Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[k12] klimatyzacja


slaw-8
 Share

Recommended Posts

czy ktoś wie, jak jest poprowadzony przewód przez który odprowadzana jest woda ze skraplacza??? I następny problem pomimo uzupełnienia czynnika chłodzącego (200g) klima chłodzi tak samo, a woda pod samochodem dalej się nie zbiera pomimo dłuższego włączenia. Czy może jest, że w micrach k12 klima manualna jest tylko lekkim chłodziwem i tak już ten typ ma. I czy ktoś może się podzielić, czy zmierzył temp. u wyloty kratek przy włączonej klimie - dzięki za jakiekolwiek odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Guest Mustaff

Witam. Skropliny powinny wydobywać się z samochodu mniej więcej na wysokości lewarka, patrząc od spodu auta. Co do temperatury, u siebie zmierzyłem i jest bardzo słabiutko. Na postoju przy 34 stopniach i obiegu zamkniętym temp. waha się w okolicach 14 stopni. Podejrzewam jednak, że poprzedni właściciel nic przy klimie nie robił i w przysłym tygodniu jadę do serwisu.

Link to comment
Share on other sites

kolego jak będziesz wiedział coś więcej to daj znać, bo mam małe obawy czy czasem coś więcej nie dzieje się u mnie z klimą. Zresztą dodam, że jest to mój 1 samochód z klimą i miałem nadzieję, że lepiej będzie się sprawować mimo uzupełnienia gazu, ale wydaje się mi, że pozostaje tylko traktowanie jej jako tzw schładzacz. Mam jeszcze jedną prośbę, jak będziesz po przeglądzie to jak masz możliwości zmierz temp i pochwal się wynikami - dzięki.

 

nie wytrzymałem :)) u mnie na zamkniętym obiegu po 20 min jeździe temp. powietrza z kratek wynosiła 13.8 stopnia ( pomiar robiony w nocy )

Link to comment
Share on other sites

Guest Mustaff

W przyszłym tygodniu jadę najprawdopodobniej do serwisu na sprawdzenie i ew. uzupełnienie. Ale wynik w okolicach 14 stopni przy obiegu zamkniętym jest kiepski i to mnie nie zadowala. W Nubirze, albo Avensisie po 20 min. pracy klimy w czasie jazdy temp. oscyluje w granicach 3 stopni z kratki.

Link to comment
Share on other sites

W przyszłym tygodniu jadę najprawdopodobniej do serwisu na sprawdzenie i ew. uzupełnienie. Ale wynik w okolicach 14 stopni przy obiegu zamkniętym jest kiepski i to mnie nie zadowala. W Nubirze, albo Avensisie po 20 min. pracy klimy w czasie jazdy temp. oscyluje w granicach 3 stopni z kratki.

Micra k12-1.2-80KM.pomiar specjalnym termometrem w serwisie klimy, z nawiewów :7,3st.C ; 8,5st.C.Co ciekawe po roku od kontroli a 2 latach od wymiany/uzupelniania czynnika w serwisie,stan czynnika 100%.koszt usługi 0 zł:)a mówią ze nie ma porządnych zakładów:)

Link to comment
Share on other sites

Guest tomkoziolek

Micra k12-1.2-80KM.pomiar specjalnym termometrem w serwisie klimy, z nawiewów :7,3st.C ; 8,5st.C.Co ciekawe po roku od kontroli a 2 latach od wymiany/uzupelniania czynnika w serwisie,stan czynnika 100%.koszt usługi 0 zł:)a mówią ze nie ma porządnych zakładów:)

 

Dla wyjaśnienia zobaczcie jak rozkłada się temperatura wychodząca z kratek w zależności od temperatury zewnętrznej ( strona wyjęta z materiałów serwisowych ASO )

ATC.pdf

Link to comment
Share on other sites

Zapoznając się z wykresem dochodzę do wniosku, że z klimą mam wszystko ok. Skoro robiłem pomiar w nocy (gdzie upały doskwierały) a klima dawała 13,8 stopnia, więc przy temp. liczmy 19 stopni powinienem uzyskać te okoolice 10 stopni no chyba, że się mylę i ktoś mnie oświeci :))

Link to comment
Share on other sites

Guest tomkoziolek

Zapoznając się z wykresem dochodzę do wniosku, że z klimą mam wszystko ok. Skoro robiłem pomiar w nocy (gdzie upały doskwierały) a klima dawała 13,8 stopnia, więc przy temp. liczmy 19 stopni powinienem uzyskać te okoolice 10 stopni no chyba, że się mylę i ktoś mnie oświeci :))

 

Z wykresu wynika , że przy temperaturze zew około 19 stopni klima daje nam około 10 stopni. Może być to prawda bo jak mi mierzyli w serwisie klimy przy 26 stopniach na zew. to temperatura powietrza wylotowego była w okolicach 10 stopni . Patrząc się na zakres "w normie" klima chodzi u Ciebie prawie OK. Sprawdziłbym filtr kabinowy i ciśnienie po stronie niskich i wysokich ciśnień oraz ilość czynnika.

Link to comment
Share on other sites

Filtr kabinowy wymieniony, czynnik uzupełniony (brakowało ok 200 gram), ciśnienia osobiście nie sprawdzę, ale to już zostawię do następnego przeglądu wiosennego, gdzie zaczynają się promocje na przeglądy. Ale faktycznie patrząc na wykres, według mnie jest wszystko ok. W końcu nie oczekujmy cudów - silniczek mały, 1 chłodnica, a w upałach wnętrze ogrzewa się mocno, więc klima ma co robić gdy w cieniu ponad 30 stopni :))

Link to comment
Share on other sites

Guest Mustaff

Jakiś dziwny ten wykres, albo ta klimatyzacja to pomyłka. Przecież jak na dworze jest 40 stopni, to trzeba ten samochód jakoś schłodzić, toteż temp. na kratce nawiewu powinna spadać grubo poniżej 10 stopni. Jak wyczytałem na tym wykresie włączony jest obieg zamknięty, czyli maksymalna wydajność. Dzisiaj sprawdzałem w Nubirze, po trasie 10km, miałem dmuchawę na 3 biegu, 3,5 stopnia z kratki, a w środku 23 stopnie.

Do klegi slaw-8. Dzisiaj byłem w serwisie po 5 latach brakowało 250g gazu. Po napełnieniu srawdzaliśmy przy ilu stopniach na parowniku wyłącza się klima, spadało do 7,5 i koniec.

Edited by Mustaff
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...