slaw-8 Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 czy ktoś wie, jak jest poprowadzony przewód przez który odprowadzana jest woda ze skraplacza??? I następny problem pomimo uzupełnienia czynnika chłodzącego (200g) klima chłodzi tak samo, a woda pod samochodem dalej się nie zbiera pomimo dłuższego włączenia. Czy może jest, że w micrach k12 klima manualna jest tylko lekkim chłodziwem i tak już ten typ ma. I czy ktoś może się podzielić, czy zmierzył temp. u wyloty kratek przy włączonej klimie - dzięki za jakiekolwiek odpowiedzi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mustaff Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 Witam. Skropliny powinny wydobywać się z samochodu mniej więcej na wysokości lewarka, patrząc od spodu auta. Co do temperatury, u siebie zmierzyłem i jest bardzo słabiutko. Na postoju przy 34 stopniach i obiegu zamkniętym temp. waha się w okolicach 14 stopni. Podejrzewam jednak, że poprzedni właściciel nic przy klimie nie robił i w przysłym tygodniu jadę do serwisu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slaw-8 Posted July 10, 2010 Author Share Posted July 10, 2010 kolego jak będziesz wiedział coś więcej to daj znać, bo mam małe obawy czy czasem coś więcej nie dzieje się u mnie z klimą. Zresztą dodam, że jest to mój 1 samochód z klimą i miałem nadzieję, że lepiej będzie się sprawować mimo uzupełnienia gazu, ale wydaje się mi, że pozostaje tylko traktowanie jej jako tzw schładzacz. Mam jeszcze jedną prośbę, jak będziesz po przeglądzie to jak masz możliwości zmierz temp i pochwal się wynikami - dzięki. nie wytrzymałem ) u mnie na zamkniętym obiegu po 20 min jeździe temp. powietrza z kratek wynosiła 13.8 stopnia ( pomiar robiony w nocy ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mustaff Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 W przyszłym tygodniu jadę najprawdopodobniej do serwisu na sprawdzenie i ew. uzupełnienie. Ale wynik w okolicach 14 stopni przy obiegu zamkniętym jest kiepski i to mnie nie zadowala. W Nubirze, albo Avensisie po 20 min. pracy klimy w czasie jazdy temp. oscyluje w granicach 3 stopni z kratki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 W przyszłym tygodniu jadę najprawdopodobniej do serwisu na sprawdzenie i ew. uzupełnienie. Ale wynik w okolicach 14 stopni przy obiegu zamkniętym jest kiepski i to mnie nie zadowala. W Nubirze, albo Avensisie po 20 min. pracy klimy w czasie jazdy temp. oscyluje w granicach 3 stopni z kratki. Micra k12-1.2-80KM.pomiar specjalnym termometrem w serwisie klimy, z nawiewów :7,3st.C ; 8,5st.C.Co ciekawe po roku od kontroli a 2 latach od wymiany/uzupelniania czynnika w serwisie,stan czynnika 100%.koszt usługi 0 zł:)a mówią ze nie ma porządnych zakładów:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomkoziolek Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Micra k12-1.2-80KM.pomiar specjalnym termometrem w serwisie klimy, z nawiewów :7,3st.C ; 8,5st.C.Co ciekawe po roku od kontroli a 2 latach od wymiany/uzupelniania czynnika w serwisie,stan czynnika 100%.koszt usługi 0 zł:)a mówią ze nie ma porządnych zakładów:) Dla wyjaśnienia zobaczcie jak rozkłada się temperatura wychodząca z kratek w zależności od temperatury zewnętrznej ( strona wyjęta z materiałów serwisowych ASO ) ATC.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slaw-8 Posted July 20, 2010 Author Share Posted July 20, 2010 Zapoznając się z wykresem dochodzę do wniosku, że z klimą mam wszystko ok. Skoro robiłem pomiar w nocy (gdzie upały doskwierały) a klima dawała 13,8 stopnia, więc przy temp. liczmy 19 stopni powinienem uzyskać te okoolice 10 stopni no chyba, że się mylę i ktoś mnie oświeci ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tomkoziolek Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 Zapoznając się z wykresem dochodzę do wniosku, że z klimą mam wszystko ok. Skoro robiłem pomiar w nocy (gdzie upały doskwierały) a klima dawała 13,8 stopnia, więc przy temp. liczmy 19 stopni powinienem uzyskać te okoolice 10 stopni no chyba, że się mylę i ktoś mnie oświeci ) Z wykresu wynika , że przy temperaturze zew około 19 stopni klima daje nam około 10 stopni. Może być to prawda bo jak mi mierzyli w serwisie klimy przy 26 stopniach na zew. to temperatura powietrza wylotowego była w okolicach 10 stopni . Patrząc się na zakres "w normie" klima chodzi u Ciebie prawie OK. Sprawdziłbym filtr kabinowy i ciśnienie po stronie niskich i wysokich ciśnień oraz ilość czynnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
slaw-8 Posted July 20, 2010 Author Share Posted July 20, 2010 Filtr kabinowy wymieniony, czynnik uzupełniony (brakowało ok 200 gram), ciśnienia osobiście nie sprawdzę, ale to już zostawię do następnego przeglądu wiosennego, gdzie zaczynają się promocje na przeglądy. Ale faktycznie patrząc na wykres, według mnie jest wszystko ok. W końcu nie oczekujmy cudów - silniczek mały, 1 chłodnica, a w upałach wnętrze ogrzewa się mocno, więc klima ma co robić gdy w cieniu ponad 30 stopni ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mustaff Posted July 22, 2010 Share Posted July 22, 2010 (edited) Jakiś dziwny ten wykres, albo ta klimatyzacja to pomyłka. Przecież jak na dworze jest 40 stopni, to trzeba ten samochód jakoś schłodzić, toteż temp. na kratce nawiewu powinna spadać grubo poniżej 10 stopni. Jak wyczytałem na tym wykresie włączony jest obieg zamknięty, czyli maksymalna wydajność. Dzisiaj sprawdzałem w Nubirze, po trasie 10km, miałem dmuchawę na 3 biegu, 3,5 stopnia z kratki, a w środku 23 stopnie. Do klegi slaw-8. Dzisiaj byłem w serwisie po 5 latach brakowało 250g gazu. Po napełnieniu srawdzaliśmy przy ilu stopniach na parowniku wyłącza się klima, spadało do 7,5 i koniec. Edited July 24, 2010 by Mustaff Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.