Guest Maciek1305 Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 Witam Dzisiaj rano wsiadam do auta chce odpalić przekręcam kluczyk jeszcze nim silnik zaczął pracować wskazówka obrotomierza zaczęła wariować skacze sobie pomiędzy 3000-4000 a na ucho wszystko normalnie chodzi odpalam silnik to samo jak stoję na ludzie to między 3000-4000 i sobie lata jak chce czasami 2000 a czasami i 5000 dodam że na ucho silnik pracuje normalnie i dzieje się to na zgaszonym i zapalonym silniku . Jak się tego pozbyć??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pawlikgawlik Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 Przyczyną takich usterek są zwykle zimne luty w obrębie płytki obrotomierza,oraz uszkodzony kondensator 1000uF/16V na tej samej płytce. Aby dostać się do w/w płytki należy : 1) zdemontować środkowy panel przykrywający radio oraz mechanizmy ogrzewania ( w tym celu odkręcamy dwie śrubki od dołu i wyjmujemy panel, z góry ma dwa zatrzaski ) 2) zdemontować osłonkę licznika ( dwie śrubki z góry , dwa zatrzaski od dołu 3) wyjąc zegary - trzy śrubki oraz trzy wiązki przewodów 4) rozmontować zegary - wyjąć obrotomierz ( najpierw demontujemy przeźroczystą szybkę, potem 3 śrubki od tyłu ) i wyjmujemy obrotomierz. Poprawiamy luty i wymieniamy kondensator 1000uF, składamy i cieszymy się sprawnym obrotomierzem. "Post niejakiego pawlika118 na forum elektroda.pl Będę to niedługo robił jak dostane w swoje łapy kondensator tak, że porobię foty i dodam tutaj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
itas22 Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 Witam!! Mam N15 1.4 SLX rocznik 96 w sedanie, pojawił się następujący problem: wskazówka obrotomierza skacze sobie jak chce nawet przy wyłączonym silniku, nie zauważyłem żadnych zmian w spalaniu, obrotach itp silnik chodzi jak przed tem, do tego ostatnio po pracy chcę go odpalić a tam pięknie kręci a odpalić nie chce (pierwszy raz mi się takie coś zdarzyło jak go mam 4 lata :-| ) no i zapaliła się piękna pomarańczowa kontrolka CHECK ENGINE pierwsze co mi się rzuciło to wyszedłem zajrzałem pod maskę poprawiłem wszystkie styki no i w szoku naprawiłem AUTO!!! nawet obrotomierz działa niestety radość trwała krótko bo 2 dni i obrotomierz znów warjuje, auto jak na razie odpala. Nie wiem gdzie szukać przyczyn więc proszę o pomoc!! A więc mam to samo co kolega jeśli będziesz miał foty to dawaj i z góry dzięki, mi dziś kumpel powiedział że to wina sondy lambda ale jakoś nie wierzę... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Maciek1305 Posted July 27, 2010 Share Posted July 27, 2010 Przyczyną takich usterek są zwykle zimne luty w obrębie płytki obrotomierza,oraz uszkodzony kondensator 1000uF/16V na tej samej płytce. Aby dostać się do w/w płytki należy : 1) zdemontować środkowy panel przykrywający radio oraz mechanizmy ogrzewania ( w tym celu odkręcamy dwie śrubki od dołu i wyjmujemy panel, z góry ma dwa zatrzaski ) 2) zdemontować osłonkę licznika ( dwie śrubki z góry , dwa zatrzaski od dołu 3) wyjąc zegary - trzy śrubki oraz trzy wiązki przewodów 4) rozmontować zegary - wyjąć obrotomierz ( najpierw demontujemy przeźroczystą szybkę, potem 3 śrubki od tyłu ) i wyjmujemy obrotomierz. Poprawiamy luty i wymieniamy kondensator 1000uF, składamy i cieszymy się sprawnym obrotomierzem. "Post niejakiego pawlika118 na forum elektroda.pl Będę to niedługo robił jak dostane w swoje łapy kondensator tak, że porobię foty i dodam tutaj. W takim razie czekam na fotki i pozdrawiam . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gorzalinek Posted August 5, 2010 Share Posted August 5, 2010 (edited) U mnie pierwsze objawy obrotomierza zaczely sie z 5 miesiecy temu napoczatku obrotomierz przeskakiwal odrazu z 2.5 na 3.5 tys obrotow na minute xd ale wczoraj zaczal wariowac jak tylko przekrecalem stacyjke na zaplon to obrotomierz skakal w ta i spowrotem Dzis wyjelem licznik i wymienilem kondensator 1000uF/16V oraz przelutowalem zimne luty Zabieg prosty : 1 odlaczamy akumlator 2 wyjmujemy radio jezeli posiadamy 3 odkrecamy 2 sruby na srodkowym panelu poczym go zdejmujemy 4 odkrecamy dwie sruby przy obudowie licznika i wyciagamy ja w bok by nie polamac 5 odkrecamy 3 sruby trzymajace licznik 6 wysuwamy delikatnie licznik i wyjmujemy 3 kostki naciskajac na nie w odbowiednim miejscu by sie wysunely 7 wyjmujemy licznik na stol i zdejmujemy czarna obudowe naciskajac na zatrzaski mozna uzyc plaskiego srubokreta 8 odkrecamy obrotomierz trzymaja go 3 sruby mozna zaznaczyc mazakiem jezeli ktos ma krotka pamiec - wyjmujemy obrotomierz 9 rozgrzewamy lutownice lub odsysacz elektryczny i usuwamy kondensator 1000uF/16V 105 C (to taki najwiekszy ale mozna popatrzec na symbol i go znalesc) 10 Bierzemy nowy kondensator umieszczamy na miejscu i przylutowywujemy go obcinamy wystajace nozki wrazie potrzeby poprawiamy lut 11 rozgrzewamy zimne luty na plytce obrotomierza ja przelutowalem wszystkie dla pewnosci oraz ogladamy inne kondensatory czy nie sa uszkodzone tzn (wybrzuszone) 12 montujemy wszystko w odwrotnej kolejnosci mozemy przeczyscic jeszcze styki kostek licznika i skladamy do kupy wszystko Co potrzebujemy : Kondensator 1000uF/16V koszt 1.50 zl Srubokret plaski oraz krzyzak Cos czym wyciagniemy radio najlepiej orginalne sciagaczki Mala lutownice oraz moze pomoc odsysacz elektryczny Cyna i kalafonia Browar i dobre checi Mi zajela naprawa okolo 20 minut Jezeli ktos ma pytania prosze na priv Edited August 5, 2010 by Gorzalinek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kot Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 (edited) U mnie pierwsze objawy obrotomierza zaczely sie z 5 miesiecy temu napoczatku obrotomierz przeskakiwal odrazu z 2.5 na 3.5 tys obrotow na minute xd ale wczoraj zaczal wariowac jak tylko przekrecalem stacyjke na zaplon to obrotomierz skakal w ta i spowrotem Dzis wyjelem licznik i wymienilem kondensator 1000uF/16V oraz przelutowalem zimne luty Zabieg prosty : 1 odlaczamy akumlator 2 wyjmujemy radio jezeli posiadamy 3 odkrecamy 2 sruby na srodkowym panelu poczym go zdejmujemy 4 odkrecamy dwie sruby przy obudowie licznika i wyciagamy ja w bok by nie polamac 5 odkrecamy 3 sruby trzymajace licznik 6 wysuwamy delikatnie licznik i wyjmujemy 3 kostki naciskajac na nie w odbowiednim miejscu by sie wysunely 7 wyjmujemy licznik na stol i zdejmujemy czarna obudowe naciskajac na zatrzaski mozna uzyc plaskiego srubokreta 8 odkrecamy obrotomierz trzymaja go 3 sruby mozna zaznaczyc mazakiem jezeli ktos ma krotka pamiec - wyjmujemy obrotomierz 9 rozgrzewamy lutownice lub odsysacz elektryczny i usuwamy kondensator 1000uF/16V 105 C (to taki najwiekszy ale mozna popatrzec na symbol i go znalesc) 10 Bierzemy nowy kondensator umieszczamy na miejscu i przylutowywujemy go obcinamy wystajace nozki wrazie potrzeby poprawiamy lut 11 rozgrzewamy zimne luty na plytce obrotomierza ja przelutowalem wszystkie dla pewnosci oraz ogladamy inne kondensatory czy nie sa uszkodzone tzn (wybrzuszone) 12 montujemy wszystko w odwrotnej kolejnosci mozemy przeczyscic jeszcze styki kostek licznika i skladamy do kupy wszystko Co potrzebujemy : Kondensator 1000uF/16V koszt 1.50 zl Srubokret plaski oraz krzyzak Cos czym wyciagniemy radio najlepiej orginalne sciagaczki Mala lutownice oraz moze pomoc odsysacz elektryczny Cyna i kalafonia Browar i dobre checi Mi zajela naprawa okolo 20 minut Jezeli ktos ma pytania prosze na priv Zrobione wszystko krok w krok jak opisano wyzej, poszedlem do elektryka wylutowal stary kondensator 1000 mikro 16v, wlutowal nowy, sprawdzil stary i mowi ze w granicach tolerancji mial jeszcze 800 mikro, zalozylem zegary i efekt jaki byl taki jest, przekrecam kluczyk i obrotomierz skacze jak szalony, czy ktos ma jakis inny pomysl co moze byc powodem skaczacego obrotmierza? czasami w ogole nie rusza sie z miejsca... podczas jazdy ( z samego rana jak jest chlodno zachowuje sie normalnie ) pozniej nagle zaczyna szalec... /edit by ja Właśnie wracając do domu obrotomierz zaczął się zachowywać normalnie, może już tak zostanie także prosze nie brać informacji przeze mnie wyżej napisanej jako prawdziwej, zobaczymy jak się będzie zachowywał obrotomierz i dam znać. /edit by ja jednak to był przypadek pojedynczy, że zaczął zachowywać się normalnie. niestety dalej bez zmian, wariuje tak jak było do tej pory. Edited August 14, 2010 by kot_ck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gorzalinek Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 (edited) U Mnie tez tak bylo ale wymontowalem drugim razem wlasnie licznik na odpietym aku i przelutowalem wszystkie luty a te przy silniczku i przy laczeniach doporowadzajacych sygnal przez srubki ktorymi jest przykrecony obrotomierz w szczegolnosci i obrotomierz zachowywac zaczal sie w pelni normalnie i zachowuje do tej pory moj nawet wariowal na zalaczonym zaplonie i zgaszonym silniku xd Przyczyna moze byc czujnik jeszcze ktory daje sygnal do komputera a pozniej do obrotomierza xd ale gdzie on jest nie wiem najprawdopodobniej gdzies przy kolach pasowych lub przy kole zamachowym ale nie przygladalem sie Edited August 18, 2010 by Gorzalinek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rom-x Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Witam jako że mojej Almerce stuknęło już 15 lat to i obrotomierz zaczął wariować, zabrałem się za rozkręcanie i za pierwszym razem wymieniłem kondensator i sprawdziłem luty na płytce obrotomierza, było ok więc podpiąłem przekręciłem kluczyk i było ok. Po skręceniu wszystkiego problem powrócił . za drugim razem poprawiłem grubsze luty na płytce i znowu poskładałem. Działało jak chciało z reguły nie chciało. Przy przekręconym kluczyku ( silnik jeszcze nie włączony) wskazówka się podnosiła pomimo wyłączonego silnika, stukając w szybkę zmieniała pozycję więc rozkręciłem wszystko jeszcze raz i tym razem przelutowałem wszystko ( łącznie z nóżkami od scalaka których się bałem zewrzeć przez przypadek) również elementy na tej folii z tyłu licznika. Tym razem zadziałało Tak więc polecam dobrą lutownicę i lutować lutować aż się uda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
januszek737 Posted January 13, 2011 Share Posted January 13, 2011 Witam jako że mojej Almerce stuknęło już 15 lat to i obrotomierz zaczął wariować, zabrałem się za rozkręcanie i za pierwszym razem wymieniłem kondensator i sprawdziłem luty na płytce obrotomierza, było ok więc podpiąłem przekręciłem kluczyk i było ok. Po skręceniu wszystkiego problem powrócił . za drugim razem poprawiłem grubsze luty na płytce i znowu poskładałem. Działało jak chciało z reguły nie chciało. Przy przekręconym kluczyku ( silnik jeszcze nie włączony) wskazówka się podnosiła pomimo wyłączonego silnika, stukając w szybkę zmieniała pozycję więc rozkręciłem wszystko jeszcze raz i tym razem przelutowałem wszystko ( łącznie z nóżkami od scalaka których się bałem zewrzeć przez przypadek) również elementy na tej folii z tyłu licznika. Tym razem zadziałało Tak więc polecam dobrą lutownicę i lutować lutować aż się uda Witam mam ten sam problem z obrotomierzem. Wymienilem dzisiaj kondensator i dzialal ale dzien wiec prosze o info czy jak przelutowales te luty czy efekt dal 100% i czy do dzis dziala jezeli masz jeszcze NISSANA.W tych autach nawet nie wiadomo gdzie jest czujnik i skad pobiera impulsy =,wiec jak mozesz to odpisz jak wiesz cos wiecej na temat czujnika i jak to ugryzc. DZIEKI Z GORY Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
funRealMadrytCr7 Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 (edited) WitamJestem młodym kierowcą oraz młodym posiadaczem(od 23 stycznia 2015) nissana almery n15 1997 rok 1.4 benzyna 87KM.Mam problem z obrotomierzem tzn. jest tak że pochodzi dobrze i nagle wariuje, zauważyłem to dopiero dzisiaj(26.01.15) rano.Jakiś pomysł co z tym zrobić ?Pozdrawiam Edited January 26, 2015 by funRealMadrytCr7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
limo Posted July 13, 2019 Share Posted July 13, 2019 Pytanie: 1. Jak odłączyć konektory do zegarów, zeby nic nie uszkodzić (sa dość specyficzne)? Poza tym chyba nie trzeba ich wypinać, żeby zdemontować dany moduł tarczy? 2. Wystarczy wykręcić śrubki z tylnego panelu, żeby zdjąć dany moduł tarczy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.