "nie odpuszczały".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem był zaworek zwrotny, który się blokował i przez to hamulce "nie odpuszczały".

 

Cóż to za zaworek zwrotny? Gdzie go znaleźć, jak naprawić? Też ci jedna strona trzymała?

 

A u mnie problem chyba zniknął :) Czasem leciutko złapie, ale przez większosć czasu nic się nie grzeje, ani nie piszczy. Wątpie, zeby naraz naprawiły się same bydwa hamulce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż to za zaworek zwrotny? Gdzie go znaleźć, jak naprawić? Też ci jedna strona trzymała?

 

A u mnie problem chyba zniknął :) Czasem leciutko złapie, ale przez większosć czasu nic się nie grzeje, ani nie piszczy. Wątpie, zeby naraz naprawiły się same bydwa hamulce...

 

 

Sam tego nie wymianiałem - dokładnie nie powiem gdzie to się znajduje - ale albo w pompie albo zaraz za nią. Fakt był taki, że ustrzegło mnie to przed wymianą całej pompy płynu hamulcowego - jeden z serwisów taką diagnozę stawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Podbiję swój stary temat

 

Problem zniknął sam tak, jak sam się pojawił :)

 

Jednakże chciałem sprawdzić stan bębnów z tyłu, nie da sie jednak tego zrobić tak jak z przodu po prostu patrząc na klocek, jest jakiś manual/instrukcja jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cieszyłbym się że samo zniknęło, bo problemy z hamulcami same nie znikają.

 

Ja teraz przerabiałem temat w Primerze P12, do Micry zabieram się za to samo za tydzień. Zacisk hamulcowy pracuje na dwóch rolkach/prowadnicach. W Primerze, górna rolka jest cała stalowa, dolna zaś ma taką durną gumową wkładkę, aby nie dzwonił zacisk. Wkładka gumowa się z czasem naciąga, i blokuje hamulec. Primerą jak stawałem pod światłami pod górkę, to się nie toczyła w tył, tylko takie wrażenie sprawiała jakbym ręczny powoli zaciągał.

 

Wywaliłem te dolne prowadnice od zacisku (te z gumką) i zastąpiłem je takimi jak górne (całe stalowe, dopasowałem akurat od Volvo V40, ale od wielu innych aut pasują). Oczywiście wszystko wymyte benzyną i posmarowane smarem miedziowym. Teraz jak odpuszczę hamulec, mogę zacikiem poruszać jedną ręką delikatnie w lewo i prawo, czyli odbija i ma minimalny, wymagany luz.

 

Hamulce rozbierz, poczyść prowadnice, pod gumkę od tłoczka też wstrzyknij miedziowego w spray'u - w ostateczności WD-40... Powinno pomóc.

 

P.S. W Micrze mam teraz jak w Primerze miesiąc temu - co światła, jak się zatrzymam, to jakbym na ręcznym jeździł cały czas. Heble ciepłe, auto zwalnia na luzie jadąc z góry... no i spalanie też mam jakby ciut wyższe od kiedy zaobserwowałem ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...