Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Skacząca wskazówka obrotomierza-nawet na wyłączonym silniku


Guest Maciek1305
 Share

Recommended Posts

Guest Maciek1305

Witam

Dzisiaj rano wsiadam do auta chce odpalić przekręcam kluczyk jeszcze nim silnik zaczął pracować wskazówka obrotomierza zaczęła wariować skacze sobie pomiędzy 3000-4000 a na ucho wszystko normalnie chodzi odpalam silnik to samo jak stoję na ludzie to między 3000-4000 i sobie lata jak chce czasami 2000 a czasami i 5000 dodam że na ucho silnik pracuje normalnie i dzieje się to na zgaszonym i zapalonym silniku . Jak się tego pozbyć???

Link to comment
Share on other sites

Guest pawlikgawlik

Przyczyną takich usterek są zwykle zimne luty w obrębie płytki obrotomierza,oraz uszkodzony kondensator 1000uF/16V na tej samej płytce.

Aby dostać się do w/w płytki należy :

 

1) zdemontować środkowy panel przykrywający radio oraz mechanizmy ogrzewania ( w tym celu odkręcamy dwie śrubki od dołu i wyjmujemy panel, z góry ma dwa zatrzaski )

2) zdemontować osłonkę licznika ( dwie śrubki z góry , dwa zatrzaski od dołu

3) wyjąc zegary - trzy śrubki oraz trzy wiązki przewodów

4) rozmontować zegary - wyjąć obrotomierz ( najpierw demontujemy przeźroczystą szybkę, potem 3 śrubki od tyłu ) i wyjmujemy obrotomierz.

 

Poprawiamy luty i wymieniamy kondensator 1000uF, składamy i cieszymy się sprawnym obrotomierzem.

"Post niejakiego pawlika118 na forum elektroda.pl

 

 

Będę to niedługo robił jak dostane w swoje łapy kondensator tak, że porobię foty i dodam tutaj.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam!!

 

Mam N15 1.4 SLX rocznik 96 w sedanie, pojawił się następujący problem:

wskazówka obrotomierza skacze sobie jak chce nawet przy wyłączonym silniku, nie zauważyłem żadnych zmian w spalaniu, obrotach itp silnik chodzi jak przed tem, do tego ostatnio po pracy chcę go odpalić a tam pięknie kręci a odpalić nie chce (pierwszy raz mi się takie coś zdarzyło jak go mam 4 lata :-| ) no i zapaliła się piękna pomarańczowa kontrolka CHECK ENGINE pierwsze co mi się rzuciło to wyszedłem zajrzałem pod maskę poprawiłem wszystkie styki no i w szoku naprawiłem AUTO!!! nawet obrotomierz działa niestety radość trwała krótko bo 2 dni i obrotomierz znów warjuje, auto jak na razie odpala. Nie wiem gdzie szukać przyczyn więc proszę o pomoc!!

 

A więc mam to samo co kolega jeśli będziesz miał foty to dawaj i z góry dzięki, mi dziś kumpel powiedział że to wina sondy lambda ale jakoś nie wierzę...

Link to comment
Share on other sites

Guest Maciek1305

Przyczyną takich usterek są zwykle zimne luty w obrębie płytki obrotomierza,oraz uszkodzony kondensator 1000uF/16V na tej samej płytce.

Aby dostać się do w/w płytki należy :

 

1) zdemontować środkowy panel przykrywający radio oraz mechanizmy ogrzewania ( w tym celu odkręcamy dwie śrubki od dołu i wyjmujemy panel, z góry ma dwa zatrzaski )

2) zdemontować osłonkę licznika ( dwie śrubki z góry , dwa zatrzaski od dołu

3) wyjąc zegary - trzy śrubki oraz trzy wiązki przewodów

4) rozmontować zegary - wyjąć obrotomierz ( najpierw demontujemy przeźroczystą szybkę, potem 3 śrubki od tyłu ) i wyjmujemy obrotomierz.

 

Poprawiamy luty i wymieniamy kondensator 1000uF, składamy i cieszymy się sprawnym obrotomierzem.

"Post niejakiego pawlika118 na forum elektroda.pl

 

 

Będę to niedługo robił jak dostane w swoje łapy kondensator tak, że porobię foty i dodam tutaj.

 

W takim razie czekam na fotki i pozdrawiam .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Gorzalinek

U mnie pierwsze objawy obrotomierza zaczely sie z 5 miesiecy temu napoczatku obrotomierz przeskakiwal odrazu z 2.5 na 3.5 tys obrotow na minute xd ale wczoraj zaczal wariowac jak tylko przekrecalem stacyjke na zaplon to obrotomierz skakal w ta i spowrotem

 

Dzis wyjelem licznik i wymienilem kondensator 1000uF/16V oraz przelutowalem zimne luty

 

Zabieg prosty :

 

1 odlaczamy akumlator

2 wyjmujemy radio jezeli posiadamy

3 odkrecamy 2 sruby na srodkowym panelu poczym go zdejmujemy

4 odkrecamy dwie sruby przy obudowie licznika i wyciagamy ja w bok by nie polamac

5 odkrecamy 3 sruby trzymajace licznik

6 wysuwamy delikatnie licznik i wyjmujemy 3 kostki naciskajac na nie w odbowiednim miejscu by sie wysunely

7 wyjmujemy licznik na stol i zdejmujemy czarna obudowe naciskajac na zatrzaski mozna uzyc plaskiego srubokreta

8 odkrecamy obrotomierz trzymaja go 3 sruby mozna zaznaczyc mazakiem jezeli ktos ma krotka pamiec

- wyjmujemy obrotomierz

9 rozgrzewamy lutownice lub odsysacz elektryczny i usuwamy kondensator 1000uF/16V 105 C (to taki najwiekszy ale mozna popatrzec na symbol i go znalesc)

10 Bierzemy nowy kondensator umieszczamy na miejscu i przylutowywujemy go obcinamy wystajace nozki wrazie potrzeby poprawiamy lut

11 rozgrzewamy zimne luty na plytce obrotomierza ja przelutowalem wszystkie dla pewnosci oraz ogladamy inne kondensatory czy nie sa uszkodzone tzn (wybrzuszone)

12 montujemy wszystko w odwrotnej kolejnosci mozemy przeczyscic jeszcze styki kostek licznika i skladamy do kupy wszystko

 

 

Co potrzebujemy :

 

Kondensator 1000uF/16V koszt 1.50 zl

Srubokret plaski oraz krzyzak

Cos czym wyciagniemy radio najlepiej orginalne sciagaczki

Mala lutownice oraz moze pomoc odsysacz elektryczny

Cyna i kalafonia

 

Browar i dobre checi :)

 

Mi zajela naprawa okolo 20 minut

 

 

Jezeli ktos ma pytania prosze na priv

Edited by Gorzalinek
Link to comment
Share on other sites

U mnie pierwsze objawy obrotomierza zaczely sie z 5 miesiecy temu napoczatku obrotomierz przeskakiwal odrazu z 2.5 na 3.5 tys obrotow na minute xd ale wczoraj zaczal wariowac jak tylko przekrecalem stacyjke na zaplon to obrotomierz skakal w ta i spowrotem

 

Dzis wyjelem licznik i wymienilem kondensator 1000uF/16V oraz przelutowalem zimne luty

 

Zabieg prosty :

 

1 odlaczamy akumlator

2 wyjmujemy radio jezeli posiadamy

3 odkrecamy 2 sruby na srodkowym panelu poczym go zdejmujemy

4 odkrecamy dwie sruby przy obudowie licznika i wyciagamy ja w bok by nie polamac

5 odkrecamy 3 sruby trzymajace licznik

6 wysuwamy delikatnie licznik i wyjmujemy 3 kostki naciskajac na nie w odbowiednim miejscu by sie wysunely

7 wyjmujemy licznik na stol i zdejmujemy czarna obudowe naciskajac na zatrzaski mozna uzyc plaskiego srubokreta

8 odkrecamy obrotomierz trzymaja go 3 sruby mozna zaznaczyc mazakiem jezeli ktos ma krotka pamiec

- wyjmujemy obrotomierz

9 rozgrzewamy lutownice lub odsysacz elektryczny i usuwamy kondensator 1000uF/16V 105 C (to taki najwiekszy ale mozna popatrzec na symbol i go znalesc)

10 Bierzemy nowy kondensator umieszczamy na miejscu i przylutowywujemy go obcinamy wystajace nozki wrazie potrzeby poprawiamy lut

11 rozgrzewamy zimne luty na plytce obrotomierza ja przelutowalem wszystkie dla pewnosci oraz ogladamy inne kondensatory czy nie sa uszkodzone tzn (wybrzuszone)

12 montujemy wszystko w odwrotnej kolejnosci mozemy przeczyscic jeszcze styki kostek licznika i skladamy do kupy wszystko

 

 

Co potrzebujemy :

 

Kondensator 1000uF/16V koszt 1.50 zl

Srubokret plaski oraz krzyzak

Cos czym wyciagniemy radio najlepiej orginalne sciagaczki

Mala lutownice oraz moze pomoc odsysacz elektryczny

Cyna i kalafonia

 

Browar i dobre checi :)

 

Mi zajela naprawa okolo 20 minut

 

 

Jezeli ktos ma pytania prosze na priv

 

Zrobione wszystko krok w krok jak opisano wyzej, poszedlem do elektryka wylutowal stary kondensator 1000 mikro 16v, wlutowal nowy, sprawdzil stary i mowi ze w granicach tolerancji mial jeszcze 800 mikro, zalozylem zegary i efekt jaki byl taki jest, przekrecam kluczyk i obrotomierz skacze jak szalony, czy ktos ma jakis inny pomysl co moze byc powodem skaczacego obrotmierza? czasami w ogole nie rusza sie z miejsca... podczas jazdy ( z samego rana jak jest chlodno zachowuje sie normalnie ) pozniej nagle zaczyna szalec...

 

/edit by ja

 

Właśnie wracając do domu obrotomierz zaczął się zachowywać normalnie, może już tak zostanie także prosze nie brać informacji przeze mnie wyżej napisanej jako prawdziwej, zobaczymy jak się będzie zachowywał obrotomierz i dam znać.

 

/edit by ja

 

jednak to był przypadek pojedynczy, że zaczął zachowywać się normalnie. niestety dalej bez zmian, wariuje :) tak jak było do tej pory.

Edited by kot_ck
Link to comment
Share on other sites

Guest Gorzalinek

U Mnie tez tak bylo ale wymontowalem drugim razem wlasnie licznik na odpietym aku i przelutowalem wszystkie luty a te przy silniczku i przy laczeniach doporowadzajacych sygnal przez srubki ktorymi jest przykrecony obrotomierz w szczegolnosci i obrotomierz zachowywac zaczal sie w pelni normalnie i zachowuje do tej pory moj nawet wariowal na zalaczonym zaplonie i zgaszonym silniku xd

 

 

Przyczyna moze byc czujnik jeszcze ktory daje sygnal do komputera a pozniej do obrotomierza xd ale gdzie on jest nie wiem najprawdopodobniej gdzies przy kolach pasowych lub przy kole zamachowym ale nie przygladalem sie

Edited by Gorzalinek
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam

jako że mojej Almerce stuknęło już 15 lat to i obrotomierz zaczął wariować, zabrałem się za rozkręcanie i za pierwszym razem wymieniłem kondensator i sprawdziłem luty na płytce obrotomierza, było ok więc podpiąłem przekręciłem kluczyk i było ok. Po skręceniu wszystkiego problem powrócił :( . za drugim razem poprawiłem grubsze luty na płytce i znowu poskładałem. Działało jak chciało z reguły nie chciało. Przy przekręconym kluczyku ( silnik jeszcze nie włączony) wskazówka się podnosiła pomimo wyłączonego silnika, stukając w szybkę zmieniała pozycję więc rozkręciłem wszystko jeszcze raz i tym razem przelutowałem wszystko ( łącznie z nóżkami od scalaka których się bałem zewrzeć przez przypadek) również elementy na tej folii z tyłu licznika. Tym razem zadziałało :)

Tak więc polecam dobrą lutownicę i lutować lutować aż się uda

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

:devil:

Witam

jako że mojej Almerce stuknęło już 15 lat to i obrotomierz zaczął wariować, zabrałem się za rozkręcanie i za pierwszym razem wymieniłem kondensator i sprawdziłem luty na płytce obrotomierza, było ok więc podpiąłem przekręciłem kluczyk i było ok. Po skręceniu wszystkiego problem powrócił :( . za drugim razem poprawiłem grubsze luty na płytce i znowu poskładałem. Działało jak chciało z reguły nie chciało. Przy przekręconym kluczyku ( silnik jeszcze nie włączony) wskazówka się podnosiła pomimo wyłączonego silnika, stukając w szybkę zmieniała pozycję więc rozkręciłem wszystko jeszcze raz i tym razem przelutowałem wszystko ( łącznie z nóżkami od scalaka których się bałem zewrzeć przez przypadek) również elementy na tej folii z tyłu licznika. Tym razem zadziałało :)

Tak więc polecam dobrą lutownicę i lutować lutować aż się uda

 

 

 

Witam mam ten sam problem z obrotomierzem. Wymienilem dzisiaj kondensator i dzialal ale dzien wiec prosze o info czy jak przelutowales te luty czy efekt dal 100% i czy do dzis dziala jezeli masz jeszcze NISSANA.W tych autach nawet nie wiadomo gdzie jest czujnik i skad pobiera impulsy =,wiec jak mozesz to odpisz jak wiesz cos wiecej na temat czujnika i jak to ugryzc. DZIEKI Z GORY

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Witam
Jestem młodym kierowcą oraz młodym posiadaczem(od 23 stycznia 2015) nissana almery n15 1997 rok 1.4 benzyna 87KM.
Mam problem z obrotomierzem tzn. jest tak że pochodzi dobrze i nagle wariuje, zauważyłem to dopiero dzisiaj(26.01.15) rano.
Jakiś pomysł co z tym zrobić ?
Pozdrawiam
 

Edited by funRealMadrytCr7
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Pytanie:

1. Jak odłączyć konektory do zegarów, zeby nic nie uszkodzić (sa dość specyficzne)? Poza tym chyba nie trzeba ich wypinać, żeby zdemontować dany moduł tarczy?

2. Wystarczy wykręcić śrubki z tylnego panelu, żeby zdjąć dany moduł tarczy?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...