Gość Tofu Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 chodzi oto że nie wiem bo nie ma testów tych wtryskiwaczy a te co wymieniłem były testowane na aparacie do pomiarów wydatku ilości gazu na każdy wtryskiwacz co oznacza że wartości muszą być jak najbardziej zbliżone czyli identyczne pow 10% różnicy dyskwalifukuje wtrysk natomiast na temet tych co masz nic nie wiadomo jak narzie bo instalka jest nie taka popularna jak stag choć ta twoja łączy się już po obd z Ecu i niby coś to ma pomagać tak samo czy jest w nowym stagu ,, pozatym opina o elektronice jako takiej nie ma znacznych różnic ale komponenty zostają lepsze i gorsze np jakie masz wtryski bo widziłem ze no IG1 Apach jest montowany w tych instalacjach który kiepskow wypada w testach a to sie przekłada na kulturę pracy silnika spalanie ---no i pewność że jeden cylinder jest przelewany a drugi ma zamało paliwa i wypala zawory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2010 Dzięki za odpowiedzi Dzisiaj zajadę do zakładu i zagadam, żeby wstawili mi mocniejszy parownik (z tego co wiem to montują właśnie Vege) i wtryski MJ Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 MJ to takie minimum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ace-mati Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Dzięki za odpowiedzi Dzisiaj zajadę do zakładu i zagadam, żeby wstawili mi mocniejszy parownik (z tego co wiem to montują właśnie Vege) i wtryski MJ Pozdrawiam Witam gdzie zakładasz instalkę??? na Matejki?? Jeśli tak to mogę ich polecić jeżdżę już 4 samochodem z zamontowaną przez nich instalacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 22 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Witam gdzie zakładasz instalkę??? na Matejki?? Jeśli tak to mogę ich polecić jeżdżę już 4 samochodem z zamontowaną przez nich instalacją. Tak, na Matejki. Instalacje założyłem przedwczoraj aczkolwiek za dużo jeszcze nie mogę powiedzieć, gdyż wyszła pewna komplikacja i jakaś część (symulator obrotów? - nie bić jeśli przekręciłem) nie chciała współgrać z komputerem, dlatego też instalacja została podłączona póki co tak żeby działała (nie pytajcie mnie jak bo nie mam pojęcia - auto jeździ, aczkolwiek przy około 2k obrotów potrafi lekko przerwać), ale sam montażysta powiedział, że to co w tej chwili jest zrobione można porównać do drutu właśnie z racji braku tej części, więc na dniach (może nawet dziś) zostanie ona sprowadzona i zamontowana. Jeśli jednak chodzi o pierwsze wrażenia to nie jest źle. Napiszę więcej po zamontowaniu brakującego elementu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 to jakieś dziwnne jeden kabelek do aparatu zapłonowego ,,, a i foto daj ,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 23 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 (edytowane) Mam nadzieję że nie palnę głupoty, ale w Almerze chyba nie ma aparatu zapłonowego, ani jakiejś cewki. Dla mnie elektronika to kompletna nowość więc do końca nie wiem jak to jest zrealizowane, ale z tego co mi mówiono i z tego co widziałem, nie ma tu przewodów WN, na świecach są jakieś kostki, do których dochodzi normalne 12V. EDIT: foto dam, jak wszystko będzie zrobione na tip top. Witam ponownie, wczoraj byłem w zakładzie, w którym montowano mi lpg i okazało się jednak że wszystko jest jednak ok i żadna część nie była potrzebna. Montażysta przez przypadek wpiął się w zły kabelek i stąd błędy w odczycie. Wyraził jednak skruchę, przeprosił, wszystko ładnie wyregulował i teraz to w końcu jeździ. Wrażenia? Ogólnie jest pozytywnie. Spadek mocy jest naprawdę niewielki, jeździ się przyjemnie i tanio (spalaniem pochwalę się po kilku tankowaniach). Nic nie szarpie, nic nie prycha, na gaz przeskakuje dość szybko (mam ustawione póki co 35C i 25s). Jedyne co odczułem to spadek mocy przy włączonej klimie. O ile przy benzynie włączona klima nie powodowała zauważalnego spadku mocy, o tyle na gazie jest to odczuwalne. Za około 1,5kkm mam pierwszą regulację więc mam nadzieję, że wtedy uda się ten spadek mocy jakoś zniwelować. Ogólnie jednak jest pozytywnie. Pozdrawiam Edytowane 22 Lipca 2010 przez adam87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 (mam ustawione póki co 35C i 25s) daj 30 i 8s, po co ma jechać na PB jak już może się przełączyć i jechać na LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 23 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 daj 30 i 8s, po co ma jechać na PB jak już może się przełączyć i jechać na LPG Montażysta powiedział, że przy pierwszej regulacji tak zrobi, teraz ma się podobno mapa ułożyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 Montażysta powiedział, że przy pierwszej regulacji tak zrobi, teraz ma się podobno mapa ułożyć po pierwsze, ułożyć to może się reduktor a po drugie, auto stroi się w drodze podczas jazdy i wtedy pokrywa mapy, PODOBNO nie ma pojęcia ułożenia mapy, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 23 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 po pierwsze, ułożyć to może się reduktor a po drugie, auto stroi się w drodze podczas jazdy i wtedy pokrywa mapy, PODOBNO nie ma pojęcia ułożenia mapy, Szczerze to ja też nie mam pojęcia, powtarzam tylko słowa montażysty W każdym razie słyszałem o nim same dobre opinie od wielu niezależnych osób, także mam nadzieję, że wie co mówi a jak nie wie, to że przynajmniej przy pierwszej regulacji wszystko dostroi na tiptop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 Szczerze to ja też nie mam pojęcia, powtarzam tylko słowa montażysty W każdym razie słyszałem o nim same dobre opinie od wielu niezależnych osób, także mam nadzieję, że wie co mówi a jak nie wie, to że przynajmniej przy pierwszej regulacji wszystko dostroi na tiptop ja nie twierdzę, że nie jest dobry, ja tylko mówię jak wygląda strojenie instalacji, i jak jest aż taki dobry to nie powinien wypuścić auta bez ustawienia map w trasie, a co będzie jak masz za ubogo??? silnik dostanie po d*pie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 23 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 ja nie twierdzę, że nie jest dobry, ja tylko mówię jak wygląda strojenie instalacji, i jak jest aż taki dobry to nie powinien wypuścić auta bez ustawienia map w trasie, a co będzie jak masz za ubogo??? silnik dostanie po d*pie Generalnie to rozmawiałem z kilkoma osobami, które zakładały u niego gaz (głównie w japońcach, ale zdarzył się też właściciel Cadillaca deville) i wszyscy byli zadowoleni (wszyscy zakładali gaz w tym samym warsztacie). Ale jak będzie to się okaże Jestem dobrej myśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 Generalnie to rozmawiałem z kilkoma osobami, które zakładały u niego gaz (głównie w japońcach, ale zdarzył się też właściciel Cadillaca deville) i wszyscy byli zadowoleni (wszyscy zakładali gaz w tym samym warsztacie). Ale jak będzie to się okaże Jestem dobrej myśli. Dino nie strasz. Jak bedzie za ubogo to sie check wyswietli, a z checkiem od razu do gaziarza i to w cenie od reki ustawi jak trzeba. Adam, pojezdzij te 1500km raczej normalnie, nie krec do odcinki, niech sie wlasnie reduktor ulozy, niech sie ecu dostroi i tyle. Spokojna glowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 ja nie straszę tylko dziwię się, że taki znakomity instalator i wypuszcza auto bez stroenia, a z drugiej strony może sam stroił zanim właściciel przyszedł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 23 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 Szczerze? Od kupna auta nie kręciłem go wyżej niż 5k Nie mam takiego zwyczaju Dzięki za słowa otuchy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 ja nie straszę tylko dziwię się, że taki znakomity instalator i wypuszcza auto bez stroenia, a z drugiej strony może sam stroił zanim właściciel przyszedł Ale gdzie Adam napisal ze bez strojenia dostal auto. Sam tez miales na poczatku ustawione bez jazdy, jedynie autokalibracja na postoju. Bo wiadomo ze po 1000km trzeba instalke dostroic. Ecu gazowe tak naprawde ustawia dawke w oparciu o wartosci z mapy benzynowej. Wiec pierwsze strojenie nie musi byc podczas jazdy - w zasadzie nie ma to sensu. Trzeba dac czas Ecu silnika na ustawienie sie "pod gaz", a pozniej elegancko dostroic juz w jezdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 Ale gdzie Adam napisal ze bez strojenia dostal auto. Sam tez miales na poczatku ustawione bez jazdy, jedynie autokalibracja na postoju. Bo wiadomo ze po 1000km trzeba instalke dostroic. Ecu gazowe tak naprawde ustawia dawke w oparciu o wartosci z mapy benzynowej. Wiec pierwsze strojenie nie musi byc podczas jazdy - w zasadzie nie ma to sensu. Trzeba dac czas Ecu silnika na ustawienie sie "pod gaz", a pozniej elegancko dostroic juz w jezdzie. pozwolę się z tym nie zgodzić ale cóż niech każdy robi jak uważa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 pozwolę się z tym nie zgodzić ale cóż niech każdy robi jak uważa aleś złagodniał na tym urlopie kolega farmazony opowiada i tyle bo chodzi oto właśnie by Ecu sie nie dostrajało do LPG bo jak to zrobi to mapy rozjechane są ...i tak musi być bo nie wiadomo w którą strone jechać z mnożnikiem ale ecu ma nic nie korygować między PB a LPG ma mieć takie same czasy wtrysków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 aleś złagodniał na tym urlopie kolega farmazony opowiada i tyle bo chodzi oto właśnie by Ecu sie nie dostrajało do LPG bo jak to zrobi to mapy rozjechane są ...i tak musi być bo nie wiadomo w którą strone jechać z mnożnikiem ale ecu ma nic nie korygować między PB a LPG ma mieć takie same czasy wtrysków no wiesz ja jestem koziorożec miłośnik pokoju, heheh jak tak uważa niech i tak uważa szkoda tylko, że argumenty ma właśnie nie takie, bo jest jak piszesz ale ileż można o tym pisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 chodzi by inni nie czytali bredni i tyle a już różne rzeczy czytałem jak ktoś pisał że mu gazmen wzbogacił wysokie obroty a zubożył niskie by lepiej palił ,,,tz mniej,,,i to wszystko śrubką na reduktorze to ręce opadają poprostu niech ludzie nie myślą że komp gazowy to jak drugie EcU -gazowe ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 chodzi by inni nie czytali bredni i tyle a już różne rzeczy czytałem jak ktoś pisał że mu gazmen wzbogacił wysokie obroty a zubożył niskie by lepiej palił ,,,tz mniej,,,i to wszystko śrubką na reduktorze to ręce opadają poprostu niech ludzie nie myślą że komp gazowy to jak drugie EcU -gazowe ,,, Ok, fachowcem nie jestem, Tofu i Dino pewnie znaja sie lepiej. Ale forum tez sluzy wymianie doswiadczen i to zrobilem. Nigdzie nie napisalem ze czasy wtryskow benzyny i gazu maja sie roznic, napisalem tylko, ze instalka musi sie ulozyc. Czesto wyskakuje check, a bo gaziarz ustawi, zeby klient byl zadowolony z mniejszego spalania, a bo reduktor zmniejszy cisnienie, no po cos ten pierwszy przeglad darmowy po 1000km jest panowie. Jesli tez zajrzycie w soft gazowy to zobaczycie, ze tam wyswietlane sa 2 wartosci czasu otwarcia wtrysku (benzyna i gaz). Powinny byc zblizone, ale idealu to sie raczej nie osiagnie. No i stad nie ma sily, zeby ECU silnika dostosowalo czasy otwarcia wtryskow benzynowych do tych na gazie. Reasumujac, chcialem tylko powiedziec, ze ustawiac instalke godzine jezdzac po miescie tylko po to zeby za 2 tyg robic to ponownie nie ma sensu. A i tak regulacja za ten 1000km bedzie potrzebna, po to zeby chocby gwarancji nie stracic. Zescie po mnie pojechali, wiec juz nie ciagne watku, ale Adamowi radze, wrzuc na luz - na pierwszej regulacji wszystko Ci ustawia jak nalezy, w jezdzie. Chyba ze nie bedzie im sie chcialo, wtedy ich przycisnij. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 ja więcej wiec Ci wytłumaczę dalej sie mylisz Ecu ma określone wartości czasu wtrysku i zmienia sobie mape cały czas jak sonda oscyluje +30 stopniach i - 10 czasy wtrysku będą inne tz mapa Pb też będzie inna i tak ma być ... teraz dla Staga w innych jest podobnie ... po auto kalibracji stag ustawia dla wolnych obrotów jakiś tam sobie czas wtrysku LPG i próbuje w zależności od reduktora(ciśnienie +/-) i wtryskiwaczy(dysze/wydatek/srednica) może być różnie ale generalnie trafia z czasy i autko nam chodzi poprawnie na wolnych przy czym np dla SR20DE czas wtrysku PB dla wolnych obrotów to 2,5 ms(ok stech) 2,2 ubogo 2,7 bogato to dla wtryskiwacza gazowego będzie to odpowiednio czas wtrysku pB x mnożnik i wypluwa czas otwarcia wtryskiwacza gazowego !!!! Dla staga to 1,1x do 1,6x popostu by zniwelować i ustawić różnice w wydatku LPG do PB mamy mapę mnożnika ma to tak wyglądać ża na wysokich obrotach mają być takie same czasy wtrysku i mapy pb i lpg MAJĄ się pokrywać co oznacza że jest idealnie dobrana różnica w wydatku LPg do PB i dzięki temu jak śmigamy na PB i przełączymy na LPG ma fura tak samo przyspieszać i tak samo jak jeździmy na LPG tydzień i przełączymy na pb ,,,, to że się układa i przegląd to ok bo warto sprawdzać jak wyglądają mapy itp ,,, i jeśli monter wysyła autko na tymczasowej mapie[mnożnika] zrobionej po auto kalibracji to Check może się nie zapalić ponieważ jeśli w miare poprawnie dobrał dysze wtryskiwacza i resztę to Ecu miało nie dużo do regulacji tz mało mapę rozjechało w stosunku do PB a jeśli Ecu na Lpg miał ubogo i zwiększał i zwiększał i dalej mało to cheka może rozświetlić ,,, Prawda jest jedna w instrukcji pisze i nawet po autokalibracji pisze jedz i ustaw mapy na drodze wiec to z palca nie jest wysłane ....mapy zrobisz obie w 7 km i możesz to poustawiać a nie po 1000 !!!! to tak na szybkiego napisałem może troszkę rozjaśni ,, do tego jak ludziska zachwalają Valdki i raile typ 30 co każdy ma inny wydatek to nie będzie to chodzić za dokładnie dlatego listwa Valdka kosztuje 115 zł za 4 "wtryski" a ja za hane dalem 100 zł za 1 szt przy czym do valdka jak sie popsuje wystarczy kupić tłoczek + sprężynkę za 7 zł i już nowy a hane się będzie czyścić ultradźwiękami ,,, różnica taka różnica w wydatku valdka 30% a hana 2% i oczywiście powtarzalność ,,,, to jak myślisz da się to ustawić idealnie ,,??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 Zescie po mnie pojechali, wiec juz nie ciagne watku, a nikt po Tobie nie pojechał, a przynajmniej ja nei zauważyłem ale jeśli coś było nie tak to sorki,:)n w końcu chodzi o to aby sobie wytłumaczyć i pomóc. a teraz odnośnie tego co napisałeś wyżej, że na mapie są czasy wtrysków PB i LPG i mają się pokrywać, nie jest tak do końca jak piszesz, ponieważ czas wtrysku PB dla zmiany LPG-PB i PB-LPG ma być taki sam, czyli jak jedziemy i zmieniamy podczas jazdy zasilanie z LPG na PB to obserwujemy czas wtrysku PB który powinien zostać taki sam, i o to mi chodzi, że powinien zrobić gazmen, bo jest to elementarz ustawiania i montażu instalacji. Mapa służy do ustawienia instalacji po montażu i na 99% po miesiącu albo innym czasie i tak nie będzie się pokrywać, bo możesz mieć różny styl jazdy przez ten okres, a w jakim zakresie się rozjedzie i czy wogóle to już zależy od montażu i podzespołów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 no ja dalej bez fury napisałem chyba wmiarę łopatologicznie choć dla tych co nie widzieli i nie czytali manuala do instalacji to i tak czarna magia a przecież to proste pominąłem różnice AFR między PB a LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.